Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävytöntä käytöstä muutamalla vanhemmalla tänään päiväkodilla!

Vierailija
30.07.2007 |

Oltiin pojan kanssa tutustumassa päiväkodin pihaan iltapäiväulkoilun aikana. Lapsia oli vähän ja ulkona oli yksin ensimmäistä päivää oleva lastentarhanopettaja.

Yksi äiti rupesi sättimään heti hoitajaa, kun poika oli nukkunut liian pitkät päiväunet ja alkoi heti antaa ohjeita, miten hänen poikaansa kuuluu kohdella.

Toinen taas oli erittäin ynseä ja kyseli tylysti muutaman kysymyksen ja kun opettaja ei osannut vastata, tuhahti tämä äiti ja kysyi milloin se ja se hoitaja tulee lomalta.

Oli varmaan tosi kiva ensimmäinen työpäivä. Vähän pisti miettimään, että millä mielellä tuokin mukava ja ystävällinen täti hoitaa lastani tulevaisuudessa, jos vanhempien kohtelu on tuota tasoa. Toivottavasti tämä oli poikkeustilanne. Itseäni jäi kovasti vaivaamaan ja varmasti tuota uutta opettajaakin.

Toisaalta on kyllä päiväkodin johtajaltakin erikoista, että uusi työntekijä jätetään ensimmäisenä päivänä yksinään iltavuoroon.

Kommentit (119)

Vierailija
41/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun työpaikalle soittavat välillä äidit perään, kun ei ole edes sukkia osattu laittaa oikein lasten jalkoihin. Jos siellä omassa elämässä tai työpaikalla joku kusee niin turha sitä on hoitajiin purkaa. Ehkä heitä vaivaa huono omatunto. ja monella mammallahan on kotonakin tämä syndrooma ettei kukaan muu osaa tehdä asioita OIKEIN KUIN HÄN.

Vierailija
42/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin on sovittu. Lapsilla on loman jälkeen muutenkin rytmit sekaisin. Eikä myöskään ole järin mieltäylentävää, että aina saa aloittaa alusta jonkun uuden kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä noita työvuoroja ei tosiaan voi järjestää niin, että uusi ihminen ei joutuisi olemaan yksin ensimmäisinä päivinä, mutta lähinnä nyt hämmästyttää aikuisten ihmisten huono käytös.

Onko todellakin teidän mielestä ok ruveta heti sättimään uutta ihmistä? Miksei voi käyttäytyä asiallisesti?

Vierailija
44/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niiden mielestä henkilökunnan pitäisi mennä kymmeneen solmuun ja heittää pari volttia takaperin, jotta pikku-Lauri nukkuisi sekunnilleen oikean mittaiset päiväunet yms. Kyllä se meno siitä yleensä rauhoittuu varsin pian. Ja me päiväkoti-ihmiset tiedämme tämän joka syksyisen ilmiön ja osaamme yleensä suhtautua näihin purkauksiin.

Vierailija
45/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä on.

Vierailija
46/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kuin on sovittu. Lapsilla on loman jälkeen muutenkin rytmit sekaisin. Eikä myöskään ole järin mieltäylentävää, että aina saa aloittaa alusta jonkun uuden kanssa.

Tosiaanko ihmiset käyttäytyy tällä tavalla päiväkodin henkilökunnalle? Tämäkin täti oli tosi ihanan tuntuinen ja tuli lasten kanssa hienosti toimeen. Jos nyt ensimmäisenä päivänä on lapsi nukkunut hieman pidempään, niin ei siinä nyt varmaan elämä pilalla ole. Eikö olisi tärkeämpää luoda luottamuksellinen ja ystävällinen suhde ihmiseen, joka viettää pitkän ajan lapsen kanssa.

Jos hoitajien vaihtuminen harmittaa, kannattaisi varmaan hoitaa sitten lapset kotona, jos ei pysty kiukuttelematta suhtautumaan asiaan.

Mua rupes ottamaan vielä enemmän päähän :)

ap

Vierailija
47/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjempi se olisi lapsille, että uusi ottaa aamulla vastaan. Itse palaan hoitovapaalta päikkytyöhön ja olen ekan viikon iltavuorossa.

Vierailija
48/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä outoa on siinä jos lapsi nukkuu liian pitkään hoidossa joka vaikuttaa vaikka iltanukahtamiseen?? Ajattelitko sitä?

Tottakai tarttee sanoa jos lapsi hoidossa nukkuu liian pitkään ja lapsi ei nukahda illalla. Olen kuullut miten hoitajalle on asiasta sanottu. Siitä pitää sanoakin! Joku lapsi voi nukkua pari tuntia ilman että vaikuttaa iltanukahtamiseen mutta joskus on kohtuutonta jos lapsi kiskoo pari tuntia päiväunia joka sekottaa rytmin ja lapsi nukahtaa puolelta yötä -aamulla pitää herätä kuudelta, mitä luulet nukkuuko mielellään taas pari tuntia -ja illalla valvoo liian pitkään??

Omilla lapsilla tilanne ei ole tollanen paha, mutta tarttee ymmärtää että tarve lapsen päiväuniin tulee iltanukahtamisesta. Siitä että saa nukkua kunnolla yöt!

Ja mitä tulee siitä että kyselee lapsesta? Totta hemmetissä lapsen tekemiset ja asiat tarttee kysellä. Tai mikä liittyy hoitoon. Jos ei tiedä tapausta niin tietty sanoo että ei osaa sanoa ja neuvoo sen puheille joka tietää. Yritä ymmärtää sitä väsynyttä vanhempaa joka pienessä ajassa joka siinä tuomisessa tai hakemisessa on saattaa olla stressaava. Jokkut ei osaa hillitä sanoissa ja on ärsyttävää jos hoitaja ei tiedä. Minua ainakin loukkaisi jos hoitaja vaan sanoisi ettei tiiä. KUKA SITTEN TIETÄÄ?? Jos hoitopaikka on pitkään ollut huono niin asenne alkaa oleen semmonen ettei täälä tiedetä tai osata.

Ei ole väärin tivata kuka osaa vastata. Mutta se, ettei ohjata heti sen luokse joka tietää?

Vierailija
49/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KÄYTÖKSESTÄ!!!!

Mutta inhimillisyyttä peliin!! Ärsyttää suunnattomasti ne vanhemmat jotka vaatii sitä ja tätä lapsilleen ja käyttäytyvät hyökkäävästi ja tosi rumasti.

Asiasta voi asiallisesti keskustella ja " tiiviistikki" huomautella jos ei tilanne muutu, mutta tässäkin oli kyseessä yksi kerta,silloin voi KOHTELIAASTI sanoa että muitten kans on sovittu että " Eetu" nukkuu sillon ja sillon.

Vierailija
50/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä näitä vanhempia vaivaa? Eikö päiväkodin työntekijää voida puhutella KOHTELIAASTI, miksi pitää SÄTTIÄ? Kyllä asian voi saada perille ihan ystävällisestikin.

Vierailija
51/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsi siellä nukkuu, sen luottamuksellisen suhteen perusta on se, että sopimuksista pidetään kiinni. Ja kyllä on oikeus vaatia, ettei henkilökunta vaihdu koko ajan tai jos vaihtuu, se päiväkoti huolehtii perehdyttämisestä.

Ihan perusasioita!

Vierailija
52/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaa vaikka päiväkodin työntekijät olisivatkin omaa mussukkaa ihan väärin hoitaneet.

Vanhempien kannattaisi muistaa myös kohtuus vaatimuksissa. Siinä vaiheessa kun vie lapsen hoitoon joutuu joustamaan omista tavoistaan. Ei ne siellä päiväkodissa samalla tavalla hoida kuin itse kotona.

Vierailija
53/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin mä ymmärrän, että harmittaa liian pitkät unet, mutta kai sellaisestakin asiasta voi puhua ihan normaalisti???? Miksi pitää heti olla vihainen ja ikävä???

Tämä toinen kyselijä ei kysynyt kysymyksiään lapsesta, vaan päiväkodin yleisistä järjestelyistä tulevana syksynä. Koska paikalla oli vain tämä uusi ihminen, kertoi hän, että johtaja on huomenna paikalla ja häneltä voi kysyä. Tähän tämä mamma tuhahti jotain ja halusi tietää, milloin oma hoitaja on paikalla.

Mä edelleen kyllä ihmettelen, onko tälläinen ikävä käytös tosiaan niin tavallista, että se koetaan hyväksyttäväksi. Mulle ei mene jakeluun.

Vierailija
54/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siellä on joku valopää tonttu vastassa! Eikä muita.

Vierailija
55/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä noita vanhempia jotka sättivät hoitajia lapsen nukkumisessa. Yhden hoitajan kanssa kerran puhuttiin että ei heillä ole resursseja herätellä lapsia. Muutenkaan en ymmärrä näitä vanhempia jotka eivät saa lapsiaan nukkumaan. Hoitajakin sanoi että harva alle 5 v nukahtaa yksin. Vanhemmat eivät vaan itse jaksa panostaa siihen nukuttamiseen vaan pitävät siitä että lapset nukahtavat sohvalle josta heidät on helppo kantaa sänkyyn. Pitäkööt kotihoidossa jos haluavat että lapset eivät nuku liikaa. Monilla lapsilla on univajetta ja se näkyy varsin hyvin mm ylivilkkautena ja toisten lasten kiusaamisena.

Ap: olen aina käyttäytynyt hoitajia kohtaan hyvin ja en ole vaatinut mitään erityiskohtelua lapselleni. Hänellä menee hoidossa hyvin ja meillä on hoitajien kanssa hyvä vuorovaikutus.

Osaan vaan kuvitella mitä hoitajat puhuvat näistä vanhemmista jotka vaativat nicopetteriään herätettävän päivällä ja urputtavat asiasta hoitajille..

Vierailija
56/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä päiväkodissa on kuulemma ollut koko viime vuoden tässä ryhmässä samat tädit ja tämä uusi tulee ryhmään kolmanneksi eli mitään suurta vaihtuvuutta ei ole ollut.

En kyllä pysty missään muotoa ymmärtämään tuollaista käytöstä. Jos lapsi on kesän jälkeen ensimmäisenä päiväkotipäivänään nukkunut hieman pidempään, voi siitä sanoa uudelle ihmiselle YSTÄVÄLLISESTIkin.

Vaikka olisi kuinka väsynyt ja pahalla tuulella, pitäisi mielestäni pystyä sanomaan asiansa asiallisesti.

ap

Vierailija
57/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä nyt pällistellään! Miksi pitäisi olla ystävällinen, kun saa huonoa palvelua? En tajua.

Vierailija
58/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta, ja ne on käyneet yhteensä neljää eri päiväkotia. Jokaisessa on erikseen kysytty, " saako nukkua" ? " kuinka kauan" yms. eikä muuten missään päiväkodissa ole ollut pakko nukkua, lepohetki on, mutta nukkua ei ole ollut pakko.

Vierailija
59/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeetko sä tosiaan hillumaan heti, jos yhtenä päivänä ei mene hommat sun pillin mukaan?

Tuosta päiväuniasiasta vielä, että meillä on kyllä hillitön ongelma tuo liian pitkien päiväunien nukkuminen, koska illalla ei tosiaan lapsi saa unta ei yksin, eikä vanhemman kanssa. Saattaa pyöriä sängyssään tunteja. Silti uskon, että osaan kertoa päiväunitoiveista asiallisesti.

ap

Vierailija
60/119 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se pitäisi pitää. Ei kyse ole siitä, ettei mene " minun pillini mukaan" vaan siitä, että se päiväkoti ei toimi sovitusti, vaan haistattelee yhdessä sovituille säännöille! Sellainen on törkeää.

23

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme