Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HELMIKSET 2006 ELOKUU ***

01.08.2007 |

No jopas kun pääsin aloittamaan uuden pinon :)

Hupulinäidin pojalle myös onnea sinne 1v6kk päivänä! Kiva kun joku muistaa :) Onnea myös kaikille tuleville päivänsankareille!!!!!

Käytiin neuvolassa tänään, uudet mitat 86,6cm ja 11,8 kg. Laitettiin sitten se MPR samalla ja ihan hyvin meni. Hoikka poika edelleen, menee vähän ihannerajan alapuolella kokoajan painossa. On niin kauhea touhuamaan, että eipä ihmekään jos ei kovin iso mies ole :) Ruokaa kyllä annetaan niin paljon aina kun napa vetää.

Nyt on ilmennyt noita herkkujen himojakin, kerjää pitsaa ja ranskalaisia ja keksejä, söisi varmasti kilokaupalla jos vain antaisi. Syö kyllä muutenkin ihan kiitettävän hyvin ruokansa.

Alkoi viimeinen lomaviikko vähän ankeissa merkeissä. Miehen mummo kuoli maanantaina ja oli kyllä kova pala koko sakille, mummo kun asui anoppilassa ja oli mukana jokapäiväisessä elämässä. Eipä siitä ole kuin viisi kuukautta kun toinen mummo (miehen isän puolelta) haudattiin, nyt olisi sitten taas hautajaiset edessä. Josko ne riittäisi tältä erää vähäksi aikaa. Eilen käytiin viemässä mummo hautausmaan kappeliin. Eetukin oli mukana ja oli tosi kiltisti, meinasi vaan että mummo paapaa kun arkku oli avoinna hyvästien jättäjille. Tulipa taas itkettyä ihan kiitettävästi. No, mutta tätä se elämä on ja elämä jatkuu kaikesta huolimatta!

Ei tässä kai ihmeempiä, pitää mennä ottamaan tirsat kun tuli nukuttua vähän huonosti...krooh! Ihanaa elokuuta kaikille!

Sasuliini ja Eetu 1,5v tänään

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole taas saanut pitkään aikaan kirjoitettua mitään, vaikka lukemassa käyn pinon joka päivä jos kotona ollaan. Jotenkin niin kiireistä nyt, kun tuo isukki on lomalla.

Kävimme siellä Tukholman risteilyllä viime viikolla ja siellä oli ihanaa! Olenkin viikon kaikille hokenut, että miten ihminen voi tulla niin onnelliseksi parin päivän risteilystä. Mutta oli todella hyvä sää koko matkan ajan, ruuat odotti valmiina pöydässä, ei tarvinnut tiskata eikä pestä pyykkiä. No sen jälkeen pyykkiä saikin sitten pestä mutta sama se. Mun sisko oli miehensä kanssa mukana matkalla ja vuorottelimme meidän lasten hoidossa(heillä ei vielä omia), joten pääsimme mieheni kanssa välillä kaksinkin liikkeelle. Päätimme jo ensi kesänä tehdä vastaavan matkan, mutta olla lisäksi ainakin yhden yön hotellissa ja käydä KolmÅrdenissa(kirjoitetaanko se noin?).

Nyt on lapsille luvattu mennä vielä ainakin veturimuseoon ja Särkänniemeen. Veeti vaatii kovasti päästä myös Puuhamaahan ja Muumimaahan, mutta taitaa joku niistä jäädä ensi kesälle. Huomenna taidamme lähteä mökille ja suunnittelin että samalla voisin käydä Tuurissa Veljekset Keskisellä katsomassa onko siellä mitään ostettavaa. Mökiltä sinne olisi enää noin tunnin ajomatka. Tänään kävimme täällä Tampereella pääkirjaston muuminäyttelyssä ja paljon katseltavaa sielläkin riitti lapsille ja aikuisille. Joona osoitteli niihin vitriineihin ja huuteli " myy" tai " nyy" , molemmat tarkoittavat pikku myytä ja " muu" joka tietysti on muumi.

Siirryn lukemaan...

nonnu78 ja pojat

Vierailija
42/76 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa mulle mailia osoitteeseen kottarainen@hotmail.com, päästään sopimaan mahd. päivällis/illallistapaamisesta. Osan sähköpostiosoitteet mulla onkin, mutta jossain hämärässä postilaatikon siivousvimmassa olen kadottanut muut.

Marcel, FannyK, jansku82, enni80 ja Birdy, teidän osoitteet näyttäisivät olevan tallessa. Nonnu78, sun osoitteesta en ole aivan varma, muuttuiko se jossain vaiheessa?

Muut kiinnostuneet myös tervetulleita!

Myöhemmin lisää -nyt yritän tehdä työhommia, ensi viikon alussa olisi seminaari ja pitää projekti esitellä...

KL.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, alkais jo se energinen keskiraskaus... Tosin mulla taisi viimeksikin jäädä se kokonaan väliin :P. Tunnen itseni nykyään ihan nahjukseksi, haluaisin että kotona olisi siistiä ja puhdasta, piha kunnossa, lapsilla vaatteet päällä, itsellä puhtaat hiukset ja kunnon vaatteet päällä, kynnet laitettu, ja tietysti sisustamiselta ja siivoamiselta kävisin energisenä myös jumpassa. No joo saahan sitä haaveilla, lasten kanssa jaksan touhuta ja leikkiä, muut sitten jääkin. Mies on alkanut tehdä kotitöitä ihan urakalla siitä lähtien kun mun raskauspahoinvointi alkoi, mutta ärsyttää jo sekin mokoma siivousintoilu... :D

Miten teillä pysyy kämppä ja etenkin lasten tavarat järjestyksessä? Annatteko lapsien leikkiä ja penkoa mitä haluaa? Meillä kun lempileikki on vaatteiden vaihtelu molemmilla, siinä kuluu aamulla helposti tunti pari, mutta tuloksena tietysti vaatteet sikin sokin lattialla. Esikoinen kyllä kerää kunhan äiti vaan jaksaa käskeä ja olla apuna. Toinen lempileikki on kerätä kaikkiin kasseihin ja pusseihin kaikkea mahdollista tavaraa ja lähteä retkelle, näitä romppeita on sitten ympäri kämppää. En raaskisi millään leikkejä rajoittaa kun niin hyvin viihtyvät ja keksivät leikkejä, enkä jaksa olla koko ajan mukana vahtimassa, joten kai se vaan täytyy tyytyä siihen, että meillä ei kämppä vähään aikaan näytä samalta kuin Kannustalon esitteessä.

Ai niin, meillä on melkein valmis leikkimökki! Siitä tuli aika hieno, kaksi kerrosta ja liukumäki : ). Maalataan tietysti vaaleanpunaiseksi!

FannyK

Vierailija
44/76 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasuliini72, otan osaa miehesi mummun kuoleman vuoksi!

FannyK, mä pidin kirjaa menkoista =). Varmaan yhtä hullu tapa kuin se, että auton tankin ajan mahdollisimman tyhjäksi ja tankatessa laitan aina edelliseen bensakuittiin ylös kuinka monta kilometriä sillä bensamäärällä pääsi ;P. Siis mitä silläkin tiedolla tekee?

Mun sisko repeää joka kerta kun näkee mun ripustavan pyykkiä ulos. Pyykithän ripustetaan niin, että samaan vaatteeseen ei voi käyttää kuin samanvärisiä ja -kokoisia pyykkipoikia. Pyykkipoikien on tietenkin oltava narulla tietyssä järjestyksessä jotta tämän toimenpiteen voi helposti suorittaa. Ja auta armias, jos mies on välissä vienyt pyykkiä narulle ja sekoittanut järjestyksen!

FannyK:lle vielä pottailuvinistä -just noin mä teen, eli tiristän itse aina pöntöllä samalla kun Silppu istuu potalla. Nykyään se ei ole ollenkaan vaikeaa, tämä mun kroppa tuottaa pissaa taukoamatta.

Ja mikä energinen keskiraskaus? Menikö se jo?

Tänään sain sentään silitettyä ja ripustettua keittiön verhot, sitä odotettiinkin alkukesästä asti. Toissapäivänä, tai jotain, revin kasvimaalta suurimmat rikkaruohot. Se työ jäi osaksi kesken kun selkä tuli niin kipeäksi.

Kämppä on todellakin hävityksen kauhistus. Se on ollut sellainen suurinpiirtein siitä asti kun Silppuri oppi kävelemään ja tavarat siirtyivät helposti käsissä ympäriinsä. Aikaisemmin jaksoin joka päivän päätteeksi kerätä lelut koriin, nykyään kerään kun viitsin tai kun aion imuroida. FannyK, anna tyttöjen leikkiä -kukas psykologi tms. oikein suositteli jättämään lasten lelut välillä korjaamatta, jotta pitkät leikit voivat jatkua myöhemminkin?

Kumppari, kiitos että sanoit meikäläisen mahaa söpöksi 8)! Tämä tuntuu niin isolta verrattuna edelliseen raskauteen ja etenkin tänään on ollut valasolo. Joskus on päiviä jolloin ei edes muista olevansa raskaana ja sitten on taas näitä tämmöisiä.

Jees -pukelo oli eilen koko päivän mummilla hoidossa ja sain tehtyä työseminaariesityksen lähes valmiiksi. Mies auttoi parissa kohtaa, huomasin että olen tähän asti sujuvasti valehdellut työhakemuksissa ja -haastatteluissa osaavani käyttää PowerPointia. Enpä ollut ikinä käyttänyt. No, nyt osaan :).

KL.

Vierailija
45/76 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kun Kaalilaatikko viitsit laittaa eteenpäin tuota tamperelaisten tapaamista! Ja ihana vauvamaha sulla! Mulla myös maha kasvaa paljon nopeampaa tahtia kuin ekassa raskaudessa :)

Meillä nautiskellaan sunnuntaista. Eka työviikko on nyt takana, yllättävän helposti tuo töihin paluu sujui. No, käytännössähän en ole oikein kotona ollessa voinut unohtaa noita työjuttuja, kun siellä päiväkodin alle 3-vuotiaitten ryhmässä jatkuu kuitenkin osittain samat touhut kuin kotonakin ;) Mutta kovasti olen tykännyt olla taas töissä. Näkeepähän ainakin muita aikuisia ihmisiä päivän mittaan. Emmakin kävi muutamalla tutustumiskäynnillä päiväkodissa ja huutoahan siitä seurasi...

Mun täytyy kyllä leuhkia, että keskiraskaus oli oikeasti energistä aikaa! Vasta viime viikot meillä on näyttänyt olevan kaikki levällään. Mutta nyt töissä ollessa en aio stressata kodin siiteydestä. Mies saa siivota ja lelut jätän ihan huoletta keräämättä! Onneksi välillä tulee niitä energiapuuskia, jolloin jotain tulee tehdyksikin!

Vierailija
46/76 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli pitkä viileä ja sateinen jakso, mutta nyt on taas lämmintä ja aurinkoista. Olimme eilen koko päivän piknikillä läheisen järven rannalla, grillailtiin ja nautittiiin olostamme. Seurana meillä oli paikallinen pariskunta joilla 3 lasta. Tänään olemme lähdössä tutustumaan läheiseen pikku-kylään ja käydään syömässä jossain ravintelissa.

Joku kertoi käyneensä neuvolassa (muista taas kuka) ja siitä tulikin mieleeni kuinka erilainen käytöntö täällä on. Täällä on lastenlääkärin tarkastus kerran vuodessa (aina sama lääkäri) jolloin katsotaan paino, pituus ja kaikki mahdollinen. Mitään paino- ja pituuskäyriä ei ole. Jos lapsi voi hyvin niin mitä hiton väliä millään käyrillä on? Näin täällä ajatellaan :) Ja minä pidän siitä. Aina pääsee lastenlääkärille jos on jotain, ei tarvitse varata aikaa eikä istua tuntikausia odotushuoneessa ja aina on siis sama lääkäri joka tuntee ja tietää sinut sekä lapset. Rokotusohjelma on hieman erilainen kuin suomessa, esim. hepatiiti kuuluvat täällä ohjelmaan. Olenkin siirtänyt tytöt paikalliseen rokotusohjelmaan ja hyvin on mennyt.

KL, kiitos jaksat järjestää tapaamista. Laitan sinulle postia jossa kerron milloin olen suomessa. Olisi todella hienoa nähdä teitä Tamperelaisia.

Meillä on ollut hieman flunssaa koko perheellä, ei onneksi kuumetta joka olisi helteellä ihan hirveää. Inkerillä lähti vasemmasta korvasta putki pari päivää sitten ja nyt odotan kauhulla mahdollista korvatulehdusta. Katsotaan miten menee.

Minulla on edelleen mahdoton himo sisustaa ja kiertelen jatkuvasti paikallisia sisustuliikkeitä tehden erilaisia löytöjä. Nyt on etsinnässä viinipulloteline. En tiedä lainkaan millaisen haluaisin, mutta tiedän kun oikea osuu kohdalle, tähän saakka vastaan on tullut vain vääriä. Olemme menossa syys-lokakuun vaihteessa ranskaan kahdeksi viikoksi joten voi olla, että teline löytyykin sieltä.

Jos joku tarviipi täältä jotain lastentarvikkeita tms. niin ilmoittakoon, tuon mielelläni :) Esim. unipussit on täällä halvempia kuin suomessa. Lastenvaunuja en kuitenkaan tuo sillä silloin meillä loppuisi autosta tila. Kävi kyllä mielessä ostaa alesta muutamat vaunut ja myydä ne suomessa, olivat niin halvalla :)

Nyt parvekkeelle nauttimaan päiväkahvia...

Birdy

Vierailija
47/76 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Birdy:

Lastenvaunuja en kuitenkaan tuo sillä silloin meillä loppuisi autosta tila.

Damn, tarttee haudata haaveet siitä että oisit roudannu mulle halvat tuplat ;)!

Ei vais :)

KL.

Vierailija
48/76 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viimeisestä tamperelaiset! Oli mukava nähdä pitkästä aikaa.

KL: En ole saanut sulta s-postia niistä kärryistä, mihin lie jäänyt?

Meillä oli tänään neuvola Jompulla. Pituutta pojalla oli 83.3cm ja painoa 13.8kg. Pipo taisi olla 51cm.

Meillä ei vielä olla siirretty Joonaa pois pinnasängystä, eikä poju onneksi ole itsekään vielä hoksannut miten sieltä tullaan pois. Ajattelin siirtää vasta joskus lähempänä kahta vuotta. Veetikin siirrettiin yli kaksivuotiaana ja sitten se olikin niin ylpeä uudesta sängystään, ettei ollut mitään ongelmia siellä pysymisessä. Toivottavasti Joonan kanssa asia hoituu aikanaan yhtä helposti. Ajattelin kyllä ostaa sen isomman sängyn nyt lähiaikoina jo valmiiksi, niin voihan Joona sitten siirtyä siihen aiemminkin jos itse haluaa. Epäilen, että illat menisivät karkailuksi ja pikkuherran takaa-ajoksi, jos hän pääsisi helposti sängystä pois.

Me muutamme parin viikon päästä isompaan asuntoon. Ihanaa, kun saa poikien lelut ym. toiseen huoneeseen ja toiseen sängyt. Muuttomatka ei ole pitkä, koska muutamme tässä samassa talossa ja asunnot ovat luhtitalon ala-asuntoja.

nonnu78 29v ja Jomppu 1v6kk

Vierailija
49/76 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiskulle onnea prinsessan johdosta!!! Mites te voitte? Kyselin palkkatoimistosta tosta hoitovapaalta äippälomalle siirtymisestä(vaikkei siis ole vielä ajankoht.) niin sanoi samat kuin kirjoitit... Todella tyhmä homma! Mutta sitten kysyin että mitä jos haluankin vain palata kesken hoitovp:n töihin, niin miten silloin käy? Niin sanoi että silloin pitäisi ilmoittaa kahta kuukautta ennemmin milloin haluaa palata työhön... Porsaanreikä? Täytyy ottaa vielä joltain muultakin selvää... Vaikka luultavammin nyt jatkan hoitovp siihen asti kun Eino täyttää 3. Kun tuo minun miekkonen alkoi " perumaan" , ettei jääkään hoitovp:lle jos mä menisin muutamaksi kk:ksi töihi. Noh, jos saan silloin tällöin keikkaa tehdä se riittänee mulle.?!

Mirjamille voimisia! Voipi olla että sinulla onkin jo nyytti kainalossa! :)

Meillä myös nukutaan pinnasängyssä ja poika ei onneksi yritä sieltä kiivetä pois! Mä edelleen nukutan hepun viereeni, josta nostan sitten pinnikseensä, jossa yleensä nukkuu aamuun saakka, tai sitten herää aamuyöllä ja nostan meidän väliin. " Ostin" kyllä jo jatkettavan sängyn, mutta se ei ole vielä meillä(säilytyksessä vielä). Mutta olen ajatellut siirtää siihen vasta, kun saadaan Hepun omahuone rempattua(toivottavasti talven aikana).

Nyt ajatus pätkii... piti vielä jotain kertoilla, mut ehkä myöhemmin lisää... kun ajatus palaa=)

T:Hupulinäiti, täyttää myös ensikuussa 28v(monesko pv Fassiloora täyttää=), Eino 1v6kk ja viikkoja päälle

Vierailija
50/76 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, kiitos tamperelaiset hauskasta seurasta! Otetaan uudestaan : ). Mä kyllä olin jo eilen Hesessä kerrosaterialla, ja levy Fazerin sinistä jälkkäriksi... Kun tässä joka tapauksessa lihoo, niin sama kai vaikka syö kunnolla. Juu ja peräkkäin näköjään ajeltiin, sinililan vauhdissa en sitten enää pysynytkään :D

Siiri nukkuu vielä pinniksessä vaikka isompikin sänky olisi, en ajatellut vielä vähään aikaan siirtää. Esikoinenkin oli vielä reilu 2,5veenä pinniksessä, vauvalle mulla on ekoiksi kuukausiksi semmoinen korisänky.

Töiden pariin (kaakaon ja pullan kera)

FannyK 33v (rv kai about 19), Kerttu 3v10kk, Siiri 1v6kk

Vierailija
51/76 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eikö koira just halunnut paskalle!!!! Pakkasin kakarat rattaisiin ja sateeseee lykkimään, eihän se koira sinne mitään tehnyt vaan kulki kiltisti narun jatkona ;))

Me kans luovutaan tosta koirasta, ei mun aika riitä. Mä jo ajattelen tulevaisuutta kun lähden töihin takas niin kuka tota koiraa hoitaa. Tytölläkin on koulu ja treenit ja ne vie aikaa. Ja mä haluan et koira hoidetaan kunnolla eikä nurkalla pissitetä kaks minuuttia. Hyvä jos löytää kodin jossa sille on paljon aikaa.

Vai olitte manselaiset rehveillä, varmaan mukavaa oli ja ruokaakin saitte ettei tarvinnut kokata itse..

Nyt pitää avata baari jätkälle, Dunsku tuijottaa teletappeja.

kuumetta

Vierailija
52/76 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset tosiaan tamperelaisille! Hauskaa oli ja maha tuli täyteen :) Ja jipii, närästyskin on nyt sitten astunut kuvioihin! Juuri kun oli puhetta, ettei vielä ole onneksi ollut... Emmasta mua ei paljoakaan närästänyt, ihan viimeisillä viikoilla silloin tällöin. Nyt on pari päivää ollut ihan kokoaikaista närästystä...

Emmakin nukkuu edelleen pinniksessä. Lasten sänky on kyllä ostettu, mutta toimitusaika sen kun venyy... Piti tulla jo heinäkuun lopussa, mutta saadaankin sänky kai vasta viikolla 36. Sitten aletaan harjoitella isossa sängyssä nukkumista, vaavi saa sitten pinniksen. Tosin Emmahan nukkuu edelleen puolet öistä meidän välissä. Kaipa siitäkin tavasta täytyisi totutella eroon... Mutta nukutaan nykyään kaikki paremmin, kun ollaan samassa sängyssä!

Enni rv 30 + jotain ja Emma 1v6kk

Vierailija
53/76 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö nukkuu pinniksessä ja meidän välissä, siirretään isomman huoneeseen kerrossängyn alapetiin heti kun rakki lähtee. Laitetaan sänkyyn irtolaita ja toivotaan parasta.

Jätkä nukkuu vielä äp-laatikossa ja siirtyy siitä pinnikseen ku se vapautuu.Sit sen jälkeen pinnis lentää kaaressa Ämmänsuolle ;))

Vierailija
54/76 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä pakotti selkää ja mahaa silleensä tasasesti va mitään supistuksia en erottanut. Tänään oon ainakin tähän asti ollut täysin oireeton.

Kävin neuvolassa tuossa puolilta päivin.

Kaikki ok.Sf-mitta oli nyt kasvanut 1cm,kun ei ollutkaan kolmeen viikkoon kasvanut ollenkaan.

Mulla oli paino tippunut 700g.

Oonkin niin huonosti nyt syönyt,kun on ollut niin huono ruokahalu. Ja mahakinhan mulla oli muutaman päivän sekaisin.

Th varas yliaikaisuuskontrolliajan synnärille.Luulin,että se aika varataan äitiyspolille mutta kuulemma synnärille sen varaavat. Se aika on ens keskiviikkona 29.8 klo8. Siellä menee ainakin joku tunti,kun lääkäri katsoo kaiken mahdollisen. Eivät välttämättä käynnistä silloin mutta montaa päivää ei enää siitä anneta yli mennä..Va saa nähdä tarviiko tuonne mennä vai syntyykö vauva ennen sitä... :)

Siivosin tuossa aamulla ennen neuvolaa.Oikein kyykin joka paikan siivota. Pesin peilit ja ikkunoitakin sisäpuolelta. Ei tullut edes yhtään supistusta.

Eilen illalla laitoin puoli sankkoa karviaismarjoja pakkaseen,kun täti antoi niitä. En viittinyt hällä niitä perkauttaa vaikka olisi ne kyllä perkannutkin,kun kerran ite jaksan aivan hyvin.

Tänään pitää saunaan mennä va eipähän tuosta saunomisestakaan viime viikolla mitään seurannut :)

Synnäriltä antoivat sellaisia rentouttavia jalkahieronta-ohjeita,jotka kuulemma saattas käynnistää synnytyksen. Käskivät laittaa kuumemma miehen hommiin :) Näin ainakin tuo terkka sano.

Eipähän tuo maha niin hankala oo va joutashan tuo syntyä,kun jo viikon yli on..

Näytöstää siltä,että Aleksin maha ois vähän rauhottunut. Nyt onkin viides päivä,kun se on sekaisin. Pikkusen kiinteämmältä tuo kakka näyttää va ruokahalu ei oo vieläkään normaali. Mitenkähän kauan nuo mahataudit yleensä kestää?

Sievältä ilma näyttää ulkona. Mies ilmeisesti aikookin lähtä pyöräilemään.

Pitää itse ruveta viihdytämään tuota vinku-Eetua.

-Mirjami 26v rv41 ja Aleksi n.1v6kk-

Vierailija
55/76 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silppu on nyt pölissyt kolme varttia sängyssään, varmaan käy läpi päivän tapahtumia. Olikin jännittävä ihka ensimmäinen hoitopäivä ihan oikealla pph:lla... Kuulemma tervetullut uudestaankin jos tarve vaatii. Puolen päivän maissa kun vein ei pukelo malttanut ovella edes heippaa sanoa kun piti jo mennä leikkimään muiden lasten kanssa.

Mä vedin koulutuksen läpi suht' kunnialla, ei varmaan hävetä tartte (no sen näkee sitten kun saan luettavaksi palautteet). Mutta voi jessus miten kipeiksi tuli jalat ja selkä, koko koulutuksen kun seisoin jaloillani.

Kerroin koulutettaville että kotona on puolitoistavuotias ja seuraava tulossa marraskuussa, " sen jälkeen voi miettiä mitä jatkossa teen" . Yhtä rupesi naurattamaan ja sanoi, että jos hänellä olisi kaksi pientä lasta ei tarvitsisi paljon miettiä mitä ryhtyä tekemään :).

Kiva ilma tänään teillä siellä pääkaupunkiseudulla!!!

Nyt heitän jalat sohvannojalle ja nautin laatusarjasta. Vielä kun olisi lasillinen hyvää portteria, mutta lienee tyytyminen Pepsi Maxiin -väri edes on samansuuntainen... *huokaus*

KL.

Vierailija
56/76 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekstikin karkas.

Juu pitkäaikainen haaveeni toteutunee(vain10v haaveillut)... Sain tuolta ukko-kullalta viis-vuotis-hääpäivän kunniaksi ajan, koska autokoulu alkaa :))) Sanoi vain ettei maksa kuin yhden inssin.... Saas nähdä kuin käy.

Hiuka jänskättää... :)

Ny nukk... zzz ...

Vierailija
57/76 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle sano kätilö et portaita kävelemään et synnytys alkaa. No mä kävelin kahtena päivänä kolmesti portaan ykkösestä neloseen ylös ja alas ja sit toisen päivän jälkeen poika syntyi.

Eli portaisiin vaan!!!

kuumetta menossa vihdoinkin jälkitarkastukseen

Vierailija
58/76 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää illalla pötköttää sohvalla hierottavana jos se vaikka käynnistäs synnytyksen. Sen tarkotus on kai se,että kun rentoutuu niin synnytys voi käynnistyä. Empähän tuota kyllä erityisen kireä oo mutta pitänee kokeilla,onhan tuo muutenkin ihan kiva kun joku hieroo jalkoja :)

Täytyyköhän sitä vielä kokeilla tuota portaissa kulkemistakin mitä Kuumetta ehdotti,kun anoppikin sano että ennen vanhaan sitä aina kätilöt oli käskeneet harrastaa jos synnytys ei ollut meinannut käynnistyä. Anopilla on ikää jo melkein 70v. Liekö sitten ihan nykyaikanenkin ohje :)

Aleksille on tullut ylös eka takimmainen hammas ylös..Miksi sitä nyt kutsutaan..Nyt on 17 hammasta. Enää puuttuu maitohampaista yksi ylhäältä ja kaksi alhaalta,just noita takahampaita.

Kovasti kuolaakin kyllä tuo napero,että saa nähdä liekö lisää tulossa.

Maha on nyt rauhottunut va ruokahalu ei oo ihan vielä ennellaan. kylläpähän tuota mahatautia riittävän monta päivää kestikin.

Va nyt pitää ruveta tuon pojan kanssa iltahommiin,että joutuu nukkumaan.

-Mirjami rv41+1 ja Aleksi n.1v6kk-

Vierailija
59/76 |
24.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuu lähenee loppuaan ja matka suomeen kohta edessä. Mukava käydä suomessa kun tietää pääsevänsä pois :)

Alina aloitti eskarin ja nyt meillä on koulun valinta edessä. Toivottavasti löydämme hyvän ja läheltä. Hassua ajatella, että meidän 5-vuotias on jo eskarissa, mutta maassa maan tavalla. Ja hyvinhän tuo tuntuu pärjäävän. Alina käy sekä suomalaista että saksalaista eskaria. Suomalainen eskari on vain kerran viikossa. Hyvä kun oppii lukemaan ja kirjoittamaan molemmilla kielillä. Vaikka olemmekin tänne jäämässä niin suomi on kuitenkin meidän äidinkieli ja siksi erittäin tärkeä.

Etsimme isompaa asuntoa. Perheenlisäystä ei ole tulossa, huomasimme vain että ainakin yksi huone lisää olisi hyvä. Mitään kiirettä ei ole, mutta keväällä olis tarkoitus muuttaa. Tarjontaa kyllä on eikä vuokratkaan ole pahoja. Vielä ei aleta omaa ostamaan, mutta muutaman vuoden päästä varmasti sellainenkin homma on edessä.

Inkeri tassii päivät pitkät! Hän haluaa esiintyä jokaiselle ja jos ei saa haluamaansa huomitoa (eli suunnatonta ihailua sekä taputuksia) niin huutaa isoon ääneen. Musiikiksi kelpaa kaikki mahdollinen. Laulaminen on myös kova juttu vaikka sanoista ei saa mitään selvää. Inkeri on myös oppinut tervehtimään saksaksi ja käyttää taitoaan kaikkein innokkaimmin leipomoissa koska sieltä saa parhaat herkut. Täällä jaetaan joka paikassa lapsille pieniä herkkuja tai jotain tavaraa (lihatiskiltä saa makkaraa, leipomosta pullaa, apteekista pienen lelun yms.) Inkeri pistää kaikki taitonsa peliin ja saa joka kerta haluamansa :)

Meilkein kaikki hampaat on jo puhjenneet ja tästä johtuen ruoka maistuu taas paremmin. Syöttää ei saa missään nimessä joten sotku on sen mukaista.

Joku kyseli putkituksista jossain vaiheessa. Inkerille laitettiin putket helmikuussa ja toinen lähti pois pari viikkoa sitten. Putkituksen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia. Toinenkin putki lähtee varmaan pian pois ja sen jälkeen sitten nähdään tuleeko tulehduksia. Luulen, että ei niitä näin kesäaikaan välttämättä edes tulis joten syksy näyttää.

Täytyy kohta lähteä hakemaan Alina tarhasta, mutta sitä ennen juon päiväkahvit.

Birdy

Vierailija
60/76 |
26.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli eilen pakko ostaa äitiyshousut, mitkään vanhat eivät enää mene päälle! Ja kun joskus kuitenkin pitää liikkua jossain muissakin housuissa kuin verkkareissa... No johan tässä onkin kohta rv 30.

Ei vaan kauheasti viitsisi laittaa rahaa äitiysvaatteisiin, siis uusiin, täytyy tästä lähin tarkemmin syynätä huuto.netin valikoimia.

Tuli tänään taas todistettua että toistaiseksi sanat joissa on yli kaksi tavua ovat hyyyyyvin hyvin vaikeita meidän rapiat puolitoistavuotiaalle. Urheasti Silppu harjoitteli ja tiedoksenne että digiboksi on lyhyemmin ja ytimekkäämmin " digga" .

KL.