Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö siro hoikka vauva/taapero ole yhtä suloinen kuin pullukka?

Vierailija
29.07.2007 |

;(

Minusta tuntuu, että meidän tyttöä ei pidetä söpönä, koska on ollut aina tosi siro ja hoikka. Koskaan ei ole ollut yhden yhtä makkaraa tai michelinrengasta missään. Kasvoistakin on sellanen laiha, posket ei pullota jne. Harvoin tyttö saa kehuja, että ' ompa suloinen tms' .

Ja kun poikamme oli sellainen pulleropallero vauvana, kaikki mummot ja mammat oli siihen ihan lääpällään...

Näinkö se on?

Minusta meidän neiti on kuitenkin nätti, isot silmät jne. On vaan kovin pieni ( 13kk: 8kg/72cm)

kommentteja? Pitääkö vauvan olla pullea, että se on suloinen?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suloisuuden tekevät ilmeet ym.

Vierailija
2/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet varmaan aikoinaan " terveemmän" näköisiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvinvoivan vauvan posket sais olla hiukka pyöreät ja makkaratkaan ei ole pahasta, vaikka joku niin väittää....

Vierailija
4/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne on niin sellasia...hmm...herkkiä. isot lihavat vauvat ei ole koskaan ollu mun mieleen.

t. siron tytön äiti

Vierailija
5/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen söpö pallero.

Vierailija
6/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat ovat elinvoimaisemman näköisiä. Pyöreät ja pehmeät piirteet laukaisevat yhdessä eleiden kanssa hoivakäyttäytymisen. Esim. terve ja pyöreäpiirteinen vauva on ihana ja suloinen, kun taas teräväpiirteinen ja " kulmikas" vauva on vähemmän viehättävä.

Vierailija
7/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoikkuuden ja sirouden takia. Ja positiivisessa mielessä. Kuvankauniit sydämen muotoiset kasvot, suuret kauriin silmät, lainehtivat tummat hiukset ja suloisen ilkikurinen ilme kasvoillaan sulattaa kyllä kaikkien sydämen. On siis todella hoikka (11 kg ja 90cm) ja pieni ikäisekseen(kohta 3v.). En voisi kuvitellakaan häntä pullerona. Mielestäni lapsen suloisuus ei ole mitoista kiinni. Se on monen tekijän summa.

Vierailija
8/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki omat olleet kovin hoikkia ja pieniluisia, suurisilmäisiä kiharapäitä, ja mun silmissä tietty tosi suloisia. Mutta ovat kyllä kovasti saaneet kehuja vierailtakin, eli kyllä niitäkin löytyy jotka tykkää siroista vauvoista/taaperoista :) Edelleen kaikki lapset meillä tosi hoikkia (7v, 5v ja 2v) ja musta ihan hyvä niin, ei se ylipainokaan hyvä asia ole, terveitä ja iloisia lapsia ovat. Ja kauniitakin vielä :)

Vierailija
9/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siellä on yksi vauva vajaat 6kk ja on jo samankokoinen kun mun tyttö 14kk- siis vauva vaan makaa ja on todella läski ja iso. ja mun tyttö kävelee, leikkii, keinuu ja tekee kaikkia taaperojuttuja.

Mä en vaan voi sanoa sitä vauvaa suloiseksi, koska se on mun mielestä järkyttävän iso ja lihava ja ruma. Anteeksi nyt vain.

Mieluummin sellanen siro ja hoikka kun kauhee bonantsa.

Vierailija
10/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojalla on täysi blondi kihara tukka ja kirkkaan siniset silmät. Poika on todella suloinen ja sen olemme kuulleet jo satoja kertoja.

Vierailija
11/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pojalla on täysi blondi kihara tukka ja kirkkaan siniset silmät. Poika on todella suloinen ja sen olemme kuulleet jo satoja kertoja.

Vierailija
12/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti, tunnustaako joku, ettei omaa lasta olisi koskaan kehuttu? Pienet lapset on suloisia, oli ne sitten ihan minkänäköisiä tahansa.

Vierailija
13/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalimitathan nuo ovat. Oma tyttöni painoi saman pituisena 7500g eikä mikään langanlaiha ollut.

Vierailija
14/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat lapset kasvaneet pelkällä rintamaidolla yli 11-kiloisiksi (6-7 kk täysimetystä). Maitoni on siis täyttä tavaraa, vaikka olen hoikka. Kaksivuotiaina lapset on painaneet 11,8 kg ja 12,5 kg, ja kumpikin on ikäisekseen pitkä lapsi.

Vierailija:

kun siellä on yksi vauva vajaat 6kk ja on jo samankokoinen kun mun tyttö 14kk- siis vauva vaan makaa ja on todella läski ja iso. ja mun tyttö kävelee, leikkii, keinuu ja tekee kaikkia taaperojuttuja.

Mä en vaan voi sanoa sitä vauvaa suloiseksi, koska se on mun mielestä järkyttävän iso ja lihava ja ruma. Anteeksi nyt vain.

Mieluummin sellanen siro ja hoikka kun kauhee bonantsa.

Vierailija
15/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta normaalipainoinen, pyöreäposkinen ja pehmeäreitinen, vauvanmasuinen lapsi on suloinen :) Vauvalla ja taaperolla kuuluu olla reidet ja posket. Liian luikut ei ole kovin suloisia.

Vierailija
16/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siinä lapsessa saisi olla vähän pyöreyttä, että olisi suloinen. Omalla tavalla kaikki ovat suloisia, mutta hoikka vauva ei ole kiva. Kuinkas sille käy sitten kun lähtee liikkeelle? Kuihtuu kokonaan? Pullukathan tasoittavat ja hoikkuvat siinä vaiheessa.

Vierailija
17/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sairasta on muutenkin ruveta vertailemaan vauvoja keskenään ja miettiä tämmöisiä juttuja.

Teidän päissänne on jotain vikaa, laihuuden ihannoijat.

Hoitoon ja äkkiä. Käsitys omasta kropankuvasta muotoutuu vanhempien kautta ja on sairautta!!!! puhua vauvojen ulkomuodoista söpöyden ja hoikkuuden mittareilla.

Terveisiä vaan kaikille tuleville syömishäiriöisten vanhemmille.

Vierailija
18/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse on vielä tänä päivänä tavannut rumaa tai epämiellyttävää vauvaa.

Jokaisessa on se oma juttunsa.

T: pulleron ja laiheliinin äiti

Vierailija
19/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sellaista söpöä, posket vähän pulloiset ja muutenkin suloisen pyöreät muodot :)

Ja ap:n lapsesta sen verran, että meidän tyttö oli 73cm/9kg 8kk neuvolassa. Pituus menee +2 käyrällä ja paino 0-käyrällä. On silti pulleat posket. Eli ei sen vauvan tarvi olla painonsa kanssa yläkäyrillä, että olis vauvanpyöreyttä.

Liian laihat vauvat (lommoposket) näyttää nälkiintyneiltä.

Vierailija
20/23 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä laihduteta tai kaloreita lasketa, hyvin syödään koko perhe. Geenit vaan on sellaiset ettei kiloja hirveästi tartu aikuisille edes. Musta oikeasti jokainen lapsi on ihana ja vauvat aivan hurmaavia olipa laihoja tai paksuja, omaa silmää vaan eniten miellyttää samantapainen ruumiinrakenne kuin omilla lapsilla -onko siinä jotain pahaa?

Ja ei, kaikkea, esim tätä kyselyä, ei tarvitse ottaa niin tosissaan. Eikä meidän lapset ainakaan tiedä mitä tänne kirjoitan, tuskin sen takia sairastuvat syömishäiriöön. Ja kun sekä mieheni että minä työskentelemme mm. syömishäiriöisten parissa (mä siis sitten myöhemmin taas kun nuorinkin 3v) niin sitä elämää seuranneena jotain olemme oppineet, parhaamme teemme ettei meidän lasten tarvitsisi sellaista kokea. Vaan kun oikeasti vaikka miten parhaasi teet et voi tietää mitä edessä on. Niin, yritämme suojella lapsiamme ja antaa kantavat siivet, emmekä voi kuin toivoa parasta.

Vierailija:

Ja sairasta on muutenkin ruveta vertailemaan vauvoja keskenään ja miettiä tämmöisiä juttuja.

Teidän päissänne on jotain vikaa, laihuuden ihannoijat.

Hoitoon ja äkkiä. Käsitys omasta kropankuvasta muotoutuu vanhempien kautta ja on sairautta!!!! puhua vauvojen ulkomuodoista söpöyden ja hoikkuuden mittareilla.

Terveisiä vaan kaikille tuleville syömishäiriöisten vanhemmille.