Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

USKOKAA jo ettei yökuivaksi VOI opetella!!!!!

Vierailija
30.07.2007 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee nukkumaan!

Vierailija
2/17 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva, jos lapsesi on oppinut yökuivaksi itse parivuotiaana. Ole iloinen siitä. Älä kuitenkaan syyllistä niiden lasten vanhempia, joilla näin ei ole tapahtunut. Yökuivaksi oppiminen ei niinkään ole kiinni vanhempien erinomaisuudesta (-josta siitäkään ei haittaa ole...), vaan lapsen kypsymisestä. Piste.



Yökuivaksi oppimista voi tukea hälytinpatjan avulla. Tai sitten voi käyttää miniriniä. Tai sitten se tapahtuu itsestään ilman poppakonsteja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulepa tekee sama temppu meidän 5v:lle!

Vierailija
4/17 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Tulepa tekee sama temppu meidän 5v:lle!

Vierailija
5/17 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat ovat olleet hyviä nukkumaan. Nukkuessaan lapsi ei pissaa. Yövaipat jäivät toisella pois 1v6kk iässä, toisella 2v3kk iässä.

Vierailija
6/17 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten sukuvika selvästi. Ei siis kasvattajista kiinni, vaan täysin yksilöllistä millon oppii!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pissasin melkein joka yö sänkyyn 6-vuotiaana, ekalla luokalla olin sitten yökuivakin. Mun siskot ovat oppineet yökuiviksi: toinen 2 vuotiaana ja toinen vähän alle kaksi vuotiaana. Itse opin päiväkuivaksi vähän alle kaksivuotiaana.

Meidän isä oli kuulemma samanlainen kuin mä, oppi vasta 7 vuotiaana yökuivaksi.



Meidän perheen lapset:

1. päiväkuiva 2v4kk ja yökuiva 3v10kk.

2. päiväkuiva 2v ja yökuiva 1v11kk (kuukauden harjoiteltiin vaipattomuutta).

3. päiväkuiva 2v11kk ja yökuiva 2v11kk.

4. on vielä täysin vaipoissa (1-vuotias).

Vierailija
8/17 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Molemmat ovat olleet hyviä nukkumaan. Nukkuessaan lapsi ei pissaa. Yövaipat jäivät toisella pois 1v6kk iässä, toisella 2v3kk iässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Vierailija:


Molemmat ovat olleet hyviä nukkumaan. Nukkuessaan lapsi ei pissaa. Yövaipat jäivät toisella pois 1v6kk iässä, toisella 2v3kk iässä.

Vierailija
10/17 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvasta huomaa milloin hänellä on pissa tai kakka hätä. Alkaa ihan tietynlainen ähinä ja liikehdintä. Silloin vaan pöksyt pois ja lavuaarin tai sanomalehden päälle. Anoppi oli opettanut mieheni samalla tavalla hänen ollessa vauva ja nyt säästetään tosi paljon vaipoissa, kun niitä ei tarvittu kuin vajaa vuosi.



Ihan se on vanhemmista kiinni ja kuinka kuivaksi opetteluun sitoutuu, myös vanhemmat. Alkuun voi käyttää vaikka ajastinta että muistaa huolehtia vessatuksesta, jos viestejä ei vielä osaa tulkita.



Keskittykää vauvoihinne älkääkä netissä pyörikö kokopäivää. Tulee vauvan viestit tutummaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksiäkään pissoja ei sen jälkeen ole alle tullut. Oli n. 3-vuotias oppiessaan yökuivaksi.

Vierailija
12/17 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yökastelu on perinnöllistä, ei voi oppia kuivaksi jos hermostollisia vllmiuksia ei ole. Pötypuhetta, että 9kk olisi yökuiva!!



osittain voi opettaa yökuivaksi, mihin muuten perustuisi hälytyspatjan teho, mutta kaikillehan se ei tehoa.



T:sh ja asiaanperehtynyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kohta 6-v tyttö on ollut tähän asti yökastelija. Lopulta kyllästyttiin tuohon vaipparumbaan, jo ihan lapsen itsensä takia, huomattiin, että todella kärsii siitä. Alettiin käyttämään lasta vessassa öisin, monta kertaa, herätettiin 3-4 krt yössä (tai lapsi ei itse edes herännyt, kannettiin vessaan, oli ihan unenpöpperössä, mutta pisut aina tuli). Olihan se rankkaa meille aikuisille, mutta kannatti. Ei tuota tarvinnut tehdä kuin n. kuukauden ajan, niin piti enää käyttää vaan 2 krt, sitten vaan 1 krt, ja nyt lapsi on täysin kuiva. Toki, voihan se olla, että sattumoisin ne hormonit on just nyt kypsyneet, mutta en usko...

Vierailija
14/17 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pissaa. Kertoo sen, että jotkut taas ei tajua aiheesta mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei toi ole opettamista jos otetaan vaippa pois.



Ja voin sanoa yökastelijan äitinä että ei ole auttanut yöllä pissalle vieminen, vaipan poisto eikä edes siihen tarkoitettu lääke.

Poika ihan yksinkertaisesti nukkuu eikä herää hätäänsä.



Olisi ihan aiheellista alkaa jotajuta että lapset ovat erilaisia.

Vierailija
16/17 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimmäisen ja nuorimmaisen ikäväli on sen verran pieni, että keskimmäinen haki itse pikkusiskon vaipan, kun ei halunnut pissata alleen. Hänellä oli siis tällainen pehmeä opettelu yökuivaksi.



Sen sijaan nuorimmaine pissasi puolen vuoden ajan joka ikinen yö alleen ja hän ei kyllä siitä paljon häiriintynyt. Jätin vaipat pois juuri ennen kuin hän täytti kolme vuotta. Pesin lakanat ja täkit joka päivä. Peittona hänellä olikin kevyt lasten peitto, joten se oli helppo laittaa koneeseen.



Vielä pieni lasten suusta-juttu: Keskimmäinen oli jo kuusi vuotta, kun hän kerran nukkui niin sikeästi, että pissasi nukkuessaan alleen. Se oli hänestä niin hävettävää, että hän ilmoitti minulle asiasta näin:" Äiti, jostain syystä lakana on märkä. Minä varmasti hikoilin yöllä niin paljon, että kaikki meni märäksi." Yritin varovaisesti sanoa, että on tainnut mennä pissa housuun. Siihen tyttö vastasi: " Eikä, kun minä hikoilin vain paljon." Eipä ole hikoillut enää tuon tapahtuman jälkeen:)

Vierailija
17/17 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kysyn kuitenkin: ottaisitte te vaipat pois lapseltani, kun on lähes joka yö kuiva, mutta ei aina. Siis ehkä yksi yö viidestä, vaippa on märkä. Ikää 2v 1kk. Yhtenä yönä anoppi oli unohtanut vaipan ja kuiva oli aamulla. Enkä usko, että pissaa vaippaan vasta herätessään, koska on erittäin hyivn päiväkuiva ja sanoo aamulla aina, että pissalle. Mutta joinakin öinä nukkuu niin sikeästi, että vaippa kastuu. Mutta olisiko niin, että jos sen vaipan vain jättää pois, lapsi olisi jo yökuiva? Epäilen siis, että se vaadittava hormonin eritys on meillä alkanut, kun yöt ovat voittopuolisesti kuivia...