**Marrasmasujen ti-to**
linkki edellisiin viesteihin:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10877282&p=2&tm…
Kommentit (42)
Tervehdys kaikille!
Makean himo iski jälleen. Yritän olla syömättä karkkeja.
En muista nimimerkkiä, mut ihana kuulla kun sun mies oli tullut pojan kanssa ehyenä ruotsiin. Jos poika on kovin nuori niin kyllä hän oppii äkkiä suomea tai englantia.
Kaalilaatikko: Sulla näyttää olevan ihanan pieni maha. Taidat olla pitkä? Mulla maha näyttää isommalta kun olen 153 cm pitkä. Maha Alkaa vaikuttamaan alaselkään ja sukkia on vaikea laittaa jalkaan, mut nautin nyt :)
Sanle: Kävin Nickyssä ja Nellissä ostamassa mustan hameen joka maksoi n.27e. Oli kyllä todella suppea valikoima mamma vaatteita. Onneksi paidat ja jotkut housut suosivat odottavia tänä vuonna:)
Otetaanko sokerirasituskoe jokaiselta odottajalta vai jos on aihetta? Olen ihan pihalla koko asiasta.
Tänään on taas ollut väsy päivä. Saas nähdä milloin sitä piristyy....
-tulppa ja hiplaaja-
rv 26 ja taas alkoi uusi viikko... Menee nopeammin aika kuin alkuviikkojen aikaan....
Meillä hajos tänään hiiri, ja kun mies tuli kotiin nii käytiin kaupoilla, ostettiin miehen synttäreitäkin varten tavaraa ja sit ku kotiin tultiin nii muistettiin että eipä sitä hiirtä sit muistettu kuitenkaan ees katella..
Piti miehen sit käydä viel pyörähtää kaupassa, ostikin sit ihan hienon, langattoman.
Kaalilaatikko; Olipa sulla toisaan aika pieni, söpö masu..voipihan se vauvan asentokin vaikuttaa, ja jos oot ite pitkä.
Tulppa; Mie oon ollu molemmissa raskauksissa siel sokerirasituksessa, ekalla kerralla tuli vähän yllärinä, kun paino yllättäen alkoikin nousemaan tosi nopeeta ja tällä toisella kertaa paino oli jo alussa liian paljon, BMI 26.
Muistelisin et vaikuttaa myös jos suvussa on sokeritautia yms. et silloin joutuu kans sinne.
" Onni" on potkutellu ihan kivasti, välillä vähän liikaakin, ja pahaan kohtaan:( Jotenkin on kääntyny silleen et potkut osuu jonnekin tuonne alas, ei tunnu mukavalle, alamahaan ihan koskee välillä.
Milenna ja " Onni" 25+4
...aurinko paistelee. Viime yönä kyllä tuli vettä ku saavista kaataen.
Kaalilaatikko: Söpö pieni maha sulla kyllä on! Omani on paaaljon isompi, ainakin omasta mielestä. Mutta kun mulla on noita " vatsanpeitteitä" , kuten mies välillä hellästi huomauttaa. ;) Mut jokainenhan on tietysti eri muotoinen ja näköinen ja niin pitääkin olla! Lisää kuvia vain näytille!!! :)
Tulpalle mun piti vastata puutumisesta. Onko sulla ollut vielä se käsi puuduksissa? Onko sulla lisäks ollu turvotusta? Mulla on nyt ollu ehkä reilun kuukauden oikee käsi osittain puutunut, mikä johtuu siitä että joku hermo on pinteessä ranteessa. Ja ite oon päätellyt pinteen johtuvan lähinnä turvotuksesta joka mulla on oikealla puolella pahempi ku vasemmalla. Jalat on välillä aika karseet; kun sormella painaa ihoon sääriluun päältä niin jää vain kamala kuoppa.
Ja sokerirasitukseen voi joutua ilmeisesti muutamasta syystä: jos pissassa on sokeria, jos painoindeksi ennen raskautta on yli jonkin rajan (26-27) tai jos on aiemmin todettu raskausdiabetes. Olikohan muita syitä? Mulla on se rasituskoe vielä edessä, mahdollisesti parin viikon päästä jos saan ajan.
Löysin kestovaippainfo.fi -sivuston ja voin suositella muillekin. Ihan läpikotaisin en oo vielä ehtinyt siihen perehtymään, mut kattelin kuvagalleriaa ja siellä oli kyllä toinen toistaan ihanampia vaippoja ja villahousuja! :) Lisäks siellä on ohjeita ja kaavoja erilaisiin vaippasysteemeihin. Kun nyt vain olis aikaa syventyä kunnolla niihin kaikkiin!
Vielä kolme yötä ennen viikonloppua...
-Ama-riia rv 24+5 (Siis mä en tajua että kohta on tää toinen kolmannes jo takana! Tajuatteko te?!?)
Kiva kuulla että jossakin paistaa aurinko tai ei sada.
Ama-Ria ja Milena: Kiitos vastauksista! Ei ole enää käsi puuduksissa, onneksi. Toinen käsi on kipeänä kyynärpään kohdalta, mut se menee parissa päivässä ohi.
Olen surffaillut netissä ja löysin neuleohjeita vauvalle. Pääsen kutomaan, ihanaa! Tumpuloiden ohje pitää vielä löytää.
meillä oli siis illalla 4D-ultra ja taas kaikki syynättiin tosi tarkkaan.
Vaikuttaa kuulemma terveeltä eli kaikki ok. 90% varmuudella.
Ihana kuulla kun kuulun ikäni puolesta jo sinne riskiryhmään. Painoa pikkuselle oli kertynyt 819g eli keskikäyrällä mennään.
Ja saatinhan se sukupuolikin selville.
Eli kolmas poika sieltä on tulossa=) eli tyttöhaaveet saa heittää romukoppaan.
Mut oli jo ekassa kuvassa joka nähtiin, niin pojan näköinen että.
Ja ihan on isänsä näköinen.
Oli se mahtava kokemus nähdä oma masuasukki ja vielä kun siellä masussa hymyili että lääkärikin sanoi et iloiselta pojalta näyttää.
Paljon saatiin kuvia ja dvd päälle et voi aina ikävän iskiessä katsella poikaa.
Mut nyt rupean laittamaan poikia nukkumaan.
oikku ja pähkinä
Joo, olen pitkähkö ja se varmasti vaikuttaa vauvamahan muotoon. Mulle ei taida tulla sellaista " perinteistä" ihanaa mahaa. Tänään tuttavaäiti sanoi hienovaraisesti " Voi, tuo sun vauvamaha on niin... munanmuotoinen" . Että semmoista.
Vauva vaikuttaisi olevan rt:ssa ja viihtyy oikealla.
Mites muuten, oletteko käyneet raskausajan hammastarkastuksessa? Kuuluuko sellainen joka kunnassa ohjelmaan? Mulla tarkastus on muistaakseni parin viikon päästä. Vähän aina jännittää, onko reikiä tullut, niitä kun voi raskausaikana kuulemma tulla montakin. Toistaiseksi olen säästynyt rei' iltä kokonaan. Miehelläkään ei (tietääksemme...) ole ainuttakaan reikää. Ei tosin ole vuosikausiin käynyt hammaslääkärissä.
Kitkin tänään niin paljon rikkaruohoja kuin suinkin jaksoin. Nyt on selkä kipeä. Otin jo parasetamolia, muutoin nukkumisesta ei tule mitään.
Öitä!
KL.
Oikku; Onnittelut pojasta! Näkyikö tuossa 4D:ssä sit miten paljon tarkemmin kaikki " osat" ? Sisäelimet ja muut? Meillä ei oo varaa tuommoiseen, vaikka kiva kokemus vois olla, eikös ne oo aika hintavia?
KL; Mulla maha tuntuu muuttavan oudosti muotoaan, riippuen oonko esim. selällään vai seisaallaan..selvästikin seisaallaan on maha ylempänä, siis alkaa se pallo, mut mahallaan ku on, niin yleensä se on vaan pömppö navan alapuolella..tosi harvoin tuntuu yläpuolella.
Outoa miusta, kun eikös sen kohdun pitäis jo alkaa olemaan navan yläpuolelle asti?
Esikolta erityisesti muistan kun vauva oli selvästi jommalla kummalla sivulla välillä..tuntui että toinen puoli ois ollut ihan tyhjä:)
Juu, ja sitten kysymys tuosta aijaa.comista..sinne kun laittaa kuvan, niin mikä niiistä osoitteista pitää sit liittää esim. tänne, jos haluisin kuvan laittaa? Ku eikös siihen tuu sit kolme vai neljäkö osotetta sen kuvan alle?
Nyt öitä, ei taas tiiä miten pitkään saa nukuttua, kun tyttö on alkanu heräilee millon sattuu..
Milenna
Eipä oo tullu taas hetkeen kirjoteltua. Mut mitään erikoisempia ei oo tapahtunukkaan.
Maha kasvaa huimaa vauhtia. rv 25 sf-mitta oli jo 25,5 ja navanympärys mitta on jo huimat 101cm. asukki on kova jylläämään. Nytkin menee paikasta toiseen, muljauttelua vaan tuntuu, toisinaan ihan kipeää ottaa. Mutta hyvä että liikkuu, tietää kaiken olevan hyvin.
Sokerirasitus testistä on täälä ollu puhetta. Munkin pitäisi sinne mennä. ja vain siksi kun vanhemmillani on diabetes. Itsellä ei mitään oireita oo ollu. ei yhtään huvita mennä sinne pisteltäväksi kun muutenkin inhoan piikkejä. Yllätyin et joku kertoi et verikokeet oli otettu kyynärtaipeesta. Täällä onneksi otetaan vaan sormenpäästä ellei tapa oo sit muuttunu. Toivottavasti ei!
Joku kysy pitääkö kaikkkien mennä testiin. Ei onneksi. Vain jos iteselläsi ilmestyy valkuaista pissanäytteeseen neuvolas tai jos lähisuvussa on sokeritautia.
Seksistäkin täällä on keskusteltu. Jos yhtään lohduttaa niin paljon on keskustelua siitä että miehen halut katoaa odotusaikana. Niillä on joku sisäinen pelko että satuttavat lasta tai lapsi tietää mitä touhutaan, eli tirkistelee ;) Sehän ei pidä paikkansa, lapsi tuntee tietysti liikkeet mutta ei tiedä mihin ne liittyy. Mutta miesten on niin vaikea puhua tälläisistä asioista niin kun kaikesta muustakin :)
Meillä onneksi mies on aivan hulluna tähän vauvamasuun. Ihailee sitä ja sanoo että masu näyttää sen mielestä aivan ihanalta. Välillä itse aivan menee hämilleen. Tämä on meidän 3 lapsi ja tämä on eka kerta kun mies tämän tästä ihailee vatsaa. Aina mies on masusta tykänny muttei koskaan sen kummemmin julistanu sitä. Itse olen miettinyt että johtuisko tämä siitä että sain km ennen tätä odotusta.
Mies silittelee ja pussailee masua kun katsotaan esim. illalla tv´tä. ja muutekin päivän aikana. Ja kovasti tuntuu vauvakin siitä tykkäävän kun aina niin innokkaasti iskälle potkii vastaan. Hellyyttä löytyy myös peiton alta, tosin aina ei jaksa kun työt vaatii liikaa molemmilla mutta ihan tarpeeksi ainakin tällä hetkellä.
Mammadememttia vaivaa jo nyt. En muista enää mitä muuta piti kommentoida. Kaippa sitä pitäis ruveta laittamaan ruokaa ja imuroida koirankarvoja pois lattialta ennen töihin menoa.
Ei muutakun oikein hyviä vointeja teille kaikille!
72oinas 26+6
Kiitti KL, pitänee joskus koittaa, kuhan joutaa..
Oinas; Kylläpä kuulostaa kivalta tuo miehesi osoittama huomio mahaa kohtaan..kumpa miunkin mies joskus ees..yleensä sitä pitää patistaa, esim. kokeilee kun vauva jumppaa, mut sit aina sanoo että kyllä hän vielä ehtii niitä liikkeitä kokeilemaan..eli mieluummin pysyttelee kauempana masusta:(
Ihanaa, kun taas paistaa aurinko sateisten päivien jälkeen, heti mielikin virkistyy!
Seksistä: Meillä on niin, että miehellä on aina ollut kovat halut ja mulla halut on vaan koko ajan hiipunu vuosien mittaan siitä lähtien kun eka lapsi syntyi. Parin viime vuoden ajan oli tosi hiljasta seksin suhteen, koska mulla ei vaan yksinkertasesti tehny mieli. Kertoja oli kerran tai pari korkeintaan kuukaudessa. Mies valitti asiasta useaan otteeseen, enkä yhtään ihmettele!
Nyt sitten mulla tekee mieli päivittäin ja mies on ihan ihmeissään ja tietysti mielissään! :) Sanoinkin eilen, että mun pitäs varmaan aina olla raskaana niin tekis seksiäkin mieli. Jännä juttu mitä ne hormonit saa aikaan. Mutta tää on niitä asioita joihin ei hirveesti itse pysty vaikuttamaan, eli haluja on vaikea sytyttää tuosta vain. Ymmärrän hyvin teitä joilla ei haluja ole ja asia harmittaa.
Vauva on alkanut taas kovasti liikkumaan mahassa, välillä on ollu useita päiviäkin, että on hiljasempaa.
Tähkäpää rv 26+3
Tässä masua rv 24+2, jos nyt suostuu tulemaan tänne..oon aika käsi näissä tietokonehommissa..
http://www.aijaa.com/v.php?i=786928.jpg
Musta tuntuu, että mulla on jo aika iso maha. Paino oli ekassa nlassa 67 kg ja nyt oma puntari näyttää 73-74 kg... Viimeisen kuukauden aikana painoa on tullut varmaan neljä kiloa, kun on tullut herkuteltua ja syöpöteltyä miehen kesäloman aikana. Nyt on lomat loppu ja paluu arkeen on alkanut, joten ehkä tämä painonnousu tästä tasaantuu. Viimeksi raskauskiloja kertyi 16, jota en kyllä aio nyt ylittää!
Tsemppiä vaan teille sokerirasitukseen joutuvat/pääsevät! Mulla oli painoindeksi reilu 23 eikä suvussa ole diabetesta, joten onneksi sinne ei tarvitse mennä.
Tuosta seksistä sen verran, että meillä mies on ollut yleensä aina innokkaampi ja valmiimpi sänkyhommiin eikä raskauskaan ole vaikuttanut sen haluihin millään tavoin. Itselläni raskaus on aluksi pahoinvoinnin ja väsymyksen takia vähentänyt haluja, mutta nyt on taas sellainen suht aktiivinen ja hyvä vaihe sillä saralla. Ekassa raskaudessa jotenkin pelkäsin seksin aiheuttavan supistuksia ja ties mitä, mutta nyt osaan jo suhtautua asiaan vähän rauhallisemmin.
Ihana tosiaan Oinas tuo sinun miehesi (en muista nikkiä, sori), kun jaksaa ihastella masuasi. Meikäläisen siippa kun ei hirveästi mun mahaa koskettele tai helli. No ehkä se vielä innostuu, jos mekin " tehdään" vielä se pikkukolmonen!
tosca rv 25+3
Täälläkin maha kasvaa kohisten. Mieskin sai jo tuntea potkut vatsan päältä:) Täällä myös aikamoinen potkija ja touhuilija.
Hankinnoista: meille ei ole hankittu mitään muuta kuin täältä vauvalehden myynti palstalta hoitopöytä ammeella (en muista sen yhdistelmän nimeä). Meidän täytyy saada tällä kertaa hoitopöytä mahtumaan kylpyhuoneeseen, kun ei viitsi öisin vaippoja vaihdella esikoisen huoneessa. Meidän makuuhuoneeseen mahtuu juuri ja juuri oman sängyn lisäksi pinnasänky.
Muuten meillä onkin kaikki tarvittava jo esikoiselta jäänyt. Otetaan äitiysavustuskin rahana ja ajattelin sillä ostaa kaapit täyteen vaippoja. Äitiyspakkauksen vaatteet on tänä vuonna kyllä ihanan näköisiä ja värisiä!
Seksi: meillä mies on alusta asti ollut vähemmän aktiivinen kuin itse olisin. Jaksoi kyllä touhuilla kun yritettiin laittaa alulle tätä pikku kakkosta (jouduttiinkin yrittämään kahteen kertaan, ku eka meni kesken:)), mutta nyt ei mua itseäni huvita yhtään. Esikoista odotellessakin yhdyntä teki enemmän kipeätä kuin hyvää. En tiedä mistä johtuu.
Muuten on kyllä tunteet olleet pinnassa. Miehen loma loppui ja esikoinen aloitti taas tarhan 6 viikon loman jälkeen. On ollut tosi kova paikka tytölle ja itkee ihan hirveesti aamuisin ja kuulemma päivän aikanakin:( Itsekin itkin sitten tänä aamuna kun kävelin tarhasta töihin. No, 8 viikkoa enää ja päästään molemmat kotihoitoon:)
Mukavaa loppu viikkoa kaikille!
Hömme 25+5
olipahan tullut paljon kysymyksiä.... tässä omia aikomuksia ja muuta... =o)
kestovaippailusta: itse en aio harrastaa sitä, liian laiska, seurailen kaverini jaksamista siitä ja kiletämättä kanssa hajuherkkänä ei oikein ole innostanut kokeilemaan. mutta kiva kun on viitsiviä ihmisiä ketkä kestoilee meidän laiskojen puolesta ;o) Ja ja jos tuo vaippailu ei kuitenkaan kestäisikauempaa kuin esikoisellakaan elikkä tuli kuivaksi jo alle kaksivuotiaana (tarhan etuja, kun isommat käy pissillä potalla, niin penet perässä) =o) Kotona vaan jätettiin vaipat pois ja heti oli kuiva. Kävisipä kaikki näin helposti.
toisen lapsen hoitoon vienti: Ehdottomasti jatkan tytön hoidossa pitämistä, tosin nyt on kolme päivää viikossa, minkä aion siis jatkaa vauvan syntymän jälkeenkin. Meillä on ainakin niin aktiivinen neiti etten varmastikkaan jaksa aktivoida riittävästi häntä.
Seksi: Ei nyt itsellä kauheita himoja ole, mutta kyllähän sitä ainakin kerran viikossa täytyy saada ja onneksi miehellä ei vielä ainakaan ole halut kadoksissa. Edellisestä lähti viimeisen kuukauden aikana kun pelkäsi vahingoittavansa minua ja mahaa, vaikka kovin sanoin ettei sitä tee.
Sf-mitta oli viikko sitten 22. Painoa alkupainoon nähden tullut 1kg. Mutta edellisestä käynnistä noussut siis 1,4kg.
Pikkuneiti on kiinnostunut valtavasti kaverista mahassa ja välillä kesken leikkien tulee kuiskuttelemaan mahalle salaisuuksia (paita ylös ja äitin napa esiin siinähän on selvästi yhteys vauvan korvaan) Ihania aivoituksia noilla pienillä.. Toivottavasti vauvan syntymän jälkeen on vielä haltioissaan tulokkaasta. Neiti on nyt siis kohta 3,5v.
Käden puutuminen: Mulla ainakin aiheutui turvotuksista ja siitä että rannekanava on jo alkujaan ahdas. Kun ei ole turvotusta pärjäilee hyvin, mutta näin raskaana kun turvotuksia tulee käsi puutuu ja on välillä sormia tunnottomina.
Eiköhän tässä tää taas tälläkertaa =o) Hyviä jatkoja kaikille. nyt veryttelemään jalkoja ja kahville.
vmv69
rv27
Kaalilaatikko: Olit löytänyt toisen pinniksen kyllä mukavaan hintaan :) Mä vetkuttelen vielä päätöstä sängyn ostosta, mutta voi olla että haetaan kuitenkin se isojen sänky. Poika kulkee jo niin sujuvasti meidänkin parisänkyyn, että pärjäisi varmaan jo siinäkin. Tosin mulla on pieni epäilys, että kun hokaa, meillä on sakkia siellä sängyssä enemmänkin...
Mä tollo en malta siirtää tota poikaa omaan huoneeseen :) Mut musta se harjoittelu isoon sänkyyn käy kätevämmin valvovan silmän alla...juu seli seli mammanpoikahan se on :)
Eppuliina: Mahdetaanko olla laitoksella samana päivänä! Viime kerralla saatiin kaverin kanssa pojat samana päivänä. Hui...kauheeta vauhtia se kyllä lähestyy :)
Meillä mies on kanssa huono huomioimaan masua, mutta pojan kanssa touhuaa kyllä kiitettävän tehokkaasti!
Masuun kuuluu hyvää, mylläystä riittää tasaisin väliajoin. Tiistaina oli neuvola ja painoa oli kyllä tullut. Hitsi, pakko yrittää tsempata. Uskon kyllä kilojen lähtevän, mutta pelkään herkuttelujen vaikuttavan vauvan kokoon. Sf-mitta huitelee yläkäyrillä, ollen nyt 26. Mutta siellä se on mennyt kyllä aina mitattaessa, myös esikoisen odotuksen aikaan.
Mukavaa loppuviikkoa kaikille!
Liiruli rv 26
ei oo niin pitkään aikaan tullut kirjoiteltua. nyt sitten innostuin kirjottaan, kun noita masukuvia pyydettiin :)
tässä mun jos osaan linkittää sen tähän: http://kuvablogi.com/nayta/546088/
kiva katsoa muidenkin masukuvia ja vertailla :) on niitä kyllä niin monen mallisia kuin on odottajiakin :)
taidan tässä joku päivä tulla kirjoittelemaan vähän enempi kuulumisia, kun on enempi aikaa olla koneella.
terkuin -ebba- rv25+1
Kiva kun olette laittaneet masukuvianne tänne. Ja kyllä onkin erikokoisia ja -mallisia kumpuja! Suloisia kaikki :-)
Mies tunsi eilen ensimmäistä kertaa Nuun potkut! Voi että oli ihanaa jakaa se tuntemus. Täytyi oikein tulla teillekin kertomaan.
Mukavaa iltaa,
RvaRuljanssi ja Nuu 23+2
heh...jep....vihdoinkin viime yönä sain miehen vierelleni ja hänen pojankin. Ihan hyvältä on tuntunut ja turvalliselta olo taas kun on oma mies lähellä. Ja hellyyttä oon saanu ihan oikein kunnolla, oli kai miehelläkin ollut mua kova ikävä ;) hehe...
Tarald: on ikävä kuulla, että ihan on halut menneet kokonaan ja eikä sitten muuta syytä anna kuin että on väsynyt jne. Ja ettei lomallakaan sitten sen kummemmin...auttaskohan teillä, että jos saisitte esim. viikonlopun viettää kahestaan jossain muualla kun kotona...esim. hotelliyö tai joku vastaava ja sitte jotain romantiikkaa siihen mukaan...vois olla että halut tulis takas? ;) En tiiä, mutta ymmärrän kyllä täysin sun tuntemuksia, että kismittää ja ärsyttää kun itellä kovatkin halut ja toisella ei ollenkaan :( Joskus se on munki miehellä halut kadonneet moneksikin päiväksi ja viikoksikin, kun on ollut töissä paljon tai sitten muuten vaan ei huvita...ja sanoo aina syyksi, että on väsynyt tai on pahalla päällä tai vastaavaa...annanpa sitte olla, mutta en lakkaa kuitenkaan yrittämästä aina välillä..kyllä se sitte jossain vaiheessa aina antaa periksi ja loppujen lopuksi on iteki ollu tyytyväinen että painostin ;) ....mutta niin, tsemppiä sulle ja jaksamista!! Hellyyttä kaipaa aina, varsinkin näin raskaana ollessaan..sen oon huomannut. Toivottavasti sun mies sen huomaisi itekin!!
Omaa napaa: hmm..maha vaan kasvaa ja mua on nyt ihmetettynäyt monena päivänä se, että miksi mulla supistelee ihan päivittäin ja välillä on tosi kipeet...vaikka ei oo mitään erikoista tehnytkään...ja sitte meinaa olla maha joko kovalla tai löysällä vuorotellen...tosi ikävä tunne, kun lähtee johonkin esim. kauppaan ja sitte tuleekin huono olo. :P Onko muilla ollu tommosta?
Muuten kyllä vaavi potkii kummasti mahassa ja sukulaiset arvuuttelee, että kumpi on tulossa..tyttö vai poika...kuulemma pojaksi arvioivat jotku kun potkii kovasti, mutta mun mielestä nyt ei sekään välttämättä aina pidä paikkansa, vai? ;) Enivei, pitäs niitä poikienkin nimiä alkaa ajattelemaan tässä jonkin verran ;)...niitä on vaan niin hankala keksiä ;) heh...
Lauantaina olis sitte tarkotus lähtä kotiinpäin...kolme viikkoa oon sitte ollu täällä Ruotsissa, ihan mukavaa on ollut mutta on ihan mukava palata kotiinkin...:) Jänskättää vaan, että miten tuon miehen pojan kanssa pärjää, kun hän ei osaa englantia enkä minä osaa swahilin kieltä ;) ja mies on lähössä heti maanantaina ajoon johonkin...:O
Mutta mutta...tällaista tällä kertaa...elertään päivä kerrallaan ja nautitaan vielä kesälomasta kun sellaista on ;)
Oikein hyvää keskiviikkoa kaikille!!
RV 25+3 jos en ihan väärin laskuissa oo....