Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset ovat mielestäsi runsaat kuukautiset?

Vierailija
23.07.2007 |

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulin että minulla on runsaat. Synnytyksen jälkeen ovat runsastuneet. Mutta edelleenkin pärjään sen pahimman päivänkin ob plus tampoonilla, jos vaihdan sen 3 tunnin välein. Senkin olen kokenut ikäväksi ja rajoittavaksi tekijäksi (siteitä en käytä laisinkaan).

Mutta tätä ketjua lukiessani tajuan, että pääsen kuitenkin melko helpolla.

Vierailija
42/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

37?

Hemoglobiini putosi tosi alas.

Mielestäni lapset ei ole tähän vaikuttaneet. Päinvastoin, imetysaika runsaan jälkivuodon (5-6vk) jälkeen oli hyvinkin mukavaa, kun vuotoa ei tullut lainkaan moneen kuukauteen, vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin oli mulla synnytyksen jälkeen ekat mensut. Oli aika kova nestehukka. Joka kerta kun vaihdoin tamponia, lorisi pyttyyn verta tasaisena norona. Lisäksi oli oltava side siltä varalta että tamponi pettää (petti muutaman kerran tuolloin).

Vierailija
44/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidanpa vaan olla hiljaa =)

Vierailija
45/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain silloin synnytyksen jälkeen menkkoihin Cyklocapronia. Auttaa hyydyttämään verta ja siten sitten helpottaa menkkoja.

Luulisi myös että sinun tapauksessasi se kuukuppi voisi olla hyvä ratkaisu.

Vierailija
46/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuten ketjusta huomataan, niin jos yhtään tarvii miettiä, niin sillon ei oo. Sen sitten kyllä tietää, kun on.

Tulee mieleen joku ketju vaativista vauvoista: Onkohan meidän vauva vaativa vai ihan tavallinen. Ja sama siinäkin - jos on kahden vaiheille, niin tavallinen on. Jokainen vaativan vauvan äiti tietää kyllä sitten, että se vaativa vauva on jotain ihan muuta...

Ja sitten nää hyvää tarkoittavat neuvot. Aivan varmasti jokainen, joka on kuukautisten takia joka kuukausi työkyvytön, on hakenut ongelmaan apua. Ja varmasti monestakin paikasta. Eihän kukaan jää kotiinsa vain itkemään, että elämä on pilalla. Vaan ettekö muista sitä 4D-dokkaria (vai oliko joku muu) runsaista kuukautisista. Siinä oli juuri kasin kaltaisia aivan älyttömiä. Mutta niin vaan on, että ei niille voida nykyäänkään yhtään mitään! Kohdun poistoa voidaan yrittää, mikä ei sekään anna mitään sataprosenttista varmuutta hyvistä tuloksista. Mutta on kuitenkin paras keino, mitä on tarjolla.

Joten turha on asiasta tietämättömien viisastella, että kannattais hakea apua tai syödä buranaa. Tuo jos mikä on toisen ongelman vähättelyä, eikä se tunnu kuvalta. Vaikka tarkoitus tietysti kaikilla tässä ketjussa on hyvä.

Vierailija
47/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin mistä meinaat että se veri tulee?!

Vierailija
48/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen heräsin useamman kerran yössä vaihtamaan sidettä, nyt voin nukkua allämainituilla siteillä koko yön =)

Olen myös huomannut että jos olen syönyt pillereitä kaksi pakettia putkeen (välillä ollut tarve siirtää kuukautisia) niin sen jkälkeen vuoto on ollut aivan minimaalinen, kun normaalisti itsellänikin on runsaat kuukautiset =(

Vierailija
49/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eivät taida ollakaan. Synnytysten jälkeen ovat runsastuneet. Kuukuppia pitää tyhjentää parina ekana päivänä n. 3 tunnin välein ja pidän varuiksi sidettä. Yövahinkoja tapahtuu harvoin, eli yöside/ kuukuppi+side riittävät.

Onko teille, joilla on tosi runsaat menkat, kerrottu tuohon mitään syytä? Myoomia? Itselläni todettiin juuri myooma ja olen miettinyt, jos kuukautisten runsastuminen johtuukin siitä.

Vierailija
50/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole myoomia. Hb huitelee noin satasen tuntumassa menkkojen takia. Viimeksi kävi niin, että istuin tässä tietokoneella, housuissa oli yöside, mulla oli alkkarit, pyjamanhousut ja pitkä t-paita. Tuoli vereentyi näiden kaikkien läpi, hulahti sillai tosi ikävästi.

Vierailija
51/51 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiassa olisi mitään sen kummallisempaa.

t. Yksi, jolla melko runsaat menkat, mutta ei onneksi ENÄÄ niin runsaat kuin täällä " pahimmilla"