Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuisitko laittamaan omaan autoosi ystävän 1,5 vuotiaan lapsen kasvot menosuuntaan?

Vierailija
23.07.2007 |

Vähän kinkkinen tilanne, kun ystävä tuo lapsensa hoitoon, ja vannotti, että heidän tyttöään täytyy kuljettaa nenä menosuuntaan, ettei voi sietää matkustaa toisin päin.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Se ei olisi onnettomuustilanteessa turvallisin vaihtoehto.

2. Se on laitonta.

Ystäväni tietävät, että olen tiukka joissakin asioissa. Jos haluavat, että minä hoidan heidän lastaan, niin lapsi pidetään selkä menosuuntaan istuimessa. Lapselle keskustelisin ennen istumaan laittoa, että meillä istuin pidetään näinpäin ja uskoisin, että lapsi sen ymmärtäisi minun sanomana. Antaisin autoon myös kirjan tai lelun ajanvietteeksi.

Vierailija
2/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

selkä menosuuntaan voi olla hankalaa jollekin joka ei ole tottunut matkustamaan autossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan olevinaan niin turvallisia mutta silti auto on täynnä tavaraa jotka ovat tappavia onnettomuuden/äkkijarrutuksen yhteydessä. Jos noin pelkää autoilua (että ei uskalla lähteä ajelulle jos lapsi on turvaistuimessa kasvot menosuuntaan) niin kannattaa jättää ajelut ajamatta.

Vierailija
4/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääliöt. Tyhmää se on, vaarallistakin, eikä missään nimessä _suositusten_ mukaista, mutta ei kyllä laitontakaan.

Vierailija
5/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä autossa myös kypärät päässä? Kypärä pelastaisi monta liikenneonnettomuudessa kuollutta, ne päävammat on sen verran tuhoisia. Mutta ai niin te intoilette vain turvaistuimista, muista turvallisuusvälineistä viis.

Vierailija:

Ääliöt. Tyhmää se on, vaarallistakin, eikä missään nimessä _suositusten_ mukaista, mutta ei kyllä laitontakaan.

Vierailija
6/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Onko teillä autossa myös kypärät päässä? Kypärä pelastaisi monta liikenneonnettomuudessa kuollutta, ne päävammat on sen verran tuhoisia. Mutta ai niin te intoilette vain turvaistuimista, muista turvallisuusvälineistä viis.

Vierailija:

Vierailija
7/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

2. Se on laitonta.

Ystäväni tietävät, että olen tiukka joissakin asioissa. Jos haluavat, että minä hoidan heidän lastaan, niin lapsi pidetään selkä menosuuntaan istuimessa. Lapselle keskustelisin ennen istumaan laittoa, että meillä istuin pidetään näinpäin ja uskoisin, että lapsi sen ymmärtäisi minun sanomana. Antaisin autoon myös kirjan tai lelun ajanvietteeksi.

Vierailija
8/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne auta samalla tavalla kuin kypärät.

Vierailija
9/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei ne auta samalla tavalla kuin kypärät.

Vierailija
10/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-> minä kuljettaisin, jos lapsen vanhemmat luottavat lapsensa minun kyytiini ja vielä kertovat miten päin häntä pitää kuljettaa, tekisin niin kuin on pyydetty. Itse kirjoitin alla olevan.

[/quote]

Vierailija
11/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirja tai lelu syöksyy hurjalla vauhdilla suoraan lapseen, kaulaan, naamaan tms. ja siinä voi olla kuolema kyseessä! Muista turvallisuus tässäkin asiassa kun niin tarkka olet istuimen kanssa.

Vierailija:

2. Se on laitonta.

Vierailija
12/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta kasvot menosuuntaa istuimessa? Ja, että törmäyksen vaikutus riippuu siitä, tuleeko törmäys kummasta suunnasta, siis edestä vai takaa? Ja tiesittekö sen, että jotkut ihmiset voi pahoin, jos eivät nää eteenpäin tietä autossa? Ihmeellistä niuhotusta, tässäkin asiassa. Ehkä sä kuitenkin voisit kuljettaa sitä kasvot menosuuntaan, kunhan muistat olla antamatta esim. kalapuikkoja samalla kertaa. Voi tulla liikaa huonoja vaikutteita ja mennä elämä ihan pilalle;-DDDDDD Hei oikeasti, kunhan on istumessa, niin eiköhän se ole pääasia?!

Vierailija
13/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole!

Vierailija
14/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajetaan matka Helsinki-Lahti, tässä tapauksessa kasvot menosuuntaan on turvallisempi.

Vierailija
15/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

lasta kasvot menosuuntaa istuimessa? Ja, että törmäyksen vaikutus riippuu siitä, tuleeko törmäys kummasta suunnasta, siis edestä vai takaa? Ja tiesittekö sen, että jotkut ihmiset voi pahoin, jos eivät nää eteenpäin tietä autossa? Ihmeellistä niuhotusta, tässäkin asiassa. Ehkä sä kuitenkin voisit kuljettaa sitä kasvot menosuuntaan, kunhan muistat olla antamatta esim. kalapuikkoja samalla kertaa. Voi tulla liikaa huonoja vaikutteita ja mennä elämä ihan pilalle;-DDDDDD Hei oikeasti, kunhan on istumessa, niin eiköhän se ole pääasia?!

Haluan vain hoitaa lasta mahdollisimman hyvin, enkä haluaisi ottaa mitään riskejä. Olen itse ollut kuljettajana pahassa kolarissa ja siksi varovainen kaikin puolin. Eihän hyvän huolenpidon ja hoidon pitäisi olla ivan asia?

Vierailija
16/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tämä suuntaus että kuvitellaan että auto ja istuin pelastaa jos onnetomuus tulee. Onhan sitä tutkittukin että uusilla autoilla hurjastellaan enemmän kun luotetaan juuri siihen että auto pelastaa. Autot ovat nykyään myöskin jo liiankin mukavia, nukahdetaan kesken ajon kun ei ole samanlaista " ajotuntumaa" kuin vanhemmissa autoissa.

Suomessakin liikenneonnettomuuksissa kuolleiden ja loukkaantuneiden määrä laski aina 1990-luvulle asti mutta nyt ollaan monta vuotta oltu täysin samalla tasolla. Tosin muussakin on syytä mutta kyllä yhtenä syynä on juuri tämä hämäävä turvallisuuden harhakuva jonka takia autoillaan huolimattomasti.

Vierailija
17/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän oma 1v2kk on kulkenut autossa kasvot menosuuntaan 11kk:n iästä asti, ei ole enää siis ollut kaukalomallin istuimessa, vaan turvavyöistuimessa.

Kertokaapa nyt mullekkin se pykälä, mitä lakia rikon???

Vierailija
18/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme ulkomailla, eikä sieltä saa selkä menosuuntaan olevia tuoleja, joten puolitoistavuotiaamme istuu tyytyväisenä nenu menosuuntaan Britaxin tuolissa. Ja todellakaan ei ole laitonta Suomessakaan laittaa lasta menosuuntaan. Suositus ja laki, eri asioita, you know.

Vierailija
19/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä ymmärsin aloituksesta, että lapsi oksentaa selkä menosuuntaan istuessaan. Todellako silti laittaisitte lapsen selkä menosuuntaan, vaikka äiti on laittanut muuta vannomaan, ihan lapsen hyvinvointia ajatellen. Ja saatte sitten lapselle autoilukammon aikaiseksi ja äiti kiittää...

Vierailija
20/62 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta istuin suojaa. Ei syli. Ja istuin pitää olla oikein kiinnitetty -ei niin että se on kasvot takalasiin jos ei istuin ole semmoseen tarkotettu. Väärin kiinnitetty istuin on turvallisuusriskinä pahempi kuin suunta.

Kolarissa kaikki yrittää lähteä pois autosta ja kiinnitettynä on paikallaan. Istuin -oli suuntana vaikka nenä taaksepäin myös lapsi liikkuu istuimessa ja koittaa lentää pois. Jos lapsi on istuimessa irti tai huonosti kiinni niin siitä lentää, auton takalasista ulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi