Milloin liina on tarpeeksi tiukka?
Olen kantanut vauvaa liinalla nyt kuukauden verran ristisidonnassa, vauva on ollut aika alhaalla, mutta vauva ei ole kitissyt että olisi huono asento tms. ja itsestäkin on ollut helppo kantaa.
Eilen sitten näin ekaa kertaa muita liinailijoita ja heillä oli vauvat paljon korkeammalla kuin minulla ja kokeilin sitten kotona liinaa eri säädöllä ja vauva on siinä paljon ylempänä (pää kaulan alkamiskohdassa) ja muutenkin paljon tiukemmin kiinni itsessäni.
Ei vauva nyt tietty mitenkään irralleen aiemminkaan ollut, alempana vain ja selkä paljon pyöreämpänä.
Mutta kumpi näistä nyt olisi oikea tapa kantaa? Mistä tietää että liina on hyvin ja vauvalla on hyvä olla?
Voiko olla jotain haittaa kantaa väärin? Pelkään nyt että olen aihauttanut vauvalle jotain jos ensimmäinen asento on ollutkin huono....
lisäisin vielä, että huomaat kyllä aika pian koska liina on liian löysällä. vauvalle siitä ei taida olla haittaa, ennemminkin sinulle!
eilen kävelin kilometrin kotiinpäin kun liina löystyi ja vauva painoi sen kymmenen kilon verran hartioitani..