Minä ikävöin kissaamme. Lisäksi epätietoisuus kalvaa, kun ei tiedä miten sen on käynyt.
Kuukauteen ei ole kattiparkaa näkyillyt. Tuolla pihalla se on yleensä ollut päivät ja yöt ja nyt se on häipynyt.
Toivottavasti se on kuollut mahdollisimman lempeällä tavalla. :´( Niisk.
Kommentit (32)
Vierailija:
kiinni, mutta inhimillisyys vaatii. Kaupungissa järjestyssääntö kieltää pitämästä kissoja irti! Maalla se ehkä menettelee...mutta sielläkin autot ja villieläimet verottavat kissakantaa taajaan.
Kesäpaikkamme naapurissa on maalaistalo ja heillä normaalisti kissat ulkona vapaana - emäntä juuri jutteli, että 1-2 kissaa vuodessa katoaa. Heidän kissansa saavat lisääntyä vapaasti, ylimääräiset pennut isäntä lopettaa itse ja pari jätetään aina kasvamaan. Yleensä siis joka kesä kissat uusiutuvat...! Eli keskimääräinen elinikä on noin 1 vuosi. Eipä ehdi noihin paljon kiintyä ilmeisesti!
En osaa suhtautua kissoihin vain hiirenloukkuina niin kuin nämä ihmiset!
Onko kissaa tai mitään muuta eläintä tahansa pakko ottaa jos ei ole siitä valmis huolehtimaan asianmukaisesti?
Tämän enempää en viitsi tähän provoon aikaani kuitenkaan kuluttaa!
Kissa henkisesti pahoinvoiva, vai alttiina vaaroille mutta ONNELLINEN?! Valitse!
Vierailija:
Onko kissaa tai mitään muuta eläintä tahansa pakko ottaa jos ei ole siitä valmis huolehtimaan asianmukaisesti?Tämän enempää en viitsi tähän provoon aikaani kuitenkaan kuluttaa!
Olenko missään sanonut että kissa pitäisi pitää kokonaan sisätiloissa? EN. Kissa saa ja sen pitääkin halutessaan ulkoilla valvottuna turvallisessa ympäristössä, esim. aitauksessa tai valjaissa. Ethän sinä varmaan koiraakaan tökkäisi ulos ovesta ominnokkineen seikkailemaan?
Vierailija:
Olenko missään sanonut että kissa pitäisi pitää kokonaan sisätiloissa? EN. Kissa saa ja sen pitääkin halutessaan ulkoilla valvottuna turvallisessa ympäristössä, esim. aitauksessa tai valjaissa. Ethän sinä varmaan koiraakaan tökkäisi ulos ovesta ominnokkineen seikkailemaan?
Kokeilin valjaita, mutta kissa ei koskaan tottunut niihin vaan pelkäsi jopa olla niissä. Millainen aitaus pitää kissan sisällään?
Ikävää vaan se että viattomat eläimet joutuvat kärsimään sinunlaistesi ihmisten idiotismista.
Vierailija:
Ikävää vaan se että viattomat eläimet joutuvat kärsimään sinunlaistesi ihmisten idiotismista.
Olet ottanut tietoisen riskin päästäessäsi kissasi valvomatta ulkoilemaan joten tilanne on käytännössä sama kuin olisit itse sen tappanut.
Vierailija:
Olet ottanut tietoisen riskin päästäessäsi kissasi valvomatta ulkoilemaan joten tilanne on käytännössä sama kuin olisit itse sen tappanut.
Saa hakea heidän pyytämäänsä korvausta vastaan. Varaudu siihen, etteivät silitä päätäsi siellä. Jos et hae kahden viikon kuluttua, olet menettänyt omistajuutesi.
t. kissanulosteisiin tympääntynyt naapurisi
p.s. Kissaloukut toimitta ja viritti paikallinen eläinsuojeluyhdistys, miksiköhän? Pitävät sinua vastuuttomana ja oikeasti sunkaltaisilla ei edes kuuluisi olla lemmikkejä.
Kissoista voisi välittää myös ennen kuin ne katoaa :(
t. eläinsuojeluyhdistyksen aktiivijäsen
kiinni, mutta inhimillisyys vaatii. Kaupungissa järjestyssääntö kieltää pitämästä kissoja irti! Maalla se ehkä menettelee...mutta sielläkin autot ja villieläimet verottavat kissakantaa taajaan.
Kesäpaikkamme naapurissa on maalaistalo ja heillä normaalisti kissat ulkona vapaana - emäntä juuri jutteli, että 1-2 kissaa vuodessa katoaa. Heidän kissansa saavat lisääntyä vapaasti, ylimääräiset pennut isäntä lopettaa itse ja pari jätetään aina kasvamaan. Yleensä siis joka kesä kissat uusiutuvat...! Eli keskimääräinen elinikä on noin 1 vuosi. Eipä ehdi noihin paljon kiintyä ilmeisesti!
En osaa suhtautua kissoihin vain hiirenloukkuina niin kuin nämä ihmiset!