Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**HEINIKSET-06 ELOKUUN TURINOITA**

01.08.2007 |

Heipsan vaan!

Aloitin tälle kuulle uduen pinon, olihan tuo edellinenkin kasvanut :-)) mutta mukava niin. Mekin kotiuduttiin nyt reissusta, Tallinnan risteilystäkin selvittiin vaikka olikin kova myrsky :-((

nyt sitten pikku hiljaa aloitellaan arkea, kun isäntä lähtee töihin ensi maanantaina, voipi ekat päivät olla aika härdelliä, mutta eiköhän niistä selvitä. mutta nyt lopetan ja lähden saunaan...

lisään tänne vielä tuon edellisen pinonkin

Tupuhupuna

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan...ajattelin piipahtaa täälläkin nyt kun on hetki aivan omaa aikaa kun mies ja lapset lähtivät uimarannalle. ulkona on aivan ihana ilma, tänään ollaankin pihalla touhuttu koko päivä.

eilen tehtiin iso urakka kun laitettiin vanhimmalle pojalle oma huone ja tiia & mikko on nyt samassa huoneessa, hyvin sujui eka yö. vanhin onkin nyt kovin ylpeä kun sai oman huoneen juuri ennen esikouluun lähtöä. eilen illalla sitten piipahdettiin kun saatiin lapsenvahti niin tanssimassa ukon kanssa, oli kyllä mukava käydä kahdestaan ulkona. mies tosin hiukan harmittelee kun töihin pitää maanantaina mennä....:-) ja kun on luvannut vielä aurinkoisia päiviä ensi viikolle.

minä laitoin taas vaihteeksi pari työhakemusta, saa nähdä tärppäisikö nyt.

Meillä Mikko ei suostu syömään omia purkkiruokiaan ollenkaan, samaa ruokaa pitää saada kuin mitä me muut syödään :-) eilenkin yritin ujuttaa purkkiruokaa niin sylkäsi pois ja sitten karjui ja näytti sormella minun omaa ruokaa, kyllä se kelpasi. omat puurot vielä menee alas samoin hedelmäsoseet, viileistä tykkää kovasti ja samoin jukurteista.

meillä ollaan liikuttu nyt muutamia askeleita ilman tukia ja se on hämmästyttänyt pikku-ukoa kovasti ja taaperokärryllä menee niin lujaa kuin vain pääsee!!

Mutta nyt nautin kupposen kahvia rauhassa....mukavaa viikonlopun jatkoa.

Vierailija
22/35 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja juu, täällä saa passata tuota " kuoleman kielissä" olevaa herraa... tosin en siihen suostu mutta kovasti tuo yrittää saada hoivaa :)

juu puuro maistui kun ilmoitin heti alkuunsa että kaikki syövät sitten puuroa lautasellisen. Millan suu oli kyllä melko mutrussa mutta puuron söi silti. kauhea pirttihirmu olen ;)

oletpas sinä tupuhupuna ollut reipas :D itse en jotenkin nyt saa itseeni vauhtia tehdä oikein mitään (no olen minä raakannut pienet vaatteet tytöiltä pois käytöstä ja kaivannut Mealle isompaa vaatetta, pessyt ne ja laittanut paikalleen, passannut koko porukkaa ja siivonnut, laittanut ruokaa ja ja ja... ;) ) mutta siis mitään " ylimääräistä" . tuntuu että olen laiskistunut nyt kun tuo ukko on lomalla ollut ja " kaikkea" ei olekkaan tarvinnut tehdä yksin. no tiedä häntä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yllättävän hyvin meni sekä lapsilla hoidossa että äidillä töissä :-) kyllä tuntui mukavalta tehdä päivä ihan oikeita töitä mutta mukava oli sitten kotiakin tulla. Odotin että Mikko olisi kiukutellut tms...kun oli päivän ollut hoidossa mutta ei, on tavalliseen tapaan touhunnut ja kävellyt. Nyt sitten hoksannut että pääsee kiipeämään ja oma sänky kiinnostaa nyt kovasti kun Mikko nukkuu jo isojen poikien sängyssä. äsken oli itse mennyt sinne ja tyytyväisesti tutki unilelujaan :-D

Kyllä sinäkin olet ollut reipas Milla-mea kun luki mitä olet touhunnut :-)

mutta nyt suihkuun ja sitten untenmaille!

Vierailija
24/35 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu onhan sitä reipas " aina" mutta välillä vaan untuu ettei mitään saa aikaiseksi. varsinkin jos keskittyy yhden päivän ajan just esim tuohon vaatehuoltoon kunnolla niin silloin tuntuu että lelut saavat vallan koko kämpässä ;)

ukon flunssa alkaa helpottaa :D toivottavasti tytöt nyt eivät sitten napaa kunnon nuhaa itselleen... tietysti ensi viikolla kun ukko on jo töissä niin me kaikki muut ollaan kipeinä... noh, ei pidä maalata piruja seinälle ;)

kyllä muuten oli eilen myräkkä täällä :-O kuullosti siltä että taivas todellakin niskaan naksahtaa kun niin jytisi ja räiskyi. Milla parka pelkäsi mutta Mea vaan leikki ja kovemman jytinän aikana yritti kurkkia että mikä sen äänen aiheuttaa :)

tänään vielä vähän noiden vaatteiden kanssa kikkailua ja jos vaikka ulos päästäisiin pidemmäksi aikaa kuin eilen.

tupuhupuna: mukavia työpäiviä! :)

Vierailija
25/35 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, flunssassa on nyt molemmat tytöt ja itse olen tämän aamun aivastellut eli viimeistään huomenna olen itsekkin kunnolla nuhainen. :/ isäntä on jo lähes parantunut omasta nuhastaan.

miten muuten onko teillä muilla ollut puhetta neuvolassa tai muualla siitä alle 3v annettavasta influenssarokotteesta? mietin että pitäisiköhän tuolle Millalle myös ottaa sellainen. mitähän mahtaa kustantaa moinen pistos? täytyy kyllä soittaa ensin allergiasairaalaan voiko sen Millalle ottaa kun on ne isot allergiatestit tuossa syksyllä...

ja nyt neniä niistelemään...

ps. Mea oppi eilen töräyttämään oikeen kunnolla nenänsä tyhjäksi. tekee sen kyllä niin että ensin pyyhitään nenä ja sitten vasta neiti töräyttää... ajoitus siis hiukan vielä hakusessa :)

Vierailija
26/35 |
25.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja täällä taas vaihteeksi sataa vettä...no, käytiin koko perhe ulkona tänään syömässä ja osasi lapsetkin olla kunnolla :-)

joo, minä kysyin tuosta influessa-rokotteesta ja minulle ainakin sanottiin että se rokote ei maksa mitään alle 3-vuotiaalle....ja minä ajattelin sen kyllä mikolle ottaa.

Mikko oppi nyt vilkuttamaan ja nyt sitten vilkutellaan jokaiselle kuka tulee vastaan :-)) suloisen näköistä.

mutta nyt viikonlopun viettoon....

pikaiset paranemiset milla-mean väelle!

Vierailija
27/35 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viikonloppua :)

nuha jyllää nyt tytöissä tosin ehkä jo hitusen paranemaan päin ollaan menossa (kop, kop, kop). veikkaan kuitenkin että saadaan vielä ainakin Millalle korvatulehdus aikaan ennen kuin tämä show on ohi. yskä kuullostaa tällä hetkellä siltä... lääkäriin ei kannata vielä mennä koska Milla kyllä ilmoittaa milloin on korvat kipeinä ja tulehdus alkanut. sen verran monet on raukka joutunut kokemaan.

minua vaivaa nykyään joku. en nuku hyvin ja sen mitä nukun niin tosi levottomasti. herään puoli kuuden aikaan ja uni ei enää tule. jotenkin on koko ajan ahdistunut olo. kovasti vaan ihmettelen mikä nyt ahdistaa mutta enpä ole vielä keksinyt. kaipa tämä on ohimenevää.

kyllä minäkin olen ajatellut sen influenssarokotteen ainakin tuolle Mealle ottaa. jos vaikka säästyttäisiin isommilta flunssilta sen avulla.

oltiin illalla vanhempieni luona koko konkkaronkka (siis veljeni olivat myös siellä ja vain kaksi lapsukaista puuttui) saunomassa ja grillaamassa. Mea on kyllä niin ukin tyttö. heti kun ovesta sisään päästiin niin kipaisi ukin syliin ja oli siinä puoli tuntia. onneksi ukilla ei ole mitään sitä vastaan että pieni menninkäinen sylissä roikkuu :)

jäähallilla eilen Mea hurmasi yhden joukkueellisen poikia (n15-16v). Mea keimaili ja hymyili ja juoksutti ja teki vaikka mitä kommervenkkejä poikien edessä ja lopulta istahti yhden syliin. pojilla oli hauskaa ja venyttelyt jäi kyllä vähän tekemättä... :DD noh tänään taas hallille hurmaamaan ihmisiä ;)

ajattelin myös siivota tänään ettei sitten tarvitse muutamaan päivään sitä tehdä kun tuon isännän loma loppuu nyt. saa nähdä miten arki taas käynnistyy...

Vierailija
28/35 |
27.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, se alkoi sitten elokuun viimeinen viikko :-) ja sitten ollaan jo syyskuussa. minä jo laitoin terassille parit kynttilälyhdyt ja sisällä olen myös poltellut iltaisin kynttilöitä, kyllä ne antaa oman tunnelmansa ja toisaalta mukavaa kun syksykin tulee.

minä heräsin jo tänään sen verran aikaisin että on jo ruoka uunissa ja tässä samalla siivoilin hiukan niin saa sitten loppuviikkoon olla rauhassa :-)

eilen meidän piti käydä neitin kanssa päivystyksessä kun kaatui selälleen pihassa ja päähän tuli sitten pari reikää....no, ompelivat kaksi tikkiä päähän ja neiti oli kyllä tosi reipas vaikka verta tuli ym..eikä edes itkenyt kun laittoivat puudutteen...no, jospa tuo pikkkuisen hiljentäisi neitin vauhtia kun silläkin tuntuu olevan kova kiire aina joka paikkaan, mutta onneksi päästiin noin vähällä.

mutta nyt jatkan siivoamista...mukavaa viikonalkua kaikille!

Vierailija
29/35 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, jälleen satelee vettä, on tainut jo syksy tulla mutta mukava niin saa takkaa lämmittää ja ruveta kaivelemaan lankoja esiin että pääsee neulomaan....mutta voi tuota hiekan määrää eteisessä, miten sitä tuleekin tällä kelillä sisään :-& pyykkikone saa olla joka päivä käynnissä...on syksyssä hyvätkin puolensa mutta on sitten noita huonojakin :-))

tänään kävin pojan kanssa psykologin luona kun neuvolan täti vaati, kun ei 6-vuotis- testit mennyt hänen arvojen mukaan..en tiedä, muistaako milla-mea kun mainitsin asiasta...no, psykologi-täti sanoi että ihan normaali poika on että hiukan on vaadittu liikaa neuvolassa.

mutta nyt lapsille antamaan ruokaa...

Vierailija
30/35 |
28.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minä niin tykkään kirpeistä syysaamuista :) tosin lapset, varsinkin Mea, on varsin ihmeissään kun ulos ei voikkaan vaan syöksyä suoraan sängystä vaan joutuu pukemaan vaatetta päälle. harmi ettei nyt olla päästy paljoa ulos kun olen kuumeessa itse :/ toivottavasti hyvät syysilmat jatkuvat vielä

tupuhupuna: juu muistan ja silloinhan oltiin yhdessä sitä mieltä ettei pojassa vikaa ole :) mutta tulipa sekin nyt sitten teillä varmistettua. vai on neiti teillä vähän koheltanut. meillä ei onneksi (kop, kop, kop) olla koskaan tarvinnut tikata tms. kerran on Millan jalka kuvattu kun epäilivät murtumaa. onneksi silloinkin selvittiin ihan vaan ajan kanssa parantumalla kun ei murtumaa löytynyt.

meillä on taas siirrytty kaksiin päiväuniin kun olen yksin ipanoiden kanssa. tosin tuo flunssa myös väsyttää Meaa kovasti. onneksi yöt saa suht hyvin nukuttua... vieressä :/ Milla on myös alkanut kömpiä joka hemmetin yö viereen. viime yönä oikein " mittasin" paljonko minulle jää nukkumatilaa meidän sängyssä: meillä on 180cm leveä sänky josta ukonrohjo vie puolet (possu), siihen sitten Milla joka nukkuu " jalkopäässä" koska Mea joka nukkuu nenä minun nenässäni kiinni vie sängyn yläosan. Mea nukkuu poikittain AINA meidän välissä... eli kun siitä puolikkaasta (90cm) otetaan Mean pituus pois (76cm) ja jalkopäästä suunnilleen samanverran niin minulle jää noin 20cm " vapaata" tilaa... mukavia yötouhuja minulla :) tänään sitten puhuttiin asiasta että jos ei muutosta tapahdu niin alan nukkua sohvalla (vuodesohva jossa on todella hyvä nukkua) ja siihen ei tule kukaan metriä lähemmäs! no eipä tainnut mennä perille koska kun olin " uhkaukseni" laittanut ilmoille, kesti 2sek kun Milla kysyi isältään että lämmitelläänkö taas ennen seuraavia treenejä... kiva että minua kuunnellaan :/ täytynee ottaa asia uudestaan puheeksi hetken päästä.

jopas meni marinaksi :(

Vierailija
31/35 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo että äitin asioita/ilmoituksia yms...ei oteta kuuleviin korviin :-))

meillä on tosiaan neiti ollut pienen ikänsä pikkuinen toheltaja...että yksivuotiaana jalkoihin tuli 2-asteen palovammat, mutta onneksi paranivat täydellisesti ja mustelmia tulee usein kun menee veljen perässä ja kaikki jutut pitää tietysti matkia...välillä neiti on taas oikein hienohelma ja välillä ns.vaahteramäen eemeli :-)

minä rupesin laittamaan kesävaatteita jo pois kun on kelit viilenneet jo aika reippaasti ja tuskin tulee enää helleilmoja...

mutta nyt ruokaa laittamaan, isot lapset onkin pihalla touhuamassa pienessä vesisateessa :-)

Vierailija
32/35 |
29.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan olla kipeänä. Aamulla kukonlaulun aikaan herätys, esikoinen eskariin. Kolmen nilviäisen varustaminen kaikkiin sadevermeisiin käy puolikuntoisena työstä. Kun saisi vain potea. No, ei auta itku markkinoilla. Mustikkapiirakkaa tein ison satsin, vielä kun olin joten kuten tolpillani. On sit kiva sairastaa kun voi vähän herkutella. Meillä taudin iskiessä viritetään olkkariin pari vieraspatjaa. Köllötellään niillä, katsellaan leffoja, juodaan lämpöisiä juomia, jne. Pitää tehdä siitä niin kivaa ja siedettävää kuin suinkin. Mutta näin kun itse on pipi ja esikoinen terve, on vain lähdettävä uhmaamaan säitä ja toimitettava poika esiopetuksen piiriin.

Pienin on edelleen tuholainen. Ihana sellainen. Kiva katsella hänen " mukavia" oivalluksiaan. Keittiön vetolaatikon kun tyhjentää astioista, on se sen jälkeen hyvä auto. Siellä istutaan ja päristellään tärkeän näköisenä. Myöskin ulos vedettyjä laatikoita voi käyttää jakkaran asemasta kun pitää varastaa tavaroita keittiön työtasoilta. Jotakin omituista tietokoneen cd asemassa on kun siitä kovasta yrityksestä huolimatta ei irronnut osa johon levyt laitetaan. Aamuisin kun sanon että menkää etsimään kengät, nyt on kiire, suhaan isommille tavarat valmiiksi. Pikkuinen roikuttaa nenäni edessä kenkäparia huutaen samalla ponnekkaasti:" KAA-KA" . Kun viimein olen siinä pisteessä että aion laittaa pienimmälle kengät jalkaan, en löydä niitä mistään. Kello käy, aika juoksee. Olemme auttamattomasti jo myöhässä. Viimein oivallan jotakin avoimesta WC:n ovesta. Kurkistan pönttöön ja siellä siskon pissan seassa ui kaunis sininen kenkäpari. Joo, onhan näitä. Ei voi kuin nauraa tai menttää hermonsa. Päätin että ensimmäinen on parempi. P. S 2vko oltu ilman nisää, ja yöt ovat rauhoittuneet selvästi.

Ja toipumisia sairaille.

Ja meillä esikoinen alkoi nukkua omassa sängyssä kun sai sängyssä pysytyn yön jälkeen tarran palkinnoksi. Ja myös selitin että en voi nukkua jos on käsi tai jalka naamallani. Ja jos äiti ei nuku, ei äiti jaksa leikkiä ja tehdä mitään kivoja juttuja. Äiditkin ovat äkäisiä kun väsyttää. ;) Katsoi kai pinemmäksi pahaksi oman sängyn kuin vihaisen äidin. ;D

Vierailija
33/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin esikko yleensä nukkuu yönsä hyvin omassa sängyssä mutta nyt on taas kausi jolloin ei. tämän yön kyllä nukkui ja oi autuutta kun mahduin kunnolla sänkyyn. tuo pikku tirppa nukkuu edelleen meidän sängyssä. miten muuten tuntuu että on aina, ihan aina, joku kausi menossa? :) milloin on minä itte- kausi (joka meillä esiintyy itse syömällä) ja milloin minä en tahdo nukkua, en ainakaan rauhallisesti omassa sängyssä- kausi...

hassua ja toisaalta niin hellyyttävää :)

Vierailija
34/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin hyvin mielessäni kuvitella C_V:n tilanteen kotona lapsukaisten kanssa :-) meilläkin mikko on oivaltanut että vessanpönttöön voipi laittaa vaikka mitä mm.oma tutti, nalle jne...ja pojasta on hauskaa kun salassa ky vetämässä wc-paperia pitkin huushollia...äitistä ei ole niin kivaa.

meillä on kanssa ollut tuo kausi että lapset on tullut meidän sänkyyn ja miksi AINA muuten äitille jää se kaikkein pienin tila sängyssä??? :-) meillä vanhin poika tuli yhteen aikaan joka yö...mutta nyt onneksi nukkuu omassa sängyssä, neitillä on nyt taas toista kertaa vaihe että pitää tulla meidän sänkyyn nukkuun ja neiti on vielä kaiken lisäksi kauhea pyörimään joten yritäpä siinä nyt sitten nukkua...Mikko-kulta vielä onneksi nukkuu omassa sängyssään, vaikka pääsisi suoraan meidän petiin.

minä tässä olen pakkaillut tavaroita ukolle ja lapsille, lähtevät tänään minun mummon mökille, minä menen sitten huomenna perässä kun töistä pääsen, mutta onpa ihanaa kun saa yhden illan olla rauhassa kotona, voisi nauttia vaikka lasin viiniä ;-) mökillä ajateltiin viettää syys-viikonloppu, mukava laitella ulos lyhtyjä ym...ja mikä nautinto päästä huomenna savusaunaan.

mutta nyt jatkamaan touhuja...

Vierailija
35/35 |
30.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elinana78 - 30.08. 12:19 vastaa tähän viestiin (1/1)

Heips!

Ettei tää nyt menisi ihan milla-mean ja tupuhupunan dialogiksi, kirjoittelempa minäkin pitkästä aikaa:)

Meillä on pian muutto edessä. Ensimmäinen näyttö nyt sunnuntaina ja kauhee siivouspaniikki päällä! Päätettiin saada vähän lisää tilaa, molemmille muksuille oma huone jne. Ihanaa. Nykyään kun herättävät toinen toisensa joka aamu ja isoveikka menee sitten pinnasänkyyn kiusaamaan siskoaan...Jos saisi edes tähän rauhan sitten:)

Meidän neiti on edelleen kiukkuinen ja vaativa tapaus. Osoittaa herkästi mieltään ja osaa todellakin vaatia huomiota. Isoveli kiusaa tyttöä tauotta ja minun hermoni kiristyvät päivä päivältä enemmän. Välillä ottaa päähän, etten mennytkään jo töihin!! Toisinaan taas tämäkin elämä on aika leppoisaa ja kivaa ja tiedän, että tulen kaipaamaan kotiäitiyttä sitten joskus...

Isoveli aloiti kerhon, joka on 2x viikossa 3h kerrallaan. Se tekee pojalle tosi hyvää, saa siellä purettua ylimääräistä energiaansa muuhunkin kuin siskoonsa!!

meidän neitillä rytmit on vaihtuneet ' vauvan' rytmiin takaisin...herää aamulla jo klo 6 ja nukkuu nyt kahdet päiväunet! Liekö joku kasvukausi meneillään vai mitä, mutta unta näyttää riittävän! Kaksi hammasta on edelleen:) mutta eilen huomasin, että ylös on tulossa nyt viimein hampaita. Sekin tietenkin kiukuttaa jo ennestään kiukkuista tyttöä.

Neiti syö itse, on hyvin tarkka, mitä suuhunsa laittaa. Pienikin on vielä, 9kg/75cm. Mutta kova menijä! Kiipeilee joka paikkaan ja menee puistossakin ihan suvereenisti muiden mukana. Ulkona viihtyykin paremiin kuin sisällä, siellä ei jaksa kiukutella koko aikaa;)

Mutta nyt kuuluu pihalta juttelua, ollaan hereillä..

palaamisiin!

e/e 0504/0706