Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävytöntä käytöstä muutamalla vanhemmalla tänään päiväkodilla!

Vierailija
30.07.2007 |

Oltiin pojan kanssa tutustumassa päiväkodin pihaan iltapäiväulkoilun aikana. Lapsia oli vähän ja ulkona oli yksin ensimmäistä päivää oleva lastentarhanopettaja.

Yksi äiti rupesi sättimään heti hoitajaa, kun poika oli nukkunut liian pitkät päiväunet ja alkoi heti antaa ohjeita, miten hänen poikaansa kuuluu kohdella.

Toinen taas oli erittäin ynseä ja kyseli tylysti muutaman kysymyksen ja kun opettaja ei osannut vastata, tuhahti tämä äiti ja kysyi milloin se ja se hoitaja tulee lomalta.

Oli varmaan tosi kiva ensimmäinen työpäivä. Vähän pisti miettimään, että millä mielellä tuokin mukava ja ystävällinen täti hoitaa lastani tulevaisuudessa, jos vanhempien kohtelu on tuota tasoa. Toivottavasti tämä oli poikkeustilanne. Itseäni jäi kovasti vaivaamaan ja varmasti tuota uutta opettajaakin.

Toisaalta on kyllä päiväkodin johtajaltakin erikoista, että uusi työntekijä jätetään ensimmäisenä päivänä yksinään iltavuoroon.

Kommentit (119)

Vierailija
101/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jokainen valittaja voi mennä seuraavana vapaapäivänään sinne päiväkotiin ilmaiseksi apulaiseksi niin saa vähän tuntumaa. Suosittelen vaikka parhaita lokakuun kurakelejä. Ja nämä elokuun aloituspäivät on kanssa hyviä, ryhmässä kun on välillä esim. 15 uutta lasta, uusia työntekijöitä jne. Ensin yrität koko päivän tehdä parhaasi, ja illan päätteeksi tuollaiset marisijat vielä purkavat omia paineitaan...

Vierailija
102/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sun asiasi perille menoa silti edistä mitenkään. Pikemminkin haittaa. Mutta jos sulle on tärkeämpää huutaa kuin mikään muu, niin anna tyttö palaa!

Miten se muuten voikin olla niin, että ne on aina ne samojen lasten vanhemmat, jotka " joutuvat" tai " saavat" huutaa? Saako heidän lapsensa jotenkin erityisen huonoa hoitoa? Ja jos niin on, niin mistähän johtuisi...

Vierailija:

Ja sanon uudestaan: Hoitaja on palveluammatti. Jos lapsi huutaa puoleen yöhön vaan sen vuoksi ettei hoideta niinkuin pitää niin silloin saa mun puolestani vaikka naama punasena huutaa.

Se on lapsi joka sen tavan hoitoon määrää. Allergian, univaikeudet. Mikä tässä on vaikeaa muka ymmärtää? Jos ei lapsesta välitetä ja tehdään mistä aita on matalin, ei niinkuin on sovittu. Vaikka kuinka olisi eka päivä, tai kuinka olis loma takana.. Saa ne hoitajatkin omalla vastuuttomalla tavallaan " hoitaa lapsia" rytmin sekasin. Musta se vaatii hoitajalta lähinnä anteeksi pyynnön -ja mieluiten lapselta jota tässä kiusataan.

14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan nyt hyvä ihminen, mistä asioista sun on pitänyt päiväkodissa lapsesi asioista sopia erikseen? Mä en myöskään ole koskaan antanut mitään ohjeita lapsieni hoidosta tai sopinut mistään erityisestä ja hyvin on mennyt.

Minä luotan hoitajiin ja uskon, että tekevät parhaansa ja erinomaisesti ovat työnsä tehneetkin. Uskon, että he tekevät työnsä parhaiten silloin, kun en ole niskaan huohottamassa ja vinkumassa jostain uniajoista.

Vierailija
104/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kiitti! Vai oikein suojatyössä.. ;)

Joopa, joo. Näin, sää lastenhoitaja? Me vaihdettiin tästä kyseisestä hoitopaikasta omien huonojen kokemusten vuoksi -jossa siis se eräs isä valitti pitkistä päiväunista. Ei kukaan tainnu kommentoida sitä että jos hoitopaikka oikeesti ei välitä PERHEESTÄ, siitä lapsesta. Jos asenne on toi: et osaa nukuttaa.. Juupa, juu.. Mutta mikä sen sitten oikeuttaa että hoitaja saa sanoa ettei kerkee tekeen työtään? Koska on vaan ihminen? Miten mää joka teen omaa työtäni sitten en voi käyttää tollasta selitystä? Sori pomo mutta en mää kerkee nytten sitä ja tota vaikka se kuuluu tehdä. Mää saan potkut sellasen jälkeen. :D

Me saatiin hoitopaikasta semmonen lippulappu johon täytetään lapsen tavoista ja mielenkiinnon kohteista lappu. Nukuttaminen, ulkoilu, syöminen, pukeutuminen, vessassa käyminen, mikä vaikuttaa terveyteen jne.

Jos joku ei halua sanoa mistä lapsi pitää, onko tapana ottaa mollamaija unikaveriksi, tartteeko tuttia tms. Eikä mikään vaikuta ja aina menee hyvin niin mikäs siinä! Mutta pitää ymmärtää niitäkin vanhempia jokka joutuu hyssytteleen lasta pitkälle yöhön jos hoito ryssii..

Että se saa vituttaa ja sitä saa valittaa jos hoidon laatu vaikuttaa lapseen. Mutta kai mää oon joten poikkeava kun mua kiinnostaa oma lapsi ja hänen jaksaminen.

14

Vierailija
105/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA sanoi joskus, että kyllä he siellä henkilökunnan keskenkin katsovat mikä kenelleki lapsellel sopii, ja toimivat vaikka vanhempien toiveita vasten jos tarvitsee.

On just näitä päiväuniniuhottajia, joiden lapset nukahtelee minne sattuu, vaikka päiväunia ei saisi nukkua, että sen jälkikasvun saisi petiin heti kun kotiin astutaan, että vanhemmille jäisi omaa aikaa tms.

Samoin jos vanhemmat on jatkuvasti narisemassa ja rähisemässä, niin ei niitä enää edes kuunnella, hymyillään vaan ja sanotaan joo joo.

Vierailija
106/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vartenhan ne hoitajat siellä ovat että huolehtivat lapsista.

Vierailija
107/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeesti mun ei ole myöskään tarvinnut tällaisiin asioihin puuttua. Kyllä se lapsi osaa itse vaatia sen unipupunsa viereensä, jos sen haluaa.

Ehkä neljätoista joskus ymmärtää, miksi hän sattuu saamaan huonoa palvelua. Täällä aika moni on sen varmaan jo hoksannut :).

Vierailija
108/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(toki monet asiat ovat siitä muuttuneet mutta jatkuvasti on keskusteltu).

Luulin että se on ihan yleinen käytäntö. Oikeastiko ne lapset heitetään joihinkin tarhoihin ilman että hoitajat ovat yhtään hajulla siitä kuka tämä on ja mitä se osaa tarhaan tullessaan?

Vierailija
109/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun ole tarttenu huutaa, mutta ymmärrän niitä jokka ei jaksa lapsen huonoa oloa! :D Selvästi enempi kuin jokkut?? Kaikki lapset ei oo helppoja tapauksia ja jos jotain sovitaan niin se myös pidetään!

Minä pidän oikeuksistani kiinni, siitä että lapset saa hyvää hoitoa. Jos lapseni vaatisi jotain; vaikka ei liikaa päiväunia niin lapsen takiahan se tehdään! Ei siksi että rasitetaan hoitopaikkaa. Jos ajatellaan että mennään hoitopaikan mukaan ja annetaan lapsen nukkua niin seuraavana päivänä on edessä väsyneempi lapsi koska yö on mennyt pilalle ja univelka kasvanut!! Miten minä tälläsen ymmärrän muttei hoitaja?

14

Vierailija
110/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun mielestä on ihan ok hoitaa asioita huutamalla pää punaisena, kuten olet tässäkin ketjussa usein kirjoittanut.

TOtta kai hoidon laadusta pitää olla selvillä, ja saa toiveita tms. esittää. Mutta kaikki normaalin henkisen kehityksen läpi käyneet ihmiset tässä ketjussa ovat myös sitä mieltä, että ne asiat päiväkodin henkilökunnan kanssa voi hoitaa asiallisesti ja ystävällisesti.

Jos hoitajien toiminta ei muutu, silloin voi olla yhteydessä päiväkodin johtoon, silloinkin asiallisesti ja ystävällisesti.

Mun ei ole ainakana ikinä tarvinnut missään huutaa pää punaisena, ja silti olen saanut hommat toimimana ja hyvää palvelua. Oletko miettinyt olisiko sulla jokin asia vähän pielessä, jos sun mielestä on normaalia huutaa ja räyhätä ihmisille? JA kuvitteletko oikeasti sillä saavasi jotain enemmän kuin käyttäytymällä asiallisesti?

Kukaan tässä ketjussa ei ole sanonut että lapsia saisi hoitaa miten tahansa tai että vanhempien toiveilla ei olisi väliä. Kyse on ollut koko ajan siitä, miten ihmiset kommunikoivat hoitohenkilökunnan, ovatko riehuja-idiootteja, vai normaaleja ihmisiä.

Vierailija:

Kiva kiitti! Vai oikein suojatyössä.. ;)

Joopa, joo. Näin, sää lastenhoitaja? Me vaihdettiin tästä kyseisestä hoitopaikasta omien huonojen kokemusten vuoksi -jossa siis se eräs isä valitti pitkistä päiväunista. Ei kukaan tainnu kommentoida sitä että jos hoitopaikka oikeesti ei välitä PERHEESTÄ, siitä lapsesta. Jos asenne on toi: et osaa nukuttaa.. Juupa, juu.. Mutta mikä sen sitten oikeuttaa että hoitaja saa sanoa ettei kerkee tekeen työtään? Koska on vaan ihminen? Miten mää joka teen omaa työtäni sitten en voi käyttää tollasta selitystä? Sori pomo mutta en mää kerkee nytten sitä ja tota vaikka se kuuluu tehdä. Mää saan potkut sellasen jälkeen. :D

Me saatiin hoitopaikasta semmonen lippulappu johon täytetään lapsen tavoista ja mielenkiinnon kohteista lappu. Nukuttaminen, ulkoilu, syöminen, pukeutuminen, vessassa käyminen, mikä vaikuttaa terveyteen jne.

Jos joku ei halua sanoa mistä lapsi pitää, onko tapana ottaa mollamaija unikaveriksi, tartteeko tuttia tms. Eikä mikään vaikuta ja aina menee hyvin niin mikäs siinä! Mutta pitää ymmärtää niitäkin vanhempia jokka joutuu hyssytteleen lasta pitkälle yöhön jos hoito ryssii..

Että se saa vituttaa ja sitä saa valittaa jos hoidon laatu vaikuttaa lapseen. Mutta kai mää oon joten poikkeava kun mua kiinnostaa oma lapsi ja hänen jaksaminen.

14

Vierailija
111/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että v*ttaa nukuttaa toista puoleen yöhön päiväunien takia. Mutta, tunnen muutamia äitejä jotka vaativat että lapsi ei nukkuisi ja tiedän että vika on heissä itsessään.

Lapseni päiväkodissa tuodaan yksi lapsi joka aamu 5.30 ja hänet pitäisi herättää kesken unien. Olen hakenut oman muksuni monesti päiväunien jälkeen ja tämä lapsi nuokkuu puolitokkurassa vaatenaulakon luona. On ihan väsynyt ja vaikka tunnin päikkärien jälkeen menisi illalla ajoissa nukkumaan niin silti hänellä on univajetta kun aamulla joutuu herään jo 5 aikaan. Äiti vaan sanoo, ettei saa häntä nukkumaan.

Jos mä laitan lapseni yksin sänkyyn hän pyörii siellä tunnin, mutta kun menen viereen ja paijaan niin nukahtaa 10 min. Mielellään minäkin olisin nukuttamatta häntä joka ilta mutta en jaksa sitä showta että saa tunnin huutaa että pää tyynyyn. Ehkä vanhemmat voisi myös katsoa onko vika heissä itsessään että lapset eivät nukahda? Onko lapset jo niin yliväsyneitä vai mikä on?

Mutta 14; se on totta että päiväkodeilla ei ole henkilökuntaa, että jokainen lapsi voitaisiin herättää siihen aikaan kun vanhemmat haluavat. Yksi hoitaja on lähtenyt jo kotiin ja yksi on nukkarissa ja yksi ehkä ansaitulla kahvitauolla tai tekemässä muita juttuja.

Vierailija
112/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös kaikki rytmit siellä ovat erilaiset jne. Joten en yritä väen vängällä vääntää 20:a muuta lasta toimimaan meidän perheen rytmissä, vaan lapseni toimii kuten päiväkodissa on hyväksi havaittu.

Vierailija
113/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvassa päiväkodissa kuitenkaan ihan tahallaan kiusataan lasta, en ole itse ainakaan moisesta kuullut.

Sen sijaan aika paljon enemmän nähyt ja kuullut vanhemmista, joilla on pikkasen övereitä toivomuksia lastensa suhteen.

Vierailija:

Ei mun ole tarttenu huutaa, mutta ymmärrän niitä jokka ei jaksa lapsen huonoa oloa! :D Selvästi enempi kuin jokkut?? Kaikki lapset ei oo helppoja tapauksia ja jos jotain sovitaan niin se myös pidetään!

Minä pidän oikeuksistani kiinni, siitä että lapset saa hyvää hoitoa. Jos lapseni vaatisi jotain; vaikka ei liikaa päiväunia niin lapsen takiahan se tehdään! Ei siksi että rasitetaan hoitopaikkaa. Jos ajatellaan että mennään hoitopaikan mukaan ja annetaan lapsen nukkua niin seuraavana päivänä on edessä väsyneempi lapsi koska yö on mennyt pilalle ja univelka kasvanut!! Miten minä tälläsen ymmärrän muttei hoitaja?

14

Vierailija
114/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herättäköön se tämän lapsen.

Vierailija
115/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun tarkotus nyt sitten alkaa tuntemaan pahaa mieltä? Kiitti, hyvin osuit! Mulla on kaksi tervettä lasta. Ja oltiin yhdessä huonossa hoitopaikassa. Nyt ollaan kunnalla ja täytettiin ihan tavalliset paperit jokka helpottaa vaan hoitajien oloa kun tietää mistä lapsi tykkää, osaako vessassa mitä ja tuleeko vaikka kuuma. Niistä on sitten hoitajan helppo mennä kurkkaan mistä meijän Nicopetteri tykkäsi jos alkaa harmittaan, tai oliko lapsella joku unilelu josta olis apua..

Hoidon ensisijanen tarkotus on hoitaa lapsi. Se, miten se tehdään, kuunnellaanko tarpeista jne ja puhutaanko vanhempien kanssa ratkasee: Mää oon aika järkyttyny tosta miten vanhempien yli salaa vaan harpotaan! Ajattele jos sun lapsesi kohdalla tehtäisiin noin? Ei ihmekään että lapsi nukahtelee milloin minnekin jos lapsi nukkuu viikonloput yhdella tyylillä ja arjet toisella. Mistä edes tiedätte minkä vuoksi lapsen halutaan nukkuvan juuri myöhemmin? Tai onko tullut mieleen että kyseessä voi olla joku vaarallisempikin asia, vaikka sokeritauti? Siis jos lapsi on väsynyt ja nukahtelee? Jos olisin lapsen hoitaja ja te olisitte ratkasevasti tietonen miten lapseni väsyy hoidossa ettekä siitä kerro niin arvaa vaan miten tarkkaan vaatisin teitä tilille asiasta? Todella kamalaa tollanen.

14

Vierailija
116/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

(toki monet asiat ovat siitä muuttuneet mutta jatkuvasti on keskusteltu).

Luulin että se on ihan yleinen käytäntö. Oikeastiko ne lapset heitetään joihinkin tarhoihin ilman että hoitajat ovat yhtään hajulla siitä kuka tämä on ja mitä se osaa tarhaan tullessaan?

Tietenkin hoitopaikassa kysytään lapsen erityispiirteistä ym., mutta ei normaalilapsi tarvitse mitään erityisjärjestelyjä viihtyäkseen päiväkodissa. Nyt oli kyse siitä, miten vanhemmat kommunikoivat hoitajien kanssa.

Vierailija
117/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kyllä hemmetin tyytyväinen, ettei meidän lapset koskaan joudu päiväkotiin! Täysin häiriintynyttä porukkaa. Täysin hämärtynyt se, miksi siellä päiväkodissa ollaan.

Vierailija
118/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ilkuttiin että varmaan joku erityislapsi jos täytyy ohjeistaa.

Minusta on ihan vaan hoitopaikan hyvää asiakaspalvelua ja lapsilähtöisyyttä että heitä kiinnostaa miten lapsi on kotona hoidettu ja mitä erityispiirteitä hänessä on. Ei lapsen tarvitse olla millään muotoa mikään erityislapsi, päiväkoti vain on tehtäviensä tasalla kun kommunikoi vanhempien kanssa ja ottaa toiveet huomioon.

77

Vierailija
119/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille sanottiin päin naamaa: Jos ei meidän tapa toimi kiinnosta niin voi mennä pois! Mutta jos ne on kaikille yhtä röyhkeitä niin miten kauan luulet että tekee työtä?

Mää sanoin, että ymmärrän että jos joku huutaa väsyneenä huonosta hoidosta -siis jos on sovittu joku asia ja siitä ei sitten välitetä! Miksi sitten sovitaan, jos ei noudateta? En minäkään voi sanoa töissä ettei nyt sopinut! Jos lapsi ei jaksa ja homma menee kamalaksi (hoitajan mielestä tää saattaa olla tosiaan pieni) niin saa siitä olla tuohtunut! Ja ymmärrän jos vanhemmalla on työ vaikka vaativaa, väsyttävää, on stressiä ja huolia. Sitten hoidossa ei pidetä kiinni uniajasta ja lapsi ei nukahda.

En ymmärrä näitä oletuksia miten vanhemmat sitten ei osaa nukuttaa oikein! Miksi hoitaja ei osaa herättää lasta ettei lapsi ole sekasin rytmistä!?

14

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi