Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei kaikki poikien äidit!

Vierailija
01.08.2007 |

Opetatteko pokianne kohtelemaan naisia hyvin vai pidättekö itseänne parhaimpana naisena poikanne elämässä ja viis veisaatte tulevien miniöittenne kärsimyksistä........

OK provo.

Mietin vaan taas tätä Paula Björqvistin hommaa ja mietin, että kukahan näitä narsisteja kasvattaa??

" mua ei jätetä/petetä/nöyryytetä, perrrkele!!

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen parhaani, sen näkee mihin se riittää.

Mutta kyllä murrosikäinen poikani on joskus saanut tekstareita, että alatko olee mun kaa? Niin laitan aina hänet vastaamaan kauniisti, että ollaan mielummin kavereita ja myös että en kerro kenellekään (monesti viestissä on, että ethän kerro kellekään, että kysyin).

Että voin jo sanoa, että oppi on mennyt perille... : )

Vierailija
22/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis eikö voi keskustella poikien kasvatuksesta ihan erikseen, ilman että pitää vetää heti tyttöjenkin kasvatus keskusteluun mukaan? Mitä ihmeen poikien äitien syyllistämistä se olisi? Mikä tässä aiheessa on niin ihmeen räjähdysherkkää? Minä en aikanakaan ole täällä syyllistänyt ketään, poikien tai tyttöjen äitejä, vaan aidosti olisin kiinnostunut kuulemaan _poikien_ kasvatuksesta. Tyttöjen kasvatuksesta sitten joskus toiste.

kirjoittaja-en-muista-mikä-numero

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähän niin kuin silloin, kun puhutaan naisiin kohdistuvasta väkivallasta niin jotkut on heti keuhkoamassa, että miestäkö sitten saa lyödä?

mutta niitä poikien äitien ajatuksia, kiitos. Itse odotan ensimmäistäni, ihan sillä kysyn.

Vierailija
24/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kysymys on outo, koska ennen kaikkea opetan lapseni kunnioittamaan kaikkia ihmisiä, niin naisia, miehiä kuin lapsiakin. Mitä vastausta tähän odotetaan? " Joo, toki olen sanonut 1- ja 3-vuotiaille pojilleni että naisia ei sitten lyödä turpaan vaikka ne uhkaisikin jättää" ? Kuten täällä on jo sanottu, se kaikkein tärkein parisuhteen malli tulee ihan muualta kuin siitä mitä äiti sanoo. Sitä miten itse kohtelee puolisoa ja antaa itseään kohdella on se mihin tulisi kiinnittää huomiota.

Vierailija
25/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri tuollaisia näkökulmia kaipailin. Ja joo, ap:n aloitus on turhan kärjistävä. itselläni huoli, koska miespuoliset lähisukulaiset päihde/ym. ongelmaisia, naispuoliset taas tunnollisia, vähän liiankin... alkoholistisuku.

Vierailija
26/30 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

siis eikö voi keskustella poikien kasvatuksesta ihan erikseen, ilman että pitää vetää heti tyttöjenkin kasvatus keskusteluun mukaan? Mitä ihmeen poikien äitien syyllistämistä se olisi? Mikä tässä aiheessa on niin ihmeen räjähdysherkkää? Minä en aikanakaan ole täällä syyllistänyt ketään, poikien tai tyttöjen äitejä, vaan aidosti olisin kiinnostunut kuulemaan _poikien_ kasvatuksesta. Tyttöjen kasvatuksesta sitten joskus toiste.

kirjoittaja-en-muista-mikä-numero

mielestäni poikia ja tyttöjä ei pitäisi erotella, sillä heillä on paljon enemmän yhteneväisiä piirteitä kuin heitä erottavia piirteitä. Jos halutaan tasa-arvoista kasvatusta, se vaatii, että kasvatusperiaatteita ja teorioita ei erotella sukupuolen mukaan.

Tiedetään, että pojille selitetään tunteista paljon vähemmän kuin tytöille. Onko siis ihme, etteivät pojat opi niitä tunnistamaan yhtä hyvin kuin tytöt? Miksi siis ei voitaisi lähentää kasvatuskäytänteitä ja alkaa puhumaan pojille tunteista. Samoin kuin tytöille?

Tytöt kokevat tehtäväkseen olla viehättäviä. Miksi heidän älyllisiä ominaisuuksiaan ei kunnioiteta samoin kuin poikien? Miksi ei voitaisi ottaa mallia niistä käytänteistä, joilla poikia on rohkaistu?

Miksi ei voisi keskustella sekä tyttöjen että poikien kasvatuksesta samalla kertaa?

Vierailija
27/30 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun kysytään poikien kasvattamisesta huomaavaisiksi/vastuuntuntoisiksi, vedetään heti mukaan jankutus " on tytöissäkin vikaa..." eikä ikinä päästä siihen aiheeseen, että miten niitä kunnon poikia sitten kasvatetaan - siis ei näitä välinpitämättömiä, kaljoittelevia julleja.

Varmaan siksi, kun riitaankin tarvitaan aina kaksi osapuolta! Tässähän on iänikuinen oravanpyörä jos kasvatus asioissa pitäisi muistaa vain poikien kasvatus. Jos kumpaakin sukupuolta kasvatettaisiin kunnioittamaan toisiaan, niin ehkä päästäisiin tästä poikien äitejä syyllistävästä asenteesta.

Vierailija
28/30 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Opetatteko pokianne kohtelemaan naisia hyvin vai pidättekö itseänne parhaimpana naisena poikanne elämässä ja viis veisaatte tulevien miniöittenne kärsimyksistä........

OK provo.

Mietin vaan taas tätä Paula Björqvistin hommaa ja mietin, että kukahan näitä narsisteja kasvattaa??

" mua ei jätetä/petetä/nöyryytetä, perrrkele!!

Opetan poikaani kohtelemaan kaikkia ihmisiä hyvin.

Varmaankin se että miehistä löytyy enemmän narsisteja, alkoholisteja ym. johtuu siitä että poikia opetetaan pienestä pitäen " olemaan miehiä." Peittämään tunteensa ja välttämään kaikkea naisellista. Kun sitten ei lapsena saa olla oma itsensä jää sisälle varmaan kaikenlaisia patoutumia. Ei niitä tunteita sitten aikuisena niin vaan opikaan käsittelemään saati ymmärtämään.

Vierailija
29/30 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kun kysytään poikien kasvattamisesta huomaavaisiksi/vastuuntuntoisiksi, vedetään heti mukaan jankutus " on tytöissäkin vikaa..." eikä ikinä päästä siihen aiheeseen, että miten niitä kunnon poikia sitten kasvatetaan - siis ei näitä välinpitämättömiä, kaljoittelevia julleja.

Kun niitä tyttöjä näkee tuolla kaljottelemassa ihan kuin poikiakin. Suustaan saattaa olla jopa pahempia. Housut kintuissa pitkin puskia rymyää. Mä en tosiaan halua sellaista miniää!

En kyllä tyttärellenikään mitään puskajussia.

Vierailija
30/30 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi tytöille ei tarvitsisi opettaa toisten kunnioitusta? Eikö naisen tarvitse kunnioittaa miestä? Kohdella häntä hyvin?