Kaverini kertoi mulle eilen tyypillisiä keissejä, joita sosiaalihuollossa käy hakemassa toimeentuloa.
Meinasin polttaa päreeni. Vittu, mitä luusereita tässä yhteiskunnassa ihan oikeasti on!
Kommentit (50)
Joka ikinen tuntemani pakolainen ja mamu on joko töissä tai opiskelee. Paitsi muutama vanhempi nainen, jotka muutenkin olisi jo pian eläkeiässä.
Suomalaiset on kuitenkin enemmistönä toimeentulotuen saajissa.
Vierailija:
Sosiaalipummit:- Pakolaisista suurin osa
- Semmoiset maahanmuuttajat joita ei joku firma ole suoraan palkannut jo ulkomailla töihin
Että siinä sitä elättämistä (ja ymmärtämistä) suomalaiselle veronmaksajalle kerrakseen!
Vierailija:
Mun mies on mustalainen ja tekee töitä niska limassa ja saa vielä tosi hyvää palkkaa.... Poikkeuksia löytyy... Älkää aina yleistäkö...
Sun miehes kuuluu siihen pieneen mustalaisvähemmistöön, jotka todellakin tekevät töitä. Ei yleistetä. Hyvä sulle.
Ihan vakavasti sanoen: maahanmuuttajamiehelläni on oma yritys, joka työllistää 11 ihmistä hänen itsensä lisäksi, plus vielä monia muita välillisesti/osittain.
että maahanmuuttaja jää toimeentulotukiasiakkaaksi. Vieraassa maassa on vaikeampi ensin kielitaidottoman löytää työtä. Sitten kun edellytykset kunnon kansalaisena toimimiseen ovat kohdillaan on maahanmuuttaja jo tottunut siihen että rahaa tulee vaikka lorvisi. Moni ihminen on luonnostaan laiska.
Samoin monilapsisen perheen vanhemmat huomaavat monesti kuinka hyvin sosiaalituen varassa tulee toimeen. lapsien harrastukset ym maksetaan.
Eihän pienituloinen työläinen pysty muuten maksamaan vaikkapa viiden lapsen kalliita harratusksia kuin roikkumalla sosiaalituen varassa.
Työnteko ei varmasti tunnu mielekkäältä.
Monet sosiaalitoimiston asiakkaat ovat jo toisen polven asiakkaita. Ei tunneta häpeää sosiaaliavun varassa elämisestä koska se on suvussa normi.
Ihan pelkkä ahneuskin ajaa asiakkaaksi. Varakkaiden perheiden nuoret roikkuvat sossun asiakkaina, koska vanhempien mielestä heidän kuuluu saada jotain vastinetta verorahoilleen. Eli yhteiskunta saakoon elättää heidän opiskelevat/loisivat lapsensa.
Toimeentulotuki on tarkoitettu hetkellistä hätää varten. Ei ole tarkoitus että ihminen roikkuu avun varassa kymmenen vuotta. Koska näin monesti on on moni kunta pian aika tukalassa asemassa.
On vaikea keksiä mikä olisi ratkaisu. Jos toimeentulotukea ei olisi olisi Suomi pian kaaoksen vallassa. Tuskinpa kukaan haluaa tänne aidattuja rikkaiden lähiöitä, lasten kidnappauksia, katulapsia...
Mielestäni yksi hyvä asia mikä voitaisiin tehdä olisi häpeän palauttaminen. Eli ei annettaisi niinkään rahaa vaan ruokakupinkeja ym. Pitkäänn sossun asiakkaina roikkuneet, vuokransa maksam,atta jättävät ohjattaisiin asumaan sossun asuntoloihin.
Kyllä monia hävettäisi asua sossutaloissa ja tämä jos mikä kannustaisi työntekoon.
Vierailija:
Ihmettelen vaan sitä, kuinka nämä mammat sanovat opettavansa lapsiaan suvaitsevaisiksi ja muita hyväksyviksi.
" Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, mutta mustalaiset ovat varkaita ja laiskoja, maahanmuuttajat ovat vetelyksiä ja juoppoja ei tarvitse auttaa" vai miten?
Miksi lapsille pitäisi valehdella jos mustalaiset kerran (yleisesti ottaen) OVAT varkaita ja työtävieroksuvia pummeja? Miksi ihmeessä semmoista pitäisi jotenkin suvaita? Tämä siis ottamatta kantaa tuohon maahanmuuttajiin ja juoppoihin jotka ovat luku sinänsä...
Vierailija:
kyllä köyhyyden rajan alapuolella eläviä Suomessa on vaikka tahdotte vaan mollata ja luokitella toimeentulotukiasiakkaat. Itse olen aikoinani hakenut toimeentulotukea ja sitä saanut se kun oikeasti oli tarpeen. Nyt en enää sitä tarvitse, oma asunto alla ja molemmat töissä....
Tässä tapauksessa toimeentulotuki ja sen maksaminen on ihan ookoo. Ettehän te mitään työtävieroksuvia juoppoja olekaan.
Vierailija:
Joka ikinen tuntemani pakolainen ja mamu on joko töissä tai opiskelee. Paitsi muutama vanhempi nainen, jotka muutenkin olisi jo pian eläkeiässä.
Suomalaiset on kuitenkin enemmistönä toimeentulotuen saajissa.Vierailija:
- Semmoiset maahanmuuttajat joita ei joku firma ole suoraan palkannut jo ulkomailla töihin
Että siinä sitä elättämistä (ja ymmärtämistä) suomalaiselle veronmaksajalle kerrakseen!
Ensinnäkin: minä luulen että sinä kirkkain silmin valehtelet, koska minun tuntemani pakolaiset eivät kukaan tee yhtään mitään. Ei linja voi olla muillakaan niin erilainen. Ja toiseksi: tottakai suomalaiset ovat enemmistönä tuen saajissa koska suomalaisia on PALJON PALJON enemmän. Sanoohan tuon maalaisjärkikin.
Vierailija:
Ihan vakavasti sanoen: maahanmuuttajamiehelläni on oma yritys, joka työllistää 11 ihmistä hänen itsensä lisäksi, plus vielä monia muita välillisesti/osittain.
No sehän on loistava juttu! Sun miehesi vaikuttaa kunnon tyypiltä!
niin ojia ei pahemmin enää miesvoimin kaiveta... Mutta katsopa ympärillesi; kuka siivoaa metrot ja ajaa bussit? Kuka tiskaa ravintoloiden tiskit? Kuka jakaa aamulehdet? Maahanmuuttajat. Korkeastikoulutetut, perheelliset, ahkerat. Hekään eivät ole tulleet suoraan hyvin palkattuun työhön, mutta ovat liian ylpeitä loisiakseen, kun ei koulutusta vastaavaa työtä saa.
Kaikki on töissä tai opiskelee. No, yksi tuossa naapuritalossa asuva Iranin kurdinainen hoitaa kotona alle vuoden ikäistä vauvaa. Ja kuten sanoin, pari vanhempaa naista ei ole työelämässä, vaan ei ole kaikki sen ikäiset suomalaisnaisetkaan.
Itse olen ollut toimeentulotuen asiakkaana joskus, kun tuli avioero ja jäin yksin kahden alle kaksivuotiaan kanssa. Sossussa käydessäni en nähnyt kuin yhden ulkomaalaisen, muut oli ihan suomalaisia vaan.
Ne työtävieroksuvat, joita minä tunnen, on suomalaisia. Maistuu joko viina, tai ei muuten vaan tykätä mennä töihin. Mamut ja pakolaiset tekee kaikki jotain. On yrittäjiä, bussikuskeja, hotellin kerrossiivoojaa, opettajia/yliopistoihmisiä 5 kpl, vartija, sähköasentaja, Nokialla on muutama töissä, hammaslääkäri, lääkäri, taksikuski, hitsaajana telakalla on useampikin.
Vierailija:
Vierailija:
Suomalaiset on kuitenkin enemmistönä toimeentulotuen saajissa.Vierailija:
Ensinnäkin: minä luulen että sinä kirkkain silmin valehtelet, koska minun tuntemani pakolaiset eivät kukaan tee yhtään mitään. Ei linja voi olla muillakaan niin erilainen. Ja toiseksi: tottakai suomalaiset ovat enemmistönä tuen saajissa koska suomalaisia on PALJON PALJON enemmän. Sanoohan tuon maalaisjärkikin.
Vierailija:
Vierailija:
Ihan vakavasti sanoen: maahanmuuttajamiehelläni on oma yritys, joka työllistää 11 ihmistä hänen itsensä lisäksi, plus vielä monia muita välillisesti/osittain.No sehän on loistava juttu! Sun miehesi vaikuttaa kunnon tyypiltä!
Vierailija:
Ihmettelen vaan sitä, kuinka nämä mammat sanovat opettavansa lapsiaan suvaitsevaisiksi ja muita hyväksyviksi.
" Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia, mutta mustalaiset ovat varkaita ja laiskoja, maahanmuuttajat ovat vetelyksiä ja juoppoja ei tarvitse auttaa" vai miten?
Oppii ne huomaamaan sen itsekin kun vähän kasvavat.
Vierailija:
niin ojia ei pahemmin enää miesvoimin kaiveta... Mutta katsopa ympärillesi; kuka siivoaa metrot ja ajaa bussit? Kuka tiskaa ravintoloiden tiskit? Kuka jakaa aamulehdet? Maahanmuuttajat. Korkeastikoulutetut, perheelliset, ahkerat. Hekään eivät ole tulleet suoraan hyvin palkattuun työhön, mutta ovat liian ylpeitä loisiakseen, kun ei koulutusta vastaavaa työtä saa.
Kyllä täällä päin suomea ainakin ihan suomalaiset noita hommia tekee, mutta ihan ok jos tekevät siellä noita luettelemiasi töitä. Onhan suomessa esim. Vietnamilaisia jotka ovat todella ahkeria ja tunnollisia työntekijöitä toisin kuin vaikka Somalit.
4 lasta, ja olen ollut kotiäitinä nyt jo viitisen vuotta. Haluaisin töihin, mutta se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Päinvastoin: meidän perheen tulot tippuu lähes 400 euroa jos menen töihin! Olen tradenomi, toimistohommia tehnyt. Haluaisin jo pois kotoa, mutta koska se ei ole taloudellisesti kannattavaa niin ei ole mitään järkeä. Rahat on jo nyt tiukilla, saatikka sitten kun tulot tipahtaa monta sataa euroa, ja lisäksi tulee vielä hoitomaksut+työmatkakulut!!!
Vierailija:
Samoin monilapsisen perheen vanhemmat huomaavat monesti kuinka hyvin sosiaalituen varassa tulee toimeen. lapsien harrastukset ym maksetaan.
Eihän pienituloinen työläinen pysty muuten maksamaan vaikkapa viiden lapsen kalliita harratusksia kuin roikkumalla sosiaalituen varassa.
asemassa.
Vierailija:
Kaikki on töissä tai opiskelee. No, yksi tuossa naapuritalossa asuva Iranin kurdinainen hoitaa kotona alle vuoden ikäistä vauvaa. Ja kuten sanoin, pari vanhempaa naista ei ole työelämässä, vaan ei ole kaikki sen ikäiset suomalaisnaisetkaan.
Itse olen ollut toimeentulotuen asiakkaana joskus, kun tuli avioero ja jäin yksin kahden alle kaksivuotiaan kanssa. Sossussa käydessäni en nähnyt kuin yhden ulkomaalaisen, muut oli ihan suomalaisia vaan.
Ne työtävieroksuvat, joita minä tunnen, on suomalaisia. Maistuu joko viina, tai ei muuten vaan tykätä mennä töihin. Mamut ja pakolaiset tekee kaikki jotain. On yrittäjiä, bussikuskeja, hotellin kerrossiivoojaa, opettajia/yliopistoihmisiä 5 kpl, vartija, sähköasentaja, Nokialla on muutama töissä, hammaslääkäri, lääkäri, taksikuski, hitsaajana telakalla on useampikin.
Ainakin Oulussa näyttää siltä että pakolaisilla on kyllä ihan hyvin aikaa pyöriä keskustan kulmilla joutilaina. Eivät tee yhtään mitään, eivät edes harkitse moista!
Vierailija:
4 lasta, ja olen ollut kotiäitinä nyt jo viitisen vuotta. Haluaisin töihin, mutta se ei ole taloudellisesti kannattavaa. Päinvastoin: meidän perheen tulot tippuu lähes 400 euroa jos menen töihin! Olen tradenomi, toimistohommia tehnyt. Haluaisin jo pois kotoa, mutta koska se ei ole taloudellisesti kannattavaa niin ei ole mitään järkeä. Rahat on jo nyt tiukilla, saatikka sitten kun tulot tipahtaa monta sataa euroa, ja lisäksi tulee vielä hoitomaksut+työmatkakulut!!!Vierailija:
asemassa.
Kukapa ei tekisi samoin sinun tilanteessasi.
Näkeehän täälläkin kaupungilla kahviloissa yms mamuja, ja suomalaisia. Mutta ei kaikki ole työttömiä. En minäkään ole työtön, vaikka usein olenkin päivällä kaupungilla. Monella alalla on arkivapaita ja iltatyötä. Varmaan osa kaupungilla " lorvivista" on työttömiä, mutta ei kaikki.
Mistä sä tiedät, mitä ne Oulun mamut harkitsee, ja moniko niistä on oikeasti töissä, opiskelee, tai hakee kuumeisesti töitä?
Vierailija:
Vierailija:
Ne työtävieroksuvat, joita minä tunnen, on suomalaisia. Maistuu joko viina, tai ei muuten vaan tykätä mennä töihin. Mamut ja pakolaiset tekee kaikki jotain. On yrittäjiä, bussikuskeja, hotellin kerrossiivoojaa, opettajia/yliopistoihmisiä 5 kpl, vartija, sähköasentaja, Nokialla on muutama töissä, hammaslääkäri, lääkäri, taksikuski, hitsaajana telakalla on useampikin.Ainakin Oulussa näyttää siltä että pakolaisilla on kyllä ihan hyvin aikaa pyöriä keskustan kulmilla joutilaina. Eivät tee yhtään mitään, eivät edes harkitse moista!
Aika karua, jos kaverisi alkaa tuolla lailla luokitella asiakkaitaan. Melkein sanoisin, että kaveristasi pitäisi jo jonkun polttaa päreensä, eikä noista sosiaaliavun hakijoista.
-!!!