Aiemmin poliisi kertoi, että seitsemän kilometrin ylinopeus oli Suomessa alarajana, johon puututaan. Nyt tarkka raja on salainen.
Riippuu kuinka iso valtion rahapula on joten eiköhän 1-2km/h ylitys tuo jo muikean kupongin.
https://www.aamulehti.fi/kotimaa/art-2000011563913.html?utm_medium=prom…
Kommentit (25)
Veikkaan 6km/h ylitystä, rekat vetää 89 ja siitä 3km varmuus pois.
Pelleilyä ja paskajalkojen kahvikassan täyttämistä. Muutama kymmenen kilometriä tunnissa ei vaikuta mihinkään, ainakaan turvallisuuteen.
Todellisuudessa siihen rajaan vaikuttaa myös vastaantulevan poliisin mielenkiinto asiaan. Suurin osa poliiseista ei ole kiinnostunut pysäyttämään muutaman kilometrin ylityksiä, koska sitä saisi tehdä koko ajan. Myös se on ihan julkinen poliisin salaisuus että kun poliisi pitää ratsiaa niin puuttumiskynnys asetetaan tapauskohtaisesti ja yleensä korkeammalle kuin virallinen kynnys on.
Kolmen kilometrin varmuusraja on joka tapauksessa eli kun ajaa gps:n mukaan kolme kilometriä yli ei tule sakkoa.
Sipilä aikoinaan pääministerinä budjetoi sakot. Piti saada lisää rahaa valtion kassaan. Turvallisuuslla ei ollut asialla mitään tekemistä. Jos ei ala rahaa tulemaan niin sakotuskynnystä alemmas.
Itse laitan vakkariin +4km/h rajoituksen päälle kun 3km/h on mittarin näyttö kotiin päin eli 80 alueella 84 vakkariin jne.
Suomen ylinopeussakkojärjestelmä on aivan mielivaltainen. Maailman kymmenestä suurimmasta ylinopeussakosta kuusi on annettu Suomessa ja aivan mitättömistä asioista. Sitten kun taas ihmisille tehdään ihan oikeasti pahaa, sakot on luokkaa satanen tai kaks.
Vierailija kirjoitti:
Itse laitan vakkariin +4km/h rajoituksen päälle kun 3km/h on mittarin näyttö kotiin päin eli 80 alueella 84 vakkariin jne.
No minä laitan tikkari+13. Todellista +8. Tossa minun auton vakkarissa on kätevää kun se tunnistaa rajoituksen ja vakkarille voi asettaa offsetin minkä se sitten ottaa asetukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ylinopeussakkojärjestelmä on aivan mielivaltainen. Maailman kymmenestä suurimmasta ylinopeussakosta kuusi on annettu Suomessa ja aivan mitättömistä asioista. Sitten kun taas ihmisille tehdään ihan oikeasti pahaa, sakot on luokkaa satanen tai kaks.
Tämähän ei johdu siitä että sakkojärjestelmä jotenkin luokittelisi teot näin, vaan se johtuu siitä että yleisimmin ne oikeasti pahaa tekevät henkilöt ovat pienituloisia ja heille suurikin päiväsakko on pienempi rahallisesti kuin pieni päiväsakko suunituloisille. Mielestäni päiväsakossa voisi olla myös joku maksimi euromäärä/ per ps.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ylinopeussakkojärjestelmä on aivan mielivaltainen. Maailman kymmenestä suurimmasta ylinopeussakosta kuusi on annettu Suomessa ja aivan mitättömistä asioista. Sitten kun taas ihmisille tehdään ihan oikeasti pahaa, sakot on luokkaa satanen tai kaks.
Tämähän ei johdu siitä että sakkojärjestelmä jotenkin luokittelisi teot näin, vaan se johtuu siitä että yleisimmin ne oikeasti pahaa tekevät henkilöt ovat pienituloisia ja heille suurikin päiväsakko on pienempi rahallisesti kuin pieni päiväsakko suunituloisille. Mielestäni päiväsakossa voisi olla myös joku maksimi euromäärä/ per ps.
Pienestä ylinopeudesta tulee 50 päiväsakkoa. Niillä potkisi monta mummoa taimnoksiin.
Mä käytän vakkaria keliolosuhteiden ja haluamani polttoainekulutuksen mukaan. Jotain välillä (-10) ja (+10) kilsaa tunnissa... Kovaa ajaessani en tietenkään käytä vakkaria.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän vakkaria keliolosuhteiden ja haluamani polttoainekulutuksen mukaan. Jotain välillä (-10) ja (+10) kilsaa tunnissa... Kovaa ajaessani en tietenkään käytä vakkaria.
Joskus etelän hiihtolomien alkaessa ajelin perjantai-illasta vitostietä -20 vakkarissa. Oli muuten piiiiitkä letka perässä. No toki ohistuskaistoilla vähän polkaisin koneeseen kyytiä etten ihan tien tukko olisi. Tuntui tosi turvalliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän vakkaria keliolosuhteiden ja haluamani polttoainekulutuksen mukaan. Jotain välillä (-10) ja (+10) kilsaa tunnissa... Kovaa ajaessani en tietenkään käytä vakkaria.
Joskus etelän hiihtolomien alkaessa ajelin perjantai-illasta vitostietä -20 vakkarissa. Oli muuten piiiiitkä letka perässä. No toki ohistuskaistoilla vähän polkaisin koneeseen kyytiä etten ihan tien tukko olisi. Tuntui tosi turvalliselta.
Nojoo. Ehkä mun olis pitänyt mainita, että se -10 yleensä kaksikaistaisella motarilla...
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa siihen rajaan vaikuttaa myös vastaantulevan poliisin mielenkiinto asiaan. Suurin osa poliiseista ei ole kiinnostunut pysäyttämään muutaman kilometrin ylityksiä, koska sitä saisi tehdä koko ajan. Myös se on ihan julkinen poliisin salaisuus että kun poliisi pitää ratsiaa niin puuttumiskynnys asetetaan tapauskohtaisesti ja yleensä korkeammalle kuin virallinen kynnys on.
Näin on. Olen pariin kertaan pamauttanut ratsiaan 10 km ylinopeudella maantiellä/moottoritiellä, ei pysäytetty kumallakaan kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Suomen ylinopeussakkojärjestelmä on aivan mielivaltainen. Maailman kymmenestä suurimmasta ylinopeussakosta kuusi on annettu Suomessa ja aivan mitättömistä asioista. Sitten kun taas ihmisille tehdään ihan oikeasti pahaa, sakot on luokkaa satanen tai kaks.
Kuinka moni noista kuudesta sakon saaneesta on ollut suomalainen? Suomalaisten luulisi tuntevan lainsäädännön ja sakotuskäytännön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa siihen rajaan vaikuttaa myös vastaantulevan poliisin mielenkiinto asiaan. Suurin osa poliiseista ei ole kiinnostunut pysäyttämään muutaman kilometrin ylityksiä, koska sitä saisi tehdä koko ajan. Myös se on ihan julkinen poliisin salaisuus että kun poliisi pitää ratsiaa niin puuttumiskynnys asetetaan tapauskohtaisesti ja yleensä korkeammalle kuin virallinen kynnys on.
Näin on. Olen pariin kertaan pamauttanut ratsiaan 10 km ylinopeudella maantiellä/moottoritiellä, ei pysäytetty kumallakaan kerralla.
Moottoriteillä on aika kovin ratsioita. Eikä nykyään oikein muuallakaan.
1,5 miljoonaa kilsaa takana, osin ammatiksenikin eikä ainuttakaan sakkoa liikenteestä. Asia on täysin omista valinnoista kiiinni.
Onneksi ei ole autoa ja en enää sellaista osta. Aivan naurettavaa kytätä jotain 2 - 3 kilometrin ylinopeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ylinopeussakkojärjestelmä on aivan mielivaltainen. Maailman kymmenestä suurimmasta ylinopeussakosta kuusi on annettu Suomessa ja aivan mitättömistä asioista. Sitten kun taas ihmisille tehdään ihan oikeasti pahaa, sakot on luokkaa satanen tai kaks.
Kuinka moni noista kuudesta sakon saaneesta on ollut suomalainen? Suomalaisten luulisi tuntevan lainsäädännön ja sakotuskäytännön.
Kaikki. Sadan tonnin sakot 20 kilsan ylityksestä tai kolmesta kaistanvaihdosta on yksinkertaisesti naurettavaa.
Sen kun ajaa rajoitusten mukaan niin tämäkin ei ole ongelma
-eki