Käyttääkö teidän 4-vuotiaat vielä rattaita?
Kommentit (50)
Meillä esikoinen käveli itsekseen, toki mun lähellä, jo kaksivuotiaana. Kaupassa tai ulkona. Kuopus on melkein 2v ja kävelee itsekseen, jos ollaan vilkasliikenteisen tien reunassa tai ylitetään tie niin pidän toki kädestä kiinni.
Vierailija:
Nelivuotiasta ei voi vielä päästää kulkemaan metriäkään kädestä pitämättä
Vierailija:
siis miten 4-vuotias ei muka voisi kävellä pitämättä äitiä kädestä? En minä ainakaan 4-vuotiasta kädestä pidä, kun kuljemme, ellei sitten ole jotain erityistä syytä pitää, esim. että lapsi haluaa olla lähelläni.
Kuljetko ihan oikeasti neljän vanhan kanssa bussilla kaupassa?
Annat mennä vilkasliikenteisen ja liikennevalottomien kävelyteiden yli ihan itsekseen? Kulkea vilkasliikenteistä yhdistettyä kävely ja pyörä tietä pitkin samalla kun itse raijaat kasseja.
Vai todennäköisesti teillä kuljetaan kauppamatkat autolla ostoskeskukseen etkä tiedä paskaakaan mistä puhut.
Turhautuneet kotiäidit taas kyylää muita? Onko muuta tekemistä kuin raskautua ja hoitaa kakaralaumaa?
Ei ole käyttänyt pitkään aikaan. Etelässä kyllä rattaat oli tarpeen, kun käytii shoppailemassa tai kävelemässä pitkiä matkoja. Siinä kuumuudessa väsyi 4 vuotiaskin.
Kyllä! Minä ja nelivuotias kävelemme rinnakkain. Joskus hän jää jälkeen ja pysähdyn odottamaan. En tajua, miksi siinä pitäisi kädestä pitää. Kyllä meidän nelivuotias ymmärtää, jos hänelle sanoo, että tässä kulkee nyt paljon autoja, kävele äidin rinnalla.
21
Ei edes hkissä korkeasaaressa ja linnanmäellä vaikka aamusta iltamyöhään oltiin jalan. Välillä huilasi tietysti jätskillä ja ratikassa jne. Mutta koko päivän jaksoi kävellä ILMAN AINUTTAKAAN VIKINÄÄ.
Meillä ei ole autoa, ja lähin kauppa on reilu kilometri suuntaansa. Lapsi jaksaa ihan hyvin kävellä parin kilometrin kauppamatkan. Särkänniemi, Korkeasaari, Linnanmäki ja Muumimaailma on kierretty tänä kesänä, ilman rattaita ja ilman kitinää. Myöskään etelänmatkalla ei ole rattaita mukana. Vaikea ollakaan kun rattaat annettiin ajat sitten pois.
miten teidän lapset tosiaan pyöräilee kaupungin keskustassa, metsäretkillä, iltaisin kylästä tullessa, ulkomaanmatkoilla jne.
Hänellä on JALAT. Hän osaa ja tykkää KÄVELLÄ, ehkä siksi ettemme ole työntäneet häntä rattaissa aina ja iankaikkisesti, vaan antaneet kävellä jo yksivuotiaana kauppaan ja takaisin, jne.
Meillä ei ole autoa, ja kävelemme paljon. Tänäänkin käveltiin keskustasta kotiin, matkaa on hieman alle viisi kilsaa. Tämä tiedoksi niille, jotka kohta väittää että ei kai teidän lapsi rattaita edes tartte kun meette autolla yli sadan metrin matkat...
Meillä jopa 1,5-vuotias kuopus kävelee reippaasti kauppaan ja kotiin, naapurin täysin terve 4-vuotias tyttö istuu saman matkan rattaissa. Sillehän nauraa pian naurismaan aidatkin.