Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** KesäHeinät viikkoon 31 ***

30.07.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75a (41+4); poika 4595 g, 55 cm

Kommentit (164)

Vierailija
141/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö oli vastaavasti aivan erilainen, ko edellinen - neiti kähisi ja tappeli unta vastaan puol 12 asti (nukahti muuten sitteriin, keittiössä liesituulettimen hurinaan), heräsi ekan kerran 4 tunnin päästä ja sitten seuraavan kerran 3 tunnin päästä ja aamulla 8 jälkeen tähän päivään, söi muuten yöllä aivan normaalisti tissiä eikä mitään merkkiä tappelunhalusta tissiä kohtaan. Huomasinpas muuten sellasen seikan, että unohin eilen ite ottaa maitohapot, nii eipä neiti piereskellykkään samaan tahtiin, ko normaalisti...

Täällä sataa taas vettä, joten sisäpäivä tiedossa ja taijan alkaa pyykinpesulle...Sarialla on muuten todella suloinen nimi vauvalle :)

AJ ja neiti (joka taas nukahti sitteriin)

Vierailija
142/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tätä Suomen kesää... vettä sataa ja aurinko paistaa välillä. On niin epävakaista ettei viitti vaunuttelemaan lähtee.

Meilläkin miehen loma on lusittu ja nyt ollaan pojan kanssa päivät tai illat ( vuorosta riippuen) kahden. Illat mua vähä jänskää, kun pulauttelu on yleensä iltasin ihan älytöntä. Yöt kyllä sitten onneks menee hyvin ja ei pahemmin pulauttele. Yhellä syötöllä pääsääntösesti yöt menee. 22-23 saadaa poika yö unille ja 4-5 aikaan syö ja sit 8-9 heräillään. Tänään kyl nukuttiin puol kymppiin. Tää rytmi sopii mulle mainiosti kun ollaan molemmat iltavirkkuja, aamun torkkuja.

Aika kyllä tosiaan menee ihan älyttömän nopeeta, ajatella et poika on jo kuukauden, tuntuu et vastahan se syntyi. Ja kasvaa nopeeta.

Kuinkas paljon teidän vauvoille on kuukaudessa tullut syntymäpainoon lisää? Meillä oli 755g ja neuvolassa sanottiin et enemmänkin sais tulla.

Sai taas eilen itkee pillittää kun sukulaisten kuullen puhuin tästä painon noususta ja pulauttelusta, ja sit tuli kommenttia et kuinka usein sä syötät, et pitäskö syöttää useammin ja herättää syömään jne.jne. Mun hormoonihirmuisen korvaanhan se kuullosti syyllistämiseltä, etten anna lapselle tarpeeksi ruokaa. Enhän mä voi sille tissiä väkisinkään suuhun lykätä, ja en ala herättelemään ellei neuvolasta käsketä. Alkaahan se lapsi sitten väsymystäänkin itkeä ellei anna nukkua. Ja uskon kyllä että Juuso osaa nälkänsä ilmasta ja herää siihen, ainakin tähän asti on. Uskon et mun maito vaan ei ole riittänyt, ja huomenna nähdään sit miten on vaikuttanut kun oon lisämaitoa antanut. Ja voi olla et pulauttelu on osa syy. Tuntuu ettei ihmiset tajua, et lapset on erilaisia. Jotkut syö ihan jatkuvasti ja jotkut vähän harvemmin.

Mutta täytyy vissiin totutella siihen että aina on ihmisiä jotka tietää paremmin miten mun lasta pitäs hoitaa jne. Mites sitä sanotaa...suku on pahin...

Multa on nyt vähän mennyt ohi...koskas te olette suunnitellut sinne elokuviin menoa?

mutta taidampa tästä mennä hommiin, et ehtii tehä jotain viel kun Juuso nukkuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä sataa täälläkin ja suoraan sanottuna mulle nää sadepäivät alkaisi jo riittää! Meillä isommat muksut vaan tappelee keskenään ja tuijottaisivat televisiota niin paljon kuin annettaisiin. Ja minähän en koko päivää anna. Mutta kun tv löytyy sekä ylä- että alakerrasta, enkä minäkään sentään voi olla kahdessa paikassa yhtä aikaa, niin aina joku ehtii napata toosan päälle, kun silmä välttää. Ja hermohan siinä palaa :) Siis mulla...

Meillä oli eilen valvomispäivä, yksiä pidempiä päiväunia lukuun ottamatta. Iltapäivällä neiti heräsi joskus kolmen kieppeillä ja sitten valvottiin monta tuntia. Kauppareissun ajan sentään nukkui autossa, mutta taas illalla tapitti vain hereillä. Vasta puolenyön maissa alkoi yöuni. Se sentään nukuttiin 3-4 tunnin unilla aamuun asti. Illalla oli myös kitinää ja ähinää ja minä mietin, että voisko olla kalasta, jota päiväruuaksi söin. Kun kerran aiemminkin muistelen, että kalan jälkeen olisi ollut enempi väänteitä.

Jouturilta on pakko kysellä, että missä päin asutte, kun kirjoiti, että et ole omalta kylältä kampaajaa löytänyt, etkä Treelle halua lähteä etsimään. Pakkohan ei siis ole mitään kertoa :) Kunhan uteliaisuuttani kyselen. Me kun asutaan etelä-Pirkanmaalla ja mun kampaaja on Hämeenlinnassa, kun en myöskään ole täältä ketään löytänyt (siis omalta paikkakunnalta), enkä myöskään Treelta. Että asutaankohan lähekkäin?

Mitenkäs Hippaliinun kipuilut? Mulla on -onneksi- taas helpottamaan päin tissikipu. Vieläkin tuntuu arka kohta, mutta ei ole ollenkaan niin kipeä kuin eilen. Onneksi mulla on tuo antibioottikuuri kaapissa valmiina, jos pahaksi äityy. Mutta mä olen nyt pitänyt sellaista mittaria tässä olossani, että niin kauan kun kuume ei nouse, niin koitan muita konsteja. Ja tähän asti on tepsinyt!

Peetan Juuson puklailut kuulostaa kyllä aika hurjilta :/ Olikos sitä refluksin mahdollisuutta jo selvitetty? Toivottavasti helpottaa pian!

Synnytyslahjoista- tai siis mistä? Ei ole meilläkään ollut tapana. Mutta enpä ole kyllä sellaisia odottanutkaan. En odota myöskään synttärilahjoja, mutta toivon, että mies muistaisi päivän. Kerran on meilläkin ukko kulta unohtanut ja ihmetteli myös iltapäivästä, miksi vaimo alkaa olla koko ajan huonommalla tuulella :) Ei ole sen jälkeen unohtanut :) Hääpäivä ollaan kerran yhdessä unohdettu, mutta ei sitäkään sen jälkeen. Viime vuonna, kun oli 10v hääpäivä, oltiin jopa matkalla.

Elisabet- täällä toinen sokerihiiri :/ Mulla on suunnilleen saman verran kiloja jäljellä kuin sullakin, mutta makea maistuu ihan liian hyvin mullekin. Mutta toisaalta, mä olen aina antanut itselleni vuoden armonaikaa synnytyksen jälkeen ja joka kerran se vuosi on tehnyt tehtävänsä. Toivottavasti nytkin.

S@rian neidillä todella on ihana nimi! Ja muutenkin oli taas kiva kuulla sinustakin. Meillä kävi muuten kerran ihan samanlailla kakan kanssa yöllä :) mies vain ihmetteli, että mitä mä siinä kiljun, kun kakkaa roiskui joka puolelle :)

Peettalle vielä painonnoususta. Meillä oli neidin paino noussut tasan kuukaudessa 1395g, mutta se oli taas aika yläkanttiin. Pituutta oli tullut 5cm. Painokäyrä siis nousi aika jyrkästi ylös päin. Mutta älä sinä ota muiden puheista paineita! Jokainen lapsi kasvaa omilla käyrillään, eikä pitäisi koskaan vertailla lapsia toisiinsa. Mulle edellisen lapsen kohdalla sanoi th, että 125g/vko olisi riittävä painonnousu ja sehän teillä on ainakin tullut. Ihmisillä vaan on ikävä tapa aina jaella neuvoja, varsinkin ensimmäisen lapsen kohdalla.

Jaha, nyt alkaa olla taas romaani kasassa, joten tilaa muillekin.

Misti je neiti 1kk+

p.s. missäs CÄ?

Vierailija
144/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä valvottiin ilta. Unna oli muutenkin eilen tosi paljon hereillä. No mutta puolenyön jälkeen saatiin Unnis nukkumaan ja heräsikin siitä seuraavan kerran 6.00! Eli tosi hienosti meni yö! Pitkiä unia neiti jo vetelee, mutta niissä ei tosiaankaan oo mitään rytmiä. Eli joskus heräillään sitten tiheämpään.

S@ri@, mistä tuota Vauvanilo-teetä saa? Ihan luontaistuotekaupastako?

@nikki kyseli sf-mitasta... Eli rv 25+3 sf-mitta oli 22, sitten rv 28+4 se oli edelleen sen samat 22cm. Tuon takia siis jouduin siihen kontrolliin ja täällä siinä käydään vähintään se kaksi kertaa, vaikka ekalla kerralla jo todettiin, että tyttö kasvaa ok. Ihan viimeisilläni se sf-mitta olikin jo 30,5cm. Eli hyvinhän tuo tyttö kasvoi masussa. Niiden kontrollien arvio oli, että tytön syntymäpaino olisi 2900-3000g.

Unna painoi syntyessään 2826g. Se mun mahani oli sellanen mekoisen pieni, esim vanhat farkut menivät jalkaan johonkin rv 30 asti ja monet muut vanhat housut raskauden loppuun asti. Moni ei tosiaankaan uskonut, että olin viimeisilläni jne. Oikeastaan se harmitti mua aluksi, kun olin niin toivonut että maha alkaisi kasvaa ja sitten joulun jälkeen ei vieläkään ollut juuri mitään havaittavissa! ;) Mutta tuli siitä loppujen lopuksi sellainen pieni vauvamasu. Unna vaan ilmeisesti kasvoi jotenkin " sisään päin" ! =)

Yks villapöksy nihisee sängyllä niin tarttee mennä. Mies lähti varaamaan ristiäisiin kukkia ja sitten meille tuleekin taas vieraita... Joten menen tästä! Moikka!

-Veruska&Unna-

Vierailija
145/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkin tovi kun kirjoittelin, en tainnut edes viikonloppuna mitään kommentoida. Lukemassa olen kyllä tietysti teidän kuulumiset käynyt :).

Ollut vähän härdelliä - meillä mies aloitti työt jo viime perjantaina, sitten olimme juhlistamassa kummipojan yksivuotisia ja eilen pakkasin esikoisen äitini mukaan maalle, jossa lomailee nyt tämän viikon. Ihan outoa, kun ei ole hirveä älämölö täällä päällä kun Konstan kanssa kahden ollaan ;).

Tänään oli meillä aamulla sekä Konstan että mun lääkäri. Hyvin kasvaa tämä pikkukakkonenkin, nyt 7 viikkoisena paino 5140g, pituus 58,5cm ja pipo 38,2. Ei paljon häviä isoveikalleen saman ikäisenä vaikka ennenaikainen onkin. Vaavuska jopa nostaa jo itse päänsä, kun käsistä kohotetaan ja lääkäri sanoi, että mahallaankin voi alkaa jo pitämään, kun kannattelee niin hyvin päätään. Kierähti jopa siinä pöydällä, mutta uskon, että painoi vaan pää sen verran, että meni kroppa mukana ;). Ainoa, mistä kuulemma vielä huomaa, että poitsu oli ennenaikainen on se, että menee heti kirjavaksi, kun vaatteet otetaan pois - lämmönsäätely ei siis ole ihan vielä samanikäisten tasolla. Aloitetaan siis varmaan vauvauintikin vasta joskus loka-marraskuussa.

Itselläkin kaikki kunnossa, hemoglobiini jopa 145, paastosokrut ok ja paino 11 kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Onassikselle tervetuloa tälle puolelle! Olipa puistokamulla oudot kommentit, mäkin olisin varmaan keksinyt hiekkalapiolle käyttöä. Mun maha alkaa olemaan aika litteä, löysää nahkaa ja komeita raskausarpia näin kahdesti venytetyltä kyllä vielä löytyy ja ne tuohon ehkä pysyvästi jäävätkin.

Liinasta/repusta - meillä ei ole kumpaakaan enkä usko että hankitaankaan, ellei Konstasta tule jatkuvasti kannettava jostain syystä (mahavaivat yms.). Eli ei löydy asiantuntevaa kommenttia täältä. Tutti meillä on taas käytössä ja onneksi huolitaankin - on siitä ollut apua aamuyön kähinöissä kun en jatkuvasti viitsi antaa tissiäkään suuhun (meilläkin siis puklataan ylimääräiset pihalle ja mulla suihkutissinä sitä ylimääräistä riittää). Viime yö oli aika paha, kun menin idioottina syömään kokonaisen pizzan jossa täytteenä paprikaa, sipulia, oliivia ja salamia. Konsta väänsi mahaansa klo 2-5 ja oikein urakalla. Viideltä sitten onneksi tuli mieletön kakka, joka vähän helpotti oloa. Nyt toinen nukkuukin sitten aivan reporankana huonosta yöstä ja lääkärireissusta uupuneena.

Babybiosta - täältä ollaan myös tulossa, mutta säävarauksella. Jos keli on kuten tänään niin ei nappaa lähteä julkisilla keskustaan kärryjen kanssa. Ja jos tullaan, niin mielellään tavataan elisabet ja muut mukaan lähtijät!!

Hei ja ihanaa, Misti ehti jo kaivatakin :).

Peetta, meillä Konsta oli kerännyt kuukaudessa 1205g syntymäpainoon. Munkin ymmärtääkseni tuollainen 125-150g viikossa on ihan ok painonkeräys, tietysti se, että jos mittaa venyy hurjasti, niin painokäyrä näyttää matalammalta. Niinkuin meillä molemmilla pojilla on, kun painavat pituuskäyrällä +2 niin painokäyrä on sitten 0 vaikka painoakin tulee reippaasti.

Mutta nyt tuolla yksi nälkäinen heräilee :)

-CÄ ja Konsta 7vkoa1pvä-

Vierailija
146/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unnalla oli tullut sillon viime viikolla kuukaudessa tasan kilo. Mutta pituutta ei ollut tullut niin hirveästi, joten oli melkoisen ylöspäin suuntaava käyrä. Peetta, toivottavasti teillä puklailu helpottaa! Ja inhottavaa kun sukulaiset neuvomassa... Mutta pääasia on, että itse teidät ruokaa antaneesi ja neuvolassa sitten kertovat tarkemmin miten toimitaan. Mutta kyllä ne sielläkin sitten on niin tarkkoja jokaisesta pienestä muutoksesta, että voi niistä neuvolan touhuistakin pahoittaa mielensä. Siis ymmärrän kyllä, että heidän täytyy olla tarkkoja, mutta kun tuntuu ettei yksikään lapsi kasva " normaalisti" ! ;)

Eli jos Juusolla on tullut alle kilo kuussa ja on liian vähän, Unnalla kilo ja on melko paljon ja Mistin tytöllä ja Konstalla reilu kilo ja on tosi paljon, niin ota siitäkin sitten selvää!

Unnasta on tullut mahoton väkkärä. Taas aamulla löytyi sängystä ihan poikittain!

-V&U-

Vierailija
147/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sateen keskeltä. Pöh noita kelejä. Kauheesti viestejä eikä mulla ole virtaa kommentoida, vaikka kaikki luinkin.

Ähinöitä on ollut monilla ja niin meilläkin. Pari iltaa on mennyt taas neitiä kanniskellessa n. klo 19-23.30. Yöt menee sit ihan ok, kun sinne asti päästään eli syötöt n. klo 3-4 ja 6-7. Meillä on nyrjähtämässä " rytmi" (mikä se sellanen on?) niin, että Meral valvoo aina vaan pitempään ja nukkuu myös aamusta pitempään. Tänään käytiin tosin lastenvalvojalla tunnustamassa tekoset ja siellä piti olla jo 8.30. Katotaan, mitä tuo aikasempi herätys tekee iltapuolen touhuille. Ei varmaan mitään. Eilen tuli jo äiteeltä itku, kun väsytti niin pirusti.

Anteeksi, kun en taaskaan muista, kuka on kirjoittanut mitäkin. Puklaamisesta oli kuitenkin edelleen puhetta ja meillä sitä riittää myös. Just nuo illat on sitä puljaamista, kun tyttö haluasi lussuttaa tyhjää tissiä ja mulla aina nousee maito suihkuamaan, kun tissin suuhun laittaa. Eli ilmaa menee ja yrjöä tulee ja maitoa lentää. Sit aletaan taas se sama rumba alusta. Ei meille siitä tiheämmästä syötöstä ainakaan apua ole, kun eihän Meral syö, jos ei sillä ole nälkä. Tutti ei siis pysy suussa ja tyttöä alkaa sekin yrjöttää. Ehkä väärän mallinen?

Harrastuksista oli puhetta myös. Ajattelin, jos löytys mukava muskariryhmä ja sitten meinasin johonkin perhekerhoon ihan vaan ihmisten ilmoille. Seurakunnalla on tuossa joku sellainen ja ajattelin mennä, kun se alkaa. Asuinalueemme on muuten kiva, mutta täällä ei ole kunnon puistoa, missä vois tavata muita äitejä. Autolla pitäs lähtee ettimään ja sehän on ihan pyllystä.

Huomenna on jälkitarkastus. Onkos muita jo käynyt? Isäntä oottaa sitä kun kuuta nousevaa..aattelee saavansa..

Vierailija
148/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Innostuin leipomaan marttojen ohjeella toffee-pullia eli normipullia joihin omar-karkkeja sisään, saas nähdä miltä maistuu...toffee ollut aina lempparimakuja, mutta nyt tämän raskauden karkittomuuden jälkeen huomaan ettei meinaa upota mikään makea : / tietenkin ihan hyväkin juttu.

Mutta siis, mä ostin tuota vauvanilo-teetä sieltä frantsilan kehäkukka-puodista, on tuossa about 35 kilsan päässä, heillä nettipuotikin.

Luulisin että saa myös ihan luontaistuotekaupoistakin.

Tutista piti myös sanoa, meillä tutti otettiin vasta nyt käyttöön ja muutama päivä meni ennenkuin pieni oppi sitä syömään, eikä vieläkään oikein tahdo pysyä suussa, mutta olen huomannut että sekin helpotti noita ähinöitä hieman.

Kiloista, mulla lähti kaikki raskauskilot ja pari ylimääräistäkin, mutta kun lähtöpainoa oli liikaa, niin vieläkin sais pudota, tosin en nyt yritäkkään tiputtaa, mut jos sais jatkettua tota kevyempää linjaa, mihin tottui raskausaikana.

Jälkivuoto mulla alkaa nyt hiipua ja synnytyksestä sen reilu 3 viikkoa, vaihdellut mulla toi aika 3-6 viikkoon. Ajatuksissa olis jo tavata pienen isää " siinä" mielessä ;) mutta jos vähän vielä odottelis, exän kanssa paineltiin menemään aikoinaan heti kun itsestäni siltä tuntui, jopa ennen jälkitarkastusta ja gyne jopa kehoitti jossain vaiheessa, että voipi kokeilla ennen tarkastustakin jos itsestä siltä tuntuu ja sit jos on jotain ongelmia, voi jälkitarkastuksessa sitten niistä puhua.

Mutta ihan omien fiilisten mukaan olen sen asian kanssa toiminut, kunhan se vuoto on loppunut ensin.

Nyt alkaa uunista tulla niin hyvät tuoksut että riennän laittaan kahvit tulille :) namskis...

Vierailija
149/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

no olipas reissu...

Menin innoissani tänään vauvan kanssa ekalle käynnille neuvolaan. no vastassa oli sitten joku sijainen joka ei kyllä mielestäni osannut asiaansa. Jäi jotenkin tosi paska fiilis koko käynnistä, kun naikkonen ei tiennyt mistään mitään; kun jotain kysyin, ei osannut vastata vaan kierteli ja kaarteli. Ei tiennyt D-vitamiineista mitään, sanoi että jekovitia pitää antaa 20tippaa, korjasin että ei kyllä se on D-tipat jossa on isompi annos.

Mittas pituuden aluksi ihan yläkanttiin ja sitten piti vauvaa huudattaa uudelleen, pikkuinen oli ihan paniikissa. No sitte se täti kohta kyseli, että no mikähän sillä nyt on, pitäskö sun imettää tai antaa tutti. Pikkunen oli herätetty kesken unia ja sitten se pituuden mittaaminen ei ollu kovin kivaa hommaa niin vähemmästäkin se itku tulee. Rauhottu heti kun lähdin pois siitä huoneesta.

No pääasia oli että tytöllä kaikki kunnossa. Painoa oli nyt 4400g, kun syntymä paino oli 3610g, ja pituus oli kasvanut 49cm:stä 53,5cm:n. Ja ikää tytöllä nyt siis 3,5viikkoa.

No se siitä, jäi käynti aika lyhyeksi. toivottavasti ens kerralla on oikea terkka paikalla.

No nyt menen ottamaan jäätelöä ja kahvia jos se vaikka mieltäni piristäisi.

-nepu

Vierailija
150/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peetan Juusokos se puklaili urakalla?! Tuli tossa mieleen se ruokatorven läpän toimintahäiriö, jossa ruoka falskaa takasin ruokatorveen (mikäs refluksio se nyt olikaan?!) ja se aiheuttaa just tota yletöntä oksentamista (ruoan takasinvirtausta). Että voisko olla sitä? Mutta en halua missään nimessä pelotella tai vastaavaa, mutta tollanen hillitön puklailu toi mieleen ton. Erään tuttavan lapsella oli se ja se korjattiin leikkaamalla. Mutta eiköhän se mene Juusolla toi tavallinen puklivaihe ohi jossain vaiheessa sitten :)

Misti: Täällä kans menee välillä hermot (jos mulla semmoset ees on ;), jos pojat joutuu oleen päivän sisällä. Ei oo muka mitään järkevää tekemistä tai sitten vastaavasti ei kuunnella/uskota yhtään mitään, mitä heille sanoo. Töllöä/tietokonetta kyllä jaksettais vaikka ja kuinka kauan, mutta siinähän se viisas tekeminen muka sitten onkin...Joskus pojat osaa kyllä kysyä meikäläisen hermoja ;) Ja mie voisin kans liittyä sokerihiiri-klubiin ;)

CÄ: Mukava kuulla sinustakin :) Mietinkin tossa aamusta, että missäs mahdat luurata :)

Veruska: Onpas vain Unna melkoinen väkkärä, ko tossa iässä jo kääntyy sängyssä ympäriämpäri ja väärinpäin :)

Jälkitarkastuksesta: Mulla ei oo mitään hajua, että milloin se mahtaa mulla olla, ko ei viimeksi nlassa puhunut yhtään mitään - toivottavasti selviää nyt torstaina, ko neitillä on se 1 kk nla. Koska koska...ensin Punainen Varoitus! Ei kannata lukea, seuraa alapään juttuja...Mie menin pölijä urkkimaan taas tonne alakertaan peilin avustuksella (lähinnä niitä tikkejä kattelin, että josko net ois jo lähteneet veks), nii voi pyhä jyssäys, ko säikähin " uutta, uljasta ulkomuotoa" ja nyt hieman pelkään, että oon saanu kohilleni sen kohdunlaskeuman, koska siinä missä pitis olla aukko sisuksiin, näkyy vaan vaaleanpunaista seinämää...Ja se minkä takia hieman pelkään sitä, on se, että juoksen vessassa todella usein, kohta enemmän, ko ootusaikana. Toisaalta eihän synnytyksestäkään ole vasta, ko niin vähän aikaa, ettei värkki oo kerenny palautuun vielä normaaliksi, mutta pienessä päässä sitä pelkää heti pahinta...Anteeksi tämä aihealue, mutta pakko purkaa johonkin, mies kun ei osaa olla tukena tämmösessä asiassa.

Meän neiti on nyt huutanut reilut parisen tuntia kesken unien ja hereillä ollessaankin siten, että aivanko ois vattavaivoja - ikävää :(

AJ

Vierailija
151/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun täällä yksikätisenä vaavin yli kirjaimia hapuilen. En vaan ole osannut pyytää niitä anteeksi, sori kamut -onhan se raivostuttavaa lukea niitä?!

Meillä oltiin uutispimennossa tunnin verran ,kun sähköt katos ja nytpä olikin jo paa-aljon luettavaa. Tissipäivää vietellään, kun ei tonne sateeseen viitsi lähteä. Mä kun en tätä muuten saa rauhottuun. Peettalle onnittelut, kun teidän vaavi nukkuu!!! Täällä kun tuttina toimitaan, niin maitoahan sieltä tulee ja sitten tulee puklut ja sitten hikka ja sitten kakat ja masussa vääntää¿ että ei kiva näinkään! Jätä sukulaisten kommentit huoletta omaan arvoonsa - aina, riittää niitä jotka muka-tietää paremmin.

Hei te, joilla tutti maistuu., kertokaahan merkkinne. Täällä yksi epätoivoinen imettäjä kyselee vapautusta ;D

Mä olen kai sitten oikeesti revennyt, kun multa kiellettiin jo synnärillä tamponit, uinti, ammekylpy ja yhdyntä ennen jälkitarkastusta. Toisaalta ei kyllä olisi tullut mieleenkään näillä tikkien kiristyksillä, eikä siis mikään kiire mulla siihen jälkitarkastukseen. Kelan sivuilta katselin niitä aikarajoja, että 6-12 viikkoo synnytyksestä pitäis niiden tukien vuoksi päästä tsekkaukseen. Meillä poitsu huomenna 1 kk ja neuvolaan mennään torstaina. Silloin siis tarkempaa tietoa meidän kehityksestä ja täytyy varmaan kysellä tota lekurijuttuukin, mitään en ole tähän mennessä siitä kuullut... Puntarillahan me on käyty kerran viikossa ja painokehityshän on ollut hurja! Syntymäpaino ylittyi jo synnärillä ja kolmeviikkoisena tullut 870 grammaa syntymäpainoon lisää.

(Otin tän tekstin muuten ¿sivuun¿, tänä aikana jo kaksi kertaa sähköt pätkässä, niin hirvee tuuli varmaan. Muutenkin hidasta tää kirjoitus, että ajatus pätkii ja teksti katkee, kun en tosiaan näin hitaasti pysty kirjoittaan. Paras siis lopettaa, kun en enää muista teidän aiheista enempää¿)

Vierailija
152/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjasta säästä huolimatta meillä on ollut tänään hyvä päivä. Vauva on ollut rauhallinen ja nukkunut hyvin ja isommatkin lapset käyttäytyneet melko säädyllisesti. Olen ehtinyt siivoilla ja leipoakin mukavasti. Olen tällä viikolla testaillut uusia leivontareseptejä tulevia esikoisen synttäreitä ja ristiäisiä varten.

Baby biosta : Me ei taideta sinne tällä kertaa selviytyä, mutta esikoisen kanssa aikanaan kävin ja suosittelen kyllä. Vaunuille oli tosiaan oma parkkinsa, mikro, jossa sai lämmittää maitoa, vaipanvaihtopaikka ym. Esikoinen viihtyi sielä hyvin, oli jo sen verran iso, että konttaili lattialla ja rapuissa. Leffasta vaan en nähnyt paljoakaan, mutta kivaa oli!

Kiitos Misti kysymästä, tissikivut ovat helpottaneet ja kiva että sielläkin on sama tilanne. Illalla ilmestyi aavistus punotusta, joten kääntelin vauvaa mitä ihmeellisempiin imetysasentoihin, jotta saisin rinnat tyhjiksi juuri niistä kohdista. Hauduttelin myös jyväpussilla ja seisoin toisenkin tovin suikussa, aamulla oli jo paljon parempi.

Nepulle: Harmi, että nlakäynnistä jäi inhottava maku. Toivotaan, että seuraavalla kerralla menee paremmin! Ja AJ: Toivotaan, että alakerrassa olisi kaikki hyvin, onhan synnytyksestä vielä melko vähän aikaa!

-Hippaliinu-

Vierailija
153/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itseni paremalle tuulelle, kun söin eilisen kiinalaisen sapuskan jämät ja vähän jätskiä:)

Neiti ja koira nukkuvat vierekkäin sängyllä, piti ottaa ihan kuva kun on niin söpön näköisiä:)

Tuosta tutti merkistä joku kyseli. Meillä on käytössä Sveitsiläinset Bibi merkkiset tutit, tyttö ei muita huoli. Saatiin niitä tuliaisena kun tytön mummo kävi sveitsissä. Niitä saa myös tilattua netin kautta. Milestäni tosi laadukkaita ja hyvin muotoiltuja silikonisia tutteja. Ja vielä tosi söpöjä. Meidän tytölle jos tuikkaa suuhun jonkun tavallisen suoran tutin niin yökkäilee ja se tippuu suusta. Olen siis päättänyt tilata noita bibin tutteja lisää jossain vaiheessa, vaikka hiukka kalliimpia ovat. Tässä linkki jos jotakuta kiinnostaa: http://www.babycare.fi/cat/product_catalog.php?c=9

Varmasti on myös muita hyviä merkkejä, mutta meillä näin.

Taas rupes satamaan, tylsää ähöttää sisällä. Pitänee mennä laittamaan pyykit... ja illalla taas talojenkatsomisrumba edessä.

-nepu

Vierailija
154/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meidän neiti vetää megaunia, vaan tietty herää just, kun mulla on ruokalautanen edessä;-)

A-J, myötätuntoni " alakerran" asioissa. Mullahan on myös uudenlaiset näkymät siellä..

Hyviä tuttivinkkejä otetaan vastaan myös täällä!

Tänään lähtee liraus pakkasmaitoa kokeiluun. Joskohan neitille vaikka kelpais ja meinasin huomenna sinne lääkäriin ihan yksikseni. Siellä menee varmaankin yli tunti, kun terkkari ottaa kokeita ym. Paskat vaan, kun aika on jo kasilta.

Kyllä siitä juuttaanmoisesta puklaamisesta kannattaa puhua neuvolassa. Jos vaikka onkin sitä refluksijuttua tms. Se varsinainen ahtauma lennättää maidot metrin kaaressa ulos ja siitä ei voi erehtyä. Joskus kerroinkin, että esikoinen oli sellanen yrjömaakari, että oksat pois. Ei ollu kerta eikä kaks, kun meni lakanat ja yövaatteet kaikilta vaihtoon. Herra oksensi myös kiinteää ruokaa n.8 kk ikään asti. Paino kuitenkin nousi hyvin koko ajan.

Jaahas. Hirvee huuto..palaan

Vierailija
155/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös minä otan mielelläni vastaan tuttivinkkejä. Olen kokeillut Ainun tuttia (se 0- jotain kk), mutta typy sylkee sen samantien pois. Tai jos yritän tunkea, alkaa yökkäilemään.

Minullakin on seuraava neuvola ja jälkitarkastus älöyttömän aikaisin eli 8.15. Mitenkähän päästään liikkeelle?? Mies menee maanantaina takaisin töihin eli täälläkin pitää opiskella uudet rytmit ja kuviot. Pelottaa, että jämähtää vauvan kanssa sohvalle, kun se suostukaan nukkumaan missään muualla ja alkaa joku myöhäiskoliikki eikä pääse suihkuun eikä syömään ja paniikki paniikki paniikki...

Ajattelin tutkia niitä sarian mainostamia Frantsilan imetysjuttuja. Myös Weledalla on jotain imetysteetä.

Huomenna on kampaaja. Saa nähdä miten tytteli käyttäytyy isin kanssa. Mutta ihanaa saada jotain uudistusta omaan kuontaloon.

Elisabet

Vierailija
156/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullahan se taisi olla ensimmäisenä tästä aktiiviporukasta jälkitarkastus ja se oli tänään. Eipä siellä juuri mitään ihmelelistä. Sisätutkimus (joka mun mielestä sektiosynnyttäjille on aika turha) ja kohdun painelua ja sitten kyseltiin, että mikä ehkäisy käyttöön. Minä en enää hormonaalista ehkäisyä halua (en ole käyttänyt sitten vuoden 1992), joten kumi väliin ja mies itse sanoi menevänsä vasektomiaan. Olihan siihen tarkastukseen liittyen mulla paljon niitä verikokeita, en tiedä onko kaikilla. Sitten th otti ennen lekuria paineet ja painon. Siinähän se.

Meillä parhaiten uppooaa laitokselta saatu tutti, jonka merkkiä en tiedä. Se on sellainen reikälevyllinen, jossa on rengas ja imuosa on silikoninen ja vähän mutoiltu. Samoin Konstalle kelpaa MAM -tutti 0-7kk, jossa on anatominen imuosa luonnonkumista. Eihän ne suussa koko aikaa pysy, mutta kyllä pahimman imuhalun vievät.

-CÄ-

Vierailija
157/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelen A-J ja Senniina, kun olette rohkeasti kurkkineet

" rippikoulukavereita" .

Mä en vielä ole edes koskea ;) Vessahommatkin suoritan vielä käsisuihkulla ja Levolacia otan aamuisin ihan vain varmuuden vuoksi, ettei tarvii punkea sitä isompaa hätääkään.

Tiedättekö voisiko vaikuttaa vaavinkin kakkaamisiin?

ps. Heureka on ollut ilmeisen kiinnostava sateenpitopaikka, poijaat on vieläkin reissun päällä...

Vierailija
158/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkästä aikaa taas kotona ja netin äärellä: oltiin mummola-kierroksella ja mummulat eivät ole netin piirissä :-) niin maalta ollaan kotoisin.

reissu meni Leon kanssa yllättävän hyvin, mutsilla vaan alkoi loppuvaiheessa kiristää (miehen mummolassa ;-)) Nyt ollaan ja pysytään hetki kotona!!

Painonnoususta: Leo siis syntyi 13.6 2840 g, kotikäynnillä 20.6 2690 g, neuvolassa 26.6 2970g 50,3 cm; 9.7 2490 g 51,2 cm ja viime reissulla 18.7 oltiin 4040 g ja 52,1 cm. Seuraava käynti on vasta 13.8 mutta käsien väsymistä päättelen painon nousseen ihan ok. Aiotteko muuten antaa/ottaa rotavirus-rokotteen? Se pitäisi antaa seuraavalla neuvolakäynnillä

Tutti on sairaalasta saatu, semmoinen tosi perinteisen näköinen reikäinen levyosa ja renkula. Leo ei ihan täysillä tuttiasiaa ole tajunnut, osaa kyllä imeä ja rauhoittuukin siihen mutta sitten sylkäisee pois ja kaipaa heti takaisin. Joskus tuttia saa pitää hetken paikallaan suussa ennenkuin hoksaa että siinähän se. Tuttia on pakko yrittää antaa kun muuten menee peukku suuhun ja minusta ei ole huvitutiksi.

Jälkitarkastus meikäläisellä on 6.8. Minkälaista ehkäisyä olette miettineet? Kumit ei kiinnosta kovin pitkäksi aikaa. Pillereitä käytin aikaisemmin ja ainakin vuosi-kaksi olisi tarkoitus odotella ennen pikkukakkosen tekoa.... Jotain estrogeenipitoista ainakin tarttis, alakerta on kuiva kuin Sahara kun kokeiltiin sänkypuuhia. Onneksi ä-pakkauksessa tuli liukastetta ;-)

ja lisää kysymyksiä, kylläpä näitä on kertynyt... Mitä teen? molempien rintojen nännit ovat tosi kipeät ja ainakin toisesta tuli syötön yhteydessä verta. Imuote on meillä huonohko - sen tiedän - mutta en saa sitä korjattua - sen verran jääräpäinen tuo kaveri on ja minä taitamaton/kärsimätön + maitoa suihkuaa. Kohta tulee paniikki, näinkö sitä joutuu siirtyä korvikkeeseen. APua. Ja juuri huomasin että rintoihin on tullut (molempiin) kaksi punaista viirua... tarkoittaako se alkavaa rintatulehdusta??? Apua x2

kiitos jo etukäteen neuvoista ja anteeksi tämä omanapainen valitus

t. Fiikus

Vierailija
159/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne viirut tai viivat rinnoissa voisivat olla " raskausarpia" ja kipeisiin rinnanpäihin voisit kokeilla Lansinoh -villarasvaa (mä sain sitä jo sairaalasta mukaani, on nimittäin tosi kallista!), Bepanthen on myös aika pätevä aine, ilmakylpyjä ja omaa maitoa levitettynä imetyksen jälkeen rinnan päähän. Rintakumi voi myös helppaa kivuliasta imetystä, mulla ainakin esikon kanssa, kun tissit ruvella yritin saada maitoa hänen tarpeitaan vastaamaan. Aikaa myöten ne rinnanpäät siitä " karaistuu" kyllä...

Ehkäisykapselia olis TAAS ajatellut pyytää. Viimeksi en saanut, koska lääkäri oli sitä mieltä, että tulee kalliiksi, jos joudutaan poistamaan...?! Sterilisaatiokin on käynyt mielessä, kun näitä poikia on jo kaksi ja ikää kohta nelkyt vee ;)

Joku sulle piti vielä, mutta pojat ilmestyi tohon raportoimaan Heureka-päiväänsä, niin ajtus karkas -sori!

Vierailija
160/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveästi kirjoitteluja, tainnut sadepäivä pitää äidit sisällä =)

Meillä oli äitini kylässä ja käytiin viettämässä päivää Jumbossa. Poika nukkui koko reilun kahden tunnin matkan ja sen jälkeenkin kun kotiin tultiin oli kuin enkeli. Julle on niiiiiiiiin vieraskorea, ettei mitään rajaa.

Nyt tulee kommentteja ilman nimiä:

Tuteista: meillä ainun 0-7kk tutti, sitten sellainen nettikaupasta ostettu hieman muotoiltu pääkallotutti ja lisäksi MAMin muotoiltu tutti. Parhaiten kelpaa se pääkallotutti, mutta myös noi Ainun omat menee joskus (ne on suorempia).

Meillä ei sänkyhommat vielä mua kiinnosta. Välillä toi haava kiristää edelleen. Lisäksi vieläkin tulee vähän jälkivuotoa, vaikka 4 vko jo synnytyksestä. En kyllä enää sidettä pidä, menkööt housut, ihan vaan sen takia, että side hauduttaa. Ja jälkitarkastus on mulla 14.8 eli 7vko synnytyksestä.

Ja samoin kun CÄllä myös meillä on säävaraus tohon babybioon, mutta joo tavataan sen jälkeen. Missäs tavataan?

Hippaliinulle sen verran, että ajattelitkot silloin 16.8 tulla? Itse yritän siihenkin, kiinnostaa toi Evan Taivaanlahja nähdä, vaikka luultavasti huono onkin.

Mua on alkanut mietityttämään toi jampan kasvu noitten puklauttelujen kanssa. Kotimittaamalla tuntuisi, että painoa olisi nyt noin 4400g, joten vajaa kilo ois 4 viikossa tullut, mutta ei toi kovin luotettavaa tietty ole. Toisaalta 56 senttiset vaatteet alkaa kiristämään kestovaippojen kanssa, joten kait sitä pituuttakin on tullut. Mutta seuraavat oikeat mitat saadaan siis vasta 14.8 kun on lastenlääkäri samalla kun on mun jälkitarkastuskin.

Onko Fiikukselle tullut mieleen kysellä imetystukihenkilöä käymään? Voisi nopeastikin auttaa tohon imuotteseen. Tai sitten ota käyttöön rintakumi, voin sanoa, ettei meilläkään ote ole paras mahdollinen, mutta kun on kumi joka tapauksessa niin ei ole läheskään niin kipeät nännit.

Ja ehkäisystä sen verran, että äitini suositteli kovasti kierukkaa. Sitä olen itsekin ajatellut, koska se on niin vaivaton. Ja mekin kun ajateltiin pari vuotta odottaa niin senkin takia kiva. Mä söin 12 vuotta pillereitä ennen tätä jamppaa enkä niihin haluaisi enää palata.

Ja nyt katsomaan miten mies ja jamppa pärjää alhaalla.

-E-