Gallup: Missä maissa olet käynyt?
Kommentit (22)
Saksa, Britit, Ranska, Viro, Ruotsi, Norja, Italia, Alankomaat, Espanja, Marokko, Turkki, Kreikka, Kypros, Portugali...
En osaa eritellä mikä oli paras maa, paitsi Suomi... Parasta lomaa vietin Turkissa! Eniten kaipaan Kreikkaan, jossa olen asunut! Alankomaissa, Saksassa tai Briteissä voisin asua!
Viro
Venäjä
Unkari
Itävalta
Egypti
Israel
Jordania
Uusi-Seelanti
Mauritius
USA
Iso-Britannia
Ranska
Espanja
Italia
Sveitsi
Saksa
Lichtenstein
Luxemburg
Belgia
Hollanti
Tanska
Ruotsi
Miksi?
hyvä neuvolasysteemi ja terveyspalvelut.
Costa Rica, Meksiko, USA, Australia, Indonesia, Singapore, Malesia, Thaimaa, Intia, Venäjä, Arabiemiraatit, Egypti, Tunisia, Italia, Espanja, Portugali, Ranska, Saksa, Unkari, Tanska, Ruotsi ja Viro. Voisin muuttaa vaikka heti Australiaan ja Singaporeen, muuallekin ehkä.
Olen käynyt
[b]Puola[/b] (junalla, erittäin kiva reissu välillä muuten kuin lentäen, majoitus paikallisessa perheessä)
[b]Espanja/Kanaria/Lanzarote[/b] (olin 10v, en muista paljoa)
[b]Turkki[/b] (asuin paikallisen kirjetoverini kotona, parempi ote kulttuuriin)
[b]Ruotsi[/b] (majoitus Suomesta muuttaneiden tuttavien luona, Etelä-Ruotsi tuli viikkojen aikana tutuksi)
[b]UK/Englanti/Etelärannikko&Lontoo[/b] (Rakastuin Lontooseen. Majoitus paikallisen väestön luona, kuukausia olin)
[b]Kanada[/b] (Asuin paikallisen perheen luona, viivyin reilun vuoden -en vaihtarina. Mukavampi kuin USA)
[b]USA[/b] (Länsipuoli koluamatta. Itärannikko menettelee, punaniska-alueilla ei mitään tekemistä. Viivytty vuosi - ei vaihtarina)
[b]Venäjä[/b] (Lyhyt matka, tärkeimmät kohteet tarkastelematta)
[b]Viro[/b] (Virossa voi tehdä paljon muutakin kuin kännätä tai shoppailla, esim. mennä valokuvaamaan luontoa)
UK on eniten mieleeni.
Kaukomaista Japani, Kuuba ja USA.
Pohjoismaista Ruotsi ja Tanska.
Naapureista lisäksi Venäjä ja Viro.
Muusta Euroopasta Englanti, Hollanti, Belgia, Ranska, Saksa, Sveitsi, Itallia, Espanja, Portugali, Latvia.
Eli en nyt mikään maailmanmatkaaja varsinaisesti ole mutten kotona nyhjääjäkään.
Ruotsi
Viro
Tshekki
Turkki
Arabiemiraatit
Oman
Thaimaa
Espanja
Bulgaria
Kypros
Parhain lomamaa oli Thaimaa.
Australia
Japani X2
USA
Englanti
Belgia
Hollanti
Saksa
Itävalta
Tsekki
Italia
Espanja
Kreikka
Kypros
Turkki
Venäjä/Neuvostoliitto
Ruotsi
Viro
-Ruotsi
-Viro
-Saksa
-Tanska
-Englanti
-Unkari
-Sveitsi
-Slovakia
-Itävalta
-Italia
-Espanja
-Portugali
-Turkki
-Kreikka
-Kypros
-Egypti
-Usa
-Ranskan poloneesia
Asunut 2 maassa ulkomailla enkä halua enää suomeen takaisin
Ruotsi
Tanska
Saksa
Ranska
Tsekki
Slovakia
Unkari
Kreikka
Puola
Viro
Latvia
Liettua
Irlanti
Iso-Britannia
Kiina
Espanja
Ruotsi (asunutkin), Norja, Englanti (asunutkin), Italia, Kiina Tshekki (asunutkin), Puola, Viro.
Kyllä se kotoinen Suomikin menettelee asuinmaana
Ruotsi, Viro, Latvia, Iso-Britannia, Espanja, Turkki, Italia, Saksa
Jaa mikä olisi sitten paras maa... No Suomessa toki tykkään asua kun täällä on sukulaiset ym Mutta jos vaan pystyisi niin muuttaisin kyllä Ruotsiin ja eläkepäivinä sitten vaikka Turkkiin tai Espanjaan :)
Kaikkihan ne omalla tavallaan on kivoja lomanviettopaikkoja.
Ruotsi, Norja, Viro, Venäjä (myös Neuvostoliitto), Tanska, Iso-Britannia, Hollanti, Saksa (myös Itä-Saksa), Espanja, Portugali, Sveitsi, Unkari, Italia, Jugoslavia 8siis silloin kun se oli vielä yksi maa), Kreikka, Bulgaria, Turkki, Kypros, Egypti, Dominikaaninen Tasavalta, USA, Japani, Taiwan, Kiina (myös Hong Kong), Intia, Thaimaa, Qatar, Iraq, Oman ja Arabiemiraatit.
Asunut olen parissa em maissa.
-Kambodza
-Laos
-Thaimaa x2
-Italia
-San Marino
-Kreikka x2
-Espanja x2
-Kypros
-Tunisia
-Portugali
-Englanti x2
- Venäjä x2
-Viro x5?
-Ruotsi, en tiedä montako kertaa
+muutamia Keski-Euroopan lentokenttiä
Mielennpainuvin maa oli varmasti Laos. Vanha kunnon Thaimaa paras lomakohde. Yhteensä olen edellä olevissa maissa oleillut n. 8 kuukautta. Joukossa 1 kuukauden, 1.5 kuukauden ja 2.5 kuukauden reissut.
- Ruotsi
- Viro
- Latvia
- Liettua
- Tsekki
- Kreikka
- Italia
- Ranska
- Alankomaat
- Iso-Britannia
- Irlanti
ja Suomi tietenkin.
Oma suosikkini on Iso-Britannia, jossa nyt sitten asunkin.
Olen asunut Austraaliassa, Englannissa ja Ruotsissa yhteensä 11 vuotta. Muut maat missä käynyt: Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Saksa, Ranska, Hollanti, Belgia, Italia, Espanja, Portugali, Turkki, Kreikka, Saudi-Arabia, Intia, Kiina, Uusi-Seelanti, Vietnam, Thaimaa, Singapore... en edes muista missä kaikkialla olen kiertänyt...
suomi ehdottomasti paras maa asua, matkakohteena Australia ja Uusi-Seelanti ihania
ja kyl se kotimaa vie voiton kirkkaasti