saatiin kaupassa vieraan 4veen hiljaiseksi, hih, äiti ei tykännyt
kaupassa tänään. Mun 3,5v mukana. Toinen vähän vanhempi tyttö kiljui kun hyeena siellä (siis oikeesti, tuommoista käyttäytymistä ei voisi sallia 4vuotiaalta), halusi kävellä, eikun - halusi istua. Äiti oli aivan väsyneen näköinen. Ekaks kun mentiin heidän viereen mun tyttö sanoi kovaan ääneen " tuo ei osaa ollenkaan olla nätisti" . He. Minä vähän hymyilin ja jatkettiin, no tästä tuli vielä kovempi sireeni päälle. Piti vielä palata hakemaan lisää lihaa eli piti ohittaa heidät taas (ilman korvatulppia) ja kun mentiin ohi katselin tyttöä silmiin ja sanoin oikein kovaan ääneen " BÖÖ" . Oli vaan semmoinen fiilis et hemmetin kakara joka ei osaa olla hienosti kaupassa ja teki mieli sanoa noin. Ja kulkaa ihmiset, kakara meni aivan hiljaiseksi. Oikeesti. Sai ehkä semmoisen sokin että ei osannut muuta. Hänen äiti ei näyttänyt tykkäävän, sen katse oli aivan musta. Mut me mentiin kassaan hihittäen yhdessä. Onneksi oma lapsi ei käyttäydy noin.
Kommentit (48)
onko lähtötilanne totta vai ei? Hyvä keskustelu siitä kuitenkin virisi... (Ainakin ap vs. ap - mikäli viimeinen olettamuksesi on totta...)
mutten ole siitä kovinkaan ylpeä.
Itselläni on kolmevuotias, joka on niin pitkä, että häntä luullaan vähintään vuotta vanhemmaksi.
Jos annatte kolmivuotiaanne huutaa (kun kuuluu ikään) niin huutaa kyllä nelivuotiaanakin jne...
että kun lapsi oppii 2-vuotiaana huutamaan julkisilla paikoilla, hän huutaa 4-, 5- ja 6-vuotiaanakin.
30
joiden mielestä on hassua kun oma lapsi käyttäytyy tökerösti, ja jotka vajoaa leikki-ikäisen tasolle huutaen BÖÖ.
Vierailija:
Jos annatte kolmivuotiaanne huutaa (kun kuuluu ikään) niin huutaa kyllä nelivuotiaanakin jne...
2v:nä oli 98 cm pitkä, ja puhui hyvin. Mutta oli kuitenkin silti vasta kaksivuotias, jonka taidot ja ymmärrys ei yllä vielä 4v:n tasolle.
On iällä merkitystä, paitsi supermammojen mielestä, joiden lapset ei edes koliikkivauvoina koskaan kiukutelleet kaupassa, koska he oli kasvattaneet ne käyttäytymään kunnolla :)
Vierailija:
Itselläni on kolmevuotias, joka on niin pitkä, että häntä luullaan vähintään vuotta vanhemmaksi.
omat lapset eivät ole koskaan kaupassa huutaneet ->> miksi kaupassa pitäisi huutaa? ja mua ärsyy kun kaupassa on 6 elliä jotka parkuu ja kiljuu. tulen surulliseksi ja ahdistun kun kuulen lasten itkua ja huutoa.
Huudosta seuraava ikävä sanktio kyllä lopettaa huudot.
Oma lapsi koetti kaksivuotiaana muutaman kerran tätä huutohommaa. Pikkurangaistuksilla (ei fyysisiä) neitokainen älysi, että tällaista ei sallita.
Ja normiuhmat on koettu eikä silloinkaan ole julkisilla paikoilla räyhätty.
Kun se meteli ja huuto kaupassa (tai missä vain) on muista ihmisistä todella ärsyttävää! On ihan aikuista ja lähimmäistä kunnioittavaa käytöstä opettaa omat lapsensa käyttäytymään.
6-vuotiaan äiti ja 8-vuotiaiden ope
jos aikuinen alentuu lapsen tasolle on peli menetetty. Eli lapsikaan ei opi oikeaa käyttäytymistapaa jos aikuinenkin on kuin lapsi!
Näytit hyvän mallin lapselle että on ihan soveliasta vielä aikuisenakin irvistellä :)
Vierailija:
Mä olen muutaman kerran irvistänyt takaisin lapselle joka on irvistellyt joko minulle tai lapselleni
Onpahan irvistelyt loppuneet..
yrittää parhaansa mukaan kasvattaa lapsiaan käyttäytymään kaupassa.
Meillä ei lapset koskaan ihan pienenä huutanut tai kiukutellut kaupassa, mutta nuorempi lapsista 5 vuotiaana sai pari kertaa aikamoisen kiukkukohtauksen kaupassa kun oli pakko mennä ruokaa ostamaan samalla matkalla kun hain lapsen töiden jälkeen hoidosta. Oli väsynyt ja nälkäinen. (Älkää sanoko että oliko pakko mennä kauppaan, kun oli kun kotona ei ollut mitään ruokaa) Ja tätä tosiaan sattui vain pari kertaa, mutta voi olla että juuri toisella niistä kerroista on joku av-mamma sattunut paikalle ja tehnyt johtopäätöksen että minun lapseni huutaa aina kaupassa enkä osaa kasvattaa......
Olisiko parasta että arvostelisit äidin kasvatusta kun näet useamman kerran lapsen huutamassa kaupassa. On varmasti näin että 95 prosenttia lapsista on joskus saanut itkukohtauksen kaupassa. Nämä 5 % jotka eivät ole ikinä saaneet ovat näitä av-mammojen lapsia :)
No, kohta tulee taas talvi ja joudun kaupassa katselemaan vanhempia joilla on lapsi istumassa ostoskärryissä... lapsi huutaa naama punaisena kuumuutta, onhan hänellä päällään talvihaalari, talvihattu, rukkasia unohtamatta tiukasti kiinni ja mahdollisesti villahaalarit alla. Näkee jo lapsen naamasta, että kuuma on ja vielä kuumempi tulee kun raukka huutaa. Vanhemmat vaan työntää kylmän viileästi kärryä eteenpäin ja luulevat huutoa kiukkukohtaukseksi.
Kyllä, kaikkia saa katsella ruokakaupassa.
Kyllä minä olen ihan vaan tyytyväinen jos joku ohi mennessään hiljentää joskus päälle iskevän uhma kohtauksen...:)
Tosin en ehkä itse olisi tykännyt jos joku minun lapselle olisi sanonut böö, mutta minua ainakin nyt huvitti ap:n juttu =)
toisella on 2 vuoden uhma ja mulle hän huutaa kuin palosireeni. Joku vieras saa välillä paremmin hänen huomionsa kiinnittymään muualle kuin minä. Mä rakastan niitä ihmsiä, jotka auttaa tätä mammaa mäessä aina välillä.
Vähempikin riittäisi, se että yleensä vieras puhuttelee lasta normaalisti saa tämän usein hämmentymään riittävästi niin että hiljentyy.
Tosin en olisi myöskään mennyt säikäyttämään vierasta lasta " PÖÖ" , mutta teistä se oli sitten tosi kiva juttu!?
34 huomaa, että joidenkin mielestä on ok (tai ainakin väistämätöntä) rääkyä kaupassa aika ajoin...
Itse en siedä rääkymistä, mutta vielä vähemmän siedän perseennuolijaprinsessoita vanhempineen.
(Omat pojat 4 ja 2, eli turha vetää esiin et-tiedä-mitään-uhmaiästä-korttia...)