Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** HELMIKSET 2006 ELOKUU ***

01.08.2007 |

No jopas kun pääsin aloittamaan uuden pinon :)

Hupulinäidin pojalle myös onnea sinne 1v6kk päivänä! Kiva kun joku muistaa :) Onnea myös kaikille tuleville päivänsankareille!!!!!

Käytiin neuvolassa tänään, uudet mitat 86,6cm ja 11,8 kg. Laitettiin sitten se MPR samalla ja ihan hyvin meni. Hoikka poika edelleen, menee vähän ihannerajan alapuolella kokoajan painossa. On niin kauhea touhuamaan, että eipä ihmekään jos ei kovin iso mies ole :) Ruokaa kyllä annetaan niin paljon aina kun napa vetää.

Nyt on ilmennyt noita herkkujen himojakin, kerjää pitsaa ja ranskalaisia ja keksejä, söisi varmasti kilokaupalla jos vain antaisi. Syö kyllä muutenkin ihan kiitettävän hyvin ruokansa.

Alkoi viimeinen lomaviikko vähän ankeissa merkeissä. Miehen mummo kuoli maanantaina ja oli kyllä kova pala koko sakille, mummo kun asui anoppilassa ja oli mukana jokapäiväisessä elämässä. Eipä siitä ole kuin viisi kuukautta kun toinen mummo (miehen isän puolelta) haudattiin, nyt olisi sitten taas hautajaiset edessä. Josko ne riittäisi tältä erää vähäksi aikaa. Eilen käytiin viemässä mummo hautausmaan kappeliin. Eetukin oli mukana ja oli tosi kiltisti, meinasi vaan että mummo paapaa kun arkku oli avoinna hyvästien jättäjille. Tulipa taas itkettyä ihan kiitettävästi. No, mutta tätä se elämä on ja elämä jatkuu kaikesta huolimatta!

Ei tässä kai ihmeempiä, pitää mennä ottamaan tirsat kun tuli nukuttua vähän huonosti...krooh! Ihanaa elokuuta kaikille!

Sasuliini ja Eetu 1,5v tänään

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea niiskulle ja koko perheelle pienen tytön syntymän johdosta!

Pakko kommentoida tuota mustasukkaisuusasiaa.. Meillähän Iita ei ollu aluksi ollenkaan mustasukkainen vauvasta, ei varmaan osannu olla. Joo, nyt osaa. Läpsii, raapii, nipistelee, tekee kaikkea mahdollista sekä pikkuveljelle että meille. Minua lisäksi vetää tukasta silloin kun siitä kiinni saa. Hihat palaa pienimmästäkin asiasta ja sillon lentää kaikki käden ulottuville osuva. Tänään tunki ensin lusikan veljensä kurkkuun ja sitten löi vielä metallisella leikkikattilalla päähän! Arvata saattaa että huudettiin kaikki kolme vähän aikaa kovaa ja korkeelta. Osaahan se Iita olla rakastavakin isosisko. Pussailee ja halii, mutta kun ei raukka osaa yhtään hallita voimiaan. Ei hyvässä eikä pahassa.

Harmittaa kun aikaa ja huomiota ei millään riitä koko aikaa molemmille. Viime aikoina on tuntunu että jatkuvasti jompikumpi joutuu huutamaan. Onneksi sentään nukkuvat päivällä edes pienen pätkän yhtäaikaa, saa sillon tehdä rauhassa kotihommia.. Jee.. Eikä auta asiaa, että mies on tehny semmosia kivoja 15 tunnin työpäiviä viime aikoina. Että hullujenhuone meilläkin..

Ai niin, poika kastettiin juhannuksena ja nimeksi tuli Onni.

-elmiina sekä Iita ja Onni

Vierailija
22/76 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl yksi väsynyt mamma koittaa taas pitkästä aikaa jotain rustata... Älkää ihmetelkö jos ajatus välillä katkeaa, viimeyö tuli valvottua, siitä lisää myöhemmin.

Tänne päällisin puoliin kuuluu taas ihan hyvää, vähään aikaan ei oo taas koneella kerenny käymään, mitä ny illalla myöhään käy tääl jutut lukemassa! Menoa ja meinikiä on piisannu, kun lämmintä on riittänyt!

Ja kaiken kukkuraks isäntä käy töiden ohella koulua! Menee eka aamusta seittemästä kolmeen töihin ja neljästä kaheksaan kouluun. Joku kesäkurssi menossa. Syksyllä me jäädäänkin sitten lasten kans keskenään, ku menee kouluun ja hakee asunnon ja koittaa saaha opintoja mahdollisimman paljon eteenpäin!! Ei ois enää paljoo käytävää... Saas nähä kuin me tääl keskenämme sitten pärjäillään, sen näkee sitten!! Vähän kyllä jännittää kolmen pienen lapsen kanssa jäädä viikoiks yksinhuoltajaks...

Nyt vielä kun muistan, niin onnittelut kaikille raskautuneille ja nyytit jo kotiin saaneille tasapuolisesti!!! Ei kyllä käy kateeks! Päinvastoin ihanaa kun ei taas ole raskaana tai pieni nyytti kainalossa. Voi suunnitella eloa jo oloa ihan toiselta kantilta ja pääsee meneen jo suht hyvin, kun Juha-Mattikkin jo niin iso poika on! Äkkiä niistä meitin helmipalleroista kasvo isoja!! Ei kyllä muuten ajankulua huomaa, kun lasten kasvusta!

Tiistaina oli sitte J-M:lla puolitoistavuotisneuvola ja tässä vähän mittoja... Taitaa olla helmiksistä jo niitä isoimpia, veikkaan ;) ELi painoo on nyt 12250g ja pituutta 81.5. Neuvolakortissa lukee: " Touhukas poika, jolle sattuu ja tapahtuu. Voisiko karsastus vaikuttaa? Menijä. Puhumaan ei vielä jouda. Kasvanut hyvin."

Meillä tosiaan odoteltu jo 3kk kutsua silmäpolille... kun poika kattoo ihan kieroon!! Välillä tuntuu, että koheltaa ihan vaan sen takia, ettei nää!! Mene ja tiedä.

Ja sitten johdantoa siihen, miksi viimeyö tuli valvottua. Jokuhan kyseli, kannattaako putkittaa korvat, jos ei enää vaivaa... Meillähän oli koko talvi ja kevät kauheet korvakierteet Juha-Matilla ja Rebekalla!! Molemmat sitten vihdosta viimein kun vähän ruinas ni saivat lähetteen korvalääkärille!! Ja Juha-Matilla li liimakorva, Rebekalla ihan terveet mutta molemmilla päädyttiin putkituksiin!! No molemmat ollu korvalääkärin käynnin jälkeen terveitä! Yhden kerran Juha-Matin kohdalla mietin, onkohan tulehdus, kun poika levoton, mutta en vienyt lääkäriin.

Eilen oltiin sitten Juha-Matin kanssa sairaalassa ja putket laitettiin! Lääkäri kyllä kysy, laitetaanko, kun ollut kesän ilman tulehduksia ja että molemmat ratkaisut ovat niitä oikeita. Päädyttiin silti lääkärin kanssa yhdessä että putket laitetaan. No ensinnäkin jouduttiin vartoon sellaset kolme tuntia sairaalassa, ennenkui päästiin leikkaussaliin. Meillä oli aika klo 11 ja oltiin kaiken lisäks puoli tuntia etuajassa... Saliin päästiin vasta klo 13.30. Ja Juha-Matti oli edellisenä iltana syönyt viimeksi ja aamulla klo 9 juonut mehua! Piti olla syömättä ja juomatta nukutuksen takia. Olin ihan varma että odottelusta tulee ihan kamalaa ja poika kiukkunen kun ampiainen. Aamulla oli pientä protestia, kun ei saanutkaan mukin jälkeen puurolautasta eteensä. Ja koko päivä meni todella hyvin, poika oli kuin aurinko ja koko osaston lellikki! :) Oli ainoa pikkuinen, kun yksi samanikäinen tyttö peruutti tulonsa. Ihmettelen kyllä, miksi noi pikkuset oli laitettu viimeiseksi. Kuus leikattavaa oli ja Juha-Matti oli listan viimeisenä!!

No ei siinä mitään, vihdosta vimein päästiin siirtyyn leikkaussaliin. Ja poika oli niin iloinen, että heilutti ja sano heipat kaikille enneku lähettii saliin. Raukka ei tiennyt, mihin joutu! Saliin ku päästiin, ni rupes ilme muuttuun. Arvas, että nyt ei kaikki me niinku enne ja o jotai outoo. Sain pitää poikaa sylissä, ku nukutettiin maskilla potsu uneen! Nukahti tosi hyvin ja leikkaus ei varmaan viittä minuuttia kestänyt, ku poika oli päässy heräämöön. Sen että takas osastolle pääsin, niin leikkaava lääkäri tuli jo sanoon, että poika leikattu! Heräämöön sai sit mennä, kun lapsi alkaa heräämään, mutta minä en sitte päässy, ku Juha-Matti tuotiin sitte heti osastolle! Oisin kyllä halunnu olla pojan vierellä kun ekaa kertaa avaa silmänsä :( Sitä sitte kanto sylissää heräämön hoitaja ja osastolta poikaa lähtenyt hoitaja toi sänkyä... Ja heti sain pojan syliin ni elo rauhottu (ehkä enempi äitillä )! Tippa oli laitettu jalkaan kun käsistä ei ollu löytyny suonia, käsiin sairaalaan tullessa laitettiin puuduterasvat... Sitte oli lupa alkaa pistään suuhunsa jotain ja J-M olis heti vetässy mehumukillisen kerrasta kurkkuun mutta hoitaja vähä käski toppuutteleen, ettei tuu huonoa oloa. Sitte saatii jätskiä ja mehukeittoa ja kun tippa jalasta oli otettu pois, poika alko heti juoksenteleen samaan vanhaan malliinsa osaston käytävillä ja huonosta olosta ei tietoakaan!! Kaikki siis meni todella hyvin! Päästiin sairaalasta klo 15.30, kun saatiin kaikki paperit mukaan. Aikasemminkin oltas päästy, jos lääkäri ois sanellu epikriisin aikasemmin!!

Päivä kotona meni kun mitään ei ois tapahtunutkaan!! Ja nukkuun meni mielellään, kun päiväunet jäi väliin... Oikso nukutuksen ansiosta sellaset 45minuuttia nukkunut. Mutta sitte yöllä alko kauhee huuto jota kesti kolme tuntia!!! Korvia tais särkee! Annoin eka panadol-supon, mutte ei ollu mitää vaikutusta pojan olon. Tunnin päästä siitä annoin sitte pronaxenia, mutta sekään ei auttanu. Poika halus olla vaan pystyssä... Isäntä siirty sitte olkkarin sohvalle nukkuun ja mä otin juha-matin kantelujen ja sylissä pitelyjen jälkeen kainalooni nukkuun ja koitin pitää poikaa paikoillaan, ettei kovasti liikkuis... Siihen se sitte pikkuhiljaa rauhoittui ja loppuyön nukku mun vieressä!!

Nyt olo on kun zombiella ja poika ei yöllisitä huudoista valvomisista mottiskaan!!! On ku mitään ei ois ollukka, huoh!

sinilila ja lapset

ps. niin ja rebekalla on putkitus ens keskiviikkona...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen jo illalla ajattelin,että tästäköhän se synnytyskäynnistyy,kun vihloi niin ikävästi tuonne alas ja mahassa ja selässä oli inhottavaa menkkamaistasärkyä.

Kävin saunassa,että jos se vielä jouduttas asiaa mutta niin vaan kun otin särkylääketttä nukkumaan mennessä säryt asettu ja sain nukuttua koko yön vaan kahella vessa käynnillä :) Yleensä kun tätä nykyä siellä on saanut laukata 2h välein..

Tänään sitten neuvolaan klo12,ihan kiva mennä siellä käymään vaikkei siellä sen ihmeempiä tapahdukaan.

Jos kaikki kerran on ok,niin taas saan uuden neuvola-ajan.Vasta aikalailla tasan rv42 laittavat äitipolille.

Eipähän tuota tiiä kuinka pian tässä sitten jotain tapahtuu..

Onnea Niiskulle pikku prinsessasta ja kiitos tsemppauksesta!

Saa nähdä mitenkä mustasukkanen tuo meidän poika osaa sitten olla,kun kolmistaan kotiin jäädään. Oon ajatellut itekseen jo etukäteen,että tuskin isyysloman aikaan kovin mustasukkaseksi äityy,kun saa kuitenkin jommalta kummalta huomiota mutta sitten kun ollaan kolmistaan ja isi on töissä niin voi olla eri juttu..

Laitoin pojan just päikkäreille. Isi tulee vahtimaan neuvolan ajaksi.

Eilen tilasin mustaherukat kotiin tuotuna yhdeltä marjatilalta. Eivät kuulemma vielä oo aivan kypsiä. Vasta viikonlopun aikoihin voivat niitä tuoda.Saa nähdä vieläkö olen niitä itse laittamassa.

Lauantaina olis anopin synttärit täällä kotikaupungissa ja sunnuntaina miehen kummi-pojan synttärit joten niissäkin viikonloppuna käydään joko koko perheellä tai sitten pojat käy kahdestaan jos laitoksella oon. Eipähän nyt tiedä suunnitella hirveästi etukäteen kun ei tiedä tuosta maha-asukista mitä se aikoo tehdä :)

Va minäpä koitan ilmotella jos jotain tapahtuu...

-Mirjami rv40+1 ja Aleksi 1v 6kk 5pvä-

Vierailija
24/76 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en yleensä kirjoittele paljon mitään mutta lukemassa käyn silloin tällöin, kolmatta odottelen marraskuulle syntyväksi, esikko meni ekaluokalle ja kakkonen on kotihoidossa, ikäeroa tulee 1,9v.

Tuosta äippälomasta sen verran että mulla se alkaa ihan normisti 30pv ennen laskettua aikaa, hoitovapaa loppuu ja saan saman rahan kun tästä kakkosestakin, työnantajalle olin ilmoittanut olevani hoitovapaalla ainakin vuoden 2007 loppuun, ja mahdollisesti vielä pitenpäänkin, kelakin laski koko 3v ajalle valmiiksi paperit. En saa palkkaa äitiyslomanajalta kun yksityinen työnantaja ja puutyöliitto, joten mua ei nämä 3kk palkattomat koske.

Fannyk: ostitko sä sen hevosen keväällä? jos se sulla on, miten saat sen hoidettua ja liikutettua kun olet uudestaan raskaana? Missä se sulla on, täysihoidossa? meillä on hevosia kotona ja olenkin " päätoiminen tallityttö" , kaikkea muuta teen mutta en saa ratsastaa, mies onneksi harrastaa myös, muuten hevot seisois joutilaina. Vähän mietityttää miten ehtii kaiken tekemään ens talvena, mihin tuon taaperon sitoo kiinni ettei juokse kavioiden alle jne...?

terveisin lapanen, esikko 7, kakkonen 1,6 ja rv27+

Vierailija
25/76 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä lomaillaan edelleen, motivaatio työntekoon kyllä taas raskauden myötä hävinnyt johonkin : )

sinilila, kiva kuulla kunnon selvitys tuosta putkituksesta! Oltiin meidän 4veen kanssa juuri korvalääkärillä ja pakko ne putket on laittaa, molemmilla puolilla liimakorva : (. Mua surettaa niin etukäteen, pillitän varmaan koko sairaalareissun... No joo oltiin lääkärin jälkeen vähän aikaa Taysin leikkipuistossa, siellä näki muutamia pikkupotilaita, täytyy kyllä olla kiitollinen ettei omalla tämän vakavampaa ongelmaa ole.

lapanen, juu ostin keväällä ihanan täykkäriristeytyksen. Olen vielä toistaiseksi ratsastanut ihan normaalisti, paitsi isompien hyppäämisen kyllä jätin. Tein vaan sen virheen, että ostin hepan puoliksi kaverin kanssa, ja nytpä kaveri haluaakin päästä hepasta mahdollisimman pian eroon, joten myyntiin menee : (. Surku, mutta ei mulla ole mahkuja nyt omaa pitää, eikä varsinkaan noin kallista. Hyvä täyshoitotalli meillä on tossa kilometrin päässä. Vähän haaveilen, että jospa jo ens keväänä pystyisin ostamaan ihan ikioman... Ja jossain vaiheessa on pakko saada talli omaan pihaan!

Tamperelaiset, päättäkääs nyt se tapaamispäivä, mä olen kyllä mukana!

FannyK

Vierailija
26/76 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko viel laittaa sulle FannyK... mäkun niin päätin, että minähän en moisesta pillitä, mikä lääkäreille rutiinijuttu ja minäkin periaatteessa tiedän jutun juonen, kun kerta lähihoitaja oon... Mutta minkä sitä äiti omille tunteilleen mitään mahtaa :( Ihan hävettään alko kun meikä alko pillittään, ku poijan joutu leikkauspöydälle jättään. Koitin ekat kyyneeleet niellä, että ei, mun ei pitäny vollottaa, mutta minkäs teet, itku siinä tuli! Sairaanhoitaja sitte vaan sano, kun nolona olin, että ei haittaa, äideille ihan tavallista, että itku tulee ja saatto minut sitten takas hissille. Kiva mennä sitte Rebekan kans (koht kans 4vee) heti viikon päästä uudestaa... Pitäiskö taas päättää että itkeä ei saa... taitaa jäädä toteutumatta!!

Rebekallakaan ei sen koommin oo nyt tulehduksia ollut, mutta en halua taas syksyn kylmillä sitä samaa rumbaa, mikä koko talvi oli, joten putket vaan ja sillä siisti!! Helpottaa kummasti, ku jää tulehdukset. Eikä niist oo mitää vaivaa, ainoostaan sukeltaa ei saa. Siinäkin enempi tulehdusriski kuin että painetta tulis. Lääkäri sano, et 80cm saa olla vettä pään päällä, ennenku tulee painetta... Ja meillä ei anakaan oo viel sukelteluja harrastettu.

Mutta kait sitä täytyy mennä, kun toi likka tossa hyörii. Naapuri osti sille muovailuvahaa ja lupasin mokoma sille, että saa touhuta niillä sit ku pojat menee nukkuun. Täytynee mennä täyttään lupaukset. *mutinaa mutinaa kun tulee sotku, voih*

sinilila taasen

Vierailija
27/76 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kirjoittelen ennen kuin anoppi pölähtää Mehu-Maijoineen tänne...

Niisku65, onnittelut pikku prinsessasta!!!

Mirjami-80, tsemppiä, pidä meidät ajan tasalla :).

FannyK, mitä sä siinä riehut, eikö se tapaamispäivä jo sovittu ;).

Mulle tuli niitä koulutuskeikkoja enemmänkin, ihana päästä töihin, mutta arvatkaapa onko Silpun hoidon järjestyminen ihan iisipiisijuttu. Näyttää siltä, että tarvitaan MLL:n apua.

Ai niin, ja TAYSiin tuli kutsu, lääkäri epäili ultrassa etistä istukkaa. Kiva.

KL.

Vierailija
28/76 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo vieläkään vauva syntynyt.

Neuvolassa ei ollut mitään sen erikoisempaa. Vauva on kiinnittynyt ollut nyt 2 viikkoa ja sf-mitta on pysynyt samana nyt 3 viikkoa. Pitäs tulla pienempi vauva nyt mutta saa nähdä. Aleksihan painoi 4270g,joten ei yhtään haittaa vaikka pienempi olisikin. Rakenneultrassa lääkäri sanoi,että varmaan alle 4kg on va saa nähdä kuinka kauan aikoo vielä tuolla mahassa kasvaa :)

Seuraava neuvola on ens keskiviikkona jos sinne asti aikoo mahassa pysytellä.

Anopin lahja on nyt kääritty ja huomenna olis sinne synttäreille meno Aleksin päiväunien jälkeen..

Teetettiin Aleksista sellanen kylpykuva anopille seinälle,kun hällä on kaikista lapsenlapsista vannakuva seinällä.

Saa nähdä ketkä sinne synttäreille menee..Jos synnyttämässä oon niin vieraat vähenee,kun miehen veli tulee joko yksin tai perheensä kanssa tuota poikaa vahtimaan. Tulee yksin jos yöllä pitää tulla muuten tulevat varmaan koko porukka.

Anoppi olikin mun miehelle tänään soittanut,että meidän vauvahan voi syntyä hälle syntymäpäivälahjaksi... Oli nyt sen hoksannut :)

Ei kyllä oo ollut tänään oikein mitään oireita. Vähän vaan selkää ja mahaa aamusta pakotti kun tein pojalle muutamaksi päiväksi ruokaa ja jälkiruokaa ja muutenkin joitain ihan tavallisia joka päiväisiä kotihommia tein.

Imuroin oikein vielä eilen illalla,että josko siitä ois synnytyksen käynnistäjäksi mutta mitä vielä :) Nivunen vaan oli koko yön kipeä ja sehän tuo on nytkin kipeänä. On vaivannut kyllä pitkin raskautta,joten ei oo mikään uusi vaiva.

Pitänee kohta ruveta antamaan pojalle iltapuuro,kun tulee pian suihkusta.

-Mirjami rv40+2-

Vierailija
29/76 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi huono äiti... Huudatin Emmaa oikein kunnolla vielä iltatuimaan. Emma kun päätti heitellä tavaroita vessanpyttyyn. Kiellot eivät tepsineet (ja sorruin jopa huutamaan). Kun sitten tutit lensivät pyttyyn, niin kiikutin ne roskiin ja Emma sai mennä nukkumaan ilman tuttia. Huudothan siitä tuli, mutta jospa nyt muistaisi, ettei tavaroita heitellä pyttyyn... Kaipa pitää kaivella uudet tutit yöksi, kun Emma kuitenkin herää joka yö vähintään 5 kertaa tuttia huutelemaan.

Nyt kun oon päivät töissä, niin pinna on kyllä paljon tavallista kireämmällä iltaisin. Eikä asiaa auta yhtään se, että mies on kaiket illat töissä. Eli sellaista lepoaikaa ei kauheasti tule... Muuten töissä käynti kyllä piristää mieltä!

Mitäköhän piti kommentoida. Ai niin, meidän Emman mitat ovat nyt 86 cm ja 10,4 kg. Eli pituutta tulee edelleen roimasti ja painoa niukasti. On tainnut periä tuon sirouden isän puolelta...

Niiskulle onnittelut pikku prinsessasta!

Ja tamperelaiset: Toivottavasti nähdään ensi viikolla hyvän ruoan merkeissä!

Enni rv 30 ja Emma

Vierailija
30/76 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansen seudun helmimammamiitinki huomenna maanantaina 20.8. klo 19! Lisätiedot kottarainen@hotmail.com.

Tervetuloa :).

KL.

Vierailija
31/76 |
20.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, vai oli sitä yritetty sopia tapaamista vaivihkaa selän takana! No, kiva nähdä teitä illalla : )

Tänään mulla onkin eka ultra... Miehelle sanoin, että olisi aika järkytys jos siellä näkyisikin kaksi. Mies vaan totesi, että no eipä tarvisi olla niin montaa kertaa raskaana. Haha, ihan kuin tätä vielä neljännen kerran jaksaisi!

Mä olen ihan kokonaan unohtanut Siirin 1,5v neuvolan... Niinkuin unohdin oman lääkäriaikanikin, voi nolo. Sanoja tuo matkii nykyään ihan koko ajan, ja samoin tekemisiä. Yhtenä päivänä putsasin koiran takapuolta (jätän yksityiskohdat väliin : ), hetken päästä huomasin kun Siiri haki talouspaperia ja meni myös pyyhkimään koiran *rsusta :D. Tiskikonetta tyhjää aina mun kanssa ja vaikka yksinkin ihan innoissaan, ' viikkaa' pyykkejä ja vaikka mitä.

Meidän uusi leikkimökki on ollut ihan menestys, eilenkin molemmat tytöt ja naapurin tytöt leikki siellä aamusta iltaseitsemään. Siirikin hyvin osaa pitää puolensa isompien kanssa, ja isommat tytöt kätevästi tykkää leikkiä Siirillä, nukuttavat sen ihan sujuvasti päiväunille jne : )

Jeps, mutta nähdään tamperelaiset sitten illalla!

FannyK

Vierailija
32/76 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä aio meidän vauva kiirettä pitää tuolla syntymisellä :)

Sunnuntaina-maanantainahan tuo peräti supisteli..Supisteli 20-30min välein ja välillä tiheämpäänkin. Mullahan ei oo ennestään minkäänlaista kokemusta noista supistuksista. Muuta kun vaan sellasia oli Aleksin aikaan,että maha kovettu ja sitten synnytyksessä oli vaan selkä kipeä mutta mahassa ei tuntunut mitään. Epiduraali varmaan vei kaiken muun kivun ja supistukset.

Sinänsä on ihan mielenkiintosta kun tulee noita supistuksia nyt...

Klo18 sunnuntaina niiden synttäri juhlien jälkeen alkoivat ja suunnilleen aamu klo10 kestivät sitten maanantaina..Nyt sen jälkeen ei oo ollu.

Saa nähdä tapahtuuko tässä millon sitten jotain :)

Sunnuntaina illalla laitettiin miehen kanssa vielä sankollinen mustaherukoita pakkaseen.

Nyt olis luultavasti marjat laitettu. Saatan kyllä saada vielä karviaismarjoja mutta ne on varmaan valmiiksi laitettu,kun täti niitä antaa luultavasti.Tarvii vaan pakkaseen nostella. Hältä saatan saada myös valkoherukoita vai miksi niitä kutsutaan...

Hyvin viime yön nukuin ja noiden supistusten jälkeen jotka oli su-ma ei oo ollut mitään oireita. Eilen ehkä pari kertaa vaan maha kovettu mutta eivät olleet ollenkaan tuollaisia mitä jo oli.

Vissiin se aikoo tuo vauva tuolla vielä pitkäänkin mököttää :)

Huomenna pitänee mennä sinne neuvolaan klo12.

Huomenna sitten terkka varaa sen ajan sinne äitipolille..Eiköhän se aika oo sitten seuraavalla viikolla,aikalailla rv42.

Saa nähdä vieläkö tässä ihan sinnekin joutuu menemään vai millonka se vauva päättää syntyä...

Tänään ei ennen iltaa vauvan tarviskaan syntyä,kun miehen veli on nyt tän päivän työreissulla Oulussa,joten ei joutas Aleksia vahtimaan..Va eipähän tuosta oo synnytyksestä vielä merkkiäkään,joten tuskin on tälle päivälle tulossa vaikka äkkiä tuo synnytys tietysti saattaa käynnistyä..eihän sitä tiedä..

Pyykännyt oon ja muutenkin kotihommia tehnyt. Tuon mahan kanssa pärjää kuitenkin ihan hyvin. Mitä nyt hikeä puskee,kun jotain tekee.

Aleksilla on ollut nyt neljä päivää maha sekaisin. Ressukka on syönyt huonosti ja vähän lämpöäkin on ollut. Eilen nukkui kolmet päikkärit,yleensä kun nukkuu vaan yhdet. Tuo yksien päiväunien rytmi on meillä hyvä,kun poika menee klo18-19 yöunille. Va eipähän tuota voi noita päiväunia estää nukkumasta,kun sairaana on.

Tänään näyttää kuitenkin tuon pojan vointi jo hieman paremmalta joten eiköhän tässä palata normaaliin päivärytmiin pikku hiljaa.

Oon kyllä hirmu tyytyväinen ollut siihen miten hyvin onnistu tuo pojan siirtäminen pinnasängystä isojen poikien jatkettavaan sänkyyn. On siinä nyt 1.5 viikkoa nukkunut eikä ongelmia oo ollut. Samallalailla siinä nukkuu kuin pinnasängyssä.

-Mirjami rv 40+6 ja Aleksi 1v 6kk 1vkon ja muutaman päivän päälle-

Vierailija
33/76 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tamperelaiset hyvästä seurasta ja hauskasta illasta! Mikä jottei toistekki ;) Tai mikä jottei tänne maalle seuraavaks!

Mutta ette usko, kuinka puoli tuntia oli piiitkä aika!!! Kangasalan kohdalla rupes oleen jo tuskainen olo ja mietin, pysähtyäkkö puskapissalle vai ei... No päätin ajaa viel 20min kotiin. No sitten eteen tuli köröttelijä... manasin pitikö senkin siihen tulla hidastelemaan. Pakko oli mennä ohi, hätätapaus! Sen jälkeen ei voitukka ohitella, ei äkkinäisiä liikkeitä, kiitos, muuten vesivahinko ja äiten auto, no märkänä.... Perille päästyä jouksujalkaa sisälle ja kengät sun muut lensi eteisen lattialle ja ekana vessaan!!! Äiti sitten vain totes, että ois siel tampereellaki vessa ollu ;) Ja ku meikä meinas että yks puol tuntia sinne tänne :) Kyllä ne vähän isän kanssa nauro, mokomat!

Ja ihanaa oli sitte tulla kotiin kun lapset nukku ja mies lämmittäny saunan!

Heh, käveltiin tänää siskon kans kylälle ja takas... Eli jotai 5-6 kilsaa meiltä ja hyvin toi Rebekka jakso tulla pyörällä mukana. Käytiin sitte kaupasta ostamas vähä evästä, ni kaupantäti rupes ihailemaan mun tukkaani ja sano et ainaski 10 vuotta nuorentaa! Luuli eka jonkun pikkutytön työntävän rattaita ;)

Siitä tulikin mieleen, että vois taas muistia virkistää ja tehdä ikäkalluppia. Naisiltahan ei sais kysyä ikää, mutta uhmaan sääntöjä!!

sinilila 24, rebekka 3v11kk, sakari 2v6kk ja juha-matti 1v6kk

Vierailija
34/76 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi tajusi pari viikkoa sitten, että pääsee pinnasängystään pois aamun lisäksi myös kun pitäis alkaa yö- ja päiväunia nukkumaan. Sen jälkeen on joka ilta kiivennyt sängystä pois ja tepastellut peittojen ja unilelujen kanssa olohuoneeseen n. 30 min ajan ja me ollaan miehen kanssa sitten aina kannettu takaisin sänkyyn. Kun aiemmin pidettiin se " nukahtamisunikoulu" ei ole huvittanut alkaa vahtia sängyn vieressä, että tyttö nukahtaa, mutta nyt mä olen monena iltana sitten ton 30 min jälkeen jäänyt makkariin, kun en ole enää jaksanut katsella sitä tytön meininkiä. Yhteensä tohon yöunille nukahtamiseen on mennyt viime päivinä tunnin verran ja päiväunille nukahtamisessa samoin. Ennen nukahti päiväunille vartissa ja nukkui 2 h heräämättä välillä (nyt kesällä mennyt näin hyvin päiväunet), mutta nyt sitten nukahtaminen ensinnäkin kestää sen tunnin ja kun viimein nukahtaa, herää n. 45 min jälkeen itkemään, eikä nukahda enää uudelleen.

Eilinen päivä oli ihan huippu: Helmi nukkui toissayönä vain 9 h (heräsi jo klo 7 jälkeen, vaikka on nyt monena aamuna herännyt vasta klo 8.30-9), mutta päiväunille nukahtamisessa meni taas se tunti. Olen tavallisesti Helmin vieressä kunnes nukahtaa (torkun siinä itse samalla), mutta nyt on parina päivänä mennyt hermot ja n. 30 min jälkeen olen tullut makkarista pois ja silloin Helmi aloittaa sitten sen sängystä pois kiipeämisen. No, eilen Helmi nukahti sitten vihdoin ja viimein klo 14.45 (oli siis herännyt klo 7.15), mutta heräsi 35 min jälkeen huutamaan, eikä millään nukahtanut enää uudelleen, vaikka oli aivan väsynyt. Huusi sitten mun (ja miehen siinä vaiheessa, kun mies oli tullut töistä) sylissä melkein tunnin ennen kuin " heräsi" ja rauhottui. Todella rasittavaa! Tänään oli onneksi eka päivä pitkään aikaan, kun Helmi nukahti alle vartissa päiväunille ja on nyt nukkunut jo 1,5 h! Vartti sitten jotain tuolla itkeskeli, mutta ei onneksi kunnolla herännyt. Ja siinä vaiheessa, kun Helmi oli nukkunut tunnin, joku alkoi poraamaan, mutta ihme kyllä Helmi ei herännyt siihenkään. No, tänään kun nukkuu noin hyvin, niin huomenna on varmaan entistäkin suuremmat ongelmat.

Helmi on nyt innostunut ihan todenteolla puhumaan. Koko ajan tulee uusia sanoja, joista osa on kyllä vielä hieman " vajaita" . Lempisanat on tauto ja popo elikä auto ja mopo. Äitiä ei sano edelleenkään. Välillä tulee joku äitän tyylinen, mutta puhdas " äiti" on vielä kuulematta.

Esikoisella alkoi kerho, joka on nyt sitten 3 päivänä viikossa klo 9-12. Pakko laittaa kello aina kerhopäivinä soimaan klo 8, vaikka silloinkin tulee hirmuinen kiire kerhoon. Hyvin on poika viihtynyt uudessa kerhossa. Tänäänkään ei oltais Helmin kanssa saatu saattaa poikaa edes sisälle kerhoon. Me tullaan sitten kerhon ajaksi ensin vähäksi aikaa kotiin ja mennään sitten myöhemmin Helmin kanssa kahdestaan puistoon. Outoa olla vain Helmin kanssa puistossa.

Huh, miten kuuma, kun tähän tietsikalle paistaa suoraan aurinko. Meillä on tässä elokuussa ollut melkein joka päivä kotona +31 lämmintä ja mä hikoilen kuin pieni possu, vaikken yleensä kärsi kuumuudesta. Mutta kohta se kesä on ohi ja alkaa syksy, joten yritän täysillä nauttia näistä vikoista lämpimistä päivistä!

T:Fassiloora (ensi kuussa 28 v) ja Helmi (1,5 v)

PS. Mirjamille tsemppiä synnytykseen sitten kun sen aika koittaa!

Vierailija
35/76 |
21.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ikinä usko mutta mulla ei vielä sen eilisen ruokasatsin jälkeen ole ollut kertaakaan nälkä :-o.

Tänään käytiin tutustumassa Silpun huomiseen hoitopaikkaan eli meidän tuttuun perhepäivähoitajaan. Hauskinta pukelon mielestä oli tietysti toiset lapset, perheen kaksi koiraa sekä hissi :P. Tietenkin juuri nyt on sekä Silppu että mies flunssassa, mutta sama tilanne oli siellä toisessakin perheessä (miehet ovat keskenään työkavereita).

Mirjami-80, kuuluisia viimeisiä sanoja " Va eipähän tuosta oo synnytyksestä vielä merkkiäkään,joten tuskin on tälle päivälle tulossa" ;).

Sinilila, Lahdentiellä on aina joku hidastelija...! Ajoin muuten sun perässä Lentolan risteykseen asti, tais tulla FannyK vielä jononjatkona?

Fassiloora, saapa nähdä miten meillä käy kun on lastensänkyyn siirtymisen aika -minähän ostin myös vauvalle pinniksen, sikäli ei ole kiirettä.

Jos tästä kauppaan suoriutuisi ->

KL 35 v., Silppu 1 v. 6 kk ja silakka rv 27+6.

PS. Nonnu78, laitoin sulle mailia niistä tuplista, mahtoiko tulla perille?

Vierailija
36/76 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on toi rokotus ens ma, saa nähdä mikä huuto siitäkin tulee. ja lääkärit on penskoilla sit tiistaina yhtä aikaa.

Niisku, ei Dunsku kaikkia sanoja tietenkään laulusta osaa, selvää saa ankka, kvaak,kvaak, pois, isäankka KVAAK ja muuten on muminaa ja mölinää ;)) me tietty ymmärretään kun kuullaan sitä kvaakatusta joka ikinen päivä.

nyt pitää laittaa kiljukaulat nukkumaan

kuumetta

Vierailija
37/76 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä puoli töissä käynnissä on, että pääsee rauhassa Sokokselle lounaalle... Mukaan tietty tarttui vähän vaatetta ja ihanat kengät : ). Saa nähdä montako Sokoksen reissua tulee sitten kolmen pienen kanssa tehtyä!

Perjantaille varasin ekan neuvolakäynninkin, neuvolantäti tosin vähän ihmetteli kun en muistanut koska mun viimeiset menkat oli. Pitääkö joku oikeasti niistä kirjaa? Muistin vaan, että huhtikuussa kai. Jostain syystä mulla on tällä kertaa nyt jo hirmu iso maha, olispa pieni järkytys jos neuvolassa kuuluisikin kahdet sydänäänet :D

Olikohan sitä jotain asiaakin... No ainakin yksi pottailuvinkki, Siirillä ainakin toimii että laitan sen potalle samalla kun käyn itse pissalla, varmasti lorisee myös pottaan : )

Takaisin töisen pariin, jee...

FannyK

Vierailija
38/76 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeillaas, onnistuuko linkittäminen -tässä meikäläisen nykyprofiili :).

http://www.aijaa.com/v.php?i=783232.jpg

KL (rv 25).

Vierailija
39/76 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tuntuu, että ihan vasta sait tietää koko vauvasta ja nyt jo noin iso ja söpö vauvamaha!?! :)

Sasuliinin perheelle osanottoni! Minun rakas mummoni kuoli vajaa kuukausi sitten eli on vielä tuoreessa muistissa kaikki siihen liittyvät tunteet ym... :( Voimia teille!

Meillä on taas vaihteeksi ollut tänään rasittava päivä. Yhtä huutoa ja tappelua. Onni-rukka, kun haluais aina vaan olla pihalla... Tultiin kaupasta niin Onni juoksi suoraa päätä isoon vesilätäkköön nahkakengissä. Ja heti, kun tyhmyyksissäni kielsin ettei saa siellä olla niin Onni täräytti istumaan. Ihanasti sitten kaikki vaatteet likomärkänä... Sitten raahasin märän ja kurkku suorana huutavan mukulan väkisin sisälle. Sitä huutoshowta jatkui ties kuinka kauan ennen kuin poika rauhoittui. Yritin ottaa syliin niin Onni onnistui lyömään päällään suoraan mua kasvoihin ja nyt on mullakin huulet turvoksissa... Arrgh! Sitten Onni tippui keittiön penkiltä suoraan pää edellä lattiaan ja päähän tuli iso kuhmu. Mitähän tästä päivästä vielä tulee...

Täällä on vieläkin tosi kurja sää. Vesikuuroja tulee vähän väliä ja tuulee. Pakko kai se on tuota poikaa jossain vaiheessa ulkoiluttaa ettei se ala hyppimään seinille! ;-)

Me tuossa miehen kanssa nyt sit ajateltin, että lähdetään viikonlopuksi Helsinkiin. Harmittaa, kun jää kaikki ostokset tekemättä, kun on taas tuo rahatilanne niin onneton. Ja kaiken lisäksi lähdetään moottoripyörällä niin eipä sitä ihmeempiä siinä voi kuljettaakkaan.

Toivottavasti on edes hyvä ilma!

-kumppari-

Vierailija
40/76 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eino unille siis... On ollut vaikeuksia (taasen) pojan nukahtamisessa. Nyt väsy ihmeen äkkiä!

Sasuliinille voimia suruunne!

Kaalilaatikko, siis niiin ihana maha!!! :)

Nyt tekeen iltapalaa itselle...