Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Jos olen tyottomana, mutta kayn heittamassa parin tunnin koulutuskeikan (josta maksetaan 150 E), niin miten se vaikuttaa mun tyottoman statukseen ja tyottomyyskorvaukseen? Kannatta
Kommentit (3)
Muistelen, että kun olin ansiosidonnaisella ja tein pari päivää töitä, niin siirryin soviteltavalle korvaukselle eli tietyn jakson jälkeen piti raportoida tehdyt tunnit yms. Rahaa se ei sinällään vähentänyt, mutta maksupäivä siirtyi pidemmälle. En ole varma nykysäännöistä
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
jokainen tienattu euro alentaa ansiosidonnaista tai muuta työttömyyskorvausta. jos tienaat 100¿ se vähentää ansiosidonnaista 50¿, jos 150¿, niin ansiosidonnainen vähenee 75¿: lla jne. Ja tällöin saat soviteltua päivärahaa.
Alue: Aihe vapaa
Kai tämä vähän riippuu, oletko kelan päivärahalla vai ansiosidonnaisella.
Mutta sinun siis on tehtävä siihen neljän viikon työttömyysilmoitukseen tuon päivän kohdalle ilmoitus, että olet töissä. Et siis saa tt-päivärahaa tuolta päivältä.
Olen kuullut, että tuollaiset yhden päivän keikat tekevät ihmeellisiä aukkoja ihmisten tuloihin. Mutta en nyt osaa yhtään juttua kertoa tarkasti, kun en ole itse tehnyt tuollaisia päivän keikkoja.