Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** HELMIKSET 2006 ELOKUU ***

01.08.2007 |

No jopas kun pääsin aloittamaan uuden pinon :)

Hupulinäidin pojalle myös onnea sinne 1v6kk päivänä! Kiva kun joku muistaa :) Onnea myös kaikille tuleville päivänsankareille!!!!!

Käytiin neuvolassa tänään, uudet mitat 86,6cm ja 11,8 kg. Laitettiin sitten se MPR samalla ja ihan hyvin meni. Hoikka poika edelleen, menee vähän ihannerajan alapuolella kokoajan painossa. On niin kauhea touhuamaan, että eipä ihmekään jos ei kovin iso mies ole :) Ruokaa kyllä annetaan niin paljon aina kun napa vetää.

Nyt on ilmennyt noita herkkujen himojakin, kerjää pitsaa ja ranskalaisia ja keksejä, söisi varmasti kilokaupalla jos vain antaisi. Syö kyllä muutenkin ihan kiitettävän hyvin ruokansa.

Alkoi viimeinen lomaviikko vähän ankeissa merkeissä. Miehen mummo kuoli maanantaina ja oli kyllä kova pala koko sakille, mummo kun asui anoppilassa ja oli mukana jokapäiväisessä elämässä. Eipä siitä ole kuin viisi kuukautta kun toinen mummo (miehen isän puolelta) haudattiin, nyt olisi sitten taas hautajaiset edessä. Josko ne riittäisi tältä erää vähäksi aikaa. Eilen käytiin viemässä mummo hautausmaan kappeliin. Eetukin oli mukana ja oli tosi kiltisti, meinasi vaan että mummo paapaa kun arkku oli avoinna hyvästien jättäjille. Tulipa taas itkettyä ihan kiitettävästi. No, mutta tätä se elämä on ja elämä jatkuu kaikesta huolimatta!

Ei tässä kai ihmeempiä, pitää mennä ottamaan tirsat kun tuli nukuttua vähän huonosti...krooh! Ihanaa elokuuta kaikille!

Sasuliini ja Eetu 1,5v tänään

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empäs ole kirjoitellut kun ei ole jaksanut. mies töissä ja lapset kotona aamusta iltaan ja kämppä ihan sekaisin. Siis parhaitahan nuo fannyn mainitsemat retkileikit. Meilläkin tyttö leikittää Oskua juuri niin kannellaan kasseissa romuja pitkin kämppää ja nautitaan " eväitä" ja ollaan piknikillä sekä rakennetaan maja. En jaksa niitä joka päivä korjailla, olkoon niin.

Eikä se niin kamalaa ole jos koti ei näytä sisustuslehdestä tehdyltä, asuuhan meillä lapsia ja laiska äiti sekä kiireinen isä.

Neuvolasta ollut puhetta ja meillä ens viikolla 1,5v neuvola. tuossa äsken poikaa mittailin ja ei kummosia lukemia tullut edelleen, pituus 77cm ja paino 10,2 kg. Olenki miettinyt miksi Osku on noin pieni ? Oikeasti on tullut kaikenlaisia kauhujuttuja mieleen kun kaikki aina sanovat että ompas pieni suuri mies. Katsellan mitä tuo neuvola lääkäri tuumaa kun viimeksi neuvolassa oli myös pienet mitat...

Kivoja masuja ja paljon raskautuneita onnea teille :=)

minkki ja oskuboy

Vierailija
2/76 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmi! Pidin siis juuri viisi viikkoa kesälomaa, ja nytpä selvisi, että ne olivat vasta jotain ennen äitiyslomaa kertyneitä lomia. Eli siis mun on pakko pitää vielä tän kesän viisi viikkoa : ). Eipä tässä siis paljon tarvi töissä homehtua, kai mulla joulukuussa sitten jo alkaakin äitiysloma!

Muakin on taas pitkästä aikaa sisustaminen huvittanut, löydettiin Designers Guildin esitteestä kuva ja sen näköiseksi pitäisi nyt yläkerran aula saada : )

Huono olo on onneksi hävinnyt, mutta en muistanutkaan että tässä välissä on tämä heikotusvaihe... En siis jaksa seistä kovin pitkään paikallani tai alkaa pyörryttää, tänään meinasin tuupertua Pentikin tiskille. No löysin ainakin siskolle ihanan synttärilahjan. Ja torilta oli pakko hakea punaisia viinimarjoja, ne on ihan Siirin herkkua. Omissa pensaissa oli vasta muutama marja...

FannyK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähemmän miellyttävän kylläkin, nimittäin ruuan sylkemisen suusta. Se on niiiiin ärsyttävää!!! Tänäkin iltana joka toisen lusikallisen puuroa nielaisi ja joka toisen sylkäisi pöydälle tai päälleen. On tehnyt tätä nyt muutamana päivänä. En muista Veetin ikinä tuollaista pitäneen,

tarkemmin ajatellen hän kaateli samassa iässä maitomukeja pöydälle...on tainnut kasvatuksessa mennä jotain pieleen=)

Meilläkin pojat rakastavat viinimarjoja. Naapurien iloksi Veeti kehuskelee poimineensa marjaviinejä. Viime viikolla poimin punaiset, valkoiset ja osan mustista ja vein ne anopille, joka keitti ne mehuksi. Seuraavana päivänä Veeti väänsi porua takapihalla, kun punaiset marjat oli poimittu pois. Hän oli edellisenä päivänä ollut innokkaana niitä mukana keräämässä, mutta ilmeisesti oletti niiden kasvavan seuraavaan aamuun mennessä takaisin.

Fannyllahan pukkaa lomaa oikein kunnolla! Kaikilla äideillä pitäisi olla tuollaiset kesälomat=)

nonnu78 ja ipanat

Vierailija
4/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nonnu78, meillä myös on opittu tuo ruuan lattialle sylkeminen! Aivan todella raivostuttavaa... Otin keittiön maton pesuun pari viikkoa sitten enkä ole vielä laitttanut takaisin niin nyt on hieman helpompaa se siivouspuoli ruokailujen jälkeen... Onni kyllä sylkee välillä muulloinkin kuin syödessä. Mistä lie tuommoisenkin tavan oppinut!?!

Me käytiin ukko-kullan kanssa kesälomareissulla Helsingin suunnalla. Oltiin jopa 3 yötä pois kotoa mika on pisin aika Onnin olemassa olon aikana... Ihan hyvin Onni oli papan kanssa pärjännyt. Kuulema oikein kiltti poika (ovela kakara, kun osaa olla vieraskorea;-))

Olisin halunnut olla reissussa kauemminkin, kun en ehtinyt käydä juuri ollenkaan kaupoissa. Linnanmäellä oltiin yksi ilta ja ravasin innoissani laitteesta toiseen kuin pikkulapset! Kaverina oli 8v serkkuni joten mukamas sen mieliksi kävin kaikissa laitteissa... ;-)

Oli kyllä ihana irrottautua arjesta! Mä nautin todellakin Helsingissä siitä, että kukaan ei tunne!!! Ahdistaa nämä pikkukaupungin pienet piirit...

Meilläkin on talo aina aivan sekaisin! Onni raahaa koko ajan tavaroita ympäriinsä. Siinäpähän raahaa, välillä nakkelen niitä sen huoneeseen takaisin mutta eihän ne kauaa siellä pysy! Pitäisi käydä ne sen lelut läpi ja laittaa pois kaikki turha... Välillä yritän opettaa Onnia viemään lelujaan takaisin omaan huoneeseen mutta yleensä vastaus on tiukka ei! :) Samoin jos Onnilta kysyy, että onko Onni äitin kulta tms. niin poika vastaa että : en oo!! :)

Pitäis varmaan mennä nukkumaan. Tälle viikolle sain taas muutamia sijaisuuksia, tänään oli aamuvuoro ja huomenna ilta...

kumppari

Vierailija
5/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen kuulumisia. Muutaman kerran olen kesällä käynyt yömyöhällä juttujanne lukemassa ja joka kerta on tullut sellainen olo, että onpa nämä taaperot ihmeen samanlaisia, vertaistukea on todellakin löytynyt jutuistanne!

Me ollaan kohta jo puoli vuotta asustettu täällä Hämeenlinnassa. Kaikki tytöt olivat kevään kotona, mutta ensi viikolla Alisa menee eskariin ja Aino taas kerhoon, joten ollaan taas jonkun verran Alman kanssa kahdestaankin. Ihan kamalaa että mun ensimmäinen vauva on jo eskarilainen! Se on yksi hujaus vaan, niin nämä Helmetkin lähtee koulutielle, saattepa nähdä!

En muista enää kirjoittelinko keväällä tänne mitään, mutta aika " sumussa" ollaan eletty koko tämä uuden kodin aika. Miehen isä sai aivoverenvuodon muuttoviikolla ja kuoli sitten parin viikon päästä ja pari viikkoa siitä mun äidillä todettiin akuutti leukemia. On yhä edelleen sairaalassa, hoidot kestää noin puoli vuotta. Olen yrittänyt lähes joka päivä käydä siellä tämän muun hässäkän ohella, parantumisesta ei pystytä antamaan selkeää ennustetta. Onneksi meillä on ollut talo alusta asti sisältä valmis, mutta pihoja ja terasseja on tehty nyt toukokuusta asti aina kun iskä kotona, on tämä aika hullun hommaa koko rakentamistouhu!

Ihanan paljon on kakkosia tulossa jo teille helmiäideille, onnea vaan kaikille, osahan on jo saanutkin! Ja osa on jo palannut työelämäänkin, itse olen varmaan vielä vuoden kotona. Mulla on aika huono työtilanne täällä Hämeessä, sitäkin olen jo kerennyt murehtimaan. Kyllä napsahti hyvät kelit taas, vielä pitäisi perjantaina käväistä Muumimaassa, toivottavasti helteet jatkuisi ainakin sinne asti. Sitten alkaa olla meidän osalta kesäreissut pulkassa.

Meillä myös parhaita nämä pakkaus- ja retkileikit, onkohan ne jotenkin tyttöjen juttu? Mua kyllä aika usein ärsyttä ne reput ja kassit, joissa 350 pikkutavaraa eri laatikoista jokaisessa, en jaksa montaa päivää niitä katsella. Lisäksi meinaa hermo mennä Alman syömiseen, sitä ei saa nyt ollenkaan syöttää, anoppi opetti sen itse syömään. Välillä sujuu ihan kohtalaisesti, mutta yleensä on kaikki paikat joka suuntaan viiden metrin säteellä täynnä sitä ruokaa. Ja nakupellenä syö aina, suihkuun on pakko mennä joka kerta, ihokin jo ihan korppuna.

Mutta hauskoja viimeisiä kesäviikkoja kaikille!

adalmiina

Vierailija
6/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kiittämässä osanotoista ja toivottamassa Adalmiinalle hurjasti voimia ja osanotot!

Sasuliini

Vierailija
7/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tohon otsikkoon lisäis.

Dunsku on niin rämäpäiseksi muuttunut ettei kuuntele mitään eikä varsinkaan usko. Juoksee karkuun, heittelee tavaroita, laittaa uunin ja levyt päälle, kaivaa roskiksen lattialle, rääkkää koiraa, repii kaiken mitä käsiin saa...lista on loputon. Tänään lähti rappusissa koheltamaan ja kun kielsin niin äkkiä lähtikin takas alaspäin, mut tippui pää edellä kaks askelmaa kätensä päälle ja naama osui suoraan lattiaan. Mä jo ajattelin et nyt katkes käsi ja hampaat tuli läpi huulesta, mut onneks ei tullut muuta ku armoton huuto ja verta nenästä.

Kiva on juoksettaa äitiä varsinkin silloin ku imetän tai vauvaa itkee...en kuulkaa suosittele lapsia näin pienellä ikäerolla!!!

Kassi-Alma leikki on meilläkin in, mitä enemmän kasseja käsissä tai nuken rattaissa sen parempi. Tavarat on hujan hajan ympäri kotia, en jaksa stressata niistä. Illalla siivoon lelut veke, kun yöllä on pakko olla siistiä ;))) aamulla heti kamat lentää lattialle..siinähän levittelee..mut seiniin piirtely ottaa pattiin ja kovaa.

Dunskulla oli rokotus ja piikin jälkeen sano vaan et kiitti ja halus leikkimään. Pituutta oli 87 cm ja painoa 12,4kg. Melkonen pullukka ;)) kynäotekin sujuu jo. Mua rupes oikeen naurattamaan ku lekuri oli kirjoittanut neuvolakorttiin et osaa heittää palloa!! (Lentäski vaan pallo) kun se samainen teksti luki jo joskus 9kk tai 10kk ikäisenä.

Adalmiinan perhettä on koeteltu ihan kunnolla, voimia koko perheelle!

Ja kai siellä oli jotain muutakin juttua mut en muista enää...takki on ihan tyhjä tän päivän jälkeen...pitäsköhän vielä pykästä vielä yks kakara! Never ever again.

Nyt mä lähden nukkumaan.

kuumetta hullujen huoneelta.

Jokos Niiskun vauva on ulostautunut???

Vierailija
8/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituutta olikin 84 cm, pimeessä täällä lueskelin tota korttia

Vierailija
9/76 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Helmi on ihan samanlainen! Sitten nauraa vaan kun kieltää. Ja sitten kun otan kielletyn tavaran pois tai vien Helmin pois tekemästä " tuhmuuksia" , suuttuu ihan armottomasti. Vaikka meillä esikoinen on ollut vauvasta asti todella tempperamenttinen ja kovapäinen, en ois voinut uskoa, että 1 v:n kilarit voi olla sitä luokkaa kuin mitä ne Helmillä on. 4 v esikoisella jatkuu edelleen uhmaikä todella rankkana ja kauhulla odotan, millainen uhmaikä Helmillä on, sitten kun se kunnolla alkaa. Tsemppiä sinne hullujenhuoneelle täältä toisesta hullujenhuoneesta! Mitenkäs teidän pikkuinen muuten voi?

Upeat ilmat ollut! Oltiin 4 päivää mun äidillä maalla ja nyt on miehellä vielä 4 päivää lomaa jäljellä. Viikonloppuna on yhdet häät, mihin mennään ilman lapsia, mutta muuten ajateltiin käydä vielä jossain uimassa ja varmaan myös grillataan tossa taloyhtiön pihalla. Linnanmäki-reissu on vielä tekemättä (rannekkeet on kyllä jo etukäteen ostettu), mutta näin kuumalla ei jakseta sinne lähteä, vaan varmaan ensi viikolla joku iltapäivä.

Nyt jos painuis nukkumaan...

T:Fassiloora

Vierailija
10/76 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkki75, kiva kuulla teidänkin kuulumisia! Tuskinpa Oskussa mitään vikaa on, eikö poika ole kasvanut ihan hyvin omaan tahtiinsa (tai omalla käyrällään, niin kuin meidän terkka aina sanoo Silpusta).

Punaiset ja valkoiset herukat sekä vadelmat suoraan puskasta on meilläkin tytön suurta herkkua, sanoo " nam nam" ja noppii sekä raa' at että kypsät suuhunsa... kaipa ne vihreät vadelmatkin maistuu joltain? Herukoita on tullut jonkin verran, mutta vadelmia niin huonosti ettei pakkaseen riitä. Syödään siis pensaista mitä löytyy.

Kumppari, mä just jokin aika sitten katoin kaikki Silpun lelut läpi ja otin pois vauvalelut seuraavaa odottamaan. Sen lisäksi mulla on osa leluista sivussa ja kierrätän niitä esille aina silloin tällöin. Ovat kuin uusia kun kaivan ne kätköistä :).

Adalmiina33, kovasti jaksamista teidän perheelle!

Silppu vetää yläkerran portaiden juuressa jotain tsemppiraivareita, syy on jäänyt epäselväksi. Eilen kahviteltiin nimppareita, kummisetä toi vaatimattomasti lahjaksi pienen lasten nojatuolin! Hieman söötti!

Mun työseminaari meni hyvin, mutta kyllä väsytti vaikken kovin pitkään edes valvonut. Istuminen tuntui persauksissa ja jalat turposivat, vaikka yritin liikkua aina kun mahdollista. Ruoka oli niiiin hyvää, joku muu kun teki ja kantoi valmiina pöytään :).

Ruoasta puheenollen, mitäs laittais lounaaksi...

KL.

Vierailija
11/76 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

89,5 cm PITKÄ ja 15,4kg meidän " pikku" hra Hupuli... Pipo tais olla 51cm. Tasaisesti kasvaa omalla käyrällään. MPR:ää en vielä(kään) antanut rokottaa. Lääkärin kuunnellessa/tutkiessa Eino huusi kuin syötävä ja rimpuili pois. Mut ei mitään " temppuja" joutunut tekemään, kun joku kertoi että nyt jo pitäis tehdä tornia. Vaikkakin osaa jo 3 palikkaa laittaa, mut olin ihan varma ettei siellä olisi suostunut tekemään. Niinkuin ei suostunut sanaakaan sanomaan. :)

Adalmiinalle voimia!

Nyt herättään ukko-kulta, on " nukuttamassa" meidän kummipoikia(tulivat yökylään) alakerrassa ja nyt sen kuorsaus raikaa... ;)

Vierailija
12/76 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iltasella (täysin tietämättöminä mistään) lähdettiin kauppaan ja ihmeteltiin kuinka sitä vettä sateleekaan... Leikitin hieman väsynyttä Heppua takapenkillä, kun yhtäkkiä mies tekee reippaan jarrutuksen. Tie oli ihan veden vallassa. Onneksi älysi pysähtyä, ei meidän kottero olisi moisesta järven ylityksestä selvinnyt. Sitten vain reittiselvitys uusiksi ja jatkoimme matkaa. Vasta kun katsottiin uutisia meille selvisi että sitä vettä oli sitte sataa ropsautellut täällä oikein urakalla... Ihan uskomatonta. Jos oltaisiin tiedetty kauppa reisu ois saanut jäädä. Mut onneksi ei jääty jordaanin keskelle :)

Sen verran täällä oli taukoa sateesta että saatiin naputeltua vähän lautaa seinään, alkaa olemaan voiton puolella, ehkä! Kun nyt ei enempää satelisi!

KL, mitäs seminaarijutskaa sä " pidit" ? Oletko muuten hoitovp:lla siihen asti kun " äitiyspäivät" alkaa? Miten se ihan käytännössä menee? Et jos vaikka olisi vuoden loppuun hoitovp anottu ja vauva syntyis lokakuun 1. pv, olisiko ne 3kk kuitenkin hoitovp:ta vai äitiyslomaa? Mä oon niin onneton näissä asioissa... Ja vaikka yritän lukea kelan sivuilta näitä juttuja niin ei ymmärrä, hepreaa mulle... Oon nyt ruvennut näitä miettimään (raha-asiat kun tässä vauvan suunnittelussa onkin niiin tärkeitä...) mielenkiinnosta lähinnä ja miten " kannattaa" hoitovp:ta anoa, jos vaikka alkaisikin mahaa kasvattamaan.

Apua mitä kello on, nyt on kyllä äidillä rytmit sekaisin... Ny nukk.

Vierailija
13/76 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh hellettä, mä en kohta jaksa tätä kuumuutta. Mä hikoilen ku pieni sika, tekis mieli olla suihkussa koko ajan. Yöllä mä olen hiestä märkä ja vielä maitoa valuu niin olo on täydellinen. Kuin joku lehmä!!

No on tosiaan tullut vettä Hupulin suunnalla. Mä tässä vuosia sitten sateella ajoin motaria pitkin töihin kiireellä. Liiankin kiireellä ja liian nopeesti, auto lähti vesiliirtoon ja pyöri pari kertaa ympäri ja jotenkin sain auton pysäytettyä vastaantulijan kaistalle keula vastaantulijoihin päin. Siinä meinas tulla iso kolari, mut jotenkin sain auton käyntiin ja ajoin tien reunaan. Mä olin ihan shokissa, mut menin töihin ja vasta päivällä tajusin miten päähän ja niskoihin koskee. Menin sit lekuriin ja niskoissa oli joku revähtänyt ja niskatukea pidin sit pari viikkoo. Ton jälkeen mä olen ollut varovainen sateella ratissa. ja kyllä muullakin ilmalla.

Fassiloora kyseli meidän pikkuisesta, no pikkuinen on nyt aabout 7vkoa, pituutta 58,1cm ja painoa pikkusen alle 5kg. ei mikään pikkunen siis.Nauraa ääneen välillä ja guuguuta yrittää sanoa. Inhoaa olla rattaissa, on semmonen peräkammarin poika, eli tissin vierus on ihan paras paikka. Nukkuu yöt hyvin, herää vaihtelevasti 1-3 krt.

Nyt tossa makoilee vaippasillaan sylissä ja hymyilee silmät ymmyrkäisinä.

Nyt on pakko pukea ja lähteä asioille.

kuumetta ja penskat

Vierailija
14/76 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hupulinäiti, jäin äitiysvapaalta suoraan työttömäksi, tarkoituksena mennä töihin heti kun sopiva paikka löytyy. No, sitten kävi näin, ehdinhän olla muutaman kuukauden aktiivisena työnhaussa ennen kuin selvisi että olen raskaana :). Vakityötä toki haen edelleen, mutta nyt sen saaminen on hieman epätodennäköisempää. Tässä sivussa teen freelance-koulutuskeikkoja, muutama tunti kerrallaan silloin tällöin. En ole edes viitsinyt laskea, jääkö niistä oikeasti mulle jotain käteen, kunhan saan tehdä :). Seminaarityö liittyi juuri tähän työhön, esittelin lasten liikenneturvallisuuden parantamiseksi eräälle koululle tekemäni verkkoprojektin.

Mun ymmärtääkseni hoitovapaa muuttuu äitiysvapaaksi sitten kun sen aika on, kuten kävisi jos äiti olisi töissä.

Tässä äskettäin muuten soitin työpaikkailmoituksesta, jossa sanottiin työn olevan " osa-aikainen määräaikainen sivutoimi" . Oli pakko kysyä että milloin sitä työtä tehdään ;)?

Viime viikolla juhlittiin sekä Silpun että mun nimppareita. Tein keikauskakun, josta tuli oikein hyvä. Resepti lienee useimmille tuttu, mutta laitan sen tähän... Olen tehnyt tätä kakkua aina kauden hedelmistä ja marjoista (mansikoita en ole kokeillut), tällä kertaa käytin nektariineja. Kakusta tuli hieman pliisun näköinen, koska käyttämäni nektariinit olivat pääosin vaaleakuorisia, olisin voinut laittaa sekaan vadelmaa tai esim. puolet tummia luumuja.

Tarvitset

neljä-viisi nektariinia/persikkaa tai kymmenkunta luumua tai vajaa litra punaherukoita/mustikoita/vadelmia tms.

100 g sulatettua voita tai margariinia

3 munaa

2,5 dl sokeria

2 dl vehnäjauhoja

(tomusokeria päälle)

Viipaloi nektariinit (ei tarvitse kuoria), persikat (kuori) tai luumut. Asettele kauniisti voidellun halkaisijaltaan noin parikymmentäsenttisen vuoan pohjalle tai kaada sinne miten sattuu :). Munat ja sokeri vatkataan kuohkeaksi, lisätään sulatettu ja jäähtynyt voi. Sekoita joukkoon vehnäjauhot (älä vatkaa liikaa). Kaada taikina varovaisesti hedelmien päälle ja paista uunin alatasossa 175-asteessa noin 35-40 minuuttia. Älä ylipaista. Anna jäähtyä kokonaan ennen kuin kumoat vadille. Päälle voi ripotella tomusokeria. Maistuu myös esim. vaniljakastikkeen kanssa.

Mulla on tänään klo 12 ultra :).

KL.

Vierailija
15/76 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tulla hehkuttamaan -Silppu tehnyt tänään jo kahdet pissat pottaan =)!

KL.

Vierailija
16/76 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä,että jokohan se Niisku on saanut sen nyytin kainaloonsa :)

Ei oo vielä meille vauva tullut..Huomenna olis laskettuaika..Saa nähä millon tässä jotain rupeaa tapahtumaan. Menkkamaista kipua on ollut selässä ja mahassaajoittain mutta ohi aina menee.

Verenpaineet on pysynyt ihan hyvinä,turvotusta on ja kutittaa vieläkin va kaippa se synnytyksen jälkeen taas loppuu tuo kutina, maksa-arvot on kuitenkin pysynyt ihan hyvinä.

Hikeä puskee kyllä koko ajan vaikka ei aina niin hellettä oo ollutkaan va eihän tuo kyllä kylmä ilmakaan oo ollut.

Torstaina on taas neuvola jos vauva ei synny ennen sitä.

Mies meni maanantaina töihin,kun kesäloma loppui. Saa nähä tarviiko siellä miten pitkään olla ennen kun pääsee isyyslomalle :)

Punaherukat,mustikat ja mansikat on laitettu pakkaseen. Vielä pitäs mustaherukat laittaa. Lakkoja on viime vuodesta niin paljon,että ei tänä vuonna tarvi poimia. Aleksikin on tosi perso marjoille niin on hyvä että niitä on. Annankin pojalle marjoja miltein joka päivä.

Pitänee nyt koittaa viihdyttää tuota poikaa,että isukki saa nukkua rauhassa päikkärit.

Aleksin uutena taitona on nyt 5 palaisen nuppipalapelin oikein kokoaminen. Lauantaina tuli 1v 6kk täyteen. Äkkiä kasvaa isoksi pojaksi tuo napero.

Siirrettiin poika isojen poikien jatkettavaan sänkyyn muutama päivä sitten. Nukkuu siinä meidän makuuhuoneessa ja vauvan olis tarkotus sitten nukkua pinnasängyssä. Hyvin poika siihen heti sopeutu vaikka matalat laidat onkin. Ensin nukku siinä päiväunet ja sitten laitoin yöksi. Seuraavana päivänä käveli itse sängyn luo kun oli päiväuniaika, ei näy kaipaavan yhtään pinnasänkyyn.Ihanaa,kun näyttää menevän noin kivuttomasti tuo sängyn vaihto.

-Mirjami rv 39+6 ja Aleksi muutaman päivän yli 1v6kk-

Vierailija
17/76 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää välittäis näistä lämpimistä säistä ollenkaan. Vois mun puolesta loppuu.

Meillä on nyt sitten aloitettu työt ja hoito. No, johan Eetu olikin hoidossa viikon ja yhden päivän, ja heti soitettiin eilen hoitopaikasta että Eetu on kuumeessa... Ja että pitää hakee poika pois. Joo, 37,7 ei mun mielestä oo kauhee kuume... Onneksi olin aamuvuorossa, joten pystyin lähtemään pois, ja nyt sitten ollaan oltu tää päivä pois työstä/hoidosta. Eilen käytiin lääkärissäkin, tai siis oli 1½vuotis lääkärineuvola. Joka totes että on terveet korvat, ja muuten TERVE lapsi. Mutta kirjoitti tän päivän kuitenkin saikkuu, ettei tuu soittoo taas kesken päivän hoitopaikasta, heillä kuulemma on taipumusta siihen... MURR!!!

Ja uudet " isot" mitat Eetulla on 82.4cm ja painoo 9880g, joten ei kovin isosta lapsukaisesta oo kyse... Onkos muuten kaikki muut helmikset06 menneet jo 10kilon toiselle puolen? Joten ei tartte olla Minkki huolissaan teidän pojasta. Jos kerta kuitenkin kasvaa OMALLA käyrällään...

Ja sitten kyselisin teiltä, eikös täällä ollut niitä putkikorvien äitejä paikalla... Nonnu??? Meillä oli keväällä maalis-kesäkuussa kuus tulehdusta, ja lääkäri laitto lähetteen sairaalaan putkitukseen. Sieltä tuli heinäkuun alussa tieto, että alle 3kk on kiireellisyys... Muttamutta... Nyt ollaan mietitty että " kannattaako" niitä laittaa, kun ei oo tuon kesäkuun ollu tulehduksen tulehdusta... Ja ajan saimme 31.8. Toki on nyt kesä, ja tulehdukset pois, mut mitä jos alkaa sitten uus kierre syksyllä JOS ei laitateta niitä putkia, äh on tää vaan vaikeeta...

Eetu on nyt pari tuntia hakenut unta tuolla sängyssään (ja meillähän tuon ikäinen nukkuu!!!) Mutta eipä taida tulla unta... Huoh!

napero ja Eetu 1½v

Vierailija
18/76 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitat oli 3360g ja 50cm, kotiuduttiin maanantaina ja neiti vaan syö ja nukkuu. Vielä ei Mirolta näy mitään mustasukkaisuutta, mutta ootellaan kun se tajuu että vauva jääkin tänne ja kun mies ei kerkee oleen apuna, niin eiköhän se arki ala täälläkin.

Meillä ei Mirolle kelpaa punaherukat, mutta mustaherukoita ja vattuja söis vaikka kuinka paljon. Harmi kun kun oli niiden suhteen vähän huono vuosi, tai oikeestaan ei haittaa, kun ei kerkeis säilömään niitä. Syötäväks sentään riittää.

Hupulin äiti kyseli hoitovapaan muuttumisesta äippälomaksi. Se on ihan liitto/työpaikkakohtaista, mutta melkeen missään työpaikassa hoitovapaa ei muutu ä-lomaksi, vaan olet hoitovapaalla siihen asti kun olet hakenut sitä. Varsinkin kunnilla ja valtiolla on asia näin ja yhä enemmän myös yksityisillä, minkä itsekin opin kantapään kautta. Eli olen vielä hoitovapaalla ja menetin kolmen kuukauden palkan, minkä työpaikka olisi maksanut jne. Ja niinkuin koitin selvittää asian töistä ennenkuin ilmoitin hoitovapaani keston. Mutta työnantajalla oli oma käsityksensä miten mitäkin tekstiä sovelletaan ja sehän sen päättää.

Joten työnantajan kiusaksi pitää tehdä vielä kolmas lapsi ja jäädä sairaslomalle väh. pari kuukautta ennen äippälomaa:)

Lakisääteiset äitiyspäivärahat tietenkin saan kelan kautta, koska sinne olen äitiyslomalla, ettei tarvii enää kotihoidontuella elää, eikä menetys palkkaan verrattuna nyt niin kauhea ole, vaikka rahaa se sekin on.

Mirjamille tsemppiä synnytykseen, siellä se palkinto jo häämöttää.

Hauska tuo Dunsku:) Kiva tietää mitä on odotettavissa meilläkin, viitteitä siihen jo on, vaikka mies onkin vielä apuna.

-niisku

Vierailija
19/76 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea prinsessasta niisku!

Napero: Meillä ei ainakaan toistaiseksi ole niitä putkia laitettu. Joonallahan oli viime kesänä ne tulehdukset riesana, ja silloin niitä putkia lääkäri suositteli. Päätin silloin, että katsotaan vielä vähän aikaa, jatkuuko tulehdukset samaan tahtiin. Nyt ei ole ollut puoleen vuoteen kuin yksi tulehdus, joten tarvetta putkiin ei nyt näytä olevan. Saa nähdä sitten kun menen töihin ja päivähoito alkaa...

En ole ehtinyt edes kirjoitella nyt kun mies on lomalla. Jotenkin koko ajan on jotain menoa, tai sitten ollaan oltu mökillä.

Mun pitäis alkaa leipomaan, kun huomenna ja viikonloppuna tulee vieraita. Viimeiset kakkosella alkavat synttärit tällä mammalla. Ei hirveästi innosta leipominen näillä ilmoilla, mutta vadelmakakun ainakin ajattelin tekaista. Ja jotain suolaista, mutta sen teen vasta huomenna.

nonnu78 ja ipanat

Vierailija
20/76 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetken päästä pääset Niisku kertomaan mustasukkaisuuskohtauksia täällä ;)))

Jokos Mirjami poksahti?

Dunsku istuu tossa pöydällä ja syö luumuja sen minkä ehtii ja irvistelee mulle kun mulla on sylissä Viiru-kissa(pehmolelu), tyttö nimittäin pelkää sitä. Siksi kissa onkin jatkuvasti tässä näppiksen päällä.

Nyt pitää ulostautua hetkeksi.

kuumetta hullujenhuoneelta