Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meidän Perhe -lehdessä oli juttu koulukiusatusta lapsesta...

Vierailija
13.10.2008 |

Kyllä aikuiset ovat tyhmiä, kun sallivat kiusaamisen. Kun nuihin puututtaisiin heti ei menisi kenenkään elämä pilalle kiusaamisen takia. Nuo Jokelan ja Kauhajoen tapaukset olisi varmaan estetty aikaisella puuttumisella kiusaamiseen. Toivotavasti kiusaajat ymmärtävät tänä päivänä, mitä ovat aikanaan tehneet ja katsovat ettei omista lapsista tule koulukiusaajia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua järkytti se, kun jutussa kerrottiin miten kiusattu poika perheineen oli joutunut syytösten kohteeksi. Ketään ei kiinnostanut pohtia miten tilanne olisi saatu kuriin, kaikki, siis kiusaajien vanhemmat ja rehtori, hyökkäsivät kiusatun kimppuun.

Vierailija
2/6 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerroin aikanaan ala-asteella ollessani äidilleni että muut koululaiset kiusaa minua ja että joka koulupäivä on yhtä helvettiä (pieni koulu, jossa alle 20 oppilasta ja kaikki kiusasivat minua). Äiti ei puuttunu asiaan yhtään mitenkään, vaikka jatkuvasti tulin koulusta itkun kanssa. Nyt sitten ihmettelee miksi hän on viimeinen ihminen maailmassa miltä kysyn neuvoa ja ohjeita elämän ja asioiden suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänet siirretään pois ryhmästä ja esim. pidetään sisällä ja estetään kiusaaminen näin = suojellaan. Miksi kiusaajaa ei pidettäisi eristyksessä.

Hyvä & hurja juttu

Vierailija
4/6 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiusatun pitäisi vaihtaa koulua/luokkaa, kiusattu ei saa osallistua esim. liikuntatunneille jos esiintyy kiusaamista jne. Tämä kaikkihan on rangaistus kiusatulle!

Miksi kiusaajan ei tarvitse vaihtaa koulua ja miksi kiusaaja saa osallistua normaalisti tunneille ja muihin tapahtumiin? Miksi kiusaajaa ei rangaista?

Ei mahdu mun päähän tälläinen toiminta.

Vierailija
5/6 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiusaaminen ole sellaista, että on yksi kiusaaja ja yksi kiusattu ja jomman kumman pois siirtämällä tilanne ratkeaa. Kyse on enemmän isosta ryhmäkuviosta, jossa on kiusaajan ja kiusatun rooleja ja jos niissä olevia henkilöitä otetaan pois tilanteesta, rooliin ajautuu joku toinen henkilö ryhmästä.

Ei se kiusatun poistaminen tosiaan tilannetta ratkaise, voi tosin pelastaa sen yhden lapsen kiusaamiselta, mutta ei yhtään enempää tilanne ei ratkea sillä, että poistetaan kiusaaja tai kaksi.

kiusatun pitäisi vaihtaa koulua/luokkaa, kiusattu ei saa osallistua esim. liikuntatunneille jos esiintyy kiusaamista jne. Tämä kaikkihan on rangaistus kiusatulle!

Miksi kiusaajan ei tarvitse vaihtaa koulua ja miksi kiusaaja saa osallistua normaalisti tunneille ja muihin tapahtumiin? Miksi kiusaajaa ei rangaista?

Ei mahdu mun päähän tälläinen toiminta.

Vierailija
6/6 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitää terapeuttista apua tms. ongelmaansa.

Kiusaaja usein jatkaa kiusaamista - kohde vain vaihtuu. Useinhan kiusaajilla on takanaan kiintymyssuhdeongelmia tms, mielenterveyshäiriöitä, jotka hoitamattomina sitten laajenevat.

Jotkut kiusatutkin joutuvat kiusatuiksi muissakin yhteiöissä - osalla kiusatuistahan on myös todettu olevan vuorovaikutuksessaan tekijöitä, jotka altisvat silmätikuksi joutumisen. Korostan kuitenkin, että varmasti yleensä kiusatuksi voi joutua ihan kuka tahansa, myös sellainen, joka pystyy laittamaan kiusatuille rajoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän