**HEINIKSET-06 ELOKUUN TURINOITA**
Heipsan vaan!
Aloitin tälle kuulle uduen pinon, olihan tuo edellinenkin kasvanut :-)) mutta mukava niin. Mekin kotiuduttiin nyt reissusta, Tallinnan risteilystäkin selvittiin vaikka olikin kova myrsky :-((
nyt sitten pikku hiljaa aloitellaan arkea, kun isäntä lähtee töihin ensi maanantaina, voipi ekat päivät olla aika härdelliä, mutta eiköhän niistä selvitä. mutta nyt lopetan ja lähden saunaan...
lisään tänne vielä tuon edellisen pinonkin
Tupuhupuna
Kommentit (35)
pitää nostaa pinoa niin ei katoa :-)
aivan ihana päivä tulossa, aurinko paistaa ja on lämmin :-) meilläkin tarkoitus lähteä ulos ja kaupassa käymään. arki on ruvennut sujumaan ihan hyvin, ensimmäisenä päivänä isommat lapset testasivat äitin hermoja kun ei ollut isi kotona, mutta hengissä selvittiin ;-)
Mikko harjoittelee kovasti kävelyä ja niin lujaa mennään kuin vain päästään. ja nyt uusi juttu on että ainoastaan mukista/lasista haluaa päivisin juoda kuin muutkin.
mitäs te olette mieltä, kun kävin tuon vanhimman pojan kanssa 6-vuotisneuvolassa ja siinä samalla tarkistettiin ruoka-valio ym. asiat esikoulua varten....niin pojan olisi pitänyt osata lukea sanoja tekstistä, 5 hyppyä yhdellä jalalla ei ollut tarpeeksi, päävärit poika osaa mutta ei erikoisvärejä ne kuulema olisi kanssa pitänyt osata jo ja joissakin tehtävissä poika oli keski-tasolla...ei kuulema riitä että miten poika kuulema pärjää esikoulussa....mutta mielestäni eskari on juuri noita asioita varten ?? hiukan petyin tuohon neuvolakäyntiin...
mutta nyt tänne levisi kauhea haju....mikon kanssa vessaan :-)) aurinkoista päivää!!
ainakin piipahtamassa. ollaan oltu eri mökeillä ja käyty Särkänniemi ja Ähtäri läpi. Millasta on tullut ihan mökki-ihminen ja itku tuli kun kotiin päästiin :( joutunee siis ostamaan oman mökin... ;) Mea on nauttinut kun on saanut olla ulkona touhuamassa omia juttujaan. automatkoistakin on selvitty kunnialla, ilman hirveitä huutokonsertteja tms.
on kyllä ihana olla kotona taas vaikka tuolla odottaa ihan järjetön pyykkivuori. sitä ihmettelen myös miten paljon pölyä kertyykään vaikka ei olla kotonakaan ;)
TUPUHUPUNA: olen samaa mieltä kanssasi siitä, että esikouluunhan noita juttuja mennään opettelemaan. jos nyt jo osaisi lukea, olisi pari ekaa vuotta koulussa aivan mahdottoman tylsiä. itse osasin lukea 5v ja laskea 6v vanhana ja tylsistyin koulussa parina ekana vuonna niin että ehdin saada " häirikön" maineen. ole siis levollisin mielin sen eskarin kanssa. siellä poika oppii uusia asioita ihan varmasti.
ja nyt setvimään noita pyykkejä.....
Ja kiitoksia Milla-mea sinulle tuesta :-) mukava kuulla että teidän loma on sujunut hyvin!
Meillä olisi lauantaina serkku-tapaaminen tai oikeastaan se on sellainen suku-tapaaminen, kauimmaiset sukulaiset tulee ranskasta, ihan mukava nähdä sellaisia sukulaisia joita ei ole ehkä yli 10 vuoteen nähnyt. juttu pidetään minun mummoni ihanalla mökillä jossa on pihaa yllin kyllin, mukava grillikatos, savusauna, sauna ym...kivaa ja mikä mukavinta pääsee nukkumaan vanhaan aittaan jossa on pienenä tullut nukuttua :-)
nyt ottamaan kuivat pyykit narulta pois, aurinkoista loppuviikkoa!
ainakin siltä tuntuu vaikka kone on laulanut koko päivän. onneksi ulkona kuivuu pyykit nopsaan niin saan huomenna varmasti loput hoidettua. päätettiin nyt olla ainakin tämä viikko kotosalla ja sitten vielä jossain vaiheessa mennä johonkin mökille :)
tupuhupuna: kuullostaa mukavalta tuollainen sukutapaaminen :) meilläkin on joskus sellainen ollut ja porukkaa oli ihan mahdottomasti. ja nyt viimeksi näin siellä ukin syntymäpäivillä lähes kaikki äitini puolen serkut ja heidän lapsiaan :)
johan oli taas nukutusurakka tuon meidän Mean kanssa. lähes tunnin neitiä nukutin :/ mökillä ollessa vähän lipsuivat nuo nukkumaan menot niin nyt sitten ei neitiä nukutakkaan oikeaan aikaan... isännän loman aikana olisi takoitus opettaa neiti nukahtamaan omaan sänkyynsä ja mieluiten ilman jumalattomia taputteluja yms kommervenkkejä. saa nähdä kuinka käy. minä en ainakaan jaksa itkettää tyttöä kauaa ja annan helpommin periksi kuin isäntä eli homma taitaa jäädä isin hoidettavaksi. isi on muutenkin melkein " tärkeämpi" tällä hetkellä kuin minä. reissussa vain isin syöttämä ruoka kelpasi jne mutta olenpahan saanut olla enemmän Millan kanssa. aamuisin nautittiin Millan kanssa kahdestaan maaseudun rauhasta oikein olan takaa. istuttiin mökin rapuilla peitto molempien ympärillä ja kuunneltiin milloin tikan ääniä ja milloin kuikan huuteluja. oli aivan ihanaa :)
Milla hinkuu jo jäälle kovasti. onneksi ensi viikolla alkaa jäät neidillä kun ringettekausi taas alkaa :) uusia varusteita täytyy neidille käydä hankkimassa. Meakin viihtyy hallilla oikein loistavasti. viime kaudella neiti vain istuskeli vaunuissaan ja ihmetteli kaikkea tai sitten nukkui. tällä kaudella saakin neiti sitten viipottaa ilman vaunuja :) koko joukkueen lemmikki tuo neiti on :)
mites teillä muilla: harrastellaanko teillä jotain?
nyt hetki tv:tä ja sitten lukemaan kirjaa omaan sänkyyn :)
ps. minulle on iskenyt supervauvakuume! tahtoisin vauvan lisäksi koiravauvan...
Olimme myös mökillä. Elo oli yhtä h. ttiä! Jos poika ei meinannut tippua portaissa, oli vesi seuraava mielenkiinnon kohde. Myös maukkaan näköisiä sieniä oli maastossa yllin kyllin. Sääli ettei äiti tuntenut niistä ainuttakaan! Palasin kotiin. Ihanaa olla kotona. Kun olen töissäni, kuulen kodin äänistä onko muovieläintä menossa pistorasiaan, WC paperit wc:n lattialla ja keittiön irtaimisto pöntössa tai huulipunani pyörimässä vinhaa vauhtia isännän muinaisen lp soittimen uumenissa. Oma koti kullan kallis. Poika on uniikki myös käytöksessään isompiin sisaruksiin nähden. Mökillä mieheni kielsi menemästä kiikkerälle puutarhatuolille. Kiukuttelua kesti minuutti päätä maahan lyöden. Seuaavaksi hän haki kepin jolla alkoi piestä miestäni. Isäänsä. Tämä oli järkyttävää. Ymmärtäisin jos hän olisi nähnyt ko käytöstä, mutta olemme enemmänkin kuin rauhaa rakastava perhe. Onko ihmisen musta käytös noin syvällä primitiivisen olemuksen uumenissa???
Nisä maistuu vielä. Vierotus siis jatkuu. Ikävää kun puhuva ja kävelevä taapero kaivaa paitaa ylös ja huutaa kovalla äänellä TISSI. " Joo kulta pieni, siellä on tissi mistä joit pienenä vauvana ;D" Ja pikainen katsahdus ympärille että näkikö sukulaiset mitä tapahtui. Tietty osa kuuluu siihen ihmisryhmään jotka pitävät yli v:n ikäistä jo liian vanhana nisälle. Ja kieltämättä itsestä tuntuu myös. Kosketus ei ole enää ihanaa symbioosia vaan tunkeutumista omaan tilaan. Luonto hoitaa meillä ja on aina hoitanut asian. Niin kauan se on kivaa kun kumpikin osapuoli on tyytyväisiä. Nyt äiti haluaa tilaa! Poju juo sujuvasti aterioilla maitonsa lasista. Olen antanut Vatajan nitriititöntä nakkia grillattuna. Ja sit tissikkää päälle. Mikä ei kuulu joukkoon? ;D ;D ;D
Onko kaikki lomilla kun on hiljaista? Pistäkää ihmeessä viestiä vaikka 1v huikeat kehitys etapit ovat jääneet taakse ja edessä on niin seesteinen ja auvoisa taapero vaihe ;) Olisi mukava lukea vertaiskuulumisia! Toisaalta kun katsoo kirjoittamiseni kellonaikaa, voi päätellä ettei näiden pikku pupusien kanssa päivällä siihen ole liiemmin mahdollisuutta. Kirjoittelemisiin!
ja lämmintä sekä aurinkoa riitttää :-))
tämä aamu alkoi aivan " karmeasti" sillä aikaa kun minä laitoin kahvin tippumaan ja kävin vessassa, niin mikko oli sitten päättänyt tehdä oikein tosi isot kakat vaippaan ja sitten oli jollakin ihmeen konstilla saanut sen vaipan puoliksi päältä pois....no, sitä kakkaa oli sitten olkkarissa lattialla, matolla, mikon unilelussa ja parissa muussa lelussa, yhdessä seinän vierustassa sekä tapetissa!!! no, silmät ristissä sitten siivoilin ja vein ukon suihkuun, tuntui kun join aamukahvia että siinäkin oli sitä...mutta nyt on sitten tuuletettu oikein kunnolla asuntoa...
nyt sitten vielä olen pakkaillut tavaroita viikonloppua varten ja meidän yksivuotiaalla on taas sellainen päivä että pitää äitin perässä kulkea koko ajan ja tehdä tuhmuuksia....ja auta armias kun herraa kielletään niin suuttuu kahta kauheammin...mutta jospa tämä tästä kun tien päälle päästään kunhan isäntä tulee töistä.
Voin kuvitella milla-mea että kuinka ihanaa on ollut istua mökin rappusilla tytön kanssa :-) jospa pääsisi nyt viikonloppuna itsekin istumaan mökin rappusille ja nauttimaan luonnosta, tosin voipi meininkiä riittää jos kaikki pääsee tulemaan, mutta tosin ei näitä tapaamisia monia ole joten niistä pitää sitten nauttia!
mutta nyt jatkamaan hommia, mikko kävi harventamassa juuri äitin kukkaa....
tupuhupuna
Mealla ollut kaksi päivää vatsa aivan sekaisin. johtuisikohan ihan vaan helteestä kun en muutakaan syytä keksi. nyt onneksi (kenties) helpottaa jo. typykkä on kuitenkin onneksi syönyt ja juonut normaalisti.
taitaa tulla sadepäivä tästä päivästä. täällä ainakin on taivas mustana ja ukostaa välillä. täytyy siis hieroa aivonystyröitä urakalla että saa tytöt viihtymään sisällä kun ovat tottuneet ulkona olemaan kaiken aikaa.
jahas, Mea heräsi ensimmäisiltä unilta. täytynee laittaa ruokaa pöytään :)
elikkäs viikonloppureissu takana :-) meillähän oli se minun suvun puoleinen sukutapaaminen mökillä ja se onnistui mukavasti. aika moni kutsutuista pääsi tulemaan ja minäkin näin mm. sellaisia serkkujani joita en ole 10 vuoteen nähnyt ja omaa kummiani näin myös jota nähnyt 7-8 vuoteen, joten ihan mukava oli vaihtaa kuulumisia kaikkien kanssa :-) tosin tuli valvottua mökillä myöhään kun rupateltiin, saunottiin ja syötiin ym. tehtiin niin aika kului siivillä.
Mies oli ihana ja ymmärtäväinen joten ajoi tänään auton kotiin :-) niin äiti sai huilata lasten kanssa takapenkillä...ja sitten kun päästiin melkein kotipihaan niin autosta hajosi kytkinvaijeri oli kyllä tuuria ettei tuolla tien päällä hajonnut, huomenna sitten auto menee korjaamolle...
Mikko on vielä hereillä kun ei malta nukkua kun nyt pitää koko ajan kävellä :-)) kun nyt se homma on oikein kunnolla hoksattu!
mutta nyt suihkuun ja sitten untenmaille..
hirmuinen ukkonen pörrää juuri meidän päällä. ei siis todennäköisesti päästä uimarannalle tänään. onneksi on paljon lautapelejä ynnä muuta jotka ovat kesänaikana olleet " rauhassa" eli malttia löytyy niiden kanssa hommailuun :)
ukkosta ja vesisadetta, vaan eipä oo....lämmintä riittää ja taitaa lapsetkin olla jo hiukan tuskastuneita tähän lämpöön, voisi välillä sataa vettä niin ilmakin raikastuisi ja muutenkin tulisi viileämpää ainakin hetkeksi :-))
nyt pyykit viemään narulle kuivumaan ja sitten jos lukisi päivän lehden rauhassa kun sain tuon " ikiliikkujan" torkuille ulos varjoon :-)
mukavaa päivää kaikille!
vaan jäi edelleen hiostava ja tukahduttava ilma. ei siis ihan toiminut tuo ukostus niinkuin kuuluisi ;)
kohta täytyisi alkaa salaatin tekoon kun mennään tuossa tovin päästä grillaamaan vanhempieni luo. tosin vanhempani ovat Turkissa :) Mealle täytyy myös vääntää omaa ruokaa pakkaseen valmiiksi kun se on ihan loppu. Mea oli tuossa omalla pihalla kovin polleana kun tultiin puutarhakaupasta. neiti istui multasäkkien päällä ja joi pillimehua itse (ihmeen vähän sai sitä päällensä tällä kertaa...) ja välillä huuteli kuin ohjeita kun me muut kannettiin tavaroita pihalle. mokomakin työnjohtaja :D iso likka alkaa Meakin olla. pitää lähes joka päivä pysähtyä ihmettelemään mihin yksi vuosi on kulunut kun tyttöhän vasta syntyi...
mutta nyt siis salaatintekoon :)
nyt niitä kuulumisia :-) tämäkin päivä vierähtänyt taas nopeasti kun melkein ollaan koko päivä oltu ulkona, kun edelleenkin aurinko on meitä hellinnyt, mutta huomenna pitäisi sataa vettä, toivottavasti....
äsken pakkasin isompien lasten hoitoreput taas pitkästä aikaa, kun huomenna menevät hoitoon kun minulla on työhaastattelu..tai oikeastaan se on tutustumiskäynti, ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa osa-aikaisesti työt :-)) sitten ensi viikolla vien tuon pienimmäisenkin hoitoon...tosin onneksi harvoin on viikolla työvuoroja joten ei tarvitse hirveästi olla hoidossa. mutta uskon että tämä muutos tekee kaikille hyvää, ainakin minulle itselleni :-)
mutta nyt saunaan...
Olipa mukava lukea että kiukunpuuskat ovat tuttuja muillekkin heiniksille.
Eräs päivä se ensimmäine vain tuli,juurikin jostain kiellosta ja voi mahoton mitä elämää pikkumies piti,heittäytyi lattialle..rääkyi ja huusi,yski välillä,kun meinasi tikahtua omaan huutoonsa..katsoi välillä huomaako kukaan ja jos ei niin konttasi näköetäisyydelle ja jatkoi..huh huh,.Olipahan äitillä hommaa pysyä lujana ja muutaman kerran olen minä se joka olen sovinnon teon aloittanut.
Melkoinen jästipää tämä ukko kyllä on,joka ikinen päivä kokeilee rajojaan ja suuttuu verta hyytävästi joka kiellosta.
Iivo ei ihan vielä kävele,tai juu,kävelee mutta konttaus on siltikin se Pop.Tänään leikkipuistossa käveli ekaa kertaa ulkona,kokonaiset 4 askelta ja kyllä me kehuttiin :)Taaperokärryllä meilläkin painellaan lujaa ja takapihalla on sellainen pieni kumpu,sitä mennään kärrillä ylös ja lujaa alas :)
kaksi viimoista yötä on tullut aamuyöstä ihmeellisiä " kohtauksia" .Herää huutamaan ja e kelpaa syli ei silittelyt,ei hyssyttelyt.Itse veikkaan hampaita,koska suppo on ainan hetken päästä rauhoittanut ja ensimmäisenä yönä annoin myös kylmän mansikanpalan suuhun,sekin tuntui helpottavan.Nyt laitettiin suppo jo nukkumaan mentäessä,katsotaan onko uni parempaa.
Ihan vasta tässä hetki sitten sain vasta Iivon vierotettua yöpullosta..yksi viikko huudatettiin öisin ja toinen viikko meni vedellä.Nyt nukkuu yöt läpeensä,tai köh,nousee kyllä unestaan meidän väliin mutta nukahtaa heti.
Iivo aloittaa päiväkodin syyskuussa.Äitiä ainakin vähän jännittää kaikki päiväkodin nukkumistavat yms.Miten muka tuo jäbä nukahtaa omaan sänkyynsä..ei mitenkään :)
Elokuu ollaan harjoiteltu päiväpullosta irti ja tänään en antanut pullosta päivällä muuta kuin päikkäreille.Hienosti menee ruoan kanssa lasista maito tai vesi.
Mutta määrät ei ole ihan samoja,mitä pullosta joisi kerralla.Olen sitten vaan tarjonnut pitkin päivää sitä juomista.Eihän nämä taaperot nyt muutenkaan enään maidolla elä,vaikka tärkeä onkin.
Noh,pitkääm aikaan kun ei kirjoita niin sitten tulee himuset sepostukset.
Oumai ja IIvo
niin se alkaa miehen loma lähetä loppuaan. enää viikko ja mies palaa töihin. tehtiinpä eilen varaus ensi keväälle etelään... tällä kertaa lähtee mukaan tytöt ja ehkä isovanhemmatkin.
kotona ollaan nyt oleskeltu ja pikku retkiä tehty jos on huvittanut :) ensi viikolla laitellaan pihalle vähän multaa ja uutta nurmikonsiementä jos piha vaikka olisi ensi kesänä hitusen tasaisempi. edellisen asukkaan koirat olivat penkoneet pihan melkoiseen kuntoon...
kyllä on nyt huomannut että Mea on jo iso tyttö. tekee omia päätöksiä eikä vain tyydy siihen mitä ensimmäisenä tarjotaan, osaa myös kiukutella sujuvasti, mennä viipottaa jo paljon pidemmällä meistä eli maailma on alkanut kiinnostaa laajemmin :)
Millan ringette kausi alkoi eilen ja kohtapuoliin lähdetään taas hallille. tyttö on intoa täynnä kun vihdoin pääsee luistelemaan pitkän kesän jälkeen. viime yön Milla oli mummilla yötä kun kuuli että siellä on serkkuja myös. mukavaa oli kuulemma muksuilla ollut.
minä olin perjantaina terassilla ystäväni kanssa. samalle terassille osui myös anoppi ja paljon muita tuttuja. mukavaa oli.
mutta nyt valmistelemaan reenien jälkeistä ateriaa siihen pisteeseen että on lämmittämällä valmis :)
Huomenna alkaa esikoisen esikoulu. Ja keskimmäisen kerho. Mulla on siis koko päivä aikaa turista äitikolleegojen kanssa perhekerhossa. Ei se arjen alkaminen nyt niin pöllömpää ole. ;)
Onko kellään tiedossa mistä saisi ostettua 10kg painavat kengät, kokoa 22? Jos se hidastaisi vintiömme kiipeilyä edes hieman. Keittiön ja tietokoneen pöytä on paras paikka pienellä miehellä olla. Ja se nopeus miten sinne mennään. Tänään tippui jo kertaalleen, mutta kun ei opi mitään. Uudelleen vaan.
Huvitti kun se on niin tarkka. Oli taas hiljaista ja kun menin katsomaan mitä poika touhuaa, niin oli mennyt cd soittimen luo, laittanut virrat päälle, avannyt luukun ja yritti kuumeisesti saada sinne cd levyä sisälle. Deep Purplea olisi näemmä halunnut kuulla. Takavarikoin levyn ja kielsin pojulta moisen riemun. Siitä närkästyneenä hän huusi kuin palosireeni. Ja jos mieheni olisi nähnyt mitä hänen kokoelma-aarteille oli käymässä, olisi hän yhtynyt samaan kuoroon.
Kesä on turvottavaa aikaa. Siispä ajattelin yhdistää hermojeni säästämisen ja kuntoilun. Laitan pojun selkään ja kirmaan lenkille. Tunnin kun kipittää, niin välttyy aika monen EI-sanan sanomisessa ja kuntokin kasvaa. ;D Vatsa täynnä on kiva taas lupailla itselleen. Nyt aa. Moi!
ja koko porukkaan tietysti...
Meahan kuumeili jo viime perjantaina mutta se jäi yhden päivän kuumeeksi. eilen aloitti isäntä niiskuttamisen ja illalla oli jo ihan tukossa ja niisti nenäänsä jatkuvasti. Milla valitti illalla että on kylmä, eli kipeäksi on tulossa. Mealle nousi kuume yöllä 39 asteeseen ja minulla on nyt nenä kutissut mojovasti tämän aamun. tytöt nukkuvat vielä isänsä vieressä mutta minä en siellä enää saanut nukuttua.
pihahommia oli tarkoitus nyt tänään alkaa tekemään mutta veikkaan että saan tehdä ne yksin tai sitten siirretään sitä hommaa hamaan tulevaisuuteen. isännästä ei ole mihinkään kun on " niin kipeä" ... huoh. passaamista ja hoivaa saa siis harjoittaa tämän viimeisen lomaviikon. plaaaaaaah!
juupa juu, jos laittaisi puuron hautumaan että se on valmiina kun tuo porukka heräilee. ja jos sanovat etteivät sitä syö, niin....
Milla-mean poppoolle pikaiset paranemiset!!! onpas harmi että loppuloma menee sairastaessa....toivottavasti puuro maistui :-) ai, että teilläkin on sitä passaamista ym..kun isäntä on kipeä. mutta auta armias jos ite on kipeä niin saa kuitenkin tehdä kaikki itse.
minä olen tänään ollu tarmoa täynnä, tein ruuan jo aamulla, sitten keitin mansikkakiisselin ja 50 kpl sämpylöitä sekä samalla paimensin lapsia :-)) nyt sitten laitoin kahvin tippumaan. ja laitoin pari kulmahyllyä keittiöön saas nähä mitä isäntä sanoo kun tulee töistä, kun ne on pitänyt jo pari kuukautta laittaa mutta ei vaan ole seinälle asti mennyt....
huomenna olisi tarkoitus mennä sinne töihin tutustumaan :-) ja pikku hiljaa ruveta tekemään töitä, onneksi vuorot on melkein viikonloppuisin joten isäntä saa viettää aikaa lapsien kanssa. pikkasen jännittää että miten mikko viihtyy hoidossa, mutta mukavat hoitajat tuossa ryhmiksessä on joten eiköhän se siitä....kyllä on ihan mukava saada itselle jotain tekemistä/työtä kotitöiden lisäksi.
pitäisi lähteä vielä tänään ostamaan mikolle uduet lenkkarit kun nyt kävelee sen minkä kerkiää...ja nuo isoveljen vanhat pienet lenkkarit hajosivat....
mutta nyt kahville :-) mukavaa viikon jatkoa!
Meillä ollutkin tässä muutoksia elämään sillä itse aloitin uuden duunin heinäkuussa kun isä jäi lomalle lasten kanssa neljäksi viikoksi. Vuosikas tuli täyteen meitin " pikkuisella" , käytiin neuvolassakin ja mitat oli 8,9kg ja 76cm. Pieni ja siro mutta kovin touhukas ja energinen pakkaus tämä meidän neiti :-) Päiväkotiharjoittelu on meneillään ja tosi hyvin on mennyt, pikkuinen vaan touhuaa siellä muiden joukossa eikä sen kummempia ikävöimisiä ole vielä ollut. Sopeutumisvaikeuksia on ehkä enemmänkin ollut isällä, jolle äidin töihinmeno on ollut vaikeampi pala, eihän se äiti nyt ollutkaan lomalla koko ajan lapsia hyysäämässä että itse saisi tehdä omia juttujaan, tai että äidillä onkin vähän niinkuin " omaa elämää" kodin ulkopuolella... Huoh ja rasittavaa, mutta toivottavasti se tuokin alkaa ajan kanssa helpottamaan.
Mutta täytyy sanoa että minä olen kyllä nauttinut kodin ulkopuolisesta elämästä täysin siemauksin, ja töiden jälkeen on aivan ihana olla taas näiden pienten kanssa, aivan toisenlailla jaksaa kuin aikaisemmin. Aika aikaansa kutakin, vai miten se sanonta kuuluu :-)
Ihanaa elokuun alkua kaikille heiniksille ja omille pikku taaperoille!
kaikki ovat nauttimassa auringosta ulkona, kuten mekin ollaan tämäkin päivä vietetty melkein ulkona. Muutama tunti meni kun oltiin koko perhe katsomassa vauhtikisoja jossa ajoi vanhoja moottoripyöriä, autoja yms...hieno juttu oli. sen jälkeen piipahdettiin ystäväperheen luona kahvilla ja vaihdettiin kesän kuulumisia...
nyt onkin sitten iltatoimien aika ja isäntä valmistautuu töihin....kun on ollut 5 viikkoa lomalla :-)) saas nähdä kuinka arki alkaa pyörimään, huomenna onkin isomman pojan 6-vuotisneuvola.
mutta nyt ottamaan vesipedot suihkusta pois :-)