** SYYS 04 Heinäkuun viimeistä kokoviikkoa **
Kommentit (83)
viime viikosta jäi vika viesti mieleen, Lilalle paljon voimia!!
mä kohta kampaajalle, gottago. palaan myöh...
äk, uhmis EI-mies ja pikkuinen istuva, konttaava ja pureva tyyppi tuolla jaloissa....
Ihan kuin lomalla olis ollut, kun oli 4 päivän vapaa! Tänään tuntui kovin takkuiselta aamulla kuuden aikaan lähteä töihin. Mutta tästä tämä taas lähtee. Ensi viikolla olenkin ma-pe vapaalla ja voihan itku - Onni aloittaa tarhan!!!!!!!!!!
Mitä siitä oikeasti tulee kun se eilenkin kauhisteli asiaa kun kerroin meneväni töihin, että " mihin minä meen?"
Me oltiin siis ihan oikeasti maalla koko pitkä viikonloppu. Kyllä alkoi rivitalo asuminen ahdistamaan vaikka me asutaan todella väljästi. Meidän talo on rakennettu 80-luvun alussa, silloin vielä ymmärrettiin, ettei tarvi ihan kuin sillit purkissa asua. Miehen veli rakentaa vaimonsa kanssa 175 neliön pohjalaistyylistä taloa vaimon kotimaille. Olohuoneen ikkunasta näkyy perunapeltoa ja aina vaan perunapeltoa. Tuvasta tulee punainen, eli " Punainen tupa ja perunamaa" toteutuu täysin:) En ihan noin maalle haluais muuttaa mutta kyllä se pisti miettimään. Oulussa ja lähikunnissakin (joita vielä joskus maaseuduksi täälläkin saattoi mieltää) on tontit niin kallittaa, pieniä ja vieri vieressä, ettei ollenkaan huvittais sellaiselle rakentaa. Jos muuttais ns. maalle täällä, sais olla kyllä omia maita, ettei joutius kaavoitusalueelle meneen. Ainoa realistinen vaihtoehto kai on, jos halutaan rakentaa, että rakennetaan mun vanhempien tontille, joka on aika iso. Siinä ei ole sitten muita naapureita kun mun vanhemmat ja isän veli, sekä hautausmaa.
No, maalla ollessamme Onni sai 20.07.2007 uuden serkkupojan!!! KÄytiin lauantaina sitä katsomassa Seinäjoen sairaalassa ja voi pirskatti että se oli IHANA!!! Reilu 4-kiloinen syntyissään ja valokuvissa tietysti näytti mielettömältä Michelin mieheltä ja pulloposkelta. Olinpas sitten unohtanut tyystin, kuinka pieniä " isotkin" vastasyntyeet ovat, kun eihän se ollut ollenkaan iso vaikka kuvat niin lupailivat:) Aivan ihana!!! Ja isä (miehen veli sisi) ihan onnesta sekaisin, jotenkin hellyttävää!
Meidän Onnista tuli lauantaina iso poika!!! Onni kakkasi pönttöön ja sanoi: " nyt tuli hyvä olo, ei ole enää pylly syvältä kipeä. Enää ei tarvi kakata vaippaan." Toista päivää panttasi kakkaa jo tuossa vaiheessa. Löysin halpis version supistajasta Seinäjoelta (8e), kun se Baby Björn maksaa yli 30e!!! Heti Onni otti supistajan omakseen, käveli illalla se kädessä vessaan ja sanoi, äiti mua kakattaa. Voi sitä riemua!!! Onni oli itsekin niin polleana sen jälkeen. Mulla on semmonen olo, että kävelemään oppimisen jälkeen tämä on suurin edistysaskel!!! Piti heti mummullekin soittaa asiasta. Onneksi ostin tuon, äiti kyllä sanoi siitä jo aikaa sitten. Sain viikonloppuna Onnin (vähän väkisillä) istuamaan pöntölle niin, että pidin kiinni. Se kuitenkin pelkäs kovasti että tippuu pönttöön.
Selostuksen pituudesta voitte päätellä, kuinka iso asia tuo oli ainakin mulle;)
Lilalle hali ja huokaus päälle. Kunpa nyt löytyisi jo jotain syötävää pikku neidille.
Enkelille voimia. Muita sanoja ei löydy.
Lillille paranemista.
Aloin miettiä tuota metelin sietokykyä. Vaikka Onni on toisaalta melko arka, ei hirveästi isoja ääniä pelkää. Ukkosta meinaa vähän aluksi aina kauhistella mutta ei muuten. Ihan onnessaan oli maalla, kun pääsi miljoona kertaa vuosimallia -55 olevan traktorin kyytiin! Minäkin ajoin sillä:) Käytiin taivastelemassa laitumella olevia lehmiä ja muuta mukavaa maalaispuuhaa.
Nyt tulee kyllä melkoisen pitkä tarina tästä. Palaan sorvin ääreen:)
T-P
Tosin ensi viikolla alkaa jo päiväkotiarki. Välillä Typy kaipaakin tarhakavereitaan, lähimmässä leikkipuistossa kun joskus on pelkkiä ilkeitä lapsia Typyn mukaan.
Typyllä on melkoinen uhmakausi taas pinnassa, tahto on vahva...
Miehen mukaan joku sääguru on ennustanut lämmintä elokuuta. Olishan ihanaa, jos ei heti loman loputtua tarvitsisi alkaa pukeutua syksyisemmin. Maalla ollaan kyllä lämmitetty uuneja aina silloin tällöin, ettei tuntuisi niin kostealta. Kasvimaa on valitettavasti tänä vuonna jäänyt retuperälle eikä omppujakaan tule kuin muutama. Äitini on intoutunut siirtelemään kasveja paikasta toiseen, joten piha on ihan myllätty.
Terkut, Keilin
Syksyinen ilma...
Kuulostipa kivalta, TiPi, Onnin kakkahommat :) Onpa Onni jo iso poika! Vaikea kuvitella, että meillä Antsan saisin pöntölle, vaikka meillä pienentäjä onkin. Potalle onnistuu kakkaus harvakseltaan. Antsa kyllä kakkaa keskimäärin 2 kertaa päivässä (vatsan toiminta ollut samalla tasolla vauvasta lähtien :)), mutta kakkahätää kiljuu siinä vaiheessa, kun vaippa on jo likastunut. Kaipa tästä pitäisi toimertua innostamaan poikaa enemmän. Kovasti kyllä kehun aina kun se onnistuu. Päiväkodissa tosin sanovat, että käy sujuvasti jo itse potalla...
Mies lähti kaverinsa kanssa mökille. Kaveri tuli Etelä-Suomesta asti kalastelemaan ja ovat siellä muutaman päivän. Sitten tulee takaisin ja ensi viikolla lähdemme viikoksi hillastamaan koko perhe (josko muutamia korpihilloja löytyisi. Jos löytyy kovasti, poimin myyntiin :))
Työnteko sucks...*vertaishalaus Ankkikselle* onneksi ensi viikolla alkaa pari viikon loma . Nimim." Tulee todella tarpeeseen"
Kaikki asiat taas tuntuvat niin ylitsepääsemättömän vaikeilta. Kurkkua ihan kuristaa. Täytyypä yrittää ryhdistäytyä..
Mieli melko matalana,
SaaMari
Oih ja voih, että olin raato kun tulin töistä kotiin. Poijjaat oli uimarannalla, joten ehdin torkahtaa muutamaksi minuutiksi. Sitten mattopyykille. Otin Onnin matkaan, niin sai mies tehdä (tekee vieläkin) etupihan terassia. Tai semmosia puu ritilöitä, vai mitä lie, laittaa paikoilleen. Otettiin irti kun maalattiin.
Mentiin siis mummulaan päin joen varteen mattopyykille. Pesin vaan neljä mattoa. Se on sitä katoavaa kansanperinnettä tuokin homma, että joessa (tai missä vedessä vaan) pestään. Se on jännä, miten täällä nuo hommat kielletään ja maailma hukkuu muualla kirjaimellisesti paskaan. Just luin sunnuntain hesarista tänään töissä kiinalaisesta kylästä, jossa ihmiset sairastuu syöpään, koska joki, josta ne ottaa kasteluveden omille viljelmilleen, on ihan saastunut. Läheinen tehdas laskee kaikki jätteensä sinne. Ja että Kiinassa sijaitsee maailman 16 saastuneinta kaupunkia 20:sta. Huh huh. Että kyllä se mäntysuopa jokiveteen päässeenä onkin iso juttu.
Tässä mennään isoin harppauksin kohti " ison pojan elämää" , joka kuulemma alkaa kun täyttää 3:) Tänään tuli kyllä kahdet pissit housuun, toiset melkein kokonaan... Kun ei malta tulla sanomaan. Itsehän herra ei pissaa. Nyt iltapissan sain ekan kerran tekemään itse!!! Seisoi siinä jakkaralla ja heilutteli värkkiään. Kun sanoin, ota kiinni siitä ja pissaa niin ei mitään. Olis pitänyt auttaa. Kunnes muistin muiden kokemuksia näiltä sivuilta, että lapsi saattaakin haluta pissata ihan rauhassa. Kuinkas ollakaan kun ehdotin moista, niin Onnihan pissasi ihan itse! Kun oltiin jo suihkussa käyty, pyyhkäisin paperilla tipat värkistä vielä mutta ei auta. Onnilla kun on oma EI NIIN IHANA tapansa mennä vessan oven edessä olevalle lankamatolle mahalleen ja pyyhkii vehkeensä siihen:) tai :/ Mistä lie oppinut. Yritin nyt taas torua sitä, ei se onneksi ihan aina noin tee.
Hitsi kun on epävarmaa, jatkuuko ne työt vai ei. Ihmiset, jotka sen päättää on lomalla nyt ja kun tulevat ensi viikolla, mulla on vapaata! Sitten oliskin vain viikko enää töitä. Ei muuten mutta kun hakevat taas yörespaa tuonne uuteen hotelliin... Tosin olen kyllä päättänyt olla nielemättä ylpeyttäni että hakisin sinne. Hain aikoinaan esimiespaikkaa, respapaikkaa ja sitten vielä yörespaa. Hotellin aukaisemisen jälkeen yörespan paikka on jo toistamiseen auki. Siitäs saivat kun eivät palkanneet mua!
Nyt taidan mennä syömään jotain. Onni onkin tänään muuten ollut aika ihanalla tuulella. Mummua ja pappaa kun näki pitkästä aikaa tänään, vastaus kaikkiin kysymyksiin oli ei mutta pian se mieli siitä muuttui.
Saamuska, onkos siellä korkeuksilla sitten hilloja? Meidän isä oli viime yönä ja taas lähti täksi yöksi hillaan jonnekin Ranuan seudulle kai. Ei ihan hirveästi ollut kai löytynyt viime yönä.
No nyt pulinat pois.
T-P
Mun piti oikein moneen kertaan katella ja miettiä, että miks on uusi aloitus. Oltiin tänään Power parkissa, joten ei ihan tuntunu maanantailta. Ihan hyvin meni reissu. Mä en yhtään välitä tuollaisista paikoista, mutta tulipahan käytyä. Siistiä siellä kyllä oli ja lapset nautti, ainakin välillä. Ihan pienten laitteissa vain pystyivät olemaan. Esikoinen olisi päässyt muuallekin, muttei sitten itekään halunnut, kun näki, millaisia olivat. Mutta tosi nopeasti siellä päivä vilahti. Tosi kuuma päivä olikin. Onneksi ei kukaan kuitenka palanut. Aluksi olikin pilvistä ja oltiinhan siinä liikkeessä. Äitini oli mukana ja maksoi rannekkeet ym ja ruuan ja siskoni tarjos jäätelöt, joten iteltä meni vaan matkakulut :)
No, kohtapuoliin meille tulee se viemäröinti ja siitä yli 1000e maksettavaa. Ja maksussa on putkimiehen 700e lasku, josta kylläkin pitäis saada enempi puolet vakuutuksesta takaisin.
Lila. Voi kökkö :(
Halaus.
Saamuskalle halaus myös. Onneksi loma häämöttää.
täällä ainkin marjat on ollu työn takana. kolmisen kiloa mies on keränny pakkaseen ja jonkin verran on syöty. Täällä oli avoimilta paikoilta kaikki paleltunu ja korpihillatkin tosiaan hakusalla. Nyt jo ylikypsiä. Seuraavaks pitäis ehtiä mansikoita keräämään ja mustikatkin alkaa jo olla kypsiä. Käsin on voinu jo poimiakin, mutta koneella tulee niin paljon raakoja mukaan.
Rintoja kivistää kovin, vaikka kävin jo suihkussa ja vähän hieroin/lypsin. pitäis tiesti saada ajatukset kokoon ja tajuta, että se loppui nyt, niin kroppakin ehtis paremmin mukaan.
T@hti
Eilen oltiin aamulla siellä passihahkureissulla joka sujui ihan hyvin. Hieman mieli kävi haikeaksi, kun suurin osa oli siellä viisumihakemusten takia. Mieheltä kysyin mikä fiilis, niin sanoi vaan ärsyttävän jo ajatuskin siitä byrokratiasta:) Että näin eri tavalla voi asian ajatella:)
Päivällä syötiin ruoka kotona. Mun vanhemmat oli täällä ja poimi suurimman osan punaherukoista joita olikin aika paljon. Melkeen ämpärillisen poimivat ainokaisesta puskastamme ja silti sinne jäi vielä jäljellekin.
Ruoan jälkeen suunnattiin Puuhamaahan, kun tää Suomen kesä näyttää taas niitä parhaita puoliaan, kuten nyt ikkunasta näkyy. Piti hyödyntää aurinkoinen päivä, vaikkei koko päiväksi ehdittykään. Tosin aurinkokin meni pilveen ja iltasella oli jo tosi kylmä siellä. Sade alkoikin, kun päästiin motarille paluumatkalla. Lapset tykkäsi, vaikka lopulta noin pienille kivoimmat jutut on niitä puistotelineitä. Iso liukumäki oli myös aika pop. Väkeä oli ihan törkeän paljon ja esim. liukumäessä loppui liukupussit kesken. Meidän liukumiset loppui, kun pienemmältä vietiin pussi mäestä poistuessa. Reilu kerho iski. Tyttö oli tosin kaatunut portaiden ylhäällä juuri, eli saattoi olla valmis lähtemään muualle. Ilman itkua päästiin. Vesipuisto jäi kokematta, kun mun mielestä oli ihan liian kylmä.
Mun pitäis jossain välissä mennä ostamaan uusi uimapuku. Vanha kirjaimellisesti hajoaa päälle. Lähikaupoista ei löytynyt sopivaa ja mieluista (jonka hinta ei ollut 60-70 euroa).
TiPi, meilläkin on Nukin supistaja, ei maksa paljoa. Päätin juuri eilen, että myyn potat kirppiksellä seuraavalla kerralla pois. Sen takia vaan haluaa niitä käyttää, kun ne on olemassa. Ihan hyvin pärjäis ilmankin, kun Saarenmaalla pärjäsi ilman mitään apuja ja pöntöllä istui ihan itsekseen. Ihanaa saada kaksi isoa kapistusta pois lattioilta:) Matkasängynkin voisin kohta myydä. Vaunuthan oli jo hetken aikaa myynnissä, muttei löytynyt ostajaa vielä. Loman jälkeen sitten uudelleen. Nimim. tahtoo päästä ylimääräisestä tavarasta eroon:)
Koiruus eilen loukkasi varpaansa. Meidän äiti tuli aamulla ja minä vielä innostin koiraa etukäteen. Toinen sitten tohkeissaan vinkui ja raapi ovea, kun äiti oli oven takana. Jotain kävi varpaaseen, muttei nähty mitään sen kummempaa siinä. Illalla Puuhamaasta tullessa huomattiin, että koira nuolee jalkaa koko ajan ja varvas on ihan punainen ja turvonnut. Puhdistettiin pari kertaa kunnolla ja laitettiin kaulus yöksi. Nyt näytää ihan hyvältä taas.
Hyviä päivänjatkoja!
T: Ynis
Voi kökkö. Mies käytti koiran ulkona ja puhdisti varvasta saaden sen vuotamaan verta. Ei siinä näy kuin pintahaavoja, ihan pieniä, mutta ilmeisesti verta tulee helposti. Mies liian innokkaasti varmaan pumpulilla pyyhki puhdistusaineella. Vähempikin riittäis. Ärsyttää.
T: Ynis ja alituiseen sairas koira:(
Stokkan iso muovikassi täynnä vaatekaapista raivattuja paitoja odottaa kirppikselle menoa. Puoli samanlaista kassia varmaankin tulee, kun pesen vielä kasan neuleita ja neuletakkeja. Miksi en keväällä jo raivannut noita kaikkia pois, kysyn itseltäni? :) Tulipa tilaa kaappiin. Minä olen kasvanut, vanhat paidat on ihan napapaitoja:)
Tulkaahan juttelemaan ja viihdyttämään sadepäivänä!
Ynis taitaa se koiran boxi olla liian iso. Mahtuis kyllä konttiin mutta sit ei muuta matkatavaraa mahdukkaan mukaan. Harmi. Koiran tassuun pikaista paranemista.
Mies käytti Veetin tänään lääkärissä. Veeti on jo melkein viikon alittanut kipua nivusen kohdalla. Oli taas niin tyhmä terveyskeskus lääkäri ettei tiennyt mistään mitään. Lähetti Veetin sitten lastenklinikalle tutkimuksiin. On vaan nivusessa turvonnut imusolmuke. Ottivat verikokeet ja kaikki niissä ok. Sanoivat vaan että heti sinne uudestaan jos kivut kovenee yms.
Vitsi taas lyö pää ihan tyhjää että mitä pitikään kirjoittaa. Taidan mennä pyykkejä ripustamaan ja palata myöhemmin.
Öttis, Veeti ja Venla
Vaan heti tyhjeni pää, lukemassa olen käynyt vaan en kirjoittanut.
Taas työterveyshuollossa töissä...
Mekin oltiin Puuhamaassa Een kanssa, en muista joko kerroin. Me mentiin vesipuistoon, mutta lasten altaan vesi oli aivan jäätävää eli ei pystytty ollenkaan uimaan, harmitti molempia! Ee tykkäs ampumisesta (palloja, sellaisilla ilmanpaine aseilla), pomppulinnasta ja sähköautoista. Me tehtiin tosi pika reissu kun oltiin lauantai aamuna vain 2 tuntia.
Toivottavasti Rosalle löytyisi vihdoin ruokaa ja muutenkin teidän elo helpottaisi!
Ankkikselle, SaaMarille ja Ti-Pille voimia työpähkäilyihin!
Minä hain nyt polin hoitajan paikkaa ja kohta tulee auki äitiysneuvolan th:n paikka mitä aion myös hakea, saas nähä miten mun käy?!
Mari ja miehet
Kömpikäähän jo koloistanne, lomalaiset:) Minä tulin vaan pinoa pelastamaan. Saunaan pitää lähteä. Huomenna aamulla labraan meno, töhintulotarkastukseen liittyen. Iltavuoroon sitten töihin.
Tänään olis väsyttänyt ihan kauheasti aamulla. Päätin jo illalla, että menen autolla töihin, että pääsen töistä suoraan salille. Juu, pääsen kyllä pyörälläkin ja itse asiassa sali on aika lähellä työpaikkaa mutta ei taas palvele tarkoitustaan liika pyöräily salipäivänä. No, en olis aamulla jaksanutkaan pyörällä lähteä. Hyvä kun auton rattiin jaksoin tallustaa. Nukuin huonosti ja Onni myös. Se tuli viereen (siis haettiin) ja potkiskeli ja itkeskeli siinä. Sain sentään nukkua 20min normaalia pidempään eli 10 yli kuuteen:) Luksusta;)
Tuossapa tuli tunti sitten vettä niin paljon, että harvoin näkee tuollaista sadetta. Oli joku ohimenevä ukkosmyrskykuuro. Hahaa, hauska sana. Tuuli kovasti ja satoi ihan älyttömästi. Vasta sateen hiljennyttyä normaaliksi kovaksi sateeksi, ukkonen jyrähti muutaman kerran. Siinä sai pihakukat kyytiä.
No mutta nyt väsyttää. Saunaan ja sitten nukkumaan, että jaksaa herätä seiskan pintaan aamulla.
T-P
Aamulla oli niin syksyinen tuntu ilmassa,hyi!
Sunnuntaina käytiin Puuhamaassa,mies oli ihan ok kunnossa,välillä kyllä piti levähtää!Harmitti vaan ku selvittii lähtemään vasta vaille 12(kun minä laittelin ite kaiken)ja jo kehällä tuli eka pissahätä lapsille!!!!
Molemmat lapset tykkäs hirmusti ja viimiseks käytiin uimassa.Su oli lämmin päivä :-) Minä ja typy oltii lastenaltaassa ja pojat laski mäkiä!!!!
Väkeä oli kyllä paljon ja pelihallissa aika paljon pelejä rikki :-( Pojat tykkäis pelata-ja minäki flipperiä.
Kotiin lähtiessa typy simahti heti autoon.Ihan hyvä aika päikelle puol8..venähti sitten ilta.
Mä kyllä tykkään noista lastenpaikoista..puuhamaat yms. jos vaan on lämmin,aurinko paistaa ja hyviä eväitä :-) Nyt jo lasten kanssa helpompi liikkua vaik typy hirveesti karkailee!!Ei usko yhtää et ei saa juosta!
Saamuskalle lämpöisiä ajatusksia!
Yniksen koiruudelle paranemista!
Hienoa Onska!!! :-) Toivottavasti T-P:n työkuviot selviää,samoin Marin!
Mua alkoaa jo ahitaa ku ei ole paikkaa valmiina...ku ois osa-aika päivätyö...
Lapsia nukkumaan nyt,jatkan tänään tai ku ehin...
jatu
Mies läks nukkumaan :-/ Ei koskaan mene tähän aikaa,ei edes työviikoilla..paitsi kun vi***taa suuresti.No,eipä tuo hyvää seuraa oiskaa...
Eilen käytiin Porvossa.Tosi huono reissu.Mies halus lähtee ip:llä.Herätettii typy unilta ja mentii..No,herätetty typy oli tosi riemu seuraa ja alko viel sataaki!!Sainpahan suklaata :-) Oisin vaa tahtonu kierrellä vanhaa porvoota kunnolla..Ajattelin et jos sitte ennen joulua menisin..
Suklaalle ei kyllä tarvetta olis.Mies lähtee to töihin ja sillon saa taas ruoka ja juomapuolikin siirtyä arkeen!
Tänää olin jumpassa ja teki hyvää!Viimevkolla jäi kaikki väliin..
Voi Rosaa :-( kyllä teille jo todella soisin helpotusta eloon!!!
Keilin:Hellettä minä toivosin hirveesti mut vasta joku sääsetä sano et ei tuu enää,et ei vaan voi tulla :-( Tuntuu et ei selvii talvesta ku ei ole saanu kunnolla lämpöä...
Siirryn sohvalle..
jatu
Mies edelleen mökillä, joten hommaa on taas tänään lasten kanssa riittänyt. Työhommat vähän paremmalla tolalla kuin eilen, joten vähän vähemmän kiristää vanne...Tosin vielä yksi pikku työongelma perjantaihin liittyen, mutta kaipa se järjestyy. Mies tulee huomenna ja hakee Antsan hoidosta, niin saan tehdä pidemmän päivän. kaksi seuraava viikkoahan onkin sitten lomaa.
Söimme lasten kanssa nimipäiväpannukakkua. Leivoin myös leivän (en olekaan pariin viikkoon ostanut kaupan leipää...minä ahkeruuden perikuva :))
Antsa onkin ihmelapsi, eikä hitaanpuoleinen, kuten luulin ;) Tyttö-keskimmäinen on treenannut pikkuveljeään ja tänään sitten esittelivät minulle: " Laske Antsa kymmeneen!" ja syyspoikahan laski: " ukki, kakki, koome, neeja, viisi, kuusi.......teitteman.." Sitten piti tytön autta kahdeksassa, mutta poika osasi vielä " uhlekkan ja kummenen!" . Vähänkös olin ylpeä. Tuleva Einstein :) Voi kun vielä oppisi kunnolla potalle ;)
Huomaan voivani henkisesti paremmin, kun viljelen taas hymiöitä :) Ymmärrän kyllä loistavasti Aipan yskän siitä, miten joku asia painaa niin, ettei saa oikein muuta ajateltuakaan. Minullakin on yksi sellainen asia *halaus* ja *toinen halaus* heti perään.
Jatketaanpa viikkoa. Se taitaa kyllä jatkua ihan itsestäänkin :)
Hah-hah.....*krmh*
Saamuska♥
Lomarytmissä minäkin tähän aikaan vielä koneella. Taas näyttää koiran varvas paremmalta eikä vuoda enää. Tötterö päässä ollut päivän. Aika eläinlääkärille klo 9 ja aukeavatkin siihen aikaan. Voikohan aikaa silloin vielä perua. Kun tietää, että rahaa menee ainakin 40 euroa taas ja jos onkin turhan takia.
Öttis, arvelinkin ettei jää tilaa muille tavaroille ton ison häkin kanssa. Toivottavasti löydäette sopivan! Tai jos Star tms ois sopiva laiva? Tai saisitteko koiran kasvattajalle hoitoon?
Minäkin toivon Rosalle sopivia ruokia!
Saamuska, saathan puhuttua asioista jollekin?! Ymmärrän, ettei puolitutuille viitsi ja ainakaan julkisesti, mutta jollekin kuitenkin.
Toivon muutenkin, ettei kukaan turhaan nolostu vaikeita asioita, vaan luottaa muiden ymmärtävän. Ainahan elämässä asiat ei suju niin kuin toivois, mutta ei ole tarvetta pelätä muiden tuomitsevan sen takia. Jos parisuhde tms. tökkii, niin uskokaa vaan, ettette ole ainoita samassa tilanteessa. Täällä varsinkin saa helposti sellaisen käsityksen, että muilla on aina niin hyvin asiat.
Nyt valun tötteröpään kanssa nukkumaan. Tänä aamuna heräsinkin klo 7 ja katsoin, että koira oli kaulus kaulassa sohvan vieressä, mutta panta oli irrallaan pötkönä vierässä. Kaulus näköjään pysyi pelkästäänkin paikallaan....
Illan vika ja aamun eka. Missä olette? Jatu? Enkeli? Muut?
Voi jee, mies löysi eilen pienemmän ekat passikuvat joissa ikää noin 4kk. Vähänkö suloinen!
Mies lähti käyttämään koiraa lääkärissä, vaikka mietittiin perumistakin. Ei vaan voi perua ennen sitä ysiä, kun paikka aukeaa. Mies mietti, että on sama mennä sinne tiskin taakse ja kysyä mitä tehdään. Onneksi on lähellä meidän eläinlääkäri. Ilmeisesti ovat jääneet sinne, kun eivät ole takaisinkaan tulleet. Varvas näytti edelleen nyt aamullakin ihan ok:lta.
Kävin eilen läpi meidän digikuvia ja totesin, että vuoden kuvat ois tilaamatta ja laittamatta albumiin. Voi tympeys. Joitain kuvia viime kesältä oli jo tilattuna, mutta kaikkia ei. Minä haluan ne järjestykseen, joten nyt pitäis odottaa, että mies tilaa kaikki puuttuvat kuvat ja pääsen niitä laittamaan. Menee siis ainakin ensi viikkoon, jolloin ei olla taas kotona enkä ehdi mitään. Aina käy näin, kun saan inspiraation laittaa kuvia. Tai sitten loppuu albumit tai valokuvatarrat. Ehkä pitää jatkaa kämpän raivausprojektia...
T: Ynis, lähes yksinpuhelija:)
ja Enkeli taasen aamun ekana:)
T: Ynis, koko päivän häirikkö:)
Vika lomapäivä :-(
Mietitään just et mitä tekis ja miten loma meni niin ni nopeesti ja monta pititehä-juttua jäi tekemättä :-/
Kiva ku Ynis lomailee ni on pinossa seuraa :-)
Mulla on teetetty viimeks 2004joulun kuvat et tekemistä ois...Albumissa on kuvat ajalta enne typyä!Ärsyttää!!!Välil aattelen et ku ei digiä ni kuvat tulis tilattua heti!
Missäs yökyöpeli Kerppu????Illalla tajusin et ei ole aikoihin näyttäytyny!
Työkkärin sivuille taas!!
jatu
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10779862&p=1&mpage=7&tmod…