Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset ovat mielestäsi runsaat kuukautiset?

Vierailija
23.07.2007 |

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuni poistettiin 2v. sitten ja vasta sitten helpottui elämä suunnattomasti.

Vierailija
2/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassusti sen poiston jälkeen, 37-vuotiaana voin sanoa kuukautisteni olevan normaalit.

Mutta Kasin pöksyihin en haluaisi hypätä. Kaikki osanottoni ja sympatiani sinne!

t: ennen pari pakettia siteitä kk aikana, tamponit ei pitäneet ollenkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana luulin etät minullakin on, kun ekat 2 päivää meni yösiteillä jotka vaihdoin 4-5 kertaa päivässä. Ekoina 3 yönä mulla oli yöside+sen takana poikittain tavallinen pitkäside kun muuten meni ohi takaa. Loppumenkat meni pisimmillä tavallisilla siteillä, ja yhteensä vuoto kesti 7-8 päivää.

Ihan oikeasti silloin luulin että ovat runsaat.

Vierailija
4/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ekana päivänä kuukuppi tulee yli tunnissa, tokana päivänä 3 tunnissa jne

Vierailija
5/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alkoi runsaat, säännööliset ja kivulliaat menkat heti 10-vuotiaana. helvetin painajainen, inhoon ja vihaan kuukautisia. ihana olla raskaana aina, kun saa taukoa moisista iljetyksistä.

Vierailija
6/51 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhuissani ajattelen töihin lähtöä hoitovapaan jälkeen. Miten siitä selviää? Työ on sellainen etti välttämättä tunninkaan välein pääse vessaan.

Vierailija
7/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuukautiset kokonaan, kun laitatin kierukan. Mullakin oli tosi runsaat kuukautiset ja kun teen projektitöitä asiakkaiden luona, oli se tosi ongelmallista. Tietty, jos yrittää tulla raskaaksi, niin eihän kierukkaa silloin voi laittaa, mutta kannattaa harkita. Mun äidillä on myös ollut tosi runsaat kuukautiset ja häneltä on kohtu poistettu nelikymppisenä. Myös hänen siskoillaan on ollut runsaat, että on perinnöllistä.

Vierailija
8/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole enää ihmisen elämää, kasi tajuatko miten paljon elämästäsi menee tämän takia pilalle kun et voi tehdä mitään kuin korkeintaan tunnin kerrallaan??

Kannattaa miettiä onko tuo kaikki sen vauvanodotuksen arvoista, lapsia on iso liuta adoptoitavanakin.

Vierailija
9/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti menkkahelvetti (kirjaimellisesti helvetti) 8-vuotta kunnes meni hermot.

Menkat keski kokonaisuudessaan yleensä 2,5-3 vkoa, siis alun tipoista loppuun asti, elikkä meillä ei paljoa sänky puuhia tarvinnut harrastaa kun oli perse punaisena jatkuvasti. Ja vuoto oli heti tokasta päivästä lähtien TULVAA, elikkä suurin tamppooni ja side, n. 1h ja vaihtoon, välillä valu tamppoonista ohi. Elikkä mihinkään pitkälle ei voinut lähteä ilman vaippakassia ; )

NO, tutkittu on: hysteroskopia alakautta, ei mitään silloin, laparoskopia, ei mitään selittävää, 3 hormoonikierukkaa, ei apua, pillerit, ei apua, cyklocapron, ei apua, buranaa en kokeillut, en halua vatsahaavaa. Viimeinen pisara oli viimeisin raskaus, vuotoa rv 22 asti joka kk, elikkä minulla oli menkat, tosin pienet joka kuukausi, ja sitten meni kuppi nurin. Sanoin että kun tämä mukelo on pihalla, lähtee kohtu ja niin lähti.

Hain yksityiseltä lähetteen kohdunpoistoon ja se poistettiin 8/05 ja voin kertoa teille arvon leidit, että ette tiedä miten ihanaa elämä on ollut! ,Etelän matkat, laivaristeilyt, jotka ennen ovat aina menneet pilalle menkkojen takia, sujuvat nyt ihanasti kuivilla!

JA diagnoosi oli adenomyoosi, joka ei parane millään, elikkä kohdunpoisto ainoa hoitokeino. Se kasvattaa limakalvoa kohdun sisälle joka sitten vuotaa jatkuvasti sieltä pois. Elikkä ilman kohdun poistoa olisin jo varmasti pehmeässä huoneessa! Elikkä arvon rvat, tutkituttakaa itsenne, onko endoa, adenoa, polyyppejä, kystiä,nämä kaikki aiheuttavat kovia vuotoja.

Vierailija
10/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelisin myös lääkärin pakeille menoa,siis ihan kunnon naistentauteihin erikoistuneelle...

Monta vuotta kärsin runsaista menkoista ja aina lääkärissä(julkisella)käydessäni puhuin niistä.

Lopulta varasin ajan yksityiselle ja syy selvisi heti:sairastan vw-tautia=veressäni on liian vähän hyytymistekijöitä.

Olen nyt saanut Cyklokapronin reseptin.

Odottelen menkkoja ja katsotaan tehoaako se.

Niin ja mulla on tälläistä" siihen aikaan kuusta"

1.pv vuoto alkaa pikkuhiljaa,vatsaa ja emätintä vihloo ja nipistelee(näihin kipuihin mulla on pronaxenia ja pahimassa tapauksessa otan panacodeja)

2.pv Vuoto alkaa valumaan pitkin jalkoja,lorahtelee kumarellessa,kurkotellessa jne

Vaatteita täytyy harkita tarkkaan.

Yöksi mieluiten lasten vaippa.

Heikottaa,huimaa,väsyttää,vihloo ja viiltää

Olen kalpea ja huonovointinen.

3-4.pv Vuoto jatkuu loristen(välillä istun vain pöntöllä ja annan valua)

Hyytymiä

5-6pv vähän hellittää

7-10pv vaihtelevasti,loppupäivät rusehtavaa limaa

En kuitenkaan ole ollut poissa töistä kuin aniharvoin tämän takia.

Työkaverit näkevät kyllä naamasta,milloin on menkat.

Olen vain puolikuolleena sinnitellyt ja istuskellut paljon.

(mulla on onneksi työ,jossa tämä on mahdollista)

Vierailija
11/51 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestää noin 7 päivää, joista pari viimeistä ruskeaa möhnää.

Toka päivä on runsain. Seisomaan noustessa usein hulahtaa housuihin. Tulee yleensä kunnon hyytymiä. Normal plus tms. side on joskus ihan tosi täynnä tavaraa. Onneksi nykyajan siteet on niin hyviä, ettei hirveän märältä tunnu.

Onko tämä normaalia?

Vierailija
12/51 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan siinä verenhukka iskee jos vaihtaa siteen vaikka viidesti päivässä kun se on ihan täynnä :D

Vierailija
13/51 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivää vuotoa, kaksi viimestä päivää rusehtavaa limaa...

Tamponin kanssa pitää pitää varooksi sidettäkin housuissa, ettei tule läpi.

Mutta nyt hormonikierukan laiton jälkeen, pärjään ihan phs:llä!!

Ihanaa kun suojaan jää vain peukalonpään kokoinen läntti, kun käyn vaihdolla.

Ei enää tampooneita tai jättisiteitä!!

Kierukka maksoi, mutta se kannatti!!

Vierailija
14/51 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka päivä sujuu normaaleilla, pitkillä siteillä.

Toka päivä pistän large tamppoonin ja yösiteen SAMANAIKAISESTI ja selviän kauppareissun niukinnaukin kotiin asti ilman että housut on veressä. Siis tamppooni ja yöside yhdessä pitää noin tunnin.

Kolmas ja neljäs samoin kuin kakkospäivä

2-4. päivä nukun lapsen vaipan kanssa. Laitan siis liberon maksialkkareihin ja EHKÄ selviän aamuun asti sotkematta sänkyä.

5. päivä helpottaa ja voin jättää tamppoonin pois. Pitkillä yösiteillä kuitenkin vielä tää päivä.

Kuudentena voin käyttää normaalia pitkää sidettä.

seitsemäs ja kahdeksas päivä tulee tuhrua.

Kierto on 32 päivää. Menkkojen aikana olen työkyvytön.

Harkitsen kohdunpoistoa. Hb on aina menkkojen jälkeen n. 90 kieppeillä. Ennen seuraavia menkkoja ehtii nousta max 120.

Mikään ei auta. Ei mitkään pillerit, hormoonikierukat ym.

Kun lapsiluku on täysi, poistatan kohdun.

Vierailija
15/51 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotta pystyisi liikkumaan esim. asioilla käymättä tunnin välein wc. ssä.

Vierailija
16/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla niin, että toisena ja kolmantena ja joskus neljäntenäkin päivänä käytän ainoastaan yösiteitä -siis myös päivällä. Kotoa en lähde hevillä mihinkään. Öisin herään pari kertaa vaihtamaan siteen.

Kuukautiskupin ostin, mutta en ole saanut sitä sopimaan.

Vierailija
17/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee noin paketti per kuukautiset. Parina ekana yönä yöside.

Vierailija
18/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tätä runsasta kestää vain vuorokauden, sitten jatkuu normaali vuoto.

Tylsää siinä on just se, että ihmisten ilmoille ei voi oikein mennä, kun tunnin välein pitäis varmuuden vuoksi käydä vessassa, jos haluaa varmistaa, ettei perse ole veressä. Ja toinen tylsä juttu on, että se runsaan vuodon yö menee vessassa rampatessa, kun side pitää vaihtaa viis kertaa. Lasten vaippaa olen harkinnut minäkin.

Vierailija
19/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kauhulla miettinytkin että jos nyt alan etsimään töitä niin mikä olisi hyvä paikka että pääsee menkkojen aikana usein vessaan!? =) vai mikähän olis apu... tamppooneja mä en pysty jostain syystä käyttämään, kokeillu oon.

Vierailija
20/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Harkitsen kohdunpoistoa. Hb on aina menkkojen jälkeen n. 90 kieppeillä. Ennen seuraavia menkkoja ehtii nousta max 120.

Mikään ei auta. Ei mitkään pillerit, hormoonikierukat ym.

Kun lapsiluku on täysi, poistatan kohdun.

muistan, että lapsena oli kamalaa, kun en vielä käyttänyt tamponeita, ja ihan kaikki siteet pettivät. Kerran systeri hommasi jostain sellaisia megaisoja ja pitkiä siteitä, joita en ole koskaan sen koommin nähnyt - siis olivat todella melkein navasta perseen yläreunaan ulottuvat ja PAKSUT, ne pitivät kuukautisveren yön yli pöksyissä. Samoin niiden siteiden kanssa pärjäsi jopa pari-kolme tuntia putkeen.

En ole nähnyt markkinoilla niitä koskaan. Olivat paksut kuin vaipat ja todella isot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kaksi