**~**KesäHeinät viikkoon 30**~**
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[size=2][color=0000EE]25.4.
[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]23.5.
[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]24.5.
[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]11.6.
[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]13.6.
[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]19.6.
[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]20.6.
[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]21.6.
[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]23.6.
[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]25.6.
[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]26.6.
[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]27.6.
[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]28.6.
[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]29.6.
[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]30.6.
[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
[size=2][color=0000EE]1.7.
[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]2.7.
[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]3.7.
[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]4.7.
[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm
[size=2][color=0000EE]6.7.
[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]9.7.
[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]10.7.
[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm
Kommentit (156)
Minä melko vasta heränneenä...! Nepulla oli tosi hyvin mennyt yö, niin meilläkin! No tyttöhän valvoikin melkein koko päivän eilen. Mies vei sitten illalla vaunulenkille ja Unna nukahti ehkä yhdeksältä vaunuihin. Siellä veteli vaan sikeitä ja puolenyön aikaan vaihdettiin vaipat ja siirrettiin omaan sänkyyn. Eka syöttö moneen tuntiin oli vasta 2.30! No siitä sitten nukuttiin 5.00 asti, pikainen syöttö ja taas nukuttiin 8.00 asti. Mies oli Unnan kans aamusta vähän valveilla ja sitten toi taas mulle rinnalle ja nukuttiin tuossa sitten vierekkäin 11.30 asti. Unta on siis riittänyt täällä!
Hippaliinulle onnittelut agenttivauvasta ja tervetuloa minunkin puolestani! Palsin imetysrumba kuulostaa kyllä melkomoiselta. Kyllä sitä lisämaitoa kannattaa antaa jos todella monen monta päivää tuntuu ettei saa tarpeekseen Panu. Mutta kannattaa myös mahdollisimman paljon antaa sitä rintaa. Jos vain jaksat! =) Myös joorsilla ollut melkoinen rumba, onneksi kaikki sujuu nyt hyvin!
Meral oli saanut valossa ainoat lisämaidot. Niin Unnakin. Ja niihinkin kävin itku kurkussa lypsämässä omia tippoja (vaikkei maito ollut vielä kunnolla noussut). Kyllä sitä oli herkkänä sillä hetkellä kun kuuli pikkuisen joutuvan siihen valoon. Siis vaikka tiesi että voi joutua jne, mutta itkuksihan se meni! Hormonit! Niin tosiaan ja huomenna ois se kampaaja, joten täytyy pumpata varuiksi. Vaikka luulen, että kun mies ja Unnis tulee mukaan kaupunkiin, niin tytsy vetelee sikeitä sen reissun. Toivottavasti.
No oisko siihen listaan just oma nimimerkki, ikä, paikkakunta, lapsen nimi ja syntymätiedot ja sitten ne CÄ:n ehdottamat harrastukset yms kuulosti myös hyvältä!
No sitten oli kynnenleikkuusta puhetta mm. CÄ:llä ja Koalalla. Meillä leikataan n. kerran tai kaksi viikossa. Leikataan aina kun Unna nukkuu, joten ihan hyvin on mennyt. Varpaan kynnet ei ole edes kasvaneet niin paljoa että olisi tarvinnut leikata. (Paitsi isovarpaan kynnet) Ne äp:n kynsisakset vaikuttaa kyllä melko huonoilta... Valitettavasti.
No sitten vielä ristiäisijuttuja. Koalalla hauska se nimen arvaaminen! Ja ellu, TODELLAKIN pidätte sitä asua Jullella kauemmin! melba, leipäjuusto on NIIN pahaa mun mielestäni. Eikä hillatkaan mitään lempparia. Ja se nyt ois ollut jo vähän liiankin perinteistä! ;)
Tulikohan nyt kaikki jutut taas puitua..? No, linjat vaikuttaa olevan melko kuumina, joten eiköhän tätä juttua tule taas tänään jossain vaiheessa lisääkin... A-J:lle hauskat serkkutreffit!
-Veruska&Unna-
Olit yhtä aikaa kirjoittelemassa. Oon miettinyt sitä suihkuun ottamista, mutta pelkään tiputtavani vauvan kun on sen verran liukas! Onnistuuko se hyvin? Kerro lisää! Saako ihan päähänkin ja naamalle tulla sitä vettä, vai? Oletko kaikki lapset pessyt tuolla tavalla vauvasta asti? =)
-kiinnostunut Veruska-
kun poitsu sammahti. Niistä mahavaivoista: meillä on nyt käytössä Rela ja Disflagyl, johon Cuplaton vaihdettiin kun siitä tuntui tulevan vaan enemmän vaivoja. Nyt tuntuu helpottaneen ja iltahuudotkin jäivät tosi vähiin kantoliinan avulla, jossa nukkuisi vaikka monta tuntia putkeen. Tuossa vielä kuva meidän pienestä:
http://www.aijaa.com/v.php?i=759757.jpg
Ikää siis jo 2kk kun syntyi reilun kuukauden etuajassa, Nyt painoa on jo hyvät 4kg ja venynytkin on 7cm.
Joors ja Tomas
Onko punainen tukka? Meilläkin aloitettiin eilen Relat. Saa nähdä paraneeko vai paheneeko...
Ei oo tukka punanen, vaan tumman ruskee ja vähän kihartuuu kosteena, kuvassa tosiaan näyttää vähän punertavalta! Kuten näkyy, " imulihakset" on hyvin kehittyneet tän imetysrumban seurauksena... :)
Meillä ne Relat auttoi vasta parin viikon viiveellä, joten kärsivällisyyttä...
-J-
Onneksi ei sentään vielä ole " pulla uunissa" ;) No joo, olipa huono...
Veruskalle suikussa käynnistä. Eli kaksi ekaa meillä kylvetettiin alkuun ihan vannassa, mutta aika pian siirryttiin heidänkin kanssa suihkuun. Ja kolmannesta eteen päin ollaan siis vain suihkuteltu. Vettä saa siis tulla ihan naamalle ja päähän ja pakosti tuleekin. Ote mulla on koko ajan se sama kuin pyllyä pestessä tai ammeessa kylvettäessä, eli toisella kädellä pidän vauvan toisesta käsivarresta kiinni ja toisella pesen. Riippuen kummin päin vauva mun sylissä on, niin mun käsi siis menee joko vauvan selän tai mahan alta. Ja meillä ainakin vauvat ovat selvästi nauttineet näistä sessioista :) Ja se vielä, että menen aina itse edellä suihkuun ja lämmitän paikan vesihöyryiseksi, jolloin vauva ei alussakaan palele, eikä siis saa mitään kammoa suihkua kohtaan. Näin siis meillä. Eikä ole koskaan vauva pudonnut (toiv. ei putoakaan!)
Lisämaidoista oli myös juttua. Mulla nousi maito samana päivänä, kun vauva oli valossa ja tays:ssa sai vauvan ottaa valosta pois syötön ajaksi, joten omilla pärjäiltiin sekin aika. Pitikö muualla siis syöttääkin siinä valon alla?
Nyt käy kutsu maitobaariin, joten palailen taas.
M
Ei toki tarvinnut valoissa Meralia syöttää, vaan vaipanvaihdon ja syötön ajaksi otettiin aina pois. Pullosta hän sai ihan omaa lypsymaitoa ja mullahan sitä tuli siinä vaiheessa jo niin paljon, että olisin voinut ruokkia koko osaston lapset;-) Pulloon päädyttiin sen takia, että sain itse paremmin nukuttua ja Meralkin pitemmät unet (=pitempään valoissa). Hän silloin alkuun (ja osittain vieläkin) otti sellasia pieniä maitohuikkia ja kohta taas uudestaan. Imetyspunnituksessa tyttö pullistui sellaset 30g kerralla ja pullosta meni parhaimmillaan 100 ml.
Nytkin vois tietty joskus antaa omaa pullosta, jos ihan losuamiseksi menee touhu. Rauhallisen ja pitkä syötön jälkeen nukahtaminen käy helpommin ja unikin on rauhallisempaa, olen huomannut. Miten se kynnys pulloruokintaan on kuitenkin niin korkea, vaikka omasta maidosta on kyse?!
Kiitos Misti suihkutiedoista! =) Meillä siis se lisämaitojuttu meni seuraavanlaisesti: Mulla ei ollut Unnan valoon jouduttua vielä maito noussut kunnolla. Näin ollen tyttö oli lähes poikkeuksetta aina tunnin kerrallaan rinnalla (30min toinen rinta+30min toinen). Valosta ei saanut olla pois kuin max 30min kerralla, ja mieluiten kolmen tunnin välein. Jos Unna olisi syönyt vain rintaa sen 30min, olisi heti ollut uudelleen nälkä ja olisi alkanut siellä valossa itkemään nälkäänsä. (Ja sieltä ei olisi saanut ottaa pois kuin 3h välein) Tai siis näin alussa kävikin, kun halusin kuitenkin yrittää mennä pelkästään rintamaidolla. Sitten hoitajat sanoivat, että kyllä nyt täytyy antaa lisämaitoa, kun ei ehdi saada tarpeekseen sen 30min aikana. Eli aina ensiksi sitten pidin rinnalla n. 20min ja sitten annettiin lisämaitoa. Mutta sitä annettiin yhteensä vain n. 3 kertaa. Menipä monimutkaiseksi...
Jossain sairaaloissa (TAYS ilmeisesti ainakin...?) ne silmälaputkin saa ottaa pois sen syöttämisen ajaksi. Täällä OYSissa kuitenkin niiden ympärille vielä pyöriteltiin sellaista sideharsoa niin, ettei sitä voinut ottaa pois edes syöttöjen ajaksi. Ja sehän äitiä suretti. Toinen kun vielä huusi surkeana: " Ennää, ennää..." ;)
Siis tuo valohoito/syötto juttu. Ja juu, taysissa sai ottaa ne laput silmiltä pois, kun syötiin ja vaihdettiin vaippaa. Ja ihan lapsentahtisesti sai imettääkin, eli ei ollut mitään tarkkaa 3h:n rajaa, mikä piti kerralla olla. Tosin meillä pimu kyllä oli ihan tasaisesti siellä useamman tunnin putkeen. Heräs itse onneksi syömään, ettei ollut niin nuupahtanut :)
Ja Senniina, mä ymmärrän tuon pullosta_syöttämis_" ongelman. Siis että sitä omaakin maitoa on vaikea antaa pullosta. Meillä tosin se pullo ei ole kellekään ihan pienenä vauvana edes kelvannut :/ Oli siellä sitten omaa tai purkin maitoa.
Ja taas pois...
Voihan sieni...
Meillä iski napaan sitkeä sieni eli eilisistä laappistuksista huolimatta ei päästy tänään kylpyyn ja saapa nähdä, että päästäänkö huomennakaan vai pitääkö taas suunnata neuvolaan, tänäänkin siis oltiin. Terkkari vielä oikein mainitsi, että miten on sitkeää (ihan sananmukaisesti) sientä, ettei ole moista oikein nähnytkään. Se se on tämä, kun oikein mätäkuun ajalle näitä vauvoja syntyy. Onko kellään muulla ollut samaista ongelmaa ja monellako laappistuskerralla selvisitte? Meillä esikoisella jouduttiin käymään ties kuinka monta kertaa laappistamassa jo ihan napavartta, kun se ei tahtonut irrota. Tuntuu, että esikoisen neuvolakortissa on puolet sivuista " napavarsi ei ole irronnut -> laappistettu" .
Tänään käytiinkin sitten neuvolan jälkeen torikahvilla (läheisellä minitorilla) ja sitten käytiin ostamassa ristiäiskutsukortteja varten " raaka-aineet" . Pitäisi vaan etsiä jostain joku kiva värssy, se " paras" kun tuli minusta käytettyä jo esikoisen aikoihin. Tai sitten ollaan ilman värssyjä ja keskitytään kauniin kortin tekoon.
heipsan,
täällä on ollut kyllä kuuma päivä... käytiin tuossa läheisellä ulkoilualueella väinölänniemellä kaverin kanssa kahvilla ja jädellä. Tyttö nukkui taas tyytyväisenä vaunuissa 2,5tuntia. yritin pitää varjossa kokoajan vaunuja kun oli niin kuuma päivä. eikä tyttö ainakaan kotiin tullessa ollut hikinen. Olipas mukava vaihtaa kaverin kanssa kunnolla kuulumisia. Sitten kun tultiin kotiin tuli toinen kaveri kyläilemään... mukavaa ja sai tyttö taas lahjoja:)
Mieskin tuli tänään kotiin jo neljältä huippua, lähti tosin salille, mutta sitten on koko ilta aikaa taas yhdessä. Meillä kun tuo yhteinen aika jää aika vähiin kun mies lähtee töihin aamulla 6.30 ja tulee yleensä 6aikaan kotiin. Työmatkoihin kun menee se tunti suuntaansa- Ja sitten kun välillä päivystää viikonloput.. mutta jonkunhan se on leipä pöytään kannettava:)
Mulla ei tuota vaikeuksia syöttää tytölle pullosta, kun omaa maitoa syötän. Teen sen yhden kerran päivässä illalla ennen nukkumaan menoa. Tyttö syö silloin kunnon satsit ja jaksaa imeä pullosta väsyneenä paremmin kuin tissistä, ja nukkuu sitten tosiaan 5-6 tuntia tyytyväisenä. Ja mieskin pääsee osalliseksi syöttöpuuhiin josta näkyy nauttivan, varsinkin kun tyttö nukahtaa syliin:) Ja tottuupahan tyttö pulloonkin jos välillä jättää tytön isille pidemmäksi aikaa. Korvikkeita meillä ei olla tarvittu kun nämä minun tissit suihkuaa maitoa yli äyräiden. no se siitä.
Jotain piti kommentoida, mutta en muista mitä.. taidan mennä ottamaan jädeä pakastimesta tyttö kun taitaa taas uinahtaa tuohon sitteriin. on taas unta riittänyt...
-nepu
koska meni tämä vajaa tunnin ainut päivän päikkäriaika omaan syömiseen. Nyt jo alakerrassa ähistää heräämistä.
Valitsin tälläisen runon siihen kutsuun:
Meillä on kotona - arvaa kuka!
Vauvanhoitoko rankkaa muka?
Vaippa kun täyttyy tavarasta,
innolla paapotaan parkuvaa lasta,
peppua pestään ja uutterasti
rasvataan otsasta varpaisiin asti.
Itku kun alkaa niin rinta suuhun,
aikamme ei enää riitä muuhun.
Tutkitaan tarkasti varpaita vauvan,
silmiin me tuijotellaan sitä kauan.
Päällä on puhdas potkupuku,
tulkaa katsomaan, koko suku!
Miehen mielestä se oli niin hassu. Positiivareiden sivuilta löytyi.
Käytiin tänään kantoliinatukihenkilön luona opastuksessa. Se vauva-lehden mukana tullut liina on kyllä tässä vaiheessa yhtä tyhjän kanssa, on ihan liian jäykkä ja lyhyt. Trikooliina lähti ostoon täälläkin. Poitsu kyllä tykkäsi olla, vaikka olikin liikaa päällä ja tuli selkeästi kuuma. Voi olla pelastus ensi viikosta eteenpäin kun mies lähtee töihin, että saa päivisin edes jotain tehtyä.
Jaaha, alakerrassa herättiin joten tämä viesti oli tässä ja kommentoinnit jäi vähille tällä kertaa.
-E-
... täällä pitäisi ehtiä useammin käymään, taas oli niin paljon tekstejä, että rekisteröintikin piti uudelleen toimittaa, liian kauan olin kai vaan lueskellut, että oli heittänyt tää värkki mut pihalle???
Kiva, ollaan saatu uusia " kavereita" . Tervetuloa, eihän tää mikään suljettu yhteisö ole, hih!
Mä en ole mikään taiteellinen tyyppi ja tos huono askartelemaankin, mutta ajattelin niihin ristiiskutsuihin vaavin kuvan ja jonkun sopivan runon laittaa. Kummeille ja mummeille ollaan jo puhelintieto annettu, mutta haluan kuitenkin kutsua kaikki kirjallisesti.
Meillähän mennään nyt helpoimman kautta; tilataan tarjottavat ja varattiin tilat sekä kahvinkaataja. Miehen sisko tulee kolmensadan kilometrin päästä, mutta lounaskahveilla me mennään kuitenkin on kahta voikkarikakkua...
... jatkan joskus, perhe kutsuu!
jotain tos äsken kämmäsin..mutta nyt asiaan.
Juu ton näkönen veijari tuo Leevi poika on. Hiukan hymyilytti tuo Palsin kommentti viimisen kuvan bodysta ja tutista.
Ja kun tutti on NIIN tärkee Leeville..onpahan tuo aika ajoin ilmankin mutta silloin kun ei oo niin vierestä kuuluu " lurps lurps"
Tervetuloa mukaan hippaliinu.
Aktiivinen porukka kesäheinistä on kyllä tullut. nyt vaan ootellaan kissantassua mukaan tulevaksi. =O)
Sitten..meillä oli ristiäisissä 19aikuista 2lasta. ja vaikka mun isä ja sisarukset tuli 150km päästä ristiäisiin ei meillä tarjottu ruokaa. toki ristiäiset alko jo klo13. mutta ostin kaupasta valmiita karjalanpiirakoita(60kpl/18euroa vaan ja oli viel lämpösiä ku haettiin), tein muut tarjottavat itse, eli kinkkupiirakkaa, munavoita, pullaaja täytekakkua oli tarjolla..niin ja piparit oli kaupasta.
me käytetään Leevi ammeessa kylvyssä ja aika ajoin laitetaan kylpyöljyä (jotain Orifleim kamaa jota Leevi sai lahjaks). viime viikonloppuna ku oltii reissussa kävi Leevi kylvyssä ämpärissä ja onnistu se silleekin. tuota suihkuhommaa ehdotin mutta kun laitettiinkin Leevi kummien matkaan ja mentiin ite saunomaan ni se ajatus jäi siihen. mutta kiva kuulla että sekin onnistuu.
ohhoh...ompas ed.kuumaa. Päiväl ajelin nurmikon(ja aikasta hiki tuli), osittain kylläkin. Loppu bensa enkä viittiny lähtä hakee tuolta kilsojen päästä lisää joten odottakoot sitä että isäntä tulee kotiin. Leevikin nukku vaunuissa koko mun " ulkourheilun" ajan ja kerkesin suihkussakin käyä ennen kun herra heräs.
oli varmaan paljon muutakin kommentoitavaa mut nyt ei kykene sen suurempaan ajatteluun joten nyt pois..(pyykit odottaa yms.)
Kaikille kesäheinille mukavaa illan jatkoa.
Miiu&Leevi 5 viikkoa
joku kyseli mitä vaippoja käytetään..
eli pampers ei toiminut meidän pojalla. Mutta libero 3-6kg toimii, ainakin vielä. toki aika ajoin pissaa löytyy muualtakin kun vaipasta kun vaihtoväli on ollut pidempi. Tänää esim.4h ja vaunuissa oli sitten lakanat märät..
Mut nyt pois..
Leevi nukkuu mun vieressä sohvalla ja odotellaan (heh..tai lähinnä minä) että mies osais tulla kotiin töistä..
Miiu&Leevi
...meillä käytössä Pampersin NewBorn 2-4 kilosille, joihin tutustuttiin synnärillä. Libero-kerhoon kuulutaan, joten ilmeisesti niihin siirrytään, jos vaan malli sopii meidän pikkupyllylle.
Neuvolan puntarilla eilen oltiin jo saavutettu kolme ja viisi grammaa vailla puoli kiloo, että eihän tässä enää mitään pikkupoikia olla :D
Mistille jotain oli taas kommentoitavaa, muuta en nyt muista kuin kakkaruutta löytyy meilläkin, mutta tällä syömisellä ei mikään ihmekään!
Nytpä soi puhelin, joten taas mennään...
Vaipoista
Meillä ollut nyt käytössä lahjaksi saatuja Pampers, Libero ja Muumi ja minusta parhaita olleet Muumit. Koko 3-6 kg käytössä vielä ja Muumin tuntuvat olevan ihan reilun kokoisia. Esikoiselle parhaiten istuivat Liberot. Joskus kuulin väitettävän että pojille usein Liberot parhaita kun taas tytöille Pampersit.
Me olemme alkaneet käymään kärryilemässä aina iltaisin kun mies lähtee esikoisen kanssa ensin rantasaunaan ja sitten nukkumaan, niin minä, koira ja vaunut starttaamme lenkille. Pikkumies viihtyy tosi hyvin. Eilenkin käveltiin reilu tunti ja sisälle tulon jälkeen jatkoi uniaan vielä 3 tuntia kunnes aloin herättelemään vaipan vaihtoon ja syömään ja sitten jatkettiin suoraan yöunille.
Tosin kohta alkaa yövalvomiset eri syystä, kun hevosen varsomisaika lähestyy (LA elokuun loppupuolella), nyt on vielä polle laitumella ja jos kelit hyvät saa varsoakin sinne. Tai sitten otan kotiin jos kovin sateiseksi muuttuu.
Pikkumiehen kanssa aion lähteä kyllä reilun viikon päästä kuninkuusraveihin ainakin toisena päivänä. Ja siskon näyttelyn avajaisiin Helsinkiin varmaankin toisena.
Äh, meillä kävi vieraita viime viikonloppuna ja kun olivat jo aikansa meillä olleet totesivat, että he ovat kyllä jonkin verran flunssassa. TOSI KIVA. Nyt on sitten esikoinen kuumeessa ja epilepsia kohtauksia tullut joka päivä, kun kaikki muu sairastaminen lisää riskiä. Pikkumieskin aivastellut pari kertaa ja hieman tukkoinen, toivottavasti jääkin siihen.
Itse olen ehtinyt koneelle nyt tosi harvoin (ja silloinkin hoitanut yleensä työasioita), pikaisesti koittanut lukea teidän jutut.
Ihanan aktiivisia olette olleet.
Meillä kanssa kakataan ihan jatkuvalla syötöllä ja eilen kävi eka kerran " vahinko" ja vaipanvaihdon yhteydessä äiti sai syliinsä reilun satsin ja paineella, jipii olipa hauskaa.
Jaahas taidanpa lähteä kundia herättelemään vaipanvaihtoon ja yöunille (nukkuu yhä iltalenkin jälkeen vaunuissa).
Ai niin esikoisella oli käytössä Disflatyl, paljon helpompi kuin Cuplaton kun ei tarvinnut antaa joka syötöllä ja ainakin meillä oli jonkinlaista tehoa. Nyt ei ole vielä ainakaan tarvittu.
(Tulipas paljon piilomainontaa yhteen kirjoitukseen)
Öitä
J ja kirppu (jolle pitäisi kai vähitellen nimi keksiä, ehdotuksia otetaan vastaan
- mielellään kolmitavuinen kuten esikoisella
- ei saa sisältää R-kirjainta
Palstahäirikkö jatkaa, kun ei näköjään koskaan muista kaikkia juttuja kerralla (raskausajan tällä kertaa selvisinkin ilman latvalahoa, mutta imetysaika näköjään ei tee poikkeusta edelliseen kertaan)...
Niin tänään hain deetipat apteekista sen Jekovitin tilalle ja sanoin farmaseutille, että vaihdetaanpas tuo d2:n d3:een, kun se on kerran tehokkaampaa, niin farmaseutti sanoi, että joo, no d2:n pitäisi muuttua ensin d3:ksi ja sitten se vasta vaikuttaa. En ole tuota mistään tarkistanut nyt, mutta jos tämmöinen 10 kertaa vuorokaudessa kakkaava käyttää jotain, jonka pitäisi ehtiä elimistössä joksikin muuttua, niin saisi ainakin suht nopeasti muuttua.
Ja mä täällä hehkuttelen, kun sain sovittua, että yksi muusikko tulee ristiäisiin soittamaan ja laulamaan, jee! Ihastuin heidän kvartettiinsa joskus Ursulassa ja häihin halusin sen, mutta kun se ei onnistunut, niin tää muusikko siitä kvartetista kokosi sinne uuden mieskvartetin laulamaan. Nyt tää muusikko siis tulee mies + kitara periaatteella sinne ristiäisiin, ihanaa. Vielä kun saisi kanttorin, niin se olisi hienoa, mutta kyllä tuo muusikkokin on jo yksistään se piste iin päälle.
Taas on päivä puolessa, vaikka mitään ihmeitä ei olla edes vielä tehty. Meillä on myös joku univuorokausi menossa, kun tyttö nukkui eilisen päivää lähes kokonaan, iltamyöhällä vain oli hetken hereillä. Yökin nukuttiin ihan ok ja nyt nukkuu taas.
Siitä öljyn käytöstä. Minä en siis ole sitä öljyä kylpyveteen laittanut, vaan ihan suoraan iholle. Me kun ei kylvetä ammeessa, vaan minä otan aina pienen sylissäni suihkuun ja pesen vauvan siinä. Istun kyllä suihkujakkaralla, joten vauva saa siinä kölliä mun sylissäni ja nauttia lämpimän veden viratauksesta :) Olenko ainoa, joka näin tekee?
Ai niin, Hippaliinulle teretulemast munkin puolestani :)
Joors, te olitte tosiaan saaneet tehdä töitä imetyksen alussa! Ihanaa, että homma nyt sujuu. Ja minustakin tuo Tomas on ihana nimi. Meillä pojilla myös nimet, jotka päättyvät s:ään, joten sopisi meillekin, jos olisi tullut poika :)
Kynsien leikkuusta. Minä jouduin leikkaamaan pimun kynnet heti kotiintulosta seuraavana päivänä, kun hän raapi jo sairaalassa kasvonsa ihan naarmuille (tumput putoilivat nukkuessa). Ja useamman kerran ollaan nyt myöhemminkin kynsiä leikelty. Hyvin antaa neiti ne hoitaa, ettei tarvitse nukkuvalta niitä leikata. Koala, oletko kokeillut tuota konstia?
Jaha, isommat lapset tulivat sisälle ja parin tunnin päästä tulee mun isä vaimoineen käymään, joten myöhemmin uudestaan :)
Misti ja neiti 4vkoa ja 1pvä