Tuolla vauva puolella joku kaheli tammikuisissa läpsii vauvaansa!
Kommentit (137)
tämä mun mielstäni ole mässäilyä. Vaan jos joku ihminen tulee jollekin _yleiselel_ keskustelupalstalle kertomaan omasta, vääränlaisesta, julmasta kasvatustavastaan niin johan se on päivänselvää että asiasta silloin _saa_ keskustella. Toivoisin, että tämän Birgitin viesti olisi ollut provo, mutta en usko että on :/ Jo reilun vuoden olen hänen viestejään lueskellut ja tietyn kuvan olen hänestä sen perusteella saanut.
Toivotaan kaikki, ettei hän olisi oikea ihminen vaan virtuaaliäiti.
Ja itse kuittaa käytöksensä sulkeissa tyyliin: (huono äiti). Miksi ei voi yrittää olla HYVÄ äiti?
114: millaisen kuvan olet saanut?
Tai mihinkään muuallekaan missä näin ilkeitä ihmisiä näkyy olevan.
Miettikääs vähän.
... että lapset kyllä oppivat läpsimään ja jopa puremaan toisiaan ihan ilman aikuisten opastustakin. Kaikki lapset sitä eivät tee, mutta parivuotiaan " hyvästä" käytöksestä ei välttämättä kannata niitä sulkia turhan innokkaasti hattuunsa liimailla. Kyllä jyvät karsiutuvat akanoista myöhemmin.
Lapset ovat yksilöitä, joillekin hyvä käytös on luontaisempaa kuin toiselle, vaikka kasvatus olisi samanlainen molemmille. En mitenkään yritä väittää, että kasvatuksella ei olisi merkitystä, mutta yritän vain korostaa sitä, että lapsen persoonalla ja temperamentilla on vähintään yhtä paljon merkitystä.
levyt pois vauvan ulottuvilta. Ei siinä nyt niin iso vaiva voi olla. Kyllä vauvaperheessä on pakko tehdä jotain muutoksia kotiin vauvan elellessä siellä. Vai eikö esim myrkyllisiä huonekasvejakan oteta pois, läpsitään vaan sormille ja toivotaan parasta. Järki käteen, ei se vauva edes noin pienennä hoksaa mitkä on ne tavarat, joita tutkiessaan joutuu läpsäytysvaaran. On se koti lapsenkin koti.
Tuo jos päristää, niin jää ruokailu lyhyeen=(
Kun muistelen omia vauvoja jotka pärisee ruoat äidin silmille jne. Eihän se erityis kivaa ole, jos siitä tapa tulee, mutta eihän herranen aika ruokaa jätetä antamatta.
Surullinen olen vauvan puolesta, ei 6kk VAUVA tarvitse vielä komentoa!!!Vain hellää ohjausta oikeaan korkeintaan.
Kyläähän lapsen opetsu alkaa jo pienestä, meillä ainakin molempien kohdalla juuri siitä kun alkoivat liikkua. JA tosiaan, mäki luulin että tämä kyseinen äiti TODELLA läpsii lastaan kuten joku tuossa sanoi. Se, että pienesti näpäyttää sormille, on pikkuisen eri asia. JA sit todellisuudessahan tässä ei varamaan kukaa ole tehnyt mitään vaan tämä Birgit?? haluasi vain provota teitä hysteerisä mammoja.
6kk on vielä hirvittävän pieni syömään nätisti ja kunnolla. meillä on vasta 6kk iässä oikeestaan opeteltu syömään, en olis koskaan tohtinut puolivuotiaalta ottaa ruokaa pois siksi että päristää pöydässä =O
ja kyllä 6kk ikäisen kanssa täytyisi olla niin pitkä pinna, etenkin jos lapsia on jo ennestään että nostaa sitä lasta pois niiden cd-levyjen luota " toistoa, toistoa, toistoa.." sitähän se vauva tarvii. tarpeeksi monesti kun nostaa sen pois niin se jättää ne näpsimättä ne levyt rauhaan
mutta....yhdyn niin moneen muuhun täällä, kyse oli näppäsystä, ei läpsimisestä....kyllä ne on asia erikseen, vaikka ei sallis kumpaakaan.
Kun lapsi on utelias ja haluaa tutkia paikkoja, hän saakin näpsyn sormilleen. Vauva saa kuvan, että uteliaisuus ja paikkojen tutkiminen on pahasta, ja masentuu. Voi käydä niin... Eli kyllä ihmisten oikeasti kannattaisi lukea vauvan kehitysvaiheista ja sitten myöhemmin lasten. Ihan saa niitä läpysköjä neuvolasta, ettei tarvitse mennä kirjakauppaan asti. Mutta mistään en ole vielä lukenut ohjeeksi, että 6 kk vauvaa pitäisi näpäyttää sormille. Sitten tuo syöminen. Ihan tulee mieleen saako vauva kyllikseen ruokaa, että jos päristelee, niin ruokailu loppuu.
Tajuaakohan noi terhot, jotka puolustavat birgittiä että kuinka moni heidän pinoon kirjoitteleva täällä kommentoi...automaattisesti ajattelevat, et ulkopuoliset kyttää heidän pinoaan...muutama sellainen viesti tännekin tullut, et sen on pakko olla joku terhoista, enkä nyt tarkoita noita puolustelu viestejä.
ei tuon birgen jutut muutenkaan mitään terveitä ole. lapsellahan syötetään pöydässä kaikkea mitä haluaa maistaa. niin kerrankin kirjoitti. kun se haluu, niin ei voi olla antamatta! annetaankohan kaljaakin " kun se halua" ja ihan ihmeellistä armeijamenoa, kun ruoatkin otetaan pois heti, kun lapsi vähän sotkee! enpä ole koskaan nähnyt alle vuoden ikäistä lasta joka syö heti ensilusikallisesta lähtien sivistyneesti ja siististi! kyllä lapsen pitää antaa tutustua omaan kotiin ja ruokaan! tuosta lapsestahan tulee ihan rajoittunut ja säikky. lapsiparka!
Kuinka moni taustailija on nyt niin perillä tämän Birgitin jutuista. En mä usko ainakaan. Vakiporukka se täällä pui tätä asiaa eniten ja sitten nikillä kauhistellaan tuolla vauva puolella että on se kummaa hysterisointia. Minusta on hyvä että asia ollaan nostettu esille ehkäpä kyseinen äiti ymmärtäisi muuttaa tapojaan. Sitä toivon todella
olen kirjoitellut ja lukenut suunnilleen säännöllisesti jo pitemmän aikaa. En halua alkaa nikillä arvostelemaan Birgitin tapaa, vaikka en sitä hyväksy. Tiedän, olen raukka, mutta en vaan pysty arvostelemaan. Mutta älkää pienessä mielessä kuvitelkokaan että kaikki Terhot hyväksyy Birgitin jutut. Ei todellakaan. Ja olen varma, etten ole ainoa Terho joka tähän ketjuun on kirjoittanut.
Terhot ei vaihda palstaa sen takia, että ovat joutunutt silmätikuiksi vaan ihan siksi, että porukasta on sukeutunut aika tiivis & lämminhenkinen porukka, joka haluaa keskustella muualla oikeilla nimillä tietäen, ettei ulkopuoliset juttuja lue.
Toivon, että myös Birgit uskaltaa edelleen Terhoissa kirjoittaa tämänkin jälkeen, epäilen kyllä..
Vierailija:
olen kirjoitellut ja lukenut suunnilleen säännöllisesti jo pitemmän aikaa. En halua alkaa nikillä arvostelemaan Birgitin tapaa, vaikka en sitä hyväksy. Tiedän, olen raukka, mutta en vaan pysty arvostelemaan. Mutta älkää pienessä mielessä kuvitelkokaan että kaikki Terhot hyväksyy Birgitin jutut. Ei todellakaan. Ja olen varma, etten ole ainoa Terho joka tähän ketjuun on kirjoittanut.
koska hänen tapaansa kasvattaa vauvaa on " ihan aiheettomasti" (mielestäni kyllä täysin syystä) alettu täällä kritisoimaan. Annetaan läimäyttäjä-äidille virtuaalihaleja ja tuhistaan kun ihmiset on niin ilkeitä. Ja itse varsinainen asia, siis se, että äiti läimii pientä vauvaa, unohtuu kokonaan.
Jokainen, joka on edes pikkuriikkisen perillä asioista, tajuaa kyllä ettei vauva vielä opi kieltoja! Vauvan " kasvattaminen tavoille" on sitä, että vauva viedään kerta toisensa jälkeen pois kielletystä tilanteesta! Se vaatii vanhemmilta pitkää pinnaa, mihin kaikki eivät valitettavasti kykene.
Useamman lapsen äidin nyt kuvittelisi jo tietävän, missä vaiheessa ne kiellot alkaa mennä perille, ja millä tavalla.
Minua säälittää pikkuinen Jenna, säälittää todella =( Toinen ei vielä tajua mistään mitään, ei edes osaa olla kuriton tai tuhma, ja äiti, joka on hänelle koko maailma, satuttaa häntä. Pieni sydän siinä särkyy kerta toisensa jälkeen <3
T: kaksi tottelevaista lasta kärsivällisyydellä ja rakkaudella, ei luunapeilla ja läpsäisyillä, kasvattanut äiti
Vaikeaa ilmeisesti puuttua asiaan, kun on sen verran arka aihe. Ei varmasti monikaan hyväksy minkäänasteista väkivaltaa ja toivottavasti joukossa ei enempää ole näitä väkivaltaisia äitejä. Ei myöskään henkistä väkivaltaa käyttäviä. Noin pieni vauva ei todellakaan tajua vielä noin paljoa, kun tämä birgit lapselta vaatii. Pitäisi osata syödä sotkematta-käyhän meille aikuisillekin vahinkoja jatkuvasti ja kielletyt asiat laitetaan vauvan nenän eteen, että päästään käyttämään omaa valtaa ja läpsimään vauvaa! Tämä äiti on todella avun tarpeessa! Ei tiedosta lapsensa kehitykseen kuuluvia asioita. Kamalaa, mutta ei tasan ole ainut äiti. Moni ei näitä uskalla ääneen sanoa. Piilottelevar käyttäytymistään jopa puolisolta.
peesi