Inhottavaa! keittiökauppa ei mennyt niinkuin piti! :(
Aluksi saatiin väärän väriset rungot. Sitten khh kalusteet olivat ihen erilaiset, mitä olimme halunneet.
Myyjä oli mitannut keittiön seinän väärin, joten nyt joudutaan teettämään uusi kaapinovi. Nyt on lisäksi muutamat kaapinovet ihan väärän kokoiset. Keittiön kaapit eivät sovi siten sinne keittiöön kun suunnittelimme, kiitos vetimien, joiden " käyttäytymistä" emme etukäteen tienneet. Halusin ylöspäin nousevat ovet, mutta ei kuulemma ole järkevää.
Nyt ne kaapinovet aukeavat ihan väärään suuntaan, joten tulee olemaan vaikeaa työskennellä siellä keittiössä.
Lisäksi myyjä ei ollut tilannut niitä kodinkoneita. Joudutaan nyt niitäkin odottamaan.
vali vali, mutta nyt meni kyllä maku tosta keittiömyyjästä ja koko meidän " siitä piti tulla unelmakeittiö" -ajatuksesta.
Että kun sapettaa!
Kommentit (37)
Vierailija:
On palvelua ja PALVELUA. Meidän firmassa tuokin puuttuva taso olisi saatu viikossa.
Ja tuo ettei ovet aukea kunnolla, on selkeä suunnitteluvirhe myyjältä. Pidähän puolesi.
t:keittiömyyjä
Ns. vakiomallit ovat tutkitusti samaa lastulevyä jokaisella valmistajalla. Tottakai rahalla saa sitten kokopuutakin, mutta puhun peruskalusteista; siinä ei Puustellin kalusteet eroa KeittiöNetin tavarasta millään lailla.
Kaikkein ratkaisevinta keittiötä ostettaessa onkin löytää hyvä myyjä
ja firma, jossa toimitukset pelaa. Itse kalusteiden laadun suhteen ei todellakaan kannata kuvitella olevan suuria eroja ns. edullisen ja kalliin välillä.
Ja aika monesti on totaalisesti tuurista kiinni, miten homma pelaa. Samassakin ketjussa (kallis tai edullinen) voi olla huippuhyviä myyjiä ja toimipisteitä ja toisaalta taas ihan surkeaa palvelua.
Mitä enemmän itse näkee vaivaa ja osallistuu suunnitteluun sekä jaksaa etsiä " sen oikean" sitä varmemmin saa sitä, mitä haluaa. Ja vieläpä edullisesti.
Hinta ei siis ole ratkaiseva eikä takaa laatua (nimenomaan tässä tapauksessa, aika monessa muussa asiassa hinta-aspekti on merkitsevä ja luotettava)
Olen ollut itsekin keittiömyyjänä ja olin työssäni hyvä. Haluaisin takaisin alalle, mutta haluaisin jonkilaista varmuutta ja tietoa palkkauksesta (joihin aiemmat urani kaatuivat. Palkkoja ei maksettu sovitusti).
Toisessa paikassa minulla oli TESin mukainen palkka. PITI tulla provikoitakin, vaan eipä semmoisia ollut siinä firmassa koskaan maksettu.
Toisessa paikassa oli kuukauspalkka + provika, mutta sieltäkin jäi provikat saamatta.
Olen siis todella ennakkoluuloinen nykyään KAIKKIA työnantajia kohtaan.
Kuulisin mielelläni, miten homma teillä toimii. Ja jos tarvitsette hyvää työntekijää, niin täältä löytyy=)
huomioiden tarkkaan putkien paikat yms. Onnistunut tuli lukuunottamatta liesituuletin kaappia, joka oli noin sentin liian syvä. Puuseppä teki uuden tilalle. Oli kuulemma hänelle eka kerta, kun oli jonkun toisen mittaamana tehnyt keittiön. Lisäksi tuli noin 35 % halvemmaksi kuin esim. Topi-keittiöllä olisi maksanut. Liesi ym. hommattiin itse kodinkoneliikkeestä, tuli halvemmaksi nekin sillä tapaa hommattuna.
on keittiöfirmoille sikäli helppoa, että edustajat ovat tarkistaneet, että heidän tuotteensa sopivat keittiöfirman kaappeihin ja yleensä keittiömyyjiltä löytyy asennusohjeetkin näille koneille valmiina.
Esim. Whirlpoolin koneet sopivat lähinnä vain Ikean kaappeihin.
Mutta kyseessä on puhtaasti palvelu.
Myyjät eivät kodinkonemyynnillä tienaa latin latia. Heillä on kuitenkin esim. Siemens Plus-tuotteita tarjolla, joita taas ei yhdestäkään kodinkonemyymälästä saa ja niissä on todella hyviä ominaisuuksia ja hintakin on kohdallaan.
Tämä oli siis kolmas keittiö (eka puustellista) ja kaikki toimi loistavasti. Yksi kahva ja muutama ruuvi puuttui ja ne saatiin heti tilalle. Altaassa hieman vikaa, se sovittiin toimittajan kanssa erikseen. Kaikki muut kalusteet (siis koko kodin kalusteet tuli sieltä) olivat moitteettomat, paitsi sieltäkin khh taisi puuttua yksi ruuvi, mutta siitä en ole varma. Aivan loistavaa palvelua ja mittamiset tehtii normaalisti ennen kuin lopullinen tilausvahvistus meni sisään.
tuli ajallaan. Viime viikolla asennettiin ja oon tosi tyytyväinen. Puustellilta ei jostain syystä saatu ikinä yhteydenottoa vaikka pyydettiin...
Mikään ei toiminut, ei toimitus ei aika laatu turmeltu ukko tympeä ei kuunnellut mitä halusimme. Teki meille ominpäin keittiön. en suosittele kellekkään.
meillä aika pitkälle. Tosi asiantunteva myyjä, meillekin tuli pitkät reelinkivetimet, heti mainisti niistä ja kaikesta muustakin.
Ei kyllä keksi mitään valittamista.
meillä sujui myös kaikki hyvin topi-keittiöiden kanssa! suosittelen!
Myyjä oli mitannut väärin erään syvennyksen, johon tuli liukuovikaapisto. Nyt joudutaan ITSE kaventamaan sitä yhtä liukuovea, niin että saadaan se toinen kunnolla auki.
Lisäksi toisessa liukuovikaapistossa (peiliovet), oli yksi peiliovi ihan toinen värinen kuin muut!
Myyjä ei ota vastuuta noista mittavirheistä, koska me emme kuulemma tarkistaneet niitä mittoja!!!? HÄNEN PITI tulla mittaamaan ne paikat ENNEN kuin tilaa tavaraa! Mutta ei käynyt!
ap
palauttakaa se ja vaatikaa uutta ovea. Jos rupeatte itse kaventamaan te hyväksytte sen silloin ja kaventaminen ei tosiaankaan onnistu.
Edelliset keittiökaupat olivat menneet hyvin edellisen toimittajan kanssa. Sitten tarjouskilpailutimme uuteen taloomme keittiön ja jätimme tutun ja turvallisen toimittajan ja EI KANNATTANUT. Yli puoli vuotta odotimme, että saimme keittiöön kaikki kaapinovet, kodinhoitohuoneeseen ovet ja wc:hen ylällipan. Yläkerran WC:n ovet olivat pienillä naarmuilla jne...hyvää ei kannata halvempaan toimittajaan vaihtaa ainakaan meidän tapauksessa.
olisi mennyt edes kahta lautaspinoa vierekkäin. No, otettiin keittiö muualta ja 60 cm kaapeilla. Ilmeisesti tuo myyjä ajetteli vain sitä isoa ovea, mutta ei ajatellut ollenkaan, että sen voi ratkaista 30 cm pariovilla.
On palvelua ja PALVELUA. Meidän firmassa tuokin puuttuva taso olisi saatu viikossa.
Ja tuo ettei ovet aukea kunnolla, on selkeä suunnitteluvirhe myyjältä. Pidähän puolesi.
t:keittiömyyjä