Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä mua vaivaa? Kuulo huonontunut vajaan vuoden sisällä toisessa korvassa oleellisesti?

Vierailija
27.07.2007 |

Mä olen ihan hermoromahduksen partaalla, kun en tiedä, mistä tämä johtuu. Onko kenelläkään kokemusta, mistä tällainen voi johtua? Onko tällainen nopea kuulon huononeminen aina perua jostain aivokasvaimesta tai vastaavasta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voipi olla niin yksinkertainen juttu. remowaxia apteekista tai lääkäriin.

Vierailija
2/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menieren tautikin voisi olla.

Lääkäri sen parhaiten osaa kertoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut lähetteen yliopistolliseen sairaalaan korvaklinikalle, mutta tutkimukset ovat vasta syyskuun lopussa. Lääkärissä olin huhtikuussa. Multa menee hermot!

Vierailija
4/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menierin tautiin kuulon huononeminen ja huimaus.

Pari vuotta ravasi lääkärillä ennenkuin selvisi vaivan syy.

Käyttää nyk. kuulolaitetta ja pärjää sen kanssa ihan hyvin.

Vierailija
5/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ms- tauti aiheuttaa kuulon huononemista sekä huimausta. Onko sulla myös näössä ollut häikkää?

Vierailija
6/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen tunne kuin olisi jokin tulppa korvassa, mutta korvat ovat ihan puhtaat. Lääkäri ei siis näe korvassa mitään vikaa. Mua ei huimaa, eikä näössä ole sen enempää vikaa kuin aiemminkaan.

Vierailija
7/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Siis mä olen käynyt korvalääkarilla, joka ei lähtenyt arvailemaan syytä.

Olen saanut lähetteen yliopistolliseen sairaalaan korvaklinikalle, mutta tutkimukset ovat vasta syyskuun lopussa. Lääkärissä olin huhtikuussa. Multa menee hermot!

Vierailija
8/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse et ilmeisesti ole koskaan ollut sairas tai odottanut selvyyttä johonkin vaivaasi. Kyselen täällä kokemuksia, mistä tällainen voisi johtua, että osaan varautua kaikkeen mahdolliseen. Lääkäri ei sanonut juuta eikä jaata siihen, mistä tällainen voi johtua. Itse en keksi kuin tuon aivokasvaimen, joten yritän tässä epätoivoisesti saada selville, mistä muusta tämä voisi johtua.

Vierailija
9/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulta löytyi muutama vuosi sitten kuulohermon kasvain (akustikusneurinooma). Oireina ei myöskään ollut muuta kuin toisen korvan kuulon huononeminen. Asia selvisi magneettikuvasta. Iso leikkaus tuli käytyä läpi, mutta nyt elän jälleen normaalia elämää.

Vierailija
10/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on 13 ennuste tuollaisessa kasvaimessa? Onko suuri etäispesäkkeiden vaara? Kertoisitko ystävällisesti kokemuksistasi.

Vierailija
11/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli etäpesäkkeiden vaaraa ei ole (aina hyvänlaatuinen). Minulla ainakin kaikki meni hyvin eikä kasvain ole uusinut. Se uusii muutenkin tosi harvoin. Olihan tuo iso kriisi koko perheelle, muttei kuitenkaan maailmanloppu.

Vierailija
12/14 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielstä on olemassa joku muukin neurologinen sairaus kuin ms, joka aiheuttaa kuulon alenemista.. Olikohan parkinson?

Vierailija
13/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan sattumalta. Kuulo on toisessa korvassa selvästi huonompi kuin toisessa, mutta kasvain on niin pieni, ettei sitä leikata vielä. Akustikus neurinooma on varmaan paras kasvain jonka voi päähänsä saada (jos jokin pitäisi valita), sillä kuten jo mainittiin, ei ole koskaan pahanlaatuinen. Se on siitä jännä kasvain, että voi olla aika suurikin ennenkuin aiheuttaa niin pajon oireita, että sen huomaa. Tai sitten tosi pieni kasvain voi jo viedä kuulon. Riippuu siitä, miten se on asettunut.

Oli aika shokki mullekin kuulla, että on kasvain päässä, mutta etsin siitä todella paljon tietoa ja olin jo neurokirurgille mennessäni pahimmasta säikähdyksestä toipunut. Sinä, jolta akustikus on leikattu, olisi kiva jos viitsisit kirjoittaa, miten leikkaus ja toipuminen sujui. Olisin todella kiinnostunut, sillä leikkaus on minullakin mahdollisesti jonakin päivänä edessä.

Hilla Levo niminen korvalääkäri on tehnyt väitöskirjansa (on tosin jo n. 10 vuotta vanha) aihetta läheltä liipaten. Googlaa nimellä, niin löytyy netistä (englanniksi), väikkärin nimeä en enää muista. Siinä vertailtiin mm. eri leikkaustapojen onnistumista.

Vierailija
14/14 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkasiko sut Göran Blomstedt ja Jussi Jero? Mä olen Helsingistä ja nämä tekevät kuulemma lähes kaikki leikkaukset täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan seitsemän