Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harkitsen islamiin palaamista

Vierailija
29.07.2007 |

Onko täällä muita samassa tilanteessa olevia?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska islamin mukaan jokainen ihminen syntyy muslimina.

t. ap

Vierailija
2/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan, että jos käännyt muslimiksi, niin sinut voidaan tappaa tai pahoinpidellä, jos haluat sitten kuitenkin olla kristitty.

Jos joku muslimi kertoo, mitä kristitty uskoo, niin älä usko häntä. Käy aina tarkistamassa uskovaiselta kristityltä, mihin kristityt uskovat. Muslimeilla on paljon propagandaa kristinuskoa vastaan ja sitä he mielellään levittävät eteenpäin. Muista siis aina tarkistaa kaikki oppi, mitä he kertovat kristityistä.

Tarkista aina myös annetut raamatunkohdat itse Raamatusta. Muslimit mielellään ottavat kaksi jaetta aivan eri kohdista ja yhdistelevät niitä miten sattuu. Jos kuitenkin luet annetun kohdan, niin huomaat, milloin tällaista vääristelyä on tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

Vierailija
4/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He toimivat Helsingissä. Muutenkin kannattaa tutustua heidän toimintaansa ja siihen, miksi he sitä työtä tekevät. Netistä löytyy nimellä One Way Mission.

Tämä siksi, että muslimit sanovat, että pääset hyviä tekoja tekemällä Paratiisiin. Kristinuskossa ei näin ole, mutta näkisit tuohon työhön tutustumalla sen, mihin kristinuskon hyväntekeväisyys perustuu.

Vierailija
5/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos joku muslimi kertoo, mitä kristitty uskoo, niin älä usko häntä. Käy aina tarkistamassa uskovaiselta kristityltä, mihin kristityt uskovat. Muslimeilla on paljon propagandaa kristinuskoa vastaan ja sitä he mielellään levittävät eteenpäin.

Vierailija
6/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jumala tahtoo estää pahan, mutta ei kykene siihen, silloin hän ei ole kaikkivaltias. Jos hän kykenee estämään pahan, mutta ei halua tehdä sitä, hän on pahansuopa. Jos hän sekä kykenee estämään pahan että tahtoo estää sen, mistä paha tulee? Jos hän ei kykene eikä tahdo estää pahaa, miksi kutsua häntä jumalaksi?

Uskonnot ovat ihmiskunnan suurin vitsaus, minkään varjolla ei ole tehty eikä tehdä yhtä paljon pahaa.

Vierailija
7/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee kristinuskossa mm. se, että Jeesusta väitetään jumalan pojaksi, samoin se, että kaikki syntinsä saa noin vain anteeksi tulemalla uskoon ym.

t. ap

Vierailija
8/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson silti turvallisimmaksi pitää uskonasiani yksityisasioinani kuin että kääntyisin islamiin. Olen eronnut evlut-kirkosta. Islamissa hyvää on selkeä yksi Jumala, mutta huonoa löytyy myös, esim naisen oikeuksien toteutumisessa tai oikeudessa erota islamista.

Vierailija
9/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät usko kolmiyhteiseen jumalaan joten se on oikea.

Eihän isä ja poika voi olla tasavertaiset.

Toki Jeesus on Jumalan poika ja jumalallista alkuperää ja lunastaja jonka uhriveren kautta on mahdollisuus saada anteeksi synnit.

Tämä edellyttää uskoa ja tekoja yskistään vain toinen ei riitä.

Raamattu sanoo että usko ilman tekoja on kuollut. Pelastuksen edellytys on jumalan nimen tietäminen ja se on Jahve l. Jehova. Raamattu kertoo muistakin jumalista ja puhuu niistä epäjumalina ja kertoo niiden palvonnan olevan väärin.

Lisäksi pelastuksen edellytys on, että tekee Raamatun tutkiminen ja pelastussanomasta kertominen ja Jeesuksen esimerkin seuraaminen. Jeesus julisti Jumalan valtakunnasta ja pelastusmahdollisuudesta.

" Menkää ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni opettamalla ja kastamalla heidät."

Jehovan todistajien opetus poikkeaa tässä jumaluusasiassa merkittävästi kirkkojen opetuksesta.

Raamattu mainitsee myös Jumalan nimelle otetusta kansasta ja mikään muu uskonto ei julista jumalan oikeaa nimeä kuin Jehovan todistajat.

Vierailija
10/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Lisäksi pelastuksen edellytys on, että tekee Raamatun tutkiminen ja pelastussanomasta kertominen ja Jeesuksen esimerkin seuraaminen. Jeesus julisti Jumalan valtakunnasta ja pelastusmahdollisuudesta. "

PITI OLLA

Lisäksi pelastuksen edellytys on, että tekee Jumalan tahdon mukaan, joita ovat Raamatun tutkiminen ja pelastussanomasta kertominen ja Jeesuksen esimerkin seuraaminen. Jeesus julisti Jumalan valtakunnasta ja pelastusmahdollisuudesta.

Vierailija
11/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minua häiritsee kristinuskossa mm. se, että Jeesusta väitetään jumalan pojaksi, samoin se, että kaikki syntinsä saa noin vain anteeksi tulemalla uskoon ym.

t. ap

Niinhän islamissakin saa synnit anteeksi kun " tulee uskoon" . Siinä ei ole mitään eroa kristinuskon kanssa.

Jeesus on Jumalan Poika. Tiedän kyllä, että muslimi sanoo, ettei Jumala ole koskaan siittänyt. Raamattukaan ei sano, että Jumala olisi siittänyt. Koraanikin kertoo Jeesuksen syntyneen neitsyelle. Jumala laittoi Jeesuksen Marian kohtuun. Se tekee hänet Jeesuksen isäksi. Ei siihen siittämistä tarvitse.

Vierailija
12/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli joku muu ihminen kuin minä itse on päättämässä milloin usko on oikeaa ja toimii oikein. Jehovantodistajathan erottavat jäseniään aina silloin tällöin ja säännöt eivät liene samat kaikille jäsenille. Toiselta jäseneltä siedetään enemmän kuin toiselta. Erotettu suljetaan yhteisön ulkopuolelle. Jos veljeilee erotetun kanssa voi joutua itsekin erotetuksi.

Vierailija
13/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Katson silti turvallisimmaksi pitää uskonasiani yksityisasioinani kuin että kääntyisin islamiin. Olen eronnut evlut-kirkosta. Islamissa hyvää on selkeä yksi Jumala, mutta huonoa löytyy myös, esim naisen oikeuksien toteutumisessa tai oikeudessa erota islamista.

Eihän se ole islamin vika, jos sen kannattajat eivät osaa lukea Koraania. Ei se ole uskonnon vika, jos sen kannattajat eivät halua toteuttaa niitä oikeuksia, mitä uskonto naiselle antaa.

Islamista on oikeus erota. Ihminen saa palata siihen uskontoon, missä oli ennen islamia, mutta ei ateismiin. Mun mielestä on aika julmaa, ettei ihmiselle anneta tilaisuutta " palata islamiin" uudelleen. Sitä en kyllä tiedä lukeeko se Koraanissa vai onko perimätietoa.

Vierailija
14/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Koska islamin mukaan jokainen ihminen syntyy muslimina.

t. ap

Vierailija
15/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan sontaa koko uskontoasiat!! Usko vaikka villasukkaan ja vietä ihan normaalia elämää!

Vierailija
16/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään muu ei olisi ajanut ihmiskuntaa tällaiseen kehitykseen ja ennenkaikkea tasapuoliseen vaurastumiseen kuin uskonnot.

Ja vielä, oletko kuullut sellaisesta käsitteestä kuin ihmisen vapaa tahto? Se nyt kuuluu osana tähän elämäämme täällä. Me valitsemme mitä teemme itse, ja siitä seuraa se paha maailmassa. Jumala ei näes ole mikään pakottaja, vaan ihminen itse voi kääntyä hänen puoleensa, jos sitä haluaa. Mun mielestä aika paljon reilumpaa kuin se, että kaikki pakotettaisiin samaan muottiin.

Sitäpaitsi elämä vaan on tällaista, kaikki menetää läheisiään, kaikki kohtaa suruja, Se vaan on elämää. Ainoastaan idiootit kuvittelevat, että uskonto tms. voisi suojata heitä näiltä asioilta, ja sitten ovat niin katkeria, kun kaikki ei menekään kuten itse haluaisi.

Vierailija:

Jos jumala tahtoo estää pahan, mutta ei kykene siihen, silloin hän ei ole kaikkivaltias. Jos hän kykenee estämään pahan, mutta ei halua tehdä sitä, hän on pahansuopa. Jos hän sekä kykenee estämään pahan että tahtoo estää sen, mistä paha tulee? Jos hän ei kykene eikä tahdo estää pahaa, miksi kutsua häntä jumalaksi?

Uskonnot ovat ihmiskunnan suurin vitsaus, minkään varjolla ei ole tehty eikä tehdä yhtä paljon pahaa.

Vierailija
17/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten että jos tahdot pois, palkkio on kuolemantuomio

Vierailija
18/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Jumala voi antaa kaiken anteeksi, paitsi sen, että kohottaa muut Hänen rinnalleen (ja senkin saa siis anteeksi katumalla sitä)

Vierailija
19/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuskin kovin asiallista keskustelua aiheesta saa aikaan.

Vierailija
20/21 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hän on kyennyt luomaan maan ja maailmankaikkeuden, ihmiset, eläimet, kasvit ja ensimmäiset ihmiset hän on kykenevä tekemään neitsyt Marian raskaaksi ilman seksuaalista kontaktia.

Mitä tulee Jehovan todistajiin niin he eivät hyväksy joukkoonsa ketä hyvänsä koska haluavat pitää uskontonsa puhtaana vailla sellaista mikä olisi ristiriidassa Raamatun opetusten kanssa.

Homoutta/lesboutta pidetään jumalan tahdon vastaisena. Haureutta lue uskottomuutta ei hyväksytä eikä esiaviollisia suhteita. Eivät käytä huumeita eikä tupakkaa. Alkoholia käyttävät kohtuullisesti ei päihtymistarkoituksessa sillä Jeesuskin kannatti viininjuontia muuttihan hän veden viiniksi hääjuhlissa.

Oppinsa pystyvät perustelemaan tarkasti Raamatulla ja eivät pyri mielistelemään mitään ihmisryhmää.

Siinä uskonnossa on paljon hyvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi