Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummaksi opiskelisit mieluummin: sosiaalityöntekijäksi vai aineenopettajaksi? Perustelut!

Vierailija
24.07.2007 |

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsisi lukea vain se kasvatustieteiden osuus nykyisen tutkinnon päälle.

Vierailija
2/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... lisäksi katson, että opetus sujuu multa paremmin, enkä ole liiemmälti kiinnostunut sosiaalipuolen töistä. Luokanvalvojan tehtävissä mulle riittävästi aineenopetuksen ulkopuolista hommaa. Viihdyn koulussa (töitä takana jo 3 vuotta opiskelun ohella) ja tunnen kehittyväni tässä työssä.

(joo, tässä henk. koht. pikku mielipide, ehkä hait yleisempiä linjauksia, mutta niitä en osaa luoda kun ei ole kokemusta sosiaalialan töistä)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi hyvällä ainevalinnalla (itse haikailen tekstiilityöstä) valoisampaa kuin sosiaalityö. Ainakin kuvittelisin niin.

Vierailija
4/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ raskasta ja kuormittavaa. Ei vedä päteviä työntekijöitä puoleensa.

Vierailija
5/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Sosiaalityötäkin voi opettaa jos lukee pedagokiset

2. Töitä on vaikka muille jakaa

3. Kakarat ei houkuttele. Hyvä kun pihan teinien kanssa ei tule tappelua.

4. Työskentely ihmisten hyvinvoinnin eteen on mielenkiintoista.

Vierailija
6/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tosiaan sovit sossuksi paremmin kuin opettamaan yhtään ketään...

Vierailija
7/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ehkä tosiaan sovit sossuksi paremmin kuin opettamaan yhtään ketään...

Vierailija
8/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuo ei kyllä ole lukihäiriöisen tekemä virhe, vaan ihan sivistyksen puutetta.

Vierailija
9/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin keskustelen tässä samaan aikaan mieheni kanssa, katson telkkaria ja syön. Murteenikin vaikuttaa kirjoittamiseeni jos en keskity. Se kuitenkin puhekielessä lausutaan pedakookiset. G ääntyy K:na. Nyt saan olla rauhassa kun mies nukahti.

7

Vierailija
10/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin voi, miksei voisi? Eihän se estä kirjoittamasta ja lukemasta, se vaatii vain vähän enemmän huolellisuutta ja vaivannäköä!

Äidilläni on lukihäiriö, hän on kuvaamataidonoptteja, minulla on lukihäiriö, minä olen ylioisto-tutkija-opettaja, ja pojallani on lukihäiriö, eikä kukaan vielä tiedä mitä hänestä tulee, mutta sen lukihäiriön puolesta voisi tulla vielä mitä vain!

Vierailija
11/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta muuten täytyy myöntää että opettajan hommassa ei houkuta oikeastaan muu kuin nuo lomat. Olen sairaanhoitaja ja viihdyn työssäni, ehkä siksi tuo sosionomi olisi minulle lähempänä sydäntä.

Vierailija
12/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele nyt itse esim. kielten maikkaa, joka ei osaa kirjoittaa geetä ja koota sisältäviä sanoja oikein!

Jokin yliopiston maikka tai kuvismaikka on vähän eri asioita...

Vierailija
13/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

RAKASTAN työtäni. Tuttavapiirissäni sossuja - pitävät kyllä työstään, mutta ovat uupuneita henkisen kuormittavuuden ja vuorotyön takia.

Kumpikin työ ovat joka tapauksessa TODELLA mielekästä, joten sikäli kumpikin ovat varteenotettavia vaihtoehtoja. Itselleni kuitenkin sopii stressitön työ ja sitä työni nyt on.

Vierailija
14/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossujen työtilanne on hyvä, toisin kuin aineenopeilla.

Palkka kai aavistuksen parempi opeilla. Henkisesti rankkaa molemmat.

Vierailija
15/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä yliopistoissakin opettajat rustailee välillä kummallisuuksia taululle, mutta kukaan ei ole niin tyhmä, että alkaisi nipottaa kieliopista. Tutkielmat ja esseet kuitenkin toimitetaan moneen kertaan ennen palauttamista. En voi ymmärtää kuinka jotain risoo spontaani kielenkäyttö niin hirveästi, että siihen pitää jatkuvasti tarttua, varsinkin jossain netin keskustelusivuilla.

Vierailija:

Ajattele nyt itse esim. kielten maikkaa, joka ei osaa kirjoittaa geetä ja koota sisältäviä sanoja oikein!

Jokin yliopiston maikka tai kuvismaikka on vähän eri asioita...

Vierailija
16/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

- kiva kesäloma

- työ helpompaa, tai itse olen ainakin herkkä ihminen enkä kestäis sossutanttana luultavasti edes päivääkään

- parempi palkka

Vierailija
17/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista kieltenopeja on iso osa.

Vierailija
18/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tässä yhteydessä ja tuossa sanassa vielä!

Vierailija
19/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluaisin opettajaks- ehkä vielä joskus...

Vierailija
20/24 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän toiseen keskustelunaiheeseen myös kommentti: Tunnen aika monta opettajaa, joilla on lukihäiriö. Ei estä työskentelyä eikä hirveästi edes haittaa. Teen itse todella paljon huolimattomuusvirheitä kirjoittaessani, vaikka lukihäiriöinen en olekaan, ja opiskelijoista on ihanaa, kun saa korjata opettajan virheitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi