**~**KesäHeinät viikkoon 30**~**
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[size=2][color=0000EE]25.4.
[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]23.5.
[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]24.5.
[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]11.6.
[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]13.6.
[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]19.6.
[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]20.6.
[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]21.6.
[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]23.6.
[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]25.6.
[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]26.6.
[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]27.6.
[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]28.6.
[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]29.6.
[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]30.6.
[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
[size=2][color=0000EE]1.7.
[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]2.7.
[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]3.7.
[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]4.7.
[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm
[size=2][color=0000EE]6.7.
[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]9.7.
[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]10.7.
[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm
Kommentit (156)
Älä suotta pode huonoa omaatuntoa korvikkeen antamisesta. En minäkään pode sillä mulla imetys ei onnistu eikä ole onnistunut muistakaan muksuista. Tiesin sen jo etukäteen joten en ole ottanu siitä stressiä. Minusta pääasia et vauva saa itsensä kylläiseksi ja on tyytyväinen. Vaikka en imetäkään en koe olevani muihin äiteihin nähden erilainen. Joten nou hätä Pals,annat korviketta jos siltä tuntuu ilman huonoa omaatuntoa. Voimia!
Vaunulenkki takana, n. tunti käppäiltiin. Kierrettiin tuo läheinen lampi. Jokapaikka on täynnä humalaisia nuoria kun täällä kupiossa on festarit nyt viikonlopun. Asutaan aika lähellä aluetta niin kuulu tuo musiikki tähän aika kovaa tuosta järven yli. On aika metallipainotteista ja illalla taitaa esiintyä sepultura joten ei tartte varmaan mennä nukkumaan ollenkaan ennen ku ne loppuu...
Pals: joo keskustan neuvolassahan me käydään. Se anneli oli äitiysneuvolatätinä ja nyt on sitten lastenneuvolassa joku Pirkko. Sä olit jo käyny vissiin Panun kanssa, oliko täti mukava? Meillä on tytön kanssa eka käynti ensi viikolla.
Siitä rotasta vielä. Sitä on kahta eri merkkiä olemassa. Toisessa on 2satsia ja toisessa 3. Se toinen on uudempi eli tuo jossa annetaan 3. Meillä on just sitä. Aika samoissa hinnoissa ovat. Se oli koostumukseltaan jotenkin erilainen. Mutta ei väliä kumpaa antaa. Ja molemmathan annetaan suun kautta. Mun mies sai tosiaan töistä lahjaksi vauvalle tuon ekan satsin.
Täällä rupes taas satamaan. aika epävakainen sää ollut tänään, onneksi ajoitettiin vaunuilut aurinkoiseen väliin.
illan jatkoja
-nepukka ja tytsy
Olipas paljon luettavaa! Paljon on ehtinyt tapahtua viikossa.
Tervetuloa mukaan uudet pinolaiset! Oli myös aivan mahtavaa katsella vauvakuvia. Söpöjä ovat olleet kaikki.
Vaippakekustelusta, meillä on vielä käytössä Libero 3-6 kg. Taidamme siirtyä piakkoin isompiin, kun painoa on jo varmaan kohta 5 kg ja alkaa käydä ahtaaksi.
Cuplatoneja olen antanut teelusikassa keitetyllä vedellä höystettynä. Keit' än aina kerran päivässä vettä ja käytän sitä aina tarpeen tullen. Tosin neuvolatäti sanoi, että voi jo käyttää kylmä raanavettä.
Cityäippä: Minä mene Manipuran järjestämälle äiti-vauvajoogakurssille. Se alkaa 6.8. ja on aina maanantaisin. Toinen ryhmä kokoontuu muistaakseni keskiviikkoisin. Jos jaksan, haluaisin osallistua sellaiseen jumppaan, jossa liikutaan musiikin tahdissa. Neiti tykkää kovasti " tanssimisesta" .
Babybiosta. Olen ostanut lipun 2.8. babybio näytökseen. Paikka on Helsingin Kinopalatsi ja leffa alkaa klo 11. Onko muita lähdössä? Tapaisimmeko leffan yhteydessä? Ennen elokuvaa voi olla hankalaa ryhmittyä, me ainakin nukumme yleensä jonnekin 9.30 asti...
Kävin hakemassa suvussa kiertäneen perintökastemekon. Se on ilmeisesti jostain 1800-luvun puolestavälistä. Haju on myös sen mukainen...Muuten se on oikein kaunis pitsiluomus. Minun pitäisi myös askarrella kutsukortit. Tarvikkeet on jo, mutta aikaa ei. Tilasimme pitopalvelun tekemään tarjoiltavat, käytämme sellaista kahvilaa kuin Krulla. Hinta-laatusuhde oli aika kohdallaan.
Elisabet ja tytteli melkein 6 vkoa
Paljon oli tullut tekstiä ja paljon olisi kommentoitavaa, tässä edes jotakin.
Pals voimia imetyksen kanssa! Älä pode huonoa omaatuntoa siitä lisämaidosta, vaan anna reilusti vaan silloin kun siltä tuntuu. Mielestäni myös nykypäivänä hössötetään liikaa siitä täysimetyksestä (mikä tietysti on hyvä asia), mutta aivan yhtä hyvin lapset kasvavat myös tuttelilla. Kuten jo joskus aiemmin mainitsin, jouduin ensimmäisen kuukauden ajan aikanaan syöttämään esikoista pullosta. Sen jälkeen annoin vielä ainakin toisen kuukauden ajan paljon lisämaitoa imetyksen ohella ja varmaan kolmannesta kuukaudesta alkaen poika oli täysimetyksellä. Joten veikkaan, että ajan kanssa teilläkin asiat loksahtavat kohdalleen. Ja lisämaidon antaminenhan mahdollistaa teidän molempien unet, mikä on tietysti teille molemmille tärkeää ( ja sinulle myös maidonnousun kannalta ).
Niin ja onhan siinä lisämaidon antamisessa sekin hyvä puoli, että poika huolii ruoan myös pullosta, mikä taas mahdollistaa sen, että sinäkin voit hyvällä omallatunnolla lähteä jonnekin ilman poikaa. Meidän täysimetetyt lapset nimittäin eivät ole koskaan huolineet maitoa pullosta. Joten ensimmäisen puolen vuoden aikana en kauppaankaan päässyt ilman ajatusta siitä, että pärjääkö mies lapsen kanssa kotona jos lapselle tulee nälkä. Joten katso asiaa myös positiiviselta kannalta (kehoittaa yksi kateellinen, jonka kolmaskaan lapsi ei tahdo millään huolia tuttia/pulloa).
Sitten siitä nukuttamisesta. Minä nukutan pääasiassa kyljellään mahdollisten pulautusten vuoksi. Varsinkin päiväsaikaan nukutan jonkinverran myös vatsallaan ja pyrin kääntämään pojan takaisin kylkiasentoon, kun hän on syvässä unessa. Ja meillä on kaikkien lapsien kanssa harrastettu myös kapalointia, mikä on ainakin meillä rauhoittanut vatsavaivaisenkin unia. Näin kesällä se on tietysti vähän kuuma, mutta agentilla olen nyt kesällä harrastanut kapaloa enemmän hartialiinaa. Siis taittanut harson kolmioksi ja laittanut sen hartioiden ja käsien päälle ikäänkuin hartialiinaksi. Sekin on auttanut meillä!
Sitten vielä ristiäisvaatetuksesta yksi kysymys! Minkälaisia vatteita olette ajatelleet vaihtaa lapsillenne kastemekon jälkeen juhla-asuksi (ja mistä olette ne hankkineet)? Olen yrittänyt kiertää monena päivänä kauppoja ja etsiä pojalle kivaa juhla-asua ja äsken selasin vielä (lähinnä kotimaisia) nettikauppoja, mutta mitään kivaa ei tunnu löytyvän tai sitten koot on loppu. Tästäkö se poikien kivojen juhlavaatteiden löytämisen hankaluus jo alkaa?
Nyt en taas muista mitä vielä piti kommentoida, mutta tässähän sitä nyt jo jotakin oli.
-Hippaliinu-
Eilen satoi vettä ja ukkosti, niin ilma on nyt ihanan raikas ja viilee, mutta silti meikänainen hikoilee öisin (ja päivisin), ko pieni possu. Eilen, ko neiti oli kantoliinassa jonkin aikaa, nii silloin se hiki vasta virtasikin - hui!
Pals: Mie tiiän yhen lastenhoitohuoneen, joka tarjoaa pullakahvitkin eli meillä kotona ;) Ei vaan, en itseasiassa oikeastaan tiiä millanen Ikeassa tai siellä Katalogissa on, mutta uskon kyllä löytyvän. Ja Ikeassahan on aika sokkeloista, nii sinnehän on hyvä kaivautua johonkin soppeen imettämään. En oo koskaan muuten tuota lastenhuonetarjontaa tsekannu, koska me asutaan tässä aivan lähellä ja ite oon ajottanu kauppareissut aina silleen, että tarpeen vaatiessa imetän vaikka autossa. Ja oikeesti, jos oot tulossa tännekäsin, nii mennääkös vaikka kahaveelle..?
Eilinen oli meän neitillä jotenkin ihme kärttypäivä/ilta. Ei ollut oikein mihinkään tyytyväinen - torkahteli illasta, ei oikein nukkunut kunnolla, ei ollu hyvä olla sylissä, ei sängyssä, ei sitterissä, ei missään, ei ottanu tissiä, ei tuttipulloa, ei tuttia (jota ei kyllä syö muutenkaan), vaikka selvästi näki, että hamusi käsiään, miehen olkapäätä...Ähersi, kihersi ja itkusteli. kunnes yhtäkkiä hoksasin antaa sille pikkurillini imettäväksi. Muistin ton pikkurillin jutun yhtäkkiä jostain, että kannattaa kokeilla, jos on kyse vain pelkästä imemisen halusta eikä nälästä. Ja voi pojat, ko neiti muuttui silmänräpäyksessä tyytyväiseksi - lussutti kauan aikaa mun pikkurilliäni eli sai ilmeisesti imuhalut tyydytettyä :) Ja sitten yö - klo 23 aikaan rauhottui yöunille - ennen sitä söi pullosta ja lopuksi huikat rinnasta. Heräsi ekan kerran aamulla klo 4, mutta eipä syönyt juuri mitään, vain viitisen minuuttia tissiä ja nukahti uudestaan. Heräsi sitten aamu 7 syömään ja taas urvahdus. En tiiä sitten johtuuko kärvistely sitten noista deetipoista vaiko korvikkeesta, mutta tänään meinasin olla antamatta tippoja ja seuraan, johtuko kärvistely siitä (eilen annoin jo 4 tippaa)...
Nyt aamupalasteleen, joten hyvää sunnuntaita kaikille :)
AJ
Taas on yksi kähinäyö takana. Nukahdettiin 22, nukuttiin yhteen asti, syötiin ja nukahdettiin ja nukuttiin neljään. Mutta sen jälkeen onkin sitten ähisty ja torkuttu tähän asti. Ja piereskelty niin vietävästi. Olen kahtena päivänä peräkkäin unohtanut antaa d-vitamiinit (tunnen itseni niiiiiiin huonoksi äidiksi sen takia), joten ei niistä johtuvaa masuvaivaa ainakaan ole. No, pitää seurailla vielä miten ensi yö menee. En sitä cuplatonia ole aloitanut kun tuntuu olevan väliaikaisia noi masuvaivat.
Siitä babybiosta. Mä voisin harkita myös tulemista ensi torstaina. Leffana se seuraavan bion Evan taivaanlahja kiinnostaa enemmän, mutta koska olen leffafriikki niin kyllä tuokin kiinnostaa. Hieman kyllä jännittää miten meidän herra tuollaisessa jaksaa olla. Onko joku käynyt aiemmin noissa, mitä sinne kannattaa ottaa mukaan? Kannattaako vauvaa pitää ihan turvaistuimessa (en jaksaisi isoja vaunuja ottaa, kun meidän turvaistuin/matkaratasyhdistelmä on niin kätevä)? Ja toki treffit sen jälkeen.
Elisabeth kyseli niistä näpyistä: meillä niitä tulee ja menee, välillä enemmän, välillä vähemmän. Yleensä helpottaa parissa päivässä ja sit tulee jo uudet.
Ja Elisabeth, tiedätkö perustuuko toi Manipuran jooga hathaan vai astangaan? Se ei oikein heidän sivuiltaan selvinnyt. Ja onhan se aika suolaisen hintaista kun vertaa aikuisopiston kurssiin, joka on noin 6¿/kerta =) Mutta toi on sinällään hyvässä paikassa, että voisin miettiä tuonne tulemista jos ryhmässä on tilaa vielä.
Mä olen miettinyt tota mitä Hippaliinukin kertoi. Että kun poitsu nyt syö vaan tissiä niin miten käy ekan kerran kun pitäis syödä pullosta. Ajattelin joku kerta kokeilla sitä täällä kotona ollessa, että ottaa pullosta, koska viimeistään syyskuussa tulee sellainen tilanne, että poika jää mummon hoitoon yli 5 tunniksi ja silloin pitäis pullon kelvata. Meillä kyllä toi tutti kelpaa päivisin joten ehkä se helpottaa tilannetta. Mutta tiedä häntä.
Nyt ähinä rauhottui sängyssä joten yritän käydä syömässä aamupalaa ennenkuin taas herää.
-E-
A-J, meillä on tuota vastaavaa " kärvistelyä" aika ajoin. Oikeestaan joka päivä johonkin aikaan päivästä, useimmiten illalla. Viime aikoina myös aamupäivällä, kun neiti ei ole suostunut nukkumaan (torkahtelua lukuunottamatta). En ole osannut sitä yhdistää mihinkään tippoihin tai omiin tekemisiini, sitä vaan joskus on.
Viime yö meni ihan kivasti iltahosumisen jälkeen. Nukuttiin joskus 23, syötiin 4.30 ja aamulla joskus 8:n aikaan. Eli itseasiassa aika hyvä yö! Itse en vaan meinannut saada unta tuon 4.30 jälkeen.
Täällä satoi eilen kaatamalla melkein koko päivän eli ulkoilut on jääny melkein tyystin. Harmittaa se.
Meidän neuvola neuvoi, että mahallaan ei sais nukuttaa ennen 6kk ikää. Pidän mahallaan joskus päivällä, että niskat vahvistuu. Kylelleen yleensä laitan nukkumaan, josta Meral sitten itse kellahtaa selälleen. Mutta ei kai se mahallaan nukuttaminen pahasta ole, jos vauva kerran siinä viihtyy ja se helpottaa oloa. Meral ei piere siinä asennossa, joten siinä mielessä ei ole ollut apua meitille.
Oli kommentoitavaakin, mutta unohtu..
Heippa,
Taas perinteisesti raahaudun tähän koneelle kun aamutoimet on tehty ja tyttö nukahtaa ekoille päikkäreille ja mies lähtee salille:) aika kaavoihin kangistunutta tämä meidän elämä, mutta hyvähän se on että on jonkinlainen rytmi:)
Yö meni täällä hyvin. Tyttö tosin nukahti vähän aikaisemmin kuin yleensä eli jo 10 aikaan. nukkui siitä sitten 3een. jolloin olikin sitten kaikenlaista: syöttö, hirveet puklit sängylle (meidän tytsy ei yleensä puklaa) ja sitten kauheen pierushown jälkeen hirmu määrä tavaraa vaippaan. no vaihdoin vaipan ja yritin vielä syöttää, ei huolinut. sitten tyttö valvoskeli tapansa mukaan vähän aikaa, ja nukutin hänet taas vaunukoppaan. hän kun rauhoittuu hetkessä kun sitä heiluttelee edestakaisin. meitin selkä vaan ei tahdo kestää.. no nukahti sitten puoli 4 maissa, söi 6lta hieman ja nukahti taas. tosin piti taas laittaa mahalleen että ähinä loppuisi. siinä tyttö nukkui sitten 9.30 asti äitin ja isin välissä. Toisaalta meni yö paremmin kun söi kaksi kertaa normaalin yhden sijaan kun ei tarvinnut äipän tissejä pumppailla kesken unien. ja meni tyttö aikaisemmin unille, eli sai itse ihan saman määrän unta kun muinakin öina.
On tosiaan tuosta mahallaan nukuttamisesta eri ohjeita. Sairaalassa sanottiin että mahallaan nukuttaminen on ihan ok. ja neuvolatäti myös, varsinkin päivällä. Ja äitini sanoi että silloin kun minä olin vauva, suositeltiin että nukutetaan vaan mahallaan. ja ihan terve tuli minusta vaikka mahallani nukuinkin koko vauva-ajan:) eli varmaan saa käyttää ihan omaa järkeä ja vaihdella asentoa. en minäkään koko yötä koskaan mahallaan nukuta, vaan silloin kun pierua pukkaa ja tyttö ähisee. tämä mahallaan nukuttaminen auttaa nimittäin meillä siihen.
Tänään olis sitten tarkoitus mennä katastelemaan taloja. kivaa! meillä tämä talon osto on vielä ihan alkuvaiheessa joten mennään ekaa kertaa ees paikanpäälle kattomaan. meillä on tuttujen talo tarjolla ja se on aivan ihana, mutta pitää katsoa tietysti muukin tarjonta ja tehdä ratkaisuja vasta sitten.
Oli muuten aika kovat rockit menossa illalla tuolla festareilla, hirvee mökä kuulu johonkin 1een asti. Ja sitten alakerran häiskällä oli ilmeisesti jatkot ja se kuulu sitten seuraavaksi, no ei onneksi häirinnyt kauheasti.
Mukavaaa sunnuntaipäivää kaikille:) toivottavasti muuallakin paistaa aurinko se ainakin minua aina piristää.
-nepukka ja nipukka
Eli tuntuu olevan kähisijöitä aika ajoin siis ite kullakin - tuli mieleen, että voiskohan se kähiseminen johtua just siitä, ettei vauva malta laittaa nukkumaan ja on sen takia niin yliväsynyt? Vaiko sitten hankalasta olosta ja vauva oottaa olon helpotusta joko pierujen tai röyhtäisyjen muodossa? Vaiko sitten pienimuotoisista vattanväänteistä?Meillä toi kähinä ei oo mitään suoraa huutoa, vaan just sellasta kiehnaamista ja kähisyä, josta selvästi näkee jonkin olevan vialla...
Nyt painun suihkuun, ko neiti nukkuu eikä kähise ;)
Pöh, mikä yö takana. Ilmari nukahti illalla kylvyn jälkeen kasin aikaan ja nukkui siitä puoleenyöhön. Siis hyvät unet, mutta ei me maltettu miehen kanssa mennä nukkumaan lauantai-iltana klo 20, vaan saunottiin ja kateltiin rauhassa telkkaria. Mentiin sitten vasta joskus 23.30 nukkumaan, tyhmiä kun oltiin. Ilmari sitten heräs puolen tunnin kuluttua, ja sen jälkeen nukkui vaan vajaan 2 tunnin pätkiä. Ja ähisi unissaan niin, etten oo itse nukkunut juuri yhtään. Väsyttää siis melkoisesti.
Nyt lähden omien vanhempieni luo, kun asuvat aivan lähistöllä. Siellä on innokkaita hoitajia, ja on toivoa päästä itse päikkäreille!
Pulloista ja korvikkeesta. Oon antanut Ilmarille joka päivä ainakin kerran pullosta joko omaa maitoani tai korviketta, riippuen siitä oonko ehtinyt pumpata päivän mittaan. Ideana juuri se, että oppii ottamaan myös pulloa. Mulle tulee väkisinkin itselle pidempiä poissaoloja, joten ei oo sitten mies tai mummi hätää kärsimässä, kun lasta joutuu hoitamaan. Oon itse hoitanut veljen poikaa (nyt jo 9 kk), joka ei pullosta huolinut yhtään, ja oli aika inhottavaa olla hoitamassa nälkäänsä kiljuvaa lasta. Tunsi itsensä väkisinkin huonoksi hoitajaksi... Eikä oo kyllä mieleeni tullut, että olisin jotenkin huono äiti, kun pullollekin lapsen opetan. Ja maitoa riittää imetykseen vallan mainiosti, joten tilanne on mun mielestä kaikkien kannalta loistava! Mutta kuten todettu aikaisemminkin, näissä asioissa jokainen tekee, kuten parhaaksi näkee, eikä taida olla " oikeeta ja väärää."
Jaahas, nyt Ilmari saa hermoromahduksen, joten täytyy taas mennä!
Koala ja Ilmari
Senniina, tuo " iltahosuminen" kuulostaa NIIN tutulta. Unna ainakin just väsyneenä ennen nukahtamista hosuu ihan hirveenä. No eilen päätettiin saunoa, kun Unnis oli parina edellisenäkin iltana niin hyvin nukahtanut yöunille siinä n. 22-23. No, just sitten kun saunaan päästiin, Unna alkoikin heräilemään vähän väliä. Siinä sitten kanneltiin vuorotellen. No nukahti siksi aikaa että saatiin saunottua, mutta sitten taas virkkuna. Sain viimeisen kerran Unnan yöunille vasta kahden aikaan!
No siitä sitten nukuttiin aina 5.40 asti, jolloin alkoi hirveä ährääminen sängyssä. Kurkkasin pinnikseen ja kysyin mieheltä ovatko olleet keskenään hereillä/vaihdellut vaippoja mun nukkuessa. Mies ihmetteli ja sanoi, että eivät ole. " No mutta ootko sä jostain syystä kääntänyt Unnan täällä sängyssä?" " En, miten niin?!" Eli Unna oli ITSE kääntynyt niin, että pää oli jalkopäässä ja jalat pään puolella! Siis ihan ympäriinsä kääntynyt. Kyllä nauratti! Potkinut vissiin niistä laidoista vauhtia...
A-J, minäkin oon tehnyt d-vitskukokeiluja, mutta nyt ollaan tultu siihen tulokseen, että vaikka antaa vitskuja ja Relaa, niin mahavaivat ei oo sen pahempia. Tai toisinsanoen on yhtä pahoja vaikka ei antais niitä.
elisabeth ja ellu porisi näpyistä. Meillä ne tulee ja menee. Samanlailla kuin se kesiminen, eli aina jokin kohta ensiksi ja siirtyy sitten seuraavaan kohtaan. Iho ei siis kesi enää, mutta näpyt vaihtavat aina paikkaa. Nyt on menossa rintakehä.
nepu, täällä oli Q-stock ja ihmettelin mikä hirveä ryminä alkoi puoliltaöin. No, siellä oli ilotulitus ja jyrisi ihan hyvin tänne meille asti. Hippaliinu kyseli ristiäisvaatteista. Meillä äiti tekaisi sellaisen pellavamekon tytölle. Kelpuutin sen sitten ristiäisvaatteeksi.
Laitanpa nyt sitten vaikka kuvankin siitä. Tuo on vaan tuollainen nopeasti äitillä räpsästy (huono) otos siitä mekosta, se mekko kun jäi vielä äidille. Tuon alareunan (pitsin) haluan vaihtaa. Toivottavasti löytyy kaupungilta jokin sopiva pitsi siihen. Vanhanaikaisempi. Kuvassa Unnalla just tullut ekat hormoninäpyt naamaan... Nyt mennys jo poies.
http://www.aijaa.com/v.php?i=769447.jpg
Nyt poies täältä notkumasta... ;)
-Veruska&Unna-
Kaunis on tuo Unnan mekko!
Meillä on tosiaan se tuskanen iltaähinä muuttunut enemmänkin hosumiseksi. Tyttö on tikkana hereillä ja heiluu ku heinämies. Kädet huitoo jne. Siskon poika heilu aikonaan myös iltaisin ja me sanottiin aina, että " Henri ottaa helikopterit" .
Meidän miehet lähti kattomaan Simpsoneita ja ollaan nyt naisissa kotona. Tuskin sitä mitään saa tehdyksi, kun " heinänainen" on vauhdissa.
Ykskätisyydestä tuli muuten mieleen, että eikös sellanen Ykskätisen keittokirjakin ole olemassa?
Pakkasmaidon käyttäjät! Miten sulatatte sen? Mulla on maitoa minigrip-pusseissa ja aattelin, että pitääkö se ottaa jääkaappiin ajoissa pikkuhiljaa sulamaan vai sulattaa vesihauteessa vai miten? Sitähän ei kai voi montaa kertaa lämmittää? Aattelin meinaan kokeilla sitä pullosta syöttämistä joku päivä. Parturiin on päästävä ym. muitakin asioita olis..
Mies pitää Jullelle seuraa alakerrassa, tai siis tutti pitää seuraa. Olen siis myös luovuttanut ja antanut tutin käyttöön, vaikka alunperin ajattelin, etten anna sitä ilman äärimmäistä hätää. Mutta toi poitsu kun roikkuis tississä ihan vaan lutkuttaakseen niin pääsee äiti paljon helpommalla näin.
Niistä poikien juhlavaatteista, että etsin myös kaikki Suomen kaupat läpi ja sitten siirryin noin jenkki/brittikauppoihin. Ruotsissa ois myös hyviä, mutta ne on usein ruotsiksi eikä jaksa vaivautua kääntämään (vähän on ruosteessa kieli). Tässä muutama linkki joista voi olla apua:
http://www.oneofakindkid.com/
http://www.snipsnsnails.com/
http://www.babyultimate.com/
http://www.christening-gowns.com/
Jenkeistä kannattaa tilata dollarin kurssin takia, jos ei vaan kiire saamisella ole (vie yleensä noin 14 päivää shippaus). Jullen pukuhan oli tuolta viimeisestä linkistä.
Ja mietin ihan samaa kun Senniina ton sulattamisen suhteen. Ajattelin, että ottaa jääkaappiin sulamaan edellisenä päivänä jos tietää olevansa menossa, mutta jos tarvii lisää ja nopeasti niin kait vesihaude ois paras.
Ja miten sen lämpötilan kanssa kun vauvalle antaa, eiks se ollut hieman lämpimämpää kun kädenlämpö?
Spacella muuten Jullen 4-viikkoiskuva. Meidän herrasta on tullut raggari. http://ellu300.spaces.live.com/default.aspx
-E-
Tänään sitten meilläkin koittaa arki, mies menee viiden viikon loman jälkeen ensi yönä töihin. Tuntuu tosi haikealta, kun tiedän että miehen työvuorojen takia yhteistä aikaa tulee olemaan taas todella vähän. No, kaikkeen tottuu taas...
Vielä nukuttamisesta. Virallisesti mahallaan nukuttamista ei kai suositella tuon teoreettisen tukehtumisriskin vuoksi, mutta koska vauva nukkuu niin paljon paremmin vatsallaan, olen minä ainakin päivääsaikaan, silmieni alla sitä harrastanut.
Ja maidon sulatuksesta. Jääkaapissa ja vesihauteessa molemmissa olen itse sitä sultellut. Ja toisin kuin tuttelia, rintamaitoa voi lämmittää pariin kertaan. Minullakin on aikomus alkaa totuttaa vauvaa pullolle, mutta huonoin tuloksin on ensimmäiset kokeillut menneet. Ja vielä enemmän haluaisin pojan tottuvan tuttiin, mutta sekään ei hyvältä näytä. Ennen synnytystä kanssa päätin, että annan pojalle joka päivä yhden annoksen maitoa pullosta juuri siitä syystä, että tottuu myös siihen. Se vain on jäänyt ja nyt harmittaa!
Kiitos Ellulle juhlavaatelinkeistä täytyykin perehtyä ajan kanssa!
Nyt agentti alkaa hermostua odottelemaan maitobaarin avautumista, joten täytyy mennä ( Agentit voivat kai olla vähän arvaamattomia. Vetää vielä aseen vaipastaan, jos palvelu ei pelaa ;).
-Hippaliinu-
näyttää olevan päivän teema, joten siitä siis täälläkin...
Meitä niin ekan kuin tänkin kanssa ohjeistettu nukuttamaan kyljellään ja vuorotellen molemmin puolin (pään tasapuolisen muotoutumisen vuoksi?). Mä olen vielä pönkännyt selän takaa, ettei käänny vahingossa selälleen - " heinämies kun täälläkin" - on nimittäin noi röyhtäilyt niin tiukassa, että puklujen kautta sitten päästelee ylimääräistä ilmaa.
Tutti ei nyt kelpaa ollenkaan, joten ainakin vielä äippä toimii myös huvituttina. Onkos kukaan ehtinyt jo suorittaa tieteellistä tutkimusta lempparituteista? Meillä Ainun ensitutti silikoni-imupäällä, aattelin vain jos joku muu olisi kivampi tms.
Pullot on kyllä pesty ja keitetty myös, muttei siihen rumbaan olla vielä keretty. Samaapa olen täälläkin pohtinut, että kuinkas käy, jos äippä onkin poissa. Ei taida iskä riittää pojalle, kun ei tuttikaan kelpaa väliaikaislohdukkeena...
Varmaan pitäis pumppaushommiin alkaa täälläkin, että päästään harjoitteleen sitäkin. Kohta on jo syksy ja äipän harrastukset alkaa, tai sitten ne jää väliin ensi kaudella!
Nytpä ei muuta jutunjuurta, seuraamme tilannetta... Meidän arestiveikka ei halunnut lähtee kattoon Simpsoneita, ihme sekin :O nikki + kylkikääryle
Olin melkein koko viikon maaseudun helmassa, joten en ole päässyt nettiin. Nyt yritän kahlata jättipinoa koko viikolta...Kommentoin hieman myöhemmin.
Meillä on muuten karmea hormooni-mikälie-näppykausi meneillään. Niitä näppyjä on korvanlehdissäkin! Kauanko ne näpyt pysyy?
Elisabet