Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOUKOT elokuuhun

01.08.2007 |

Huomenia!

Kylläpä aika menee nopeasti kun ei ole mitään odotettavaa :) Kesäkin taitaa olla ohi säästä päätellen.

3veen kerho alkaa parin viikon päästä, eikä yhtään liian aikaisin jos minulta kysytään. On ollut taas semmosta hulinaa siltä suunnalta että... Eilen oli meillä kaksi vauvaa: ulisemalla kommunikointia, lattialle pissausta, sylissä ois pitänyt olla koko ajan, mitään ei itse saanut/pystynyt. Alko jo usko loppumaan minulta. Kaiken huippu oli sit kun Onni oli minun sylissä ja 3vee istu vieressä itkemässä, niin Onnille tuli pahamieli siskon itkusta. Herkkis poika. Pelottaa jo tämä kotona olo jos tilanne ei parane, jospa kerho helpottais. Ja jos joku minulta kysyy hyvää ikäeroa, niin kolme vuotta ei ainakaan ole hyvä.

Onnilla on jo toinen flunssa menossa, reppana. Mulla menee sit yöt valvoessa, että toinen saa henkeä. Aamulla herään pää kipeänä :( Onni syö pari kertaa yössä, joskus kerran. Maitoa riittää ihan hyvin, välillä pitää lypsääkin kun pakkaa täyteen. Onni on ollut todella helppo vauva, kiitos siitä.

Eli tämmöstä arkista vaan on elo, meillä kun ei ole lomaakaan. Jospa edes hääyön sais vietettyä niin plussaa sekin. Aina ollaan niin väsyneitä ettei tunnu oikeaa hetkeä löytyvän.

Jaksamista kaikille ja hyvää elokuun alkua!

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas siitä aikaa ku meikä on kirjottanu! Yksinkertasesti en oo vaan jaksanu. Lukenu kyllä oon. Mutta se ärsyttää itseä, että kun jää säännöllisesti kirjottamatta, niin sitten ei pysy kunnolla perillä näistä jutuista.. =/

Janskulle nyt kuitenkin tsempitys, kun asiat alkaa rauhottuun Emmin kanssa.

Ja ihania nimiä kaikkien pienillä toukosilla!

Te jaksatte kyllä olla aktiivisia.. Kaikenlaisia kerhoja yms. on suunnitteilla.. Mä olin ilmottamassa tuota esikoista seurakunnan kerhoon, mutta se on täysi. Pitäisi lähteä toiselle puolelle kaupunkia roudaan sitä, jos sinne haluis. MUTTA se ohjaaja kyllä sano että moni 3v. lopettaa, joten ehkä tähän lähelle kerhoon sit pääsis myöhemmin.

Vauvauintiin olis kovasti tarkotus mennä, saa nähä miten sen homman kans käy..

Rytmiä meillä ei myöskään päivisin varsinkaan ole paljon. Herkkä on tämäkin neiti, heräilee helposti esim. siirrettäessä, isoihin ääniin jne. Viime yö meni mainioisti, alkoi nukkumaan yhentoista maissa ja heräs klo 9.00 aamulla! Ihmeellistä!

Eilen neiti kääntyi myös ekan kerran mahalleen, tosin niin vauhilla että kääntyi siitä suoraan takas selälleen.. =) Typykkä ei myöskään ole viihtynyt mahallaan ennen eilistä. Mutta jostain syystä eilen selällään kitisi ja purnasi lattialla, mutta kun käännettiin mahalleen niin rauhottu..

Täällä on vihdoin aloitettu taistelu kiloja vastaan.. =) Miehen vaimon kans sovittiin että alotetaan yhdessä, vaikka eri paikkakunnilla asutaankin. He kyllä aktiivisesti nyt yrittää lasta, katotaan niin ne alkaa pian odottaa vauvaa.. =)

Muita, jotka yirttävät pudottaa painoaan? Olisi mielenkiintoista kuulla, miten liitätte liikunnan näihin muutenkin kiireisiin päiviin..

No mutta, pitää alkaa siivoileen. Ollaan oltu useampi päivä reissussa, kamatki on vielä purkamatta..

Mukavaa elokuun jatkoa kaikille!

miitu, emäntä 3kk 1vko ja Tomi Traktori-fani isoveli =)

Vierailija
22/37 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksikätisenä niinku varmaan kirjaimista jo huomasitte!

mä käyn aika paljon kävelemässä aamupäivisin kun mies töissä. naperot vaan kyytiin ja menoks! viikonloppuisin en oo jaksanu käydä...

kuntopyörällä poljen ehkä n. 1 viikossa. ja sit olen vaan koittanu sydä kevyesti. ihana huomata kun vaatteet tulee isoks. mulla vielä hiukan matkaa tavotteeseen joka on n. 60kg ja farkut kokoa 38!!!

HILJAA HYVÄÄ TULEE...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla kans meni hermot tähän pullamössöilyyn ja yritän vähän saada painoa pois..imettäessähän ei mitenkään rajusti sais laihduttaa joten sen vuoksi annan itselleni aikaa:)) (hyvä tekosyy...) ei mulla tavoitekaan oo kun siinä mistä lähdettiin ennen raskautta..57-58kg.. eli 2-3 kiloa..

Mä kans käyn kävelyllä ensin aamupäivällä kun Emmi alkaa ekoille päikkäreille niin 1-1,5 tuntia ja illalla vielä ainakin koiran tai molempien kanssa n.30min. Ens kuussa alkaa taas mun jäsenyys kuntoklubille joten yritän ottaa muutaman illan viikosta " omaa aikaa" sinne..

Ruokavaliota yritän keventää mutta oon niin pahuksen perso, ettei mitään määrää... karkkilakon taas alotin, koska se on mun suurin pahe.. ja jäätelöä yritän syödä vain kerran päivässä;) pitäähän sitä nyt jotain iloa ihmisellä olla...hih!

Olipas kiva kuulla Mirmuskasta! Ihanaa, kaksi hammasta:))

no joo..taas jääkaapille..maha kurnii;)

mirage kera empulan

24/37 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on koneet kunnossa. Emolevy sanoi sopimuksensa irti sunnuntaina ja sitten ei meinannut päivitykset sopia yhteen tai jotain...

Meillä käytiin tänään 3kk neuvolassa. Kauhea jötikkä, sanoisin! Pituutta löytyi 64.6cm ja painoa 8100g. Taitaa poika saada tuhtia maitoa, kun on noin painava. Mutta kyllä sen käsissään tuntee ja vaatteista huomaa. 56cm ja osa 60 cm vaatteista on jo auttamatta pieniä. Jotkut 62cm mahtuu ja 68 on nyt pääasiallinen koko. Niin se aika vaan menee... :) Pään kannattelu käsistä ei vielä onnistunut, mutta mahallaan kyllä. Muuten oli kaikki hyvin, ja piikin aikaan pojan otsa meni kurttuun ja suupielet alaspäin, mutta taisi johtua enemmän äidin tukevasta otteesta kuin itse piikistä. Äitikin oli rauhallinen eikä panikoinut. ;) En saata katsoa, kun multa otetaan esim verikoetta, mutta lapset on eri juttu. :D

Janna oli jo saanut hampaitakin! Onneksi meillä on ekat hampaat tullut isommille vasta puolen vuoden tuolla puolen, olis muuten imetykset jääneet vähiin. Kakkosella tuli ' jo' 5½kk:n ikäisenä ja imetys loppui parin viikon päästä. Aikoi jo maistella lihaa, niin lopetettiin. ;D

Täällä satelee vettä, huomenna olisi markkinapäivä. Pojilla on koulua takana jo 6 päivää ja ihan hyvin on sujunut. Saas nähdä miten ens viikolla, kun iskä menee taas töihin lomien jälkeen. Täällä voi olla täys kaaos, kun tulee kotiin.

Mutta taas muihin hommiin. Käsitöitä ajattelin nyt väsätä, kun poika vielä nukkuu.

Mukavaa loppukuuta, toivoo

Äippä ja Joona, huomenna 3kk

Vierailija
25/37 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamisesta.. itse en niinkään halua laihduttaa, kun ei tuota painoa ole yhtään ylimääräistä, mutta kova polte on kunnon liikunnan aloittamiseen! Ajattelin, että jos ensi kuun alussa saisi jatkettua taas kuntosalilla käyntiä, ärsyttää kun ei jaksa juuri mitään nostella ja kädetkin on ihan rimpulat! Ennen mulla oli kunnon hauikset! :) Lihakset takaisin kiitos.

Vaunuilemassa oon käyny melkein joka päivä, Milja nukkuu ja minä kuuntelen mp3-soitinta siinä kävellessä. Oikein teknojumputusta niin tulee askeliinkin vauhtia! :D Rullaluistelemaan himottaisi, jospa tuo mies jäisi joku ilta tytön kanssa niin minä pääsisin..

Meillä on Milja alkanut " kiukuttelemaan" , ja oikeasti tosi vakavasti näyttäis siltä että se tekee hampaita. Puree mua nänneistä, jyrryttää omaa nyrkkiään, puree onnessaan purulelua kunhan sitä vain joku pitelee, kuolaa ihan kamalasti! Kitisee ja kätisee, semmosta " äy-äy-äyy" -huutoa, ei oikeaa itkua edes, ja missään ei ole hyvä olla. Vähän lämpöä tuntuis monesti iltasin olevan. Kuulostaako kellekään tämmönen tutulta? Aika pienihän tuo tyttö vielä on iältään, mutta on se kuulemma mahdollista hampaidenkin tulo jo. Ne on jotkut niin pinnassakin siinä ikenessä. Muilla hampaita aikaisin?

sämpyläinen ja Milja n.2,5kk

Vierailija
26/37 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pienin nyt sitten eilen täytti 4kk. Kylläpä aika menee nopeasti. Kiinteät aloitettiin jo kölmen kuukauden iässä ja nyt saatiin neuvolasta lupa aloittaa myös liha ja viljat hiljakseen. Mullahan ei imetys onnistunut kuin muutaman viikon. Meillä 10 v, 8v. ja 2v lapset pvat suhtautuneet ihanasti pikkuveljeen ja sisaruksista ei ole ollut muuta kuin iloa vauvan hoidossa, joten sen puolesta neljäs lapsi on ollut hyvä.

Yöt meillä vaan edelleenkin nukutaan rikkonaisesti ja vauva nukahtaa vasta kahdentoista aikoihin. joten aamulla kun kaksi isompaa lasta menee kouluun ja pitää itse herätä auttamaan olen aika väsynyt. Vauva herää siis sen kuuden tunnin aikan kolme kertaa. Yöunista ei siis paljon voi puhua.

Mukavaa viikonloppua kaikille, sillä nyt itku alkoi tosissaan

Miten teidän vauvat nukkuu???

vernerimaija ja ilo 4kk

Vierailija
27/37 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miitu78 kertoi että on aloittanut taistelun kiloja vastaan, sitä munkin pitäisi, sillä vielä 8 kiloa on ylimääräistä. Mulle tuli raskaudessa taas 20 kiloa. varmaan toi raskausdiabetes osittain syynä....

vernerimaija vielä

Vierailija
28/37 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai on täällä jo aikaisia hampailijoita. Kylläpäs nämä lapset kasvaa nopeasti, vasta olivat mahassa ja nyt puhutaan jo hampaista! Kohtahan nämä menevät yläasteelle ;)

Laihduttamisesta oli puhe. Mulla vaa' an viisari pysähtyi maidon tulon loputtua 5kiloa ylemmäs kuin ennen raskautta. Siinäkin oli viitisen kiloa liikaa, joten tavoite olisi saada kymmenen pois. Vielä asia on tosin jahkailun tasolla, kun keskityn nyt ensin saamaan Emmin oloa paremmaksi ja olen toiveikas, että jaksan sitten pähkäillä noita liikunta- ja ruokavaliojuttuja, kun saan nukkua vähän enemmän. Väsyneenä mun makeanhimo on nimittäin hillitön. Ajattelin, että jos en muuten onnistu, täytyy kooittaa painareita tai vaikka keventäjiä. Onko kellään kokemusta?

Eilen oli huono päivä. Aamulla oli vauvauinti ja sen jälkeen tyttö nukkui tosi pitkät unet mutta sitten alkoivat ongelmat. Alkuillasta tyttö alkoi taas puklailla sellaista oksennuksenhajuista limaa ja huutokonsertti kesti pari tuntia, kunnes tyttö uupui ja nukahti syliini. Yöunille mentiin klo21. Kauaa ei nukuttu taaskaan, Emmi heräsi klo 24 ja siitä sitten valvoimme 06 asti. Tyttö torkahteli välillä mutta heräsi aina kipristelyyn. Miten nämä yöt tulevat aina silloin, kun mies ei ole kotona?

Varasimme maanantaiksi ajan allergialääkärille Koskiklinikalle. Tutkitaan nyt sitten tuo maitoallergiavaihtoehto oikein kunnolla. Minä en enää keksi mitään keinoa eli jos ei se ole sitäkään, on aika lailla takki tyhjänä.

Mutta ei tämä nyt pelkkää ankeutta ole. Emmi on ihana ja juttelee paljon ja kovalla äänellä. On hauska huomata, kuinka aina välillä löytyy jokin uusi ääni ja sitten sitä harjoitellaan koko päivä.

Kävimme parin tamperelaisen toukomamman kanssa babybiossa, mikä oli hauska kokemus. On se vaan häkellyttävä näky, elokuvateatterillinen vauvoja!

Nyt tyttö on mumminsa kanssa ulkoilemassa, joten taidan mennä hetkeksi syrjälleni, jos vaikka saisin pikatreffit nukkumatin kanssa!

Voikaa hyvin,

Jansku ja Emmi 3kk 1vko

Vierailija
29/37 |
18.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janskulle voimia tähän päivään eilisen huonon yön jälkeen! Toivottavasti jotain selviää, että mikä pientä Emmiä vaivaa..

Ja sulle myös painonvartijoista. Mä ennen tätä raskautta olin jonkin aikaa niissä, paino putos 10 kg. Nyt oli paikallisessa lehessä taas, että se täällä alkas ens kuussa. Luultavasti menen, vaikka yksin vähän pelottaakin.. =) Viimeks oli kaveri mukana. Mutta mulla siis toimi se.

Keventäjistäkin olen kuullut paljon hyvää. Mutta itse en oo jaksanu kunnolla tutustua aiheeseen..

Ja sitten liikuntaan.. Meillä kun tuo poika on jo 2v 8kk, niin se ei oikein rattaissa viihdy. Kävelee itse pitkiäkin matkoja. Mutta olen nyt koettanut käydä hänen kans pyörälenkillä (hyvä että edes mun kyydis saa sen istumaan, pitäs omalla pyörällä ajaa). Ostin myös stepperin, mutta se pitää aika isoa ääntä, mies ei saa kuulema nukuttua! Ja mä kun illalla vasta piristyn.. =) Pitää koettaa siirtää sitä stepperiä johki muualle..

Vernerimaija kyseli öistä. Meillä kyllä nukutaan hyvin, kuhan nukahdetaan. Yhteen väliin paapero alkoi nukkumaan klo 21 mutta nyt siitä ei oo enää toivoakaan. Menee vähintään yhteentoista. Ja tämä aamuna sitten ei meinannu nukahtaa uudelleen ku kuuden aikaan heräs. Kun on oppinut sen kääntymisen niin sitähän piti heti alkaa aamusta kokeileen.. =) Mutta onneks nukahti sitten uudestaan..

Nyt miettimään päivän ohjelmaa (vettä satelee näköjään)..

miitu, neiti pian 3½kk sekä isoveli

Vierailija
30/37 |
19.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikani seurailtua keskusteluita, päätin uskaltautua mukaan. Alan pikkuhiljaa päästä hommasta jyvälle (ainakin luulen niin). Meitin neiti täytti pari päivää sitten 3kk ja neuvola muisti rokotuksella. Jännitti kovasti minkälainen päivä siitä seuraa, mutta hyvin siitä selvittiin. Uninenhan tuo oli ja pientä kitinää illalla, mutta ei sen kummempaa. Hampaita pukkaa kaks kappaletta ja nyrkki on suussa lähes koko ajan. Ota siitä selvää onko nälkä vai kutiaako...

Mut nyt täytyy mennä nukkuun, ett jaksaa taas aamulla! Öitä!

Vierailija
31/37 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anette nukahti just sitteriin, ehdin tässä sit pinoutumaankin. Tunnin päästä haen esikoisen päiväkodista. On ollut vähän outua nämä kaksi päivää kun esikoinen siirtyi 3-5 vuotiaiden ryhmään, ja sielä on ihan oudot hoitajat ja tietenkin eri lapset, osa kyllä siirtyi vanhasta ryhmästä mukana (lapsista siis). Poika meinaskin aamulla että menee takaisin pienten ryhmään, mutta sanoin, ettei se nyt oikeen oo mahdollista, mutta eiköhän tuo pian totu uuteen tilanteeseen.

Aneten kanssa päivät ja yöt menee samaan malliin kun ennenkin. Yöllä herää 1-2 kertaa syömään ja päivällä nukkuu pisimmillään 5h, jos kotona ollaan. Kovasti tyttö jo juttelee ja eilen vahingossa kääntyi mahalta selälleen. Nojasi käsiinsä ja sit pää retkahti sivulle ja loppu vartalo perässä ja hups, selällään oltiin..Anette itekin vähän hämmästy/pelästy mitä tapahtu, kun alkoi sit itkemään.

Löysin työväenopiston sivuilta kivan Baby Brasil-kurssin johon aion Aneten kanssa syksyllä mennä. Kivaa sit kun on joku harrastus ja saa itekin vähän liikuntaa. Lisäks toi baby brasil kuulostaa kivalle, kun olen ite joskus monta vuotta sambaa tanssinu.

No, nyt täytyy mennä vielä pikaseen väsään isännälle sapuskat ennen kun se tulee töistä

Äite ja Anette vajaa 3kk

Vierailija
32/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin myös nopeasti pinoutua, kun tyttö nukahti.

Meillä on ollut ihania satuhetkiä viime päivinä. Olen lukenut Emmille sellaista Muumi-satukirjaa. Siinä on vähän tekstiä ja isoja kuvia ja tyttö jaksaa useinmiten istua sylissä ja katsella ja kosketella kuvia koko sadun ajan. Mun mielestä se on jotenkin tosi ihanaa, vaikkei Emmi vielä mun puheesta mitään ymmärräkään. Meidän oma satuhetki ;)

VAUVAN HARRASTEET: Tuli tuosta Äite82:n jutusta mieleen, että pitikin kysellä teiltä, joilla on ennestään lapsia, millaisissa kerhoissa tms olette käyneet? Millaisia kokemuksia teillä on? Mies haluaisi mennä vauvauintiin ja mä haluaisin johonkin muskariin. Mistä löytyisi edullisia vaihtoehtoja?

LIIKKUMINEN: Kauhea stressi olevinaan mulla siitä, annanko tytölle tarpeeksi mahdollisuuksia harjoitella.

Kuinka kauan olette päivässä pitäneet lasta mahallaan? Emmi ei oikein viihdy siinä ja siksi harjoitusaikamme ovat vaan muutama minuutti päivässä. Pää nousee kyllä jonkin verran ja tyttö potkii mahallaan kovasti. Kädet vain ei tunnu pitävän, vaan liukuvat aina sivulle. Taitaa johtua siitä, että pitää käsiä nyrkissä mahallaan ollessaan. Pitäisikö auttaa vai antaa tytön huomata itse, että ote pitää paremmin, kun sormet ovat auki?

Tyttö tarttuu jo esineisiin ja vie niitä kohti suutaan (joskus jopa osuu perille asti). Pari kertaa Emmi on vahingossa päätynyt selältä kyljelleen mutta ei vielä käänny. Emmi on kyllä kova juttelemaan.

Huomenna meillä täyttyy 12 vkoa, vaikka 12.päivä on vasta ensi viikolla. Elääköhän vauvat viikkojen vai kalenterikuukausien mukaan, hehheh?

Me olemme varovasti maistelleet parina päivänä luumua, kun maito ei pidä enää nälkää. Ainakin kakka on nyt pehmeämpää ja viime yönä Emmi nukkui 23-03. Voitteko uskoa, kuinka ihanaa oli nukkua niin pitkästi!? Onko täällä ketään, joka on antanut kiinteitä ennen 4kk ikää? Millaisia kokemuksia teillä on? Miten olette edenneet (missä järjestyksessä ruoka-aineet ja millaisia annosmääriä)? Vähän jännittää, teenkö homman oikein, kun en arvaa neuvolasta kysyä, kun ikää Emmillä on vasta 3kk.

Kiitos, jos jaksatte jakaa kokemuksia!

Hyvää vointia ja iloista mieltä kaikille!

Jansku 28vuotta, 5kk ja 3pvää ja Emmi 11vkoa 6pvää

Vierailija
33/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iän laskemisesta viikoissa ja kuissa kysyin neuvolatädiltä ja se suunnilleen vastasi, että kyllä. Neuvolakortissahan on " yksikkö" merkattu, eli 8/364. Mut mun mielestäni vuodessa on kyllä 352 päivää, pitääpä tarkistaa.

Meillä Elvi on 10 vk. Tuntuu pitkältä ne neljä kuukautta, mitkä täysimetystä on vielä jäljellä. Mutta eipähän tarvi sohi purkkien ja soseiden kanssa. Kaveri kertoi antaneensa esikoiselle kaurapuuroa kakskuisena, kun se karjui vain. Huuto loppui. Antoi ne kai muinoin vauvoille kauralimaa, mitä se sit lienee.

Viime yönä tyttö söi klo 23 ja kakkas. Yöllä työnsin tuttia suuhun yninään ja kuudelta sitten oli imetyssessio. Ihan hyvin meni, taisi olla ennätys. Pihalla en ole nukuttanut, paitsi eilen mies pisti iltapäivällä verannalle vaunuihin. Vauva nukkui pitkään ja karjui nälkäänsä kuin leijona herätessä.

En oikein osaa olla vauvan kanssa. Kai se on jokaisen kanssa erilaista. Peilistä töllötämme toisiamme, ja sitten kielen kanssa sikaria yms. vauva perässä. Mies jaksaa nostaa vauvaa ylös ja sanoa iuu. Semmoista ilmeilyä muutenkin. Kaveri oli rakentanut oman mobilen vauvallensa kissanleluista. Edullista. Liekö kovin turvallista.

Kolmivuotiasta pitää viihdyttää, kun isommat ovat poissa. Aika hyvin lapset ovat normaalisti keskenään. Nyt nukutaan, muumit soi tietsikassa. Pieni paniikki tosiaan, kun kohta alkaa kaikki aikataulutettu... Äiten viestin perusteella keksin, että meilläkin on latinobic, sinne. SImmarit ostin vauvalle, en voinut vastustaa. Että jos sama sapluuna kuin isommilla niin vauvauintiin ja muskariin... Pitää laittaa menot lukujärjestykseen ja karsia minimiin. Suorittaminen kiristää pinnaa, siis jos tulee liikaa menoja.

Vierailija
34/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JANSKU: minä aloitin ekan kans 3kk iässä kiinteät ja toisen kanssa 4kk iässä. Aloitin kummallakin samalla tavoin. Peruna oli ensimmäinen. Annoin ekoina päivinä noin teelusikallisen. Sitten kun huomasin ettei tule mitään huonoja reaktioita niin annoin paria tl:aa. Seuraavalla viikolla jatkoin porkkanalla. Annoin pottu-porkkana seosta. Siitä eteenpäin jatkoin kukka- ja parsakaaleilla. Tein sitten jo kokeilluista aineista sekoituksia, yleensä pottu oli aina pohjana kuitenkin. Sitten aloitin muistaakseni hedelmät ja ne aloin antamaan " välipalaksi" . Eli aamupäivällä kasvisruokaa ja iltapäivällä hedelmää. Ja samalla tavoin aloitin myös hedelmät. Olen tehnyt aina kasvi- ja lihasoseet itse, mutta hedelmäsoseina olen usein käyttänyt pilttejä. Mutta ihan hiljalleen kun aloittelee, niin huomaa kyllä, jos tulee mahanväänteitä.

Riku herra on toistaiseksi pärjännyt loistavasti tissillä. Samalla tavoin aloitellaan kiinteät kuitenkin nytkin, kun alkaa siltä näyttämään. Mullahan aikasemmin on takkuillut imetys ja ensimmäinen lapsemme kasvoikin nannin voimalla ja toinenkin 4kk iästä eteenpäin :-) Olen opettanut Rikua juomaan pullosta, josta nyt on kovasti kiinnostunut, mutta imeminen on hieman vaikeaa.. Annan vain vettä pullosta ja sen vuoksi harjoitellaan, että pystyn Rikun hetkeksi jättämään miehen hoiviinkin.

Riku on tyytyväinen ja rauhallinen vauva. Herää 1-2krt/yö.

P. + Hymypoika Riku 2kk3vko ja isoveljet 3v ja 5v

Vierailija
35/37 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy kattoon Tampereen työväenopiston sivuilta tai ahjolan sivuilta, sieltä löytyy harrastuksia vauvan kanssa, eikä mitään hirveen hintasia. Toi Baby Brasil maksaa 26e syksykausi.

Vierailija
36/37 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennyt kesä mukavasti (vaikka eihän se nyt vielä ole loppunut, onkohan edes vielä alkanut kun on niin sateista ollut?). Miehellä vaan jatkuu työt ensiviikolla joten taas pitäisi päivät täällä pärjätä kahden pikku-neidin kanssa. Me ollaan vähän remonttia tehty tässä miehen kesälomalla ja säiden mukaan tietty uimassa ja muuta mukavaa.

Vella kasvaa kovaa vauhtia. Poskista, käsistä ja reisistä on tullut niin pullukat!!! =) Rintamaidolla mennään vaikka jo luulin imetyksen epäonnistuneen kun toiseen rintaan tuli joku tiehyttukos tms. ja maitoa ei pariin päivään herunut kunnolla. Nyt ollaan kuitenkin taas " tissitelty" ja hyvin on maitoa tullut. Iltaisin annetaan pullosta korviketta jos siltä tuntuu!

Jansku kyseli kiinteistä 3kk ikäiselle. Me alotettiin esikoiselle antamaan peruna-porkkana-velliä kun 3kk tuli täyteen ja tämä oli ihan neuvolan ja lääkärin suosituksesta kun neiti söi yötä päivää parin tunnin välein. Tiheänimun kaudestakaan ei ollut kyse koska tätä oli jatkunut jo pidemmän aikaa. Ja aika pian vellin jälkeen maisteltiin jo po-pe sosettakin. Me maisteltiin ensin kasviksia ja kun vatsa tuntui menevän kovalle annettiin luumua hiukan päälle.

Allergioita ei ole neidillä aikaisesta kiinteiden aloituksesta huolimatta ollut eikä ainuttakaan korvatulehdusta!

Yöllä meillä syödään vielä 2 kertaa. Illalla aletaan nukkumaan 21.30-22 ja aamulla heräillään n.8.30. Päiväunia neiti nukkuu noin neljät, mutta mitään kovin säännöllistä rytmiä ei neidin päivässä vielä ole, eikä tietty tarvitsekkaan olla.

Nyt kuuluu vaunuista ääntä!

-Alpukka, " Pinsku" 1v10kk ja Vella melk.3kk

Vierailija
37/37 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompas meidän vauvat jo isoja, kun aletaan kiinteistäkin jo puhumaan :)

Me aloitettiin esikoiselle luumulla 4,5 kk iässä ja sen upotessa, seuraavaksi perunaa ja porkkanaa jne. aina pari viikkoa yhtä makua ja sitä lisättiin juuri yksi lusikallinen per. päivä lisää. Lopulta annettiin niin paljon kuin upposi :)

Meillä syödään vielä vain tissiä ja aiotaan pysyä sillä ainakin 5 kk ikään. Oskari syö tosi tiheesti, mutta olen vielä jaksanut imetää päivisin parintunnin välein. Maitoa riittää, mutta äijä on nopea syömään ja sit kun riittää alkaa rintaraivo-kohtaukset ja lisää ei ota!

Yöt menee yleensä kahdella syötöllä, poika käy unille 21.00-21.30 kuten esikoinenkin. Ja pienempi herää n. 02-03 ja 05-06 uusi päivä alkaa 8.30-9.00. Päiväunia meillä nukutaan 3 hyvin harvoin 4 kertaa päivässä ja pisimmillään nuo kestää tunnin.

Jansku kyseli harrastuksista; Me käytiin esikoisen kanssa seurakunnan järjestämässä perhekerhossa pari kertaa viikossa ( ei maksa mitään ) Tampereen keskustassahan on MLL:n perhekerho, olikohan se torstaisin, siellähän me voitas ruveta käymään jos teillä manselaisilla ei ole muuta torstaille :)

Muskari aloitettiin vasta esikoisen ollessa 1 v. Sen varasin Ahjolan kautta, lukukausi maksoi 52 euroa. Oli ihan ok, sinne en tosin ihan pienen vauvan kanssa välttämättä menisi. Noissa kirkon järkkäämissä kerhoissa on kanssa lauluja ja leikkejä, sit kahvittelua ja vanhemmat lapset voi askarrella ja leikkiä vapaasti.

Oskari täytti pari päivää sitten 3kk, kauheen nopsaan menee aika :)

Uutta vauvaa meille ei kyllä hetkeen tule, näissä kahdessa on ihan tarpeeksi tekemistä! ;)

Ukkeli oli kasvanut hyvin, neuvola oli 2. päivä ja 60 cm pitkä, paino 6250g. Osku on muuten oppinut kääntymään. Kääntyi ekan kerran 31.7, selältä mahalleen ja siitä tarpeeksi huidottuaan takaisin. Nyt onkin kääntyillyt joka päivä.

Ruvennut harrastamaan tuota myös öisin omassa sängyssään, onneksi ei herää kun kääntyy masulleen vaan jatkaa uniaan tyytyväisenä :)

Nyt lopettelen, oikein ihanaa kesää kaikille ja nauttikaa nyt näistä lämpöisistä päivistä ( ainakin Tampereella on )

-OP, Oskari 3kk 1pvä sekä Isoveikka Viltsu 1v11kk ( huomenna tasan kk 2 v synttäreihin )