Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**~**KesäHeinät viikkoon 30**~**

23.07.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

Kommentit (156)

Vierailija
101/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveiset päiväretkeltä Lahdesta! Isommat lapset nauttivat kovasti olostaan Launeen puistossa ja agenttikin oli ihmeen tyytyväinen kuumasta päivästä huolimatta. Reissu kesti kokonaisuudessaan melkein yhdeksän tuntia ja agentti nukkui suurimman osan ajasta vaunuissaan ja lopun ajan kantoliinassa. Ostin ennen vauvan syntymää hiukan epäluuloisena halppisliinan ja nyt ihmettelen miten olen isompien lasten kanssa pärjännyt ilman sitä! Agentti on aina todella tyytyväisenä liinassa ja useimmiten nukahtaa sinne melkein heti!

Joorsille voimia imetyksen suhteen ja hyvältähän se jo kuulostaa. Opetin itsekin aikanaan isoihin maitomääriin ja pulloon tottunutta esikoista kuukauden iässä rintalapseksi. Hyvin siinä onnistuin, poika ei enää muutaman kuukauden päästä huolinut pulloa lainakkaan ja maitokin riitti hyvin, joten tsemppiä sinullekin!

Veruskan ristiäismenu kuulosti tosiaan hyvältä. Meillä ristiäiset on vasta 1.9 ja koska pidän valtavasti leipomisesta/ruoanlaitosta, aion tehdä pääosin kaiken itse. Olen aikonut painottaa suolaisiin, lämmintä ruokaa en kuitenkaan tee, muuten suunnittelu on vielä kesken. Ja suunnittelemista riittääkin, sillä ennen ristiäisiä vietämme vielä kahtena

viikonloppuna esikoisen 6-vuotis synttäreitä!

Meilläkin on varsinkin esikoista pesty vauvasta saakka suihkussa. Meidän molemmat isommat lapset huusivat aina kylvyssä täyttä kurkkua, mutta suihkussa viihtyivät. Agentti kävi tiistaina ekaa kertaa kylvyssä ja nautti siitä. Mies ihmettelikin ihan ääneen, että miksi se ei huuda ;)

Jippii, yritin keksiä sinulle nimiehdotuksia, mutta aivot löivät tyhjää (taas kerran). Minkä tyylisitä nimistä pidätte/ette pidä (jos osaisin tämän tiedon jälkeen ehdottaa paremmin) ? Meillä eka nimi on todennäköisesti saatu päätettyä. Kyseinen nimi oli miehen ehdotus jo edelliselle lapselle nimeä mietittäessä, mutta koska saimme silloin tytön, nimi jäi käyttämättä. Nyt mies taas sitkeästi ehdottaa kyseistä nimeä ja minäkin alan taipua...

-Hippaliinu ja agentti-

Vierailija
102/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lähte Cuplatonit kokeiluun meilläkin. Koko ilta ja yö oli yhtä huutoa. Ainut mihin rauhottui pikkumies oli tissille. Näkee oikein kun yrittää pusata pieruja ja kähii jos tulis röyhtäisy mutta aikaiseksi ei saa kun pienen suhahduksen tai kähinää.

Yöllä nukkui vain tunnin pätkissä rassukka ja aina välissä söi vähän ja nukahti tissille herätäkseen taas tunnin päästä. Mulla on nännit aivan hellänä tuosta tahdista. Sängyssä kun ei saa edes parasta asentoa.

Nyt syötin puoli tuntia sitten joten pitää kiirehtiä suihkuun ennenkuin toinen taas herää. Tuntuu aika levottomasti nukkuvan nytkin.

Voihan VÄSY!

-E-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi Ellulle jaksamisia! Täällä taitaa itse kukin valvoskella ja ähinöitä kuunnella vuoron perään..

Meillä yö meni ihan ok. 23 maissa nukahdettiin, syöttö klo 3 ja klo 6 ja herätys vähän ennen ysiä. Aika äänekästä oli nukkuminen tytöllä ja meillä se ei ole mitään söpöä ähinää, jonka voi jättää sikseen. Olen tosin kyllä erittäin herkkäuninen ja univaivainen (ehkä muistatte odotuspuolelta..), mutta ei sellaista älämölöä voi olla kuulematta. Siitä kuulee, että uni ei ole rauhallista ja hyvää. Meral kun nukkuu hyvin, niin pitää ihan kattoa välillä, että hengittääkö se. Meillä on siis pulmana edelleen se ilman nieleminen ja oisko jonkinlaista takasinvirtausta myös. Meral saattaa yökkiä tosi kovasti, vaikka syötöstä olisi jo pitkä aika.

Nyt katos ajatukset johonkin. Palaan myöhemmin.

Vierailija
104/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellulle kovasti voimia! Ei ole päässyt unohtumaan munkaan öiset 7 tunnin imetysputket. Meillä tehtiin viime yönä uusi nukkumisennätys - 6h.

Meillä vaihdettiin tänään nyt sitten Jekovit Deetippohin, hivenen hankalampi oli vain tiputella suoraan suuhun noita, mutta kyllä sekin onnistui.

Ja kuinkas ollakaan, se sitkeä sitkeä (siis sekä fyysisesti että ajallisesti) sieni navassa edelleen asustaa, joten tänään taas kohta neuvolaan.

Vierailija
105/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melba, meilläkin tehtiin viime yönä uus nukkumisennätys, 7h!!! Tirppana nukkui 22.00-05.00! Mutta sitä edeltävä aika oli melkomoista ähräämistä ja päivä menikin niin, ettei tyttö paljoa nukkunutkaan. Mutta kiitollisuudella otan vastaan nämä hyvin menevät yöt.

Senniinalla ähräys jatkuu... Tiedän kyllä monista muista öistä millaista se ähräys voi olla! Voimia. Kuten myös Ellulle tissitakiaisen kanssa! Teilläkin kuulosti homma melkomoiselta. Toivottavasti melballa päästään pian sienestä eroon.

Kääk, nyt alkaa jännittää. Pitää kohta lähteä kampaajalle ja pelkään, että se on suoraa huutoa sitten sillä välin! Toivotaan parasta. Pitäkää peukkuja, jotta Unnalle riittäisi unta vielä päiväksikin ja minä saisin olla rauhassa kampaajalla!

-Veruska&Unna-

Vierailija
106/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin olen noista öistä ihan kiitollinen, vaikka herätyksiä tuleekin 1-2. Mitään yöllisiä imetysmaratoneja meillä ei kuitenkaan ole ollut. *kop kop*. Joskus on vaan sitä ääntä vähän enemmän. En ollenkaan odota 6-7h unia vielä pitkiin aikoihin, kun esikoinenkin söi 8-9kk iässä vielä öisin. Siitä sitten opeteltiin pois, kun se oli enemmänkin tapa kuin nälkä ja opittiinkin ihan helposti. Asiathan varmaan menee ihan eri tavalla kuin ekalla kerralla, kun lapset ovat niin yksilöitä. Mutta siinä ainakin toivon erilaisuutta, kun poika alkoi todenteolla mesoa öitään 6 kk iässä:-) Muistan öitä, jolloin ei nukuttu ollenkaan. Sitä eri asteista heräilyä oli sitten siihen asti, kun poika ekan kerran nukkui klo22-06 yli vuoden iässä ja kunnolla vasta yli 2 v. iässä.

Tämän nyt ei ollut tarkotus olla mikään pelotteluviesti. Tulee vaan mieleen aina nuo " entiset ajat" , joihin Meralin touhuja tulee helposti verrattua.

Veruskalle tsemppiä kampaajareissulle, kyllä ne siellä kotona pärjäilevät ihan varmasti! Itsellä vielä aika varaamatta, mutta täytyy ryhistäytyä lähiaikoina. Joku aikasemmin kyselikin hiusten " käytöksestä" . Kyllähän tämä sellanen lätsähtänyt on, mutta en ole huomannut, että irtoilis kovin paljoa. Kasvojen iho on kyllä aivan rutipintakuiva, mutta silti pukkaa kaikkea epäpuhtautta iholle. Höh.

Yks nolo " ongelma" pitää paljastaa. Emätinpierut. Onkohan se niin lörvähtänyt, että ilma virtaa sisään ja sit kovalla äänellä ulos..?!

Vierailija
107/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että me vaan nukutaan vaavin kanssa kylki kyljessä ja tisutellaan, kun siltä tuntuu.

Olen jo pitempään pohtinut huonommuuttani, kun te muut tiedätte kertoa niin tarkkaan, että milloin syödään ja milloin nukutaan... Meillä olisi nyt uusi haaste oppia syömisen ja unen völinen ero, kun tuo paino saatiin nyt " riittävälle" tasolle!

Meillä menty varmaan äärimmäisyyksiin tässä lapsentahtisuudessa? Olen aina valmiina ja tosiaan on päiviä, kun vaan tisutellaan. Nyt tuli miehelle töihin komennus ensi viikon perjantaista alkaen, että talouspuolikin jää vähitellen mulle. Lisäksi on Jyväskylän ralliviikonloppu, että näin se " lomakausi" sitten vähitellen päättyy mullakin. Kerroinhan kuinka täysillä olen tähän saakka saanut panostaa tähän vaaviin...?!

Veruskan menu näytti todella hyvältä, kun eilen sitä tavailin - ihan nälkä tuli, nam! Meille tulee kanssa joku kaxkyt vierasta plus pappi, mutta tilaisuus alkaa puolilta päivin ja ihmiset ei varmaan ole vielä aamiaiselta kovin nälkäisiä, joten ihan vaan makeat ja suolaiset ajattelin tarjota kahvin kera.

Kylvyistä ja öljyistä on ollut keskustelua myös. Meillä kylvetään noin kaksi kertaa viikossa ja Natusanin kylpyöljy on käytössä. Ihan sairaalassa suosittelivat - ja tuoksuuhan se niin ihanalle. Äipänkin kädet pehmii samalla...

Vierailija
108/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ollenkaan tunne huonommutta! Ei lapsentahtisuudessa voi mennä liiallisuuksiin mun mielestä. Kyllä meilläkin imetään silloin, kun siltä tuntuu ja joka inahdukseen sitä tissiä tulee tarjottua. Useimmiten tarjous menee läpi:-) Ja päivät vaihtelee ihan älyttömästi. Joskus Meral selkeästi nukkuu ja on hereillä. Tänään esim. ei. Torkahtelee vaan syliin eikä suostu nukkumaan muualla. Ja tissutellaan tietysti tiivisti. Mistään rytmistä ei ole varsinaisesti tietoakaan, vaikka se joskus kirjoituksista voi siltä kuulostaakin.

Vierailija
109/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan vaan,

Täällä yö oli taas kuin kopio edellisestä: tyttö nukkui yhdellä syötöllä. Mutta se mikä oli ihmeellistä. nukkui aamupäivän päikkärit melkein yhteen putkeen, eli tämä mamma heräsi vast 12.30. ihan hävettää. mutta kun nukutti...

Tämä öiden ja kaiken muunkin sujuminen on saanut minut ajattelemaan että tämä alku aika on nyt tosi helppoa ja elän jossain pilvilinnoissa ja sitten jossain vaiheessa todellisuus paljastuu. Minulla kyyn meni synnytys tosi helposti ja paluduin siitä tosi nopeeta. kilot on lähteny kokonaan ja kropassa ei merkkejä siitä että olsin edes mitään lasta synnyttänyt. ehkä tämä on tyyntä myrskyn edellä, mutta pidän sormet ristissä.

voimia niille joilla yöt rankkoja!

Minulla on mennyt hermot oman mummoni kanssa. hän tulee soittamaan ovikelloa milloin huvittaa, eilenkin aamulla 9ltä kun olitiin vielä nukkumassa, tai sillä hetkellä juuri imetin, mutta jatkettiin unia. en mennyt avaamaan, kun imetys oli kesken. Ja mummo sanoi edellisenä päivänä tulevansa 11-12 aikaan! Soitin illalla mummolle ja lupasin tänään mennä käymään. Sanoin etten osaa aikaa sanoa, kun en tiedä minkälainen rytmi tytöllä sattuu olemaan. Mutta sanoin että ehkä puolen päivän jälkeen. No mummohan soitti tuossa 13.30 että missäs te nyt luuraatte. Sanoin että kotona, tyttö heräsi juuri ja itse myös. Mihin mummo sitten kauhisteli, että voi hyvänen aika miten sinä nyt tähän aikaan nukut. He olivat ukin kanssa jo kuulemma odottaneet lettujen ja kahvin kanssa pihalla meitä... voi hyvänen aika. Onhan he jo vanhoja mutta kai sen ymmärtää että 3viikoisen vauvan kanssa ei ihan hirveen tarkkoja aikatauluja voi tehdä. ja minä en sanonut mitään aikaa. No meidän mummo on aika vaikea persoona. Nyt minä sitten lähden käpöttelemään sinne kunhan neiti rupeaa taas unille. Saan varmaan kuulla hyviä neuvoja siitä miten vauvaa pitää hoitaa yms..

Anteeksi purkaus!

Vaipoista oli puhetta: meillä käytössä pampers. Sopii meidän tytölle parhaiten. muutkin merkit kokeiltiin. Ja vielä mennään pienimmillä eli onko se 3-6kg.

No aurinkoista päivää vaan kaikille! täällä se ainakin paistaa.

-Nepu ja tyttö tasan 3vk

Vierailija
110/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista.:) Kokoa pojalla totisesti oli,sillä kokoarvio oli 3500-3700g. Hieman tuo sitten ylittyi ja kieltämättä jouduin vähän venymään.:) Hassua tulla keskusteluihin mukaan,kun ite näin alussa vauvan kanssa mut pikasesti kerron muutaman sanan synnytyksestä. Eli pääsin osastolle sillon perjantaina ja saliin mentiin 15.30. Klo 15.40 puhkastiin kalvot ja pikimmiten alko ne kauan kaivatut KUNNON supistukset. Niitä tulikin tiiviiseen tahtiin ja kipu alko olla aika kovaa 18 korvilla. Klo 18.30 laitettiin epiduraali ja ah sitä autuutta, ei tietoakaan supistuksista. Klo 19.45 alko supistukset taas tuntumaan ja kätilön tutkittua tilanteen sain alkaa ponnistaa. Ponnistusvaihe kesti 33 min ja poika parkas sitte vajaa puol yheksän. Yks pieni tikki ommeltiin muistoksi. Poika rauhallinen eikä vielä ole meitä vanhempia valvottanu. Kerran yössä herää syömään. Vielähän tuo ehtii tapansa näyttää,mut toistaseks menee hyvällä rytmillä. Eilen lähti napatynkä ja toivottavasti ei sieni iske. Maanantaina sit eka neuvolakäynti. Tämmöistä täältä meiltä. Vaikka itekin olen " uusi" tällä vauvojen palstalla ni kuitenkin tervetuloa uusille minunkin puolestani.Palailemisiin..

Vierailija
111/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Neuvolassa käyty ja aikamoinen Justiina taitaa meillä taas kasvaa :) Pimun mitat tänään 4825g (syntymä 3430g) ja pituus 55cm (syntymä 50cm). Päänympäryskin oli kasvanut 2,5cm. Kahdessa viikossa siis painoa tullut nyt yli kilo! Se on vissiin se suklaa, joka tekee maidosta rasvaista ;)

Ellulle jaksuja täältäkin!

Toivottavasti Veruskan kampaajakäynti on sujunut hyvin!

Ja Nikki, älä todellakaan tunne mitään huonommuutta mistään! Jokainen taaplaa tyylillään ja pääasiahan on, että sekä äiti että vauva voivat hyvin. Ja niin kuin Senniina jo sanoikin, liian lapsentahtinen tuskin voi ollakaan :) Sitä paitsi, viisaathan suorastaan kehoittaa äitejä " pesiytymään" vauvan kanssa sänkyyn silloinkin, kun on tiheän imun kausi. Eli ihan oikeesti viettämään aikaa vauvan kanssa lähekkäin sängyssä ja vain imettämään. Helpommin vaan sanottu kuin tehty, ainakin meillä, kun isommatkin tarvii hoitoa :) Mutta sähän olet siis tehnyt juuri noin :)

Melba, meillä myös laappistettiin napa kerran, mutta se kerta onneksi riitti. Onko teillä käytössä Daktarin-jauhe myös? Meillä oli ja sekin nopeutti navan kuivumista.

Nepulle kärsivällisyyttä mummon kanssa :) Ne hyvää tarkoittavat sukulaiset, etenkään vahemmat sellaiset, ei ihan aina hoksaa, mitä elämä ihan pienen vauvan kanssa on. Mutta hienoa, että teillä alku on sujunut noin upeasti!

Senniina, kyllä ne " pöräykset" ajan kanssa katoaa :) Lantionpohjanlihakset vaan treeniin!

Nyt on pakko mennä, mutta palailen taas.

Misti ja " Justiina" 1kk tasan

Vierailija
112/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sitten reissulla keskustassa. Päätettiin puolenpäivän jälkeen lähteä näyttämään neljännelle kummille poikaa kun ei vieläkään ollut nähnyt, ja joka ei tänne Vantaalle ihan helpolla tuolta Helsingin puolelta heilahda. Kipitettiin sitten Strinden terassille kahville (ei, Beni ei ollut tänään paikalla, taitaa olla lomilla). Poika nukkui autuaasti tunnin vaunuissa vieressä kun kahviteltiin. Sitten kun siitä alkoi heräilemään niin äippä meni vaihtamaan vaipan ja syöttämään Stockan lastenhoitohuoneeseen ja iskät meni kummien kanssa shoppailemaan. Siinä sitten käveltiin vähän aikaa vielä Stockalla syönnin ja kakkavaipan vaihdon jälkeen kun poika vetäisi sellaiset ruikulikakat pöksyyn ettei rajaa. Tuli paineella ja kovaa, säikähti kummitkin, et mitä sille kävi =) No ei kun uudestaan vaihtamaan vaippa ja sen jälkeen uudestaan nälkä tietenkin. No, päätettiin sitten, että mennään autoon syöttämään ja ajellaan kotiin. No, nukahti autoon ja nyt on isin sylissä nukkunut tunnin verran sohvalla. Eli kait se viime yö verotti poikaakin.

Miehet sai sitten tuolla reissulla päähänsä lähteä tänään viettämään poitsun varpajaisia. Joten nyt tulee eka kerta yksin poitsun kanssa pidemmän aikaa. Nikin ei tarvi tuntea huonoa omaa tuntoa, koska mulla on ihan sama tilanne ollut. Mies on ollut lomilla, joten laittanut ruuat ja hoitanut kodin. Mä olen toiminut maitobaarina lähinnä ja vähän pessyt pyykkiä (koska sitä toi meidän mies ei vaan osaa). Ja täysin vauvan rytmin mukaan on menty. Kuten Senniinalla niin myös täällä jokaisesta ihahduksesta tarjotaan tissiä ja lähes aina se kelpaa. Tai itseasiassa ensin katsotaan vaippa ja sit tarjotaan tissiä.

No, mies menee maanantaina joka tapauksessa töihin joten nyt on ilta hyvä harjoitella tätä kaksin oloa kotona. Sen verran miehelle sanoin, että sänkyyn ei ole asiaa kännissä. Poika kun nukkuu myös meillä kyljessä kiinni suurimman osan yötä niin en ota sitä riskiä, että mies kierähtää päälle. Lupasin kuitenkin laittaa työhuoneen sohvan valmiiksi niin voi sit kaatua siihen.

Nyt kuulostaa siltä kuin tuo unissaan pusaaminen olisi lopussa ja alkaa kuulemma nyrkki löytyä suusta (siinä toi mies on helppo, että se ilmoittaa nyrkillä koska on nälkä ennen huutoa).

Toivotaan, että ensi yö on kuitenkin helpompi kun viime yö. Vaikka ei tuosta miehestä apua yöllä ole muuta kun vaippaa vaihtamaan.

Jep, nyt syöttöpuuhiin.

-E-

Vierailija
113/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudella tukalla... Eli ei tarvinut kesken kampaajareissun lähteä imettämään! ;) Tulikin melko lyhyt tukka, vaaleita raitoja punertavanruskealla pohjalla. Piristää kummasti! Senniina, en minä ihan kotia uskaltanut miestä ja Unnaa jättää, vaan olivat siinä keskustassa pörräilemässä vaunuilla ja etsimässä vielä isukille ristiäispaitaa. Hyvin oli mennyt, paitsi juuri kun pääsin kampaajalta, oli huuto alkanut. Siitä sitten Stockan lastenhoitohuoneeseen vaipanvaihtoon ja imetin ihan hetken siinä. Ei kehdannut kauempaa kun meidän takana oli pitkä jono just sinne hoitovessaan. No, mentiin sitten Viman pukukoppiin vielä vähän imettämään. Sinne mahtui hyvin vaunut ja oli nojatuoliakin... Valittiin sellanen iso koppi.

Joo täytyy myöntää, että vaikka minäkin aina osaan muka niin tarkasti sanoa Unnan ruokailuajat, niin melko monesti oon ihan sekaisin siitä onko yöllä herätty ja kuinka monesti... Mies sitten siihen osaa aina paremmin vastata. Oon tosi sikeäuninen, edelleen vauvan synnyttyäkin. Vaikka luulin että silloin sitä heräis herkemmin, mutta ei. Toisaalta uskon, että jos olisin ihan yksin ilman miestä, niin heräisin paremmin kun tietäisin olevani ihan yksin vastuussa. Jos ymmärrätte mitä tarkotan...

Mutta nyt on tulossa TAAS vieraita, joten täytyy mennä. Palailen taas illalla, olihan tuossa taas monenlaista kommentoitavaa johon en nyt ehtinyt... Eli heipsan tältä erää!

-Veruska&Unna-

Vierailija
114/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh huh..

No nyt on sitten pakollinen reissu sinne isomummon luokse tehty. Oli ihan älyttöän kuuma kävellä, kun tyhmänä tungin itelle farkkukaprit jalkaan. Koira meninas läkähtyä ja käveli metrin takana kieli ulkona. No tyttö onneksi nukkui vaunuissa ja yritin kokoajan kävellä varjon puolella. No mumon pihassa sitten syötiin lettuja ja tyttö rupesi ähisemän vaunuissa. Mummo sitten siihen että nyt se pitää kyllä ottaa heti tuolta vaunuista pois kun sillä on joku hätä. Sanoin että se välillä pitää tuommoista ääntä ja nukahtaa uudelleen. Mummolta tuli taas niitä omia ohjeita miten pitäisi tehdä. Ja hänen mielestään syötö pitää ajoittaa kellon tarkasti. Sanoin että nykyaikana mennään ihan lapsen tahtiin eli syötetään aina kun vauva yhtään tuntuu ruokaa tarvitsevan. no mummo tarkoittaa hyvää mutta en vaan jaksa kuunnella, luulen että jokainen itse tietää parhaiten miten lastaan hoitaa. ja osaa kysyä neuvoa, jos sitä tarvitsee. Onneksi tyttö sitten nukahti ja päästiin vielä kottinkin ilman itkuja. nyt ähisee tuolla pinniksessä, aika rauhatonta tuo uni kun yöunet oli niin pitkät. No joo nyt lopetan tuosta mummosta purnaamisen.

Kaupunkireissut on kaikilla näyttänyt sujuvan hyvin:) me ollaan tytön kanssa käyty myös jo kaupunkireissuja, kertaakaan ei ole vielä tarvinnut vaippoja vaihdella tai imettää lastenhoitohuoneissa tai sovituskopeissa kun tuo meidän neiti nukkuu ýleensä vaunuissa niin sikeästi, mutta joskushan sekin on edessä.

Ihanaa, viikonloppu:) mieskin tulee kohta. Josko sitä vaikka grillailis tänään kun on niin hyvä sää. tekis myös mieli uimaan. Onko joku jo käynyt järvessä? Mulle neuvolatäti sanoi että voi mennä kun jälkivuoto loppunut.

Ensi viikolla on eka neuvola, jännä nähdä miten tyttö on kasvanut. Itsestä ainakin tuntuu että ihan hurjasti.

Nyt tyttö taitta heräillä, eli menen.

-nepu

Vierailija
115/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tissuteltiin ja nukahdettiin:-) tyttö nukkuu vieläkin. Eipä ollut koko päivänä kunnon unia nukkunutkaan. Neiti on kyllä ollut ihan hyvän tuulinen eikä mitään ähinöitä, mutta unet ollu mitä sattuu ja tosi lyhyitä (paitsi nyt). Teki terää itsellekin. Näin kyllä unta jostain ammuskelijasta.

Mulla ei mummoja ole enää neuvomassa, mutta oma äiti on kyllä kertonut 60-luvun vauvanhoidosta..eli tissiä tiettyjen tuntimäärien jälkeen tiettyyn kellon aikaan ja hyvä tuli. Täytyy antaa mennä joidenkin neuvojen ohi ja luottaa omaan vaistoonsa!

Tuosta lapsentahtisuudesta vielä, että kyllähän mulle jotain rytmiä on tehnyt se, kun olen pääasiassa ollut yksin ihan ekaa viikkoa lukuunottamatta. Esikoinenkin on täällä olleessaan pitänyt huolta siitä, että äiti nousee sängystä aamupalanlaittoon. Olen aivan kateellinen teille, jotka olette pystyneet täysin omistautumaan pikkuiselle:-) Niinhän sen just pitäis olla eli pois vaan huonommuudentunteet!

Huomasin, että alkaa liberon minit 4-6kg falskaamaan lahkeesta pissaa! Pitäisköhän kokeilla pampers, kun jotenkin en vielä isompaan olis vaihtamassa. Nyt on kyllä kokeilussa kaverin tuomat lidlin halpisvaipat. Ties miten hyviä ovat. Pehmosilta tuntu ainakin.

Eipä muuta. Aurinko paistaa!!

Vierailija
116/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa Alli vauvapuolelle!!Voi, kun Tassutkin pian tulis!!

Vierailija
117/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senniina, Ellu ja Misti.

Ei sillä, etteikö tän tirriäisen kanssa ole ollut oikein mukava viettää aikaa, vaan kun en tähän päivään ole sitä normaaliarkea pyörittänyt (pyykkejä ja silitystä lukuunottamatta!), niin varmaan iskee uusi ahistus, kun se todellinen elämä alkaa...

Esikoisen kohdalla (poika myös)noista vaiposta kävi pampersit parhaiten, ne on jotenkin kapeempia ja korkeempia kuin Liberot, joissa tilaa taas leveydessä enemmän, että enpä oikein olisi allekirjoittamassa mielipidettä tyttöjen ja poikien vaippamerkeistä - kannattaa kokeilla, mikä omalle vaaville käy parhaiten! Meillä ollaan tällä hetkellä tyytyväisiä Pampersiin...

Tuosta vaavin kanssa suihkusta tuli tässä mieleeni, että esikon kummitätsy kävi kyllä aina vauvansa kanssa yhdessä suihkussa, ettei ihan tavatonta taida sekään olla. Joku kysel myös kynsien leikkuusta. Mä sain sairaalasta ohjeen olla leikkaamatta ensimmiseen kahteen viikkoon ja nyt olen leikkaillut niitä kerran viikossa. Omatkin kynnet on innostuneet kasvamaan - kiitos tämän suloisen " joutilaisuuden" , vai onkohan sitä itse jotenkin paremmassa kunnossa. Oottekö muut huomanneet samaa?

Sairaalan kätilön ohjeita noudattelen myös uimisen, ammekylvyn, tampoonien ja yhdynnän suhteen ts. multa kielletty jälkitarkastukseen saakka! Tästä viimeisestä onkin jo aiemmin ollut puhetta... Milloin muuten se jälkitarkastuslekuri onkaan?

Mitäs vielä, iho kuoriutui täälläkin ja mulle siitä joku tiesi kertoa, että yleistä näillä " yliaikaisilla" lapsilla. Ekalla en muista vastaavaa ilmiötä, mutta hänhän tulikin saman verran ennen LA:ta kuin tää meni yli, noin suunnilleen.

Mä pistän sitten tähän asialliseen kaupunkikäyttäytymiseenkin sitten vastaversion. Meillä huudettiin viime viikolla niin, että autohalli raikui, eikä mies suostunut lähtemään kauppaan. Kävivät vanhemman pojan kanssa ensin kaksin, kun me sitten jäätiin autoon " rauhoittumaan" , mutta rippilahja mentiin sitten koko porukalla hakemaan, kun pakko oli jotain hommata sunnuntaisiin juhliin, eikä hän sitä sitten kuulemma osannut...

Vastapainona neuvolassa vaavi yleensä on jaksanut käyttäytyä ja niissä rippijuhlissa päätti nukkua koko visiitin ajan (sukulaisnaisten harmiksi!). Kotona ei sitten vieraita jaksetakaan viihdyttää, mutta niitähän onkin riittänyt keskimäärin kolme-neljä päivää viikossa!

Tässäpä tärkeimmät - koitetaan jaksaa noita sukulaisia kaikki, hyväähän ne meille tarkoittaa, eix!?

=D nikki+ukko

Vierailija
118/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Maisa Myöhäinen" tänään nyt vasta koneella, mutta neiti on valvonut suurimman osan päivästä ja vieraita on käynyt ja asioillakin on pitänyt rampata.

Oi teitä onnellisia, joilla on mies/muita apuvoimia käytössään 24/7 - meillähän mies suorastaan asuu raksalla ja sen johdosta ite joudun pyörittämään huushollia vauvamaailman lomassa. Ja pitäähän sitä miehelle ja muille raksareinoille sapuskaakin tehä, kun melkein päivittäin käyvät täällä syömässä (välissä niitä on vain yks apumies ja välillä taas useempia) ja onhan meillä nuo vanhemmat lapsetkin tässä pyörimässä - nekin vaativat osansa ja välistä tuntuu, että hajoan kappaleiksi, ko en kerkee joka paikkaan. Välistä on vain pakko olla itsekäs ja olla vain vauvan kanssa, asioilla juoksemiset, kaupassa käynnit, pyykit ja ruuat saa siirtyä aina silloin tunneilla eteenpäin, teen ja meen, ko jaksan ja joudan ;) Mutta täytyy kyllä sanoa, että ikinä en enää ala tähän rumbaan, jossa on pieni vauva/raksaprojekti - kysyy meinaan aikasta paljon hermoja. Ihmeenlailla ollaan kuitenkin miehen kanssa jaksettu toisiamme tai mies oikeastaan mun kiukutteluja sen raksallaolosta ja kotona olemisen vähyydestä ;)

Nyt neiti heräsi ja lähen kylvettään hänet. Tänään meinasin antaa ensimmäisen kerran lisämaitoa yötä vasten. Eilen lussutti kauan aikaa tissillä ja vähän väliä (ja kyllä ne tissit tuntuivat melko tyhjiltä) ja viime yö menikin sitten parin tunnin väleillä ja hieman levottomasti neiti nukkui. Josko sais neiti masunsa paremmin täyteen lisämaidon avulla...Toivottavasti :)

Huomiseen, AJ ja neiti

Vierailija
119/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan hajalla ton korvikkeen takia. Piinaa vaan mieltä ja kamala olo kun oon taas epäonnistunut tässäkin..

Yö meni valvoessa.

Isä lähti tänään, äiti tulee huomenna, maanantaina taas jotain taloo kattomaan 500km päähän.

Tsemppiä kaikille, jaksakee..

P

Vierailija
120/156 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita tosiaan kävi. Saatiin hirveesti kestovaippoja lainaan! Heillä tyttö nyt 1v. On kuoria, sisävaippoja, sisätäyttiksiä ja taskuvaippoja... Eiköhän tässä pikkuhiljaa aleta siirtymään enemmän ja enemmän kestoihin. Mutta mitä kertiksistä, niin meillä ne Pampersit toimii parhaiten. Tai mitkään vaipat ei falskaa, mutta Pampersit on minun mielestä parhaan malliset. Siskon mielestä taasen ne Lidlin vaipat pitää oikeastikin parhaiten.

Saatiin lainaan myös sellainen kätevä kantopussi (?). Siis sellainen jonka saa nopeasti olalle ja vauvan sinne pussukkaan esim kehtoasentoon näin alussa. Kokeilin heti äsken, ja toimi mahtavasti! Nimittäin imetys kävi Unnan siinä makoillessa tosi hyvin! Ts. sain kädet vapaiksi ja pystyin käppäsemään ympäri kämppää ja toisella oli koko ajan tissi suussa ja hyvin viihtyi! Koin taas pienen valaistumisen. =)

Meilläkin annetaan joka inahduksesta melkeinpä sitä tissiä. Saa nähdä millainen tissitakiainen tulee olemaan tuo meidän Unna! Eli todella lapsentahtisesti mennään... Mutta nyt hyvillä mielin lukemaan hyvää kirjaa ja taidanpa oikein juhlistaa vaikkapa elämää ja ottaa yhden siiderin! Mies vissiin ajatteli että on mamma ollut vähän kireänä kun sellaisen toi kaupasta...

-Veruska&ihana-Unna-