Paras tapa leikata lyhyet hiukset lapselle
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Minusta vain on törkeää neuvoa miten leikata hiukset kotona kun toiset yrittävät elättää tällä itsensä ja perheensä! Mitä jos sinunkin työ tultas korvaamaan ja sanomaan että asiakkaasi tekevät sen itse? Kannatetaan toinen toisiamme niin yrittäminenkin kannattaisi vielä tässä suomessa. T. Parturi-kampaaja
Ethän sinäkään sitten tee itse mitään sellaista, jota joku tekee työkseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis anteeks tälle naiselle mutta lopputulos on kauhea. Mitä järkeä?! Maksa se 20€, pääse helpolla, saa hyvä lopputulos ja kannata lähiparturiasi.
Vain täysi hullu maksaa 20 € asiasta, jonka voi saada myös ilmaiseksi.
Niin joo lääkärissä käyminenkin on sikakallista miksi viedä lääkäriin kun voi tehdä leikkauksen ihan ilmaiseksi kotona 😂😂😂😂
Ehkä menisin kumminkin ammattilaiselle....
Parturit ovat kalliita syystä: koulutus plus muut kulut. On vuokra, vesimaksu, sähkö, vakuutukset, mainonta, koulutukset (AMMATTITAITO!!!) yms...
Mutta jos haluut että lapsi näyttää siltä että hiukset on leikattu ilman ammatillista osaamista ni teet juuri niin kuin itse haluat.
T. Pa-Ka-äiti
Ps. Varmaan valitat myös lääkärin hinnoista... 😉
On kampaajia ja kampaajia. Jotkut leikkaa tosi kivasti, toisten työnjälki on huonompaa mitä itse tekee kotona fiskarseilla. Viimeksi mies käytti lapset kampaajalla, tytön otsatukkaa piti tasoittaa ja työnjälki oli silmiinpistävän vino. Korjasin itse. Ja ei, tyttö ei riehunut tai vääntelehtinyt tuolilla.
Pojan tukan ajan itse yleensä koneella. Yksi kampaaja joskus leikkaa tosi tarkasti ja ajan kanssa jos haluan pidempää mallia. Yksi taas leikkas niin hutiloiden ettei eroa vanhaan edes huomannut.
Ja kun hintaa tulee 15-25e/ nuppi niin kyllä se on raha-asiakin.
Paras olla kuitenkin leikkaamatta, jos lapsi ei sitä itse halua.
(oli sitten kyseessä tyttö, TAI poika)
On joo parturointi jonkun ammatti ja elinkeino, mutta hiuksetpa ovat minun.
Olen leikannut omat hiukseni 8 vuoden ajan, ihan hiustenleikkuuseen tarkoitetuilla saksilla ja toimivilla tekniikoilla, olen ollut tyytyväinen ja säästänyt siinä sivussa aika lailla rahaa. Lisäksi leikkaan säännöllisesti kolmen muun ihmisen hiukset, hekään eivät enää käy ammattilaisella.
Ei ole mitään velvollisuutta viedä hiuksiaan parturi-kampaamoon leikattavaksi. Katsoin Youtubesta läjäpäin videoita ja opettelin hoitamaan homman itse ja hyvin on sujunut.
Vierailija kirjoitti:
Annoin kerran aikoinaan
Viimeiseksi kerraksi jäi
Aikuisena oon muutaman kerran antanu äidin leikata hiusteni latvat. Helppo homma oli kun oli vain tasoitus, pari senttiä latvoista pois.
Kyllä muistaakseni äiti enemmänkin leikkasi meidän lasten hiuksia meidän ollessa pieniä. Iso säästöhän se on, meitä oli nimittäin neljä muksua.
Itse en oman poikalapseni hiuksia leikkaa. Mielummin saa käydä oikealla parturilla.
Vierailija kirjoitti:
Minusta vain on törkeää neuvoa miten leikata hiukset kotona kun toiset yrittävät elättää tällä itsensä ja perheensä! Mitä jos sinunkin työ tultas korvaamaan ja sanomaan että asiakkaasi tekevät sen itse? Kannatetaan toinen toisiamme niin yrittäminenkin kannattaisi vielä tässä suomessa. T. Parturi-kampaaja
Muistathan itsekin, kun olet vaikka tekemässä ruokaa perheellesi, että ammattikokit yrittävät elättää itsensä ja perheensä ja sinä törkimys menet tekemään ruokaa ihan itse kotona!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistathan itsekin, kun olet vaikka tekemässä ruokaa perheellesi, että ammattikokit yrittävät elättää itsensä ja perheensä ja sinä törkimys menet tekemään ruokaa ihan itse kotona!
Ja laitoshuoltajat ovat opiskelleet ammattinsa. Kai käytätte heitä kodin siivouksessa, ettekä tee itse. Myös pyykinpesuun on oma ammattikuntansa. Omalla autolla ajaminen on pois jonkun taksiyrittäjän pussista. Älkää myöskään hurautelko mitään ompelukoneella, jos ette ole ammattiompelijoita.
Itse osaan poikieni hiukset leikata ihan malliin ja mallikkaasti. Ja sen teen mielelläni. Ei tarvitse varailla aikaa, kuskata mihinkään ja odotella siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja laitoshuoltajat ovat opiskelleet ammattinsa. Kai käytätte heitä kodin siivouksessa, ettekä tee itse. Myös pyykinpesuun on oma ammattikuntansa. Omalla autolla ajaminen on pois jonkun taksiyrittäjän pussista. Älkää myöskään hurautelko mitään ompelukoneella, jos ette ole ammattiompelijoita.
Itse osaan poikieni hiukset leikata ihan malliin ja mallikkaasti. Ja sen teen mielelläni. Ei tarvitse varailla aikaa, kuskata mihinkään ja odotella siellä.
Niin, eiväthän nyt pojat saa oppia nauttimaan kieroutuneen narsistisesti kauniista tukastaan .
Varsinkaan silloin kun se vielä parhaiten miespuolisilla ihmisillä kasvaa.
Joku kurihan se on oltava ja poikakodissahan pojat hoidetaankin millikoneella muliksi asti.
'Kasvaa niistä sitten kunnon pikku tappelijoita, eikä mitään tyttömäisiä nysväkkeitä', on logiikka siinä.
Kysykää äidit ,jumalauta, ensin haluaako poika lyhyen tukan vai haluaisiko hän antaa sen kasvaa.
Hänen tukkansa kuuluu hänelle, eikä teille.
Kuka teistä "vie parturiin" tyypeistä haluaa maksaa 8 lapsen parturit? Tulot 300e/kk.
Meillä homma hoituu seuraavasti:
Ensin valitaan kattila: Pojalle pienempi ja tytölle aika reilu soppakattila.
Kattila päähän ja haetaan sopiva "kulma", otsalta vähän ylemmäs ja takaa alemmas.
Sitten vaan keittiösaksilla siististi kattilan laitojen ympäri, jälki on jopa siistimpää kuin sikakalliin "ammatti-parturin".
Ja tosiaan kattilan kokoa vaihtelemalla saa sapluunaa pidemmille tai lyhyemmille hiuksille.
Suosittelen!
Sellainen trimmeri eli kotiparturi, varmasti osaa jokainen käyttää, en nyt ehkä ihan tytölle leikkaisi hiuksia tällä, vaikka kuinka sukupuolineutraalia ollaan nykyään.
Mun äiti leikkasi tukkani nuorena.
Parempaa jälkeä kuin monen kampaajan saksinta.
Otsatukan olen leikannut itse koko ikäni.
Nyttemmin olen opetellut leikkaamaan koko tukan.
Kampaajalla käyn harvoin.
Koneella leikellään vain kuivaa tukkaa ja vettä sitten vasta kun aletaan saksimaan.
Täytyypä alkaa bongailemaan kynittyjä siksakpottatukkapäisiä pikkupoikia, sitten tietää kuka on tee-se-itse henkinen av-mamma :-D