Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<>-<>-<> TAMMENTERHOT ma-ti <>-<>-<>

23.07.2007 |

[color=DC143C][b]

Erittäin aurinkoista vkon 30 alkua ![/b]

Viikonlopun jutskia:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10812011&p=1&tmo…

Sekä Tammiksien kasvulista:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10788396&p=3&tmo…

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=800080]

Olenkos minä nyt sitten aamuvirkku?

Piti oikein etusormen kanssa mennä listaa läpi, että eikö tosiaan oo vielä viikonavausta!

Toivottavasti tämä viikko alkaa kaikille todella aurinkoisissa merkeissä! Viime viikon loppupuolella ja viikonloppuna on vähän fiilistelty murheita ja hyvä niin, että niitä saa tännekin purkaa! Ihan kaikkea eikä yksistään vauva-asioihin liittyviä. Joskus toivoo, että elämässäkin olisi niinkuin korttipelissä, että saa jonkun pantin eikä tartte sillä kierroksella pelata..kattella vaan sivusta. No joskus siltä tietysti tuntuu oikeastikin. Joten pantin sijaan ehkä voisi toivoakin ylimääräisiä jokereita tai valtteja ;-)

Ystäväni lähetti mulle otteen [b]70-luvun loppupuolen neuvolakortin[/b] mukana olleesta ohjeesta, miten vauvoja on siihen aikaan neuvottu syöttään ja mitä. Katsokaas ja hämmästelkääs:

2 vkoa: " maitoa, mehuja opetetaan"

1kk: " hedelmäraasteita"

2kk: " raasteita ja mehuja, maitoa 750g/vrk"

3kk: " vihannesmuhennoksia vähitellen"

4kk: " maksaa, persiljaa, vihanneksia, hedelmiä"

5kk: " kevyttä sekaruokaa, viiliä, jogurttia, 1/2ltr maitoa/vrk"

6kk: " kevyttä sekaruokaa"

Eli jos täällä hämmästellään aikaisia kiinteän ruuan aloittamisajankohtia (3kk) iässä niin olemme itse saaneet ruokia tuon suosituksen mukaan, eikä meistäkään nyt tämän pöllömpiä ole tullut ;-)

Evelyn kyseli rintaraivareista, meillä ei siihen tilanteeseen oo vastausta kun mennään pullolla, mutta siihen liittyen tuntuu olevan tähän ikäkohtaan tulevan noita ruokaraivareita. Eli ei vissiin oo väliksi syökä tissiä vai kiinteitä, kun joka tapauksessa saa silloin tällöin " raivareita" ? Muilla? Meillä puuroo syödessä on tunne kuin käärmettä syöttäisi. Silti tykkää, on nälkä ja syö kyllä, mutta lusikan osuminen suuhun onkin sitten jo taitolaji! Ja jos yrittää pitää vähänkin paikoillaan, niin johan repee... Yleensä vähän rauhottuu kun syöminen etenee.

Ihana seurata näitä vauvojen kehityksiä! Jotenkin mahtavaa huomata, kuinka tyttö ymmärtää puhetta. Vastaa kysymyksiin ilmein ja elein, kuten otatko vettä, onko nälkä, tuutko syliin jne.. JA voi jos et teekkään niin kuten kysyt *hih*

Oltiin sunnuntai ajelemassa lähimaakunnissa ja tyttö olikin tosi väsyksissä illalla ja nukahti yhdeksän aikaan mun syliin iltamaidon päälle eikä kertaakaan herännyt itkeen yms.

[b]Maitomäärä[/b] Evelyn taisi kysellä, joku sanoi jossain pinossa, että nyrkkisääntönä voi pitää kilomäärää deseinä. Eli jos painaa 7kg niin pitäisi juoda 7dl jne.. Mutta en tiedä mihin asti toi sitten pätee. Meillä on mennyt aika hyvin tuon mukaan. Huomaa, että nyt kun syö kiinteitä jo monta kertaa päivässä niin tulee yhtäkkisiä janopuuskia ja saattaa juoda vettäkin kerralla enemmän.

Ja nyt suihkuun ja sitten Rixun kaa vaunuttelemaan. Tämän kesän aurinkoiset päivät on niin kortilla että pitää kaikki hyödyntää =)

[/color]

Mary & Rixu +6kk

Vierailija
2/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=9A32CD]Niin se viikonloppu taas vierähti nopsaan. Olikin ihan kivaa, sillä miehen sisko miehineen oli pe-la meillä kylässä, lauantaina me käytiin tapaamassa minun serkkuani perheineen ja eilen käytiin naapurissa kahvilla (heillä myös aika saman ikäinen poitsu kuin meillä).

Mä niin odotan, että miehellä alkais kesäloma. On se niin kiva, kun mies on kotosalla. Ja päästäis taas reissuunkin, ainakin minun vanhempien ja miehen vanhempien luo ja miehen vanhempien mökille saareen :)

Mut sit piti kommentoidakin jotain...

[b]Tau79:[/b] Meille on ohjeistettu kiinteiden aloitukset niin, että 1 uusi aine/viikko ja jos tulee oireita, niin sitten viikko väliä seuraavaan uuteen. Meillä on tullut onneksi oireita vasta perunasta ja persikasta!!! Toivottavasti ei tule enää muista. Toivottavasti teilläkään nyt ei ihan kaikki saa oireita aikaan!

Meillä ei ole mitään " äiti on pop" -vaihetta. Musta tuntuu, että tuo poika on enemmän isänsä perään iltaisin, kun sitä vihdoin työpäivän jälkeen näkee. Mut ihan hyvä niin! :)

[b]Evelyn79:[/b] Meillähän poika lopetti itse tissinsyönnin juuri puoli vuotta täytettyään ja ihan samalla tavalla kuin teillä, meillä ensin taisteltiin pari viikkoa. Sit mä kyllästyin siihen ainaiseen taisteluun ja päätin, et jos toinen ei tissiä huoli niin olkoon. Kyllähän se äitillä koville otti, mutta nyt ollaan menty pari viikkoa korvikkeella kiinteiden lisäksi ja poika on tyytyväinen. Puolivuotiin pitäisi saada maitoa kiinteiden lisäksi 600-800ml (vellit mukaan lukien). Mä annan kerralla yleensä 100-120ml. Nesteitä kaikenkaikkiaan pitää tietty saada vähän enemmän, mutta nesteeksi luetaan kuulemma kaikki soseetkin, sillä nekin on pääasiassa nestettä.

Mut nyt tää yhdellä kädellä kirjoittaminen käy rankaksi, ku tuo poitsu ei istu mitenkään rauhallisesti tässä sylissä. Jatkan myöhemmin...

-Sulina ja poju (kohta 7kk)-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu tuli ja viikonloppu meni. Oltin rannalla molempina päivinä sillä loputuloksella, että minä, joka _en koskaan_ pala, onnistun kärventämään selkänahkani lapaluiden välistä. Pitää vissiin ruveta käyttämään kertoimia ainakin ekoina rantakertoina, kun joku/jokin on muuttumut. Onko se se otsoonikerroksen reikä...?

Rintaraivareita poitsu sai tuossa kuukausi sitten melkein joka tissittelyn aikana, mutta nyt sujuu taas ihan mallikkaasti. Sai samoihin aikoihin ekat hampaansa eli ilmeisesti imeminen ei oikein tuntunut hyvältä siellä ikenessä. Pullostahan ei tarvitse sitä maitoa imeä naama punaisena ja siksi ilmeisesti vauvat ottavat mieluummin korviketta tai pullotettua rintamaitoa, raivoamatta.

Marylle parkki-infoa; Toriparkki on aika kallis, mutta sieltä löytyy tilaa oikeastaan aina. Citymarketin kellarissahan on myös paljon paikkoja ja se on kiekolla ilmainen 2h. Toisin sanoen niin kauan kuin haluaa... ;-) Paikka vaan on usein täynnä, varsinkin iltapäivisin. Kadunvarressa lähimmät ilmaiset paikat ovat Raastuvankadulla ja Kirkkopuistikolla, samoin Hietasaarenkadun ja Kirjastokadun välisellä palokujalla on usein aamusta tilaa. Koska olette tulossa? Jos kaipaat kaffiseuraa, ilmoittele!

Jaahas, loppui lyhyeen kommentointi. Äitini tuli veljenpojan kanssa ja nyt lähdetään kylille humputtelemaan. Aurinkoista alkuviikkoa!

¨c¨ja iso-O 3.1

Vierailija
4/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalinkatkuista maanantaita, Terhot! Tässä perheessä viikonpäivät ihan hukassa, olo ihan kuin kunnon lomalaisella, lauantai siis koko ajan :)

Remonttia pukkaa taas näitten sadepäivien vuoksi. Teitä vissiin Suomessa säät hellii? Täällä sataa TAAS vettä taivaan täydeltä. Viime viikolla oli yksi (1) kaunis päivä. Harmittaa. Ois niin ihana olla rannalla ja ulkoilla. No, tuleepahan pyykkitupa valmiiksi ;) Olen pari päivää nyt hionut ja maalaillut kellarin vanhoja ovia. Kamala homma noitten peiliovien hiominen. Mutta olen kolmen vuoden aikana jo 5 kunnostanut, eiköhän vielä pari saa aikaiseksi :)

Hannes on vauhdissa ollut taas kello kuudesta lähtien. Just tyypillistä, kun on mun vuoro herätä aamulla. Eilen nukuin yhteentoista, mies oli aamulla kerennyt poikien kanssa käydä kaupoillakin. Nukkui tosi huonosti viime yön muutenkin, heräili ja itkeskeli ja touhusi. Syynä luulen olevan uuden hampaan pukkaaminen taikka sitten uusien taitojen oppiminen, poika oppi nimittäin eilen konttaamaan. Kauan sitä on harjoitellutkin! Mutta ei näytä siihen tyytyvän, ylös ois päästävä! Nousee " karhukävelyasentoon" , siis suorille jaloille kädet kiinni lattiassa ja yrittää päästää käsiä irti. No, nenälleenhän tuo tulee. Perässä saa olla koko ajan, ettei pääse laattalattialla satuttamaan itseensä. Istualleen pääsee nyt myös konttausasennosta, mutta ei kauaa istu tukevasti vaan horjahtaa kyljelleen ja siitä takaisin kontilleen.

Meku ja Tigger, kiva kuulla teistä! Tai, no, Tiggeriä oon käynyt välillä vaklaamassa tuolla Enskoissa ;)

Nyt käy kitinä tuolla lattialla sen mukaiseksi, että pitäs laitta poika ulos vaunuihin ja nukkumaan! Palaan myöhemmin, jos ehdin..

Voikaahan hyvin kaikki!

/A ja Hannes 19.1

Vierailija
5/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se viikonloppu tosiaan menikin ja nopsaan!

Miehen tyttö tuli perjantaina ja kuten yleensä, piti konetta varattuna mesettelyihin...;)

Tosin systerin samanikäiset likat tuli meille lauantaina ja likat nukkuivat teltassa niin oli vähän tytölläkin seuraa muista kun pikkuveljestä ja meistä " kalkkiksista" ...

Kalkkis oon sen takia kun tuli lomaviikolla kun tyttö oli täällä niin hieman erimielisyyksiä Sinkkuelämää-sarjan kattomisesta: minä kun olin ja olen ehdottomasti sitä mieltä ettei tosiaankaan oo mikään 13-14 vuotiaitten sarja ja tyttö taas jankkas et ku KAIKKI muutkin sitä kattoo....! No, en antanut periksi ja sanoin että jos äitinsä antaa kattoa niin siitä vaan (onkohan kattonut siitä jaksoakaan ite, tietäis paremmin syyn miksi sitä lähetetään suht myöhään...?) mutta täällä meillä se on aikuisten sarja! (itekin välillä punastelee niille jutuille/kohtauksille!).

Mitäs te muut äireet ootte mieltä, annatteko/antaisitteko teinienne kattoa kyseistä " terhomammojen" lempparia?

Lauantaina meillä oli miehen yks kaveri perheensä kanssa grillaamassa ja sunnuntaina mun isi vei meidät syömään, oli poitsun ihka eka " oikea" ravintola kokemus ja niin kiltisti istui syöttötuolissa ja söi ja välillä oli vaunuissa sekä sylissä, nukkui mennen tulle stadiin ja takas joten jaksoi hyvin tuon vajaan pari tuntisen ku oltiin siellä!

Kävin tissiä vilauttamassa naistenhuoneessa, ku en viittinyt ravintolassa imettää, vaikka oli hiljainen aika (oltiin klo:16.30 eteenpäin siellä).

Kävin äsken poimimassa puna-,musta ja valkoherukoita tosta pihalta ja ajattelin tehdä kokeek iltapäivä-välipalaksi kiisseliä poitsulle, saas nähdä mitä tykkää! Makeita ovat kyllä marjat tänä kesänä (kin)!

Basilikaa oon nyt parina päivänä antanut lounaalla ja hyvin on maistunut, hienonnan sen maidon sekaan sauvasekoittimella niin menee hyvin pieneks silpuks!

Sipulia ajattelin seuraavaks ottaa listalle sekä muita yrttejä pikkuhiljaa, meillä ei vielä ainakaan (kopkop) oo mistään tullut reaktioita. Kurjaa kun lueskelee että täälläkin on monia joiden terhoilla allergioita esiintynyt, toivottavasti ovat ohimenevää laatua!

Ja ZATULLE huisisti onnea työhaastatteluun, oonkin sen kokonaan unohtanut!

Nyt oon vähän pihalla kaikista muista jutuista, joten jätän kommentoimiset paremmalle ajalle!

Nyt painun pyykkien kimppuun, tyttöjen telttalakanat kuivuu jo ulkona, seuraavana vuorossa poitsun pyykit!

Iltapäivästä lähetään poitsun kanssa vaippakauppaan ja ostamaan nimpparilahjoja sekä mun äidille että siskolle, viettivät niitä viikonloppuna ja minä unohdin ne kokonaan....

Käytiin kyllä äitini luona tossa melkein naapurissa eilen nimpparikahvilla ja oltiin järvenrannalla muutama tunti, poitsukin kastoi vähän varpaita veteen eikä oikeen tykännyt ku mutsin piti sitten tehdä se kolme kertaa, itku ja äitiä ikävähän siinä tuli...:) Yks kerta olis varmaan riittänyt....

Ja nyt siis sinne pyykkivuoren luo....

Mukavaa päivää & voikaahan hyvin!

Pupina & poitsu

Vierailija
6/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=B03060]

Kiitos [b]Chicca[/b] neuvoista! Oon sinne kirjaston lähelle vienytkin aikaisemmin.. Olen tällä haavaa tulossa mieheni siskon kanssa kaupungille kauppoihin yms joko tällä tai ensi viikolla, riippuu vähän keleistä.. Tulen elokuussa uudelleen sukulaiskäynnille, joten silloin voisimma vaikkas reffata! Serkuntyttö muutti perheineen sinne Vaasaan Helsingistä viime syksynä ja heidän esikkotyttönsä on menossa kouluun ekalle.

Katoin blogista vanhoja vauva-kuvia! Vo hyvänen aika kun he ovatkin olleet PIENIÄ ja avuttomia =D *nyt jo niiiin isoja*

[b]Sinda[/b] sulla näyttikin olevan samanlainen turvakaukalo kuin meillä (Graco), vieläkö neiti mahtuu kaukaloon hyvin? Meillä mahtuu eikä oo tarvinnu vielä ottaa niitä sivutukiakaan pois. Koitamme pitää kaukalossa niin kauan kuin vaan mahtuu. Istumaan tosin sieltä yrittää välillä kovasti nousta ja suuttuu kun vyöt ei anna periksi..

Vierailija
7/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas ihan liian nopeasti :)

Pupina pohti sinkkuelämää sarjan kohdalla teinejä, hmm ehkä en kyllä itsekkään antaisi 13-14 vuotiaan sitä katsoa on hieman turhan rohkea sarja sen ikäisille. Tosin kyllähän moni tuon ikäinen on perillä seksistä ym ym mutta itse en vanhempana ainakaan ruokkisi tuota kiinnostusta kyseiseen asiaan. Toki joku vanhempivoi luvan antaa enkä sitä tuomitse, minusta tuon ikäinen on kuitenkin vielä lapsi :)

Tilliäisen kanssa kävimme aamulla korvien jälkitarkastuksessa ja oli onneksi korvat parantuneet :) Eikä tytölle sen kummempaa kuulu. Syö hyvin ja nukkuu. Päikkärit on tosin jäänyt lyhyemmiksi nykyään niin että aamupäivällä nukkuu 30-60min sitten seuraavat on ehkä 2h ja illalla vielä pikkutorkut 30-60min. Yöt nukuu ihan ok, välillä pitä tuttia antaa tai selälleen kääntää.

Sain aikaiseksi tilattua itselleni lantionphjalihasten jumppaan tarkoitetut kuulat,(yhdet minulla jo on mutta nämä ovat astetta haastavammat..) pitäisi vain hakea ne postista ja aloittaa jumppaus.saa nähä miten käy, on meinaan heikomassa kunnossa nuo lihakset odotuksesta ja synnytyksestä kun aikaisemmin...

Te joilla oli odotusaikana rannekanavan ahtautta ja käsien puutumista varsinkin öisin niin joko se on helpottanut??? Minulla ei tuntuu että vain pahenee...

Nyt iski taas tyypillinen oikosulku kommentoitaviin asioihin joten palaillaan :)

Äityli ja 6kk+1pv tillukka

Vierailija
8/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo taas tosi pitkään aikaa kirjottanut...

Oon ollut sunnuntaisin töissä ja sitten ollaan oltu mm. korkeesaaressa. tosi paljon sitä kaikenlaista onkin, näin kesällä. syksyllä ei sit varmaan muuta tehdäkään ku istutaan kotona. Mutta sitä varten tilasin 5kk Cosmo politania :) Alkaa syyskuusta. Eli just pahimpien kuukausien yli :)

_äityli_ Millaset ne kuulat siis on, tai että mitä niillä tehdään, miltä tuntuu, onko hyötyä, yms?

Pakko ihan kysyy, että mites muut, pesettekö vauvan vaatteet erikseen, eri pesuaineella, tai huuhteluaineella tai jotai?

Ku me kyllä pestään ihan samalla koneellisella kaikkien pyykit...

Ja meillä on viel pesuaineena semmonen ei sensitive, ja huuhteluainekin on hajullista. Ehkä se on niiden allergioiden takia. Muttta eipähän oo Ronjalle mitään ainakaan tullut.

nyt väsyttää kyllä jotenkin niin paljon, että pitää mennä lepää tai keittää kahvii :)

Sitten muuten vielä cec: Onko teidän pirpanella syntynyt samana päivänä kun meidän Ronja? Muistelisin sellasta...

myrtti- ja Ronja s.2.2

Vierailija
9/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin yrittäisin tälle päivälle pinoutua..

PyykkiG: mä pesen vauvan vaatteet samalla pesuaineella ja yhdessä muiden vaatteiden kanssa :) Meillä tosin on muutenkin käytössä sensitive-pesuaine, niin sopii joka tapauksessa vauvankin pyykkiin

Rinta-raivareita täälläkin ajoittain saadaan.. ja meillähän on muutenkin kieltäydytty tissistä (ja pullosta/mukista jne) päivisin jo jonkun aikaa, aamulla, illalla ja yöllä rinta kyllä kelpaa, mutta ei päivällä, eikä siis ennen kiinteää, eikä sen jälkeen.. Kaikkea on kokeiltu, just ennen päiväunia, tosi väsyneenä olen muutamana päivänä saanut huijattua neidin syömään rintaa, mutta en muuten.. Mutta toivottavasti saa tarpeeksi maitoa päivässä, nestettä varmasti saa, kun syö noita kiinteitä, mutta tuo maito mua vähän arveluttaa.. No, pitää kysellä sit neuvolassa, kun se seuraavan kerran on, että mitä mieltä täti siellä on :)

Mutta jäipä taas lyhyeksi, kun neiti hermostui. Mies on rautakaupassa hakemassa vessan remontointitarvikkeita, joten pitänee mennä.. Yritän palailla paremmalla ajalla.

-äitiliini78 ja pikkuneiti 5.1.

Vierailija
10/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoa ja lämmintä keliä piisaa täälläkin, tosin nyt tuulee aikaslailla kovaa. Poju on päikyillä ja tässä kahvikuppi kaverina lueskelin juttuja. Meillä ei vielä ukkeli mee eteenpäin, mutta yritystä on vaikka muille jakaa. On niin hellyttävää ku toinen oikeen tosissaan ja pitkään jaksaa äheltää ja vatkaa käsiä ja jalkoja, mutta sitte ku tulee väsy nii alkaa anovasti yniseen ja kattelee ympärilleen että " auttakaa" . Sitte on taas hyvä ku saa vähän aikaa sylissä levätä, niin jaksaa taas :). Oikeen kovasti ku poika yrittää eteenpäin mennä, niin alkaa turhautuun ku menee entistä vauhdikkaammin taaksepäin. Saas nähä millon hoksaa, että pitäis mennä etiäpäin.

Myrtti: Meillä pestään kaikkien pyykit samassa koneellisessa, mutta käytetään LV:n pesu ja huuhteluainetta. Pojulle tuli ihan pienenä Bio Luvilista vai olikohan Omosta sellasta pientä näppylää vartalolle mikä hävis melko nopeesti ku vaihdettiin pesuaine. Oon ajatellu että en nyt käytä mitään hajustettuja aineita mun tai miehenkään pyykeissä, kun kuitenki poika voi saada oireita sylissä nuhjatessaan esimerkiksi.

Joku kertoili syöttämisen haasteellisuudesta. Täällä on sellanen innostus nyt poitsulla päällä, että pitää päristä syödessä. Meinaa olla mammalla välillä hermoissa pitelemistä, ku tuntuu että ruokaa on jossain muualla paljon enemmän ku pojulla mahassa. Tulikin mieleen että miten te muut toimitte vastaavassa tilanteessa, torutteko ja miten vai jätättekö kokonaan huomioimatta ja yritätte vaan jatkaa syöttämistä? Aattelin vaan että kuinkahan hyvin nää puolivuotiaat ton torumisen päällekään ymmärtävät?

Eipä taas kummempia tuu mieleen. Hyviä vointeja kaikille!

Pioni+poju 6,5kk

Vierailija
11/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan siinä taas ne hyvät ilmat toviksi? Olis niin kivaa olla ulkona ilman, että kastuu tai tuulen mukaan lentävä hiekka on suussa, silmissä, korvissa. Mulla on vielä pojatkin tämän viikon (tai siis miehellä on, mutta hän tietenkin töissä ja harrastuksissa) niin olis kiva päästä pihallekin puuhailemaan.

Rintaraivari: Ei ole pahemmin täällä ollut. Eri asia on sitten, että miten malttaa aina tissille rauhoittua. Mutta eiköhän juo ihan tarpeeksi.

Pihtiote: Oikealla kädellä ottaa jo hienosti, vasen ei ole yhtä taitava. Tänään annoin ekan kerran pieniä murusia leipää tytön eteen pöydällä ja peukalo-etusormi otteella siitä otti, tai vasemmalla peukalo-muut sormet.

Ennen hampaita annettiin tytölle joskus käteen kurkkupaloja, pitkiä, tai sitten sai imeä vesimelonia ym. Nyt saa niistä nopeasti isojakin paloja irti ja eilen jouduin hakkaamaan likkaa selkään ku yritti niellä mun peukunpään kokoista kurkun palaa :( Ja lisää olisi pitänyt heti perään saada.

Meillä menee täällä lattialla nykyään tuollainen pahikko! Onneksi on tällä viikolla noita lisäsilmäpareja. Jatkuvasti on tyttö kontannut dvd ym. laitteisiin, tuhkaluukulle, potalle... ja kun kantaa pois, lähtee samantien takaisin. Sitä pystyy sentään jotenkin vahtimaan, mutta nyt osaa vetää itsensä jo seisomaan ja sit kaatuu holtittomasti. Sängyssä vetää itsensä pinnoista pystyyn ja sohvapöytä on toinen kiipeilyteline. Myös keittiössä yrittää jääkaapin pitkää kahvaa pitkin nousta, mutta toistaiseksi olen saanut vedettyä pois, siellä on laattalattia ja parketilta tulee ihan tarpeeksi jo kolhuja. Se on muuten hyvä katse mikä tulee kun tyttö kolhii itseään. Ei voi loukkaantuneemmalta enää näyttää ja tietenkin pitää kolhuja äidin syynä.

Kiitos maitoaltistukseen vastanneille. Ja Sinda vissiin kyseli, että miksi. No, kun tuo jogurtti ei tunnu sopivan, niin aattelin vain testata, että aiheuttaako korvikkeet jotain. Luulen kyllä, ettei kyseessä ole maitoallergia, vaan jogurtti ei vain jostain muusta syystä nyt sovi, ehkä myöhemmin.

Kiva, kun taustailijat ovat taas ilmoitelleet itsestään. Täällä on muuten ollut nyt hiljaisempaa, monilla varmaan muita lomajuttuja.

Katsku ja typykkä 5.1.

Vierailija
12/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrtti: minä olen pessyt vauvan pyykit aina samassa kuin muidenkin vaatteet, myös huuhteluainetta olen käyttänyt ja nekin hajusteellisia. Meidän pikku-neiti on syntynyt myös 2.2, laitoinkin kuvia blogiin meidän tytöistä.

Tää on niin tätä, miehellä piti alkaa loma tänään, no yllätys yllätys on ollut KOKO päivän töissä ja on edelleen, juuri soitti että tekee vielä yhden rahoituspäätöken ja tulee sitten, jospa ei sitten huomenna tarvis mennä. Miehellä on vielä isyyslomaakin pitämättä ja mulla alkaa olla pää täynnä näitä seiniä, et jonnekkin reissuun ois päästävä ja pian...

Jätskiautolla käytiin juuri ja nyt on isommat neidit ihan tohkeissaan kun on pakastin täynnä jätskii, luultavasti haluaisivat sitä iltapalaksikin ;) Lusikan kärjellisen annoin Pikku-neidillekkin, tais tuo tietävän että herkkua on, suuttui kun ei saanut enempää.

Pikku-neiti on nyt kolmansilla tirsoillaan, nukkuu kerralla 0,5-1 tunnin kolme kertaa päivässä, on nyt viikon ajan herännyt vasta 9:30, joten eipä siihen päivään paljoo enempää unia mahdukkaan. Mites muuten joko teillä toisilla on siirytty 2 päiväuniin? Pää lyö tyhjää enkä muista minkä ikäisenä yleensä muuttuu 2 päikkäreille??? vuoden ikäsenä ovat nukkuneet yhdet päikkärit sen sentään muistan.

Ja taas tuo prk.. koira herätti tytön, aargh!, no täytyy mennä hakeen vaunut sisälle!

Vierailija
13/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa saisin aikaiseksi kirjottaa ja kommentoida jotain.. En sitten kuitenkaan muista, mitä piti kommentoida.

No MONTULLE ainakin.. Onpas " mukava" exä ollut siulla. Onneksi pääsit aikanaan eroon. Se on muuten kumma, että sitä helposti roikkuu kaikenmaailman pölvästien kanssa vuosia. Minäkin olin yhden tolvanan kanssa 4,5 vuotta. Ei pettänyt kait, mutta kävi käsiksi pari kertaa/ harrasti psyykkistä vallankäyttöä. Onneksi älysin muuttaa tänne P-Karjalaan.. :-). Kurjaa tosiaan noi Lillukan allergiajutut. Mie painin ihan samojen juttujen kanssa, ja oon nyt just ihan pihalla. Poika on taas täynnä ihottumaa, ja kakkakin oli tänään löysää ja vihreää. Pitänee nuo " vähänkin epäillyttävät" ruoat jättää tauolle, hoitaa iho kuntoon, ja testata sitten ruoka kerrallaan uusiksi. Niin ja pitää ruoka- ja oirepäiväkirjaa. Olen todennut sen aivan ehdottomaksi, kun meillä ainakain näyttää oireet tulevan muutamien päivien viiveellä. Käytännössä poika joutuu nyt sitten syömään vain riisiä, kesäkurpitsaa, kurkkua, päärynää, mustikkaa, vadelmaa, banaania, possua ja kanaa sekä tietysti korvikemaitoa. Peruna on jo ihan varma, että se ei pojalle sovi (oksentaa, nukkuu huonosti, saa ihottumaa, ehkä jotain refluksityyppistäkin aiheuttaa). Kyllä tää allergiahomma on muuten aikamoista salapoliisityötä.

ZATULLE onnea työpaikkahaastatteluun. Minuakin polttelisi jo kovasti töihin, mutta ei valitettavasti ole paikkaa mihin palata.

KATSKULA: Onpa teillä terhakka ja liikkuvainen tyttö :-)). Meillä esikoinen lähti konttaamaan 8-kuukautisena, ja meno oli paljon " hallitumpaa" . Tää poika on ihan " kaheli" , ja osoittanut jo täystuhon elkeitä. Kukkamultaa kaivellaan, lehtikorista mussutetaan kaikki lehdet, kirjahyllyn laatikot avataan ja viskataan paperit pois, videoita/ dvd:tä räplätään, sähkö- ym. johtoja revitään, keikuttaa syöttötuolia, rattaista meinaa pudota jos ei valjailla kiinni... Ja ei edes vielä konttaa kauhean kovalla vauhdilla, mutta siirtyy kyllä huoneesta toiseen. Että mites sitten, kun tulee lisää sitä vauhtia. Kaikki on kai pantava " lukkoon" ja yläilmoihin. Tytön aikaan ei tarvinnut mitään siirtää pois, vain pari laatikkoa olen pannut lukkoon ja roskiksen ovea pidettiin lukossa.. Pojat on poikia näköjään. Ja ihan kun tuo tyttö ei olis jo tarpeeksi vilkas. Miulla on varmaan parin vuoden päästä ihan harmaa tukka tätä menoa...:-) Luulen, että tämäkin herra nousee pian seisomaan. Nyt jo on usein polviseisonnassa pöytää tms. vasten. Toisaalta viihtyy kyllä nyt hyvin lattialla leikkimässä, kun pääsee liikeelle ja on koko suuri maailma tutkittavana. Sinäkö kysyit aiemmin, miten estää syömästä ruohoa yms. ulkona..?? Ei kai mitenkään, meillä sama harmi. Tutti jos pysyy ulkoillessa suussa, niin sitten ei niin helposti ruohot ja muut mene suuhun. Oon kyllä antanut myrkyttömiä juttuja vähän maistellakin.

SYÖTTÖTUOLI-G: Meillä on se perinteinen puinen malli taittuvana versiona. Meillä ei ole kyllä koskaan käytetty sitä " taitettuna" , joten se ominaisuus turha meillä.

VAATTEIDENPESU-G: Pesen kaikki vaattet samassa pyykissä sensitive pesuaineella ja huuhteluaineella.

Joo en taas muista mitä muuta piti...

Ainiin TAU, jos tarviit puheripuliis helpotusta, niin voitas joskus treffata?! Jospa meidän isommat villikot viihtyis jossain leikkipuistossa tai mennään kahville jonnekin? Lähesty vaikka sähköpostilla.

Niin kun en muista enää muuta, niin pitää sitten poistua. Mukavaa, että tänne voi purkautua tarvittaessa ja saa sitä iki-ihanaa vertaistukea. Kiitos kaikille siitä!

-pinus ja poika 3.1.-

Vierailija
14/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mulla hupenee päivät ihan käsiin ja mittää en saa aikaan. Silti en oo kerinny etes konetta avaan. Sattu päivällä jäämään valmiustilaan niin nyt piti onkireissun päätteeksi tulla sammuttaan. Niin selvennykseksi vaan, ett päivällä piti ukon systerille ettiä tietoo palomuureista ja virusten poisto-ohjelmista.

Ongella tosiaan käytiin ja Kossi oli sen aikaa ukon porukoilla. Reilu tunteroinen oltiin soutelemassa ja sinä aikana Kossi oli saanu iltapuurot ja nannia päälle. Nukku ulkona vaunuissa, ku tultiin :O Työnsin vaunut kotio, riisuin ja nostin sänkyyn. Siellä tuhisee. Ei ollu kai mummun ja papan seura kiinnostanu, ku heti kohta oli pitäny nukahtaa.

Pitäs kyllä itekki kömpiä sänkyyn. Jäi vaan jotenki sähkäsyolo päälle, ku oli liikenteessä.

[b]Mary[/b] kuulostaa kyllä karvoja nostattavalta tuo hengityksen pidättäminen. Jospa se ois nopee ja ohimenevä vaihe.

[b]Evelyn[/b] millon oot ollu opiskelemassa Kajaanissa ja mitä?? Kauhee uteluus iski ;) Laita säpostia, josset täällä haluu huudella.

[b]Chicca[/b] juu ihan oikeen oot lukenu. Ens viikon keskiviikkona ois työhaastattelu. Yhteen paikkaan oon hakenu ja kutsun sain. Jännittää!!

[b]Katsku[/b] onneks ei oo tesmannu tisua purra :/ Lusikkaan ja tuttipulloon välillä tarttuu tyngillä hanakasti. Auh, jos samallalailla tekis mulle. .uh, puistattaa ajatuski.

Heh :D mä kans luulen, ett korkeelta ja kovaa kiljasu saa hyvin otteen irtoon.

Saas nähä tuleeko lähtö, ku kuuluu tuhinaa.

Vierailija
15/37 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Mihihän mie jäin.

Mekulle onnea uuteen kotiin :)

Fable joskus loppuvuodesta, jos hyvä tsäkä käy. Tarkkaa tietoo eivät oo julkistaneet, ku rakenteilla oleva pulju kyseessä.

Beijaflor ihanaa, että saatte tukea läheisiltä. Jospa pian akkusi saa latautua ja homma alkaa purkautumaan sen myötä. Uni on tosi tärkeetä!

Ja myöhästyneet onnittelut :)

Lyyti vakipaikkoja oon metästelly. Ja nyt siis ehkä sellasen mahollisuuen haastatteluun pääsin.

On tainnu mumma sit laulaa ihan väärää biisiä ;)

TerhovaatepesuG ett jotain sensitiveä käytän ja aluksi pesin erikseen. Nyt tulee usein laitettua oman ja akan " puhtaimpien" kans samaan pesuun. Meillä on seittemän kilon kone, joten ei jaksa enää kerätä pelkkää " vauvavaatetta" erikseenkään. Huuhteluaineista en oo koskaan perustanu.

Eilen käytiin eka kerran uimarannalla Kossin kans. Hyvin meni reissu. Uinu tyytyväisenä vaunuissa välillä ja muuten kölli varjossa peiton päällä.

Ihme isukki vaan oli parin lapsosensa kans siellä. Jostaki yks kaks ilmesty ensin tyttö ja sitten poika meiän akan seuraan. Olettasin koon perusteella, ett jotain 5-7 vuotiaista kyse.

Nukutin siinä vaiheessa Kossia vähä sivummalla, ukon ollessa akan seurassa. Ensin leikit näytti menevän yksiin, mut huomasin ukonki vähä kattelevan, ett missäs lasten vanhemmat. Jonku ajan päästä se poika sai inspiksen napata akan veneen ja viiä kauemmas veteen. Ei ottanu kuuleviin korviinsa hakee takasi, ku akka ja ukkoki sille tuntu siittä sanovan.

Jonku ajan päästä sitten poika lähtiki veneen perään, mut veiki sen toiseen suuntaan ja vielä kauemmas. (Niin kauas en omaa noin pientä lasta päästäs etes kellukkeitten kanssa.) Sillon vähän matkan päästä grillikatoksesta huutelee mies pojalle, ett hakee sen veneen. No, ei auttanu.

Kossi sit sopivasti nukahti ja mä lähin niitten lapsosten perään hakemaan sen veneen. Niin nuo tyttö ja poika tosiaan sit " kilpaa" lähti hakemaan venettä.

Sinällään sama ois ollu sille pikkuselle veneelle, mut mulla tuli sellanen " leijonaemo" fiilis, kun oma tyttö kyynel silmissä kattoo ja sanoo " tuo vei mun veneen" . Ton selkkauksen jälkeen kehotin akan välipalalle ja lelut laitettiin kassiin siks aikaa. Se mies sen verran tuli rehellisesti rannalle, ett sano lapsilleen " ett lähetäänpä jo kotiin" .

No - tuli aika sekava sepustus, mut parempaa en saanu näin rähmäsillä silmillä kasaan. Rivien välistä voi ehkä huokua se etten perusta yhtään sellasista, jotka ei pienistään huolehi rannalla. Tuskin sellasia montaa on olemassa, mut ku kohalle sattuu niin se pysäyttää. Tai no huolehtihan tuo mies - sieltä grillikatoksesta.

Ohoh! Jokos kello on noin paljo. Pitää mennä kattoon miks ukko ei tuu sisälle. Alkaa hämärtyyn vähäsen jo ilta ja yks tekee liiterin kattoo.

Pitäkää huolta terhoista ja muistakin rakkaistanne :)

Z ja Kossi viittä päivää vajaa 6kk

shameshame, mitehän mie onnistuin sössiin eka tän uutena alotuksena kaikelle kansalle :D ei pitäs väsyneenä eksyä tänne.

Vierailija
16/37 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=CD1076]

Heti G-vastauksia..

[b]pyykki[/b] Pesen tytsin pyykit yhdessä muiden pyykkien kanssa. Kun vauva tuli taloon olin hankkinut sensitive yms pesuaineita valmiiksi ja olen jäänyt nyt niitä käyttämään. Huuhteluaineen jätin myös vauvan tulon myötä pois ja poissa se on pysynytkin MIKÄ SÄÄSTÖ =) Eli vaatteet eivät oo yhtään sen kummempia vaikka en käytä huuhteluainetta eivät haise niin alyttömästä " aineilta" . Meillä on kuivausrumpu ahkerassa käytössä, joten eroa ei ees huomaa..

[b]Äityli[/b] mulla on myös rannekanava-probleema!! " Kiva" kun löytyy joku toinenkin!! Mulla alko joulukuussa tuo ongelma oikeassa kädessä ja se diagnosoitiin jännetupentulehduksena ja kerrottiin, että häviää kun oon synnyttänyt.. just joo.. vaiva paheni tammikuussa huomattavasti ja helmikuun alussa menin lääkäriin joka määräsi rannetuen. Vaiva tuli myös vasempaan käteen. Kädet olivat aamuisin niin kipeät että itku meinasi tulla enkä vauvaa uskaltanut sängystä nostaa. Vasen on ajan saatossa parantunut, mutta oikea vihoittelee yhä. Käsi tosiaan puutuu levossa. Lyhyet päivätirsatkin riittävät puuduttamaan käden kipeäksi ja sen liikuttaminen herättyäni tekee kipeää. Kumma juttu mutta ton kivun kanssa oppii elämään eikä sitä huomaa kuin aamuisin.. Mikä tähän voisi auttaa oikein ?

[b]pioni[/b] jep, meillä tytsi kanssa päristeli syödessään 1,5kk sitten kun hoksasi kyseisen jalon taidon. Mä ihan kielsin tiukkaan äänensävyyn. Tuskinpa tuo kieltoa tajusi, mutta unohti päristä kun hämmästyi yhtäkkistä äänensävyn muutosta ja sai taas tuikattua ruokaa suuhun ;-) Enää pärisee muutenkin harvoin, nyt uudet kujeet: käärmekiemurtelu..

[b]Pihtiote[/b] Huomasin tässä taannoin että on alkanut leluihin ottaan kiinni pihtiotteella. Syötävää en oo tytsille vielä antanut käteen.

Nokkamukista saa itse juoda, kun on syönyt ruokansa. Ruokailun keskellä mä juotan. Nokka kiertää yleensä posken ja nenän kautta suuhun, eikä voi sanoa, että ote olisi hutera: kaksin käsin ja täysillä voimilla pidetään =) Eilen sitten meinasin juottaan ruokailun päätteeksi ja tytsi suuttu aivan totaalisesti:MINÄ ITTE !! Siinä naaman väri muuttui sekunnin murto-osassa helakanpunaiseksi kun raivotar hokasi, että nyt se äippä yrittää tunkea nokkamukia mun suuuhun.. Onse nopee, ainakin suuttumaan!

[b]Seisominen[/b] Meillä ei vielä itse yritetä nousta, kun ei vielä kontatakaan eikä istumaankaan nousta itse. Istumaan toki auttaa itsekään kun käsistä vetää tma. Seisoo kyllä kannateltuna tosi " tykysti" . Muuten tytsi on niin rauhallinen tapaus, ettei näytä olevan minnekään kiire.

[b]Jogurtti[/b] Mitä jogurttia ootte antaneet? Mä kokeilin noita Piltin hedelmäjogurtteja, ootteko te antaneet ihan tavallisiakin jo?

[b]Zatu[/b] Joo, toivon kans, että toi hengityksen pidättäminen on joku välivaihe ja kun tekee sen ihan tahallaan viel! Varsinkin jos on jotain kivaa tekeillä oikein vetää keuhkot täyteen ilmaa ja sitten pidättää hengitystä. Mä yleensä läppään takapuoleen ja sanon että lopeta jo..

Uimarantareissustanne: ärsyttää itsekäkin todella tuollaiset vanhemmat/vanhempi. Muutenkin ärsyttää tyypit, jotka antaa mukuiloiden hyppiä ihan miten tahtoo.. Ja kun nettilehdestä sai taas eilen lukea kuinka kolmevuotias oli hukkunut :/ Kaikki tapahtuu yleensä niin äkkiä.

Eilen kävi yx kaverini lapsineen meillä. Kun ovikello soi ja menin avaamaan niin olin kuin aaveen nähnyt.. Nimittäin just valmistelin tytsiä vaunuihin että lähden kävellen tuon kys.kaverini luokse ja siinä se seisokin meidän oven takana!! Hämmästys oli melkoinen kun ei olla nähty kuin helmikuussa viimeksi!! Eikä tuo oo eka kerta hänen kanssaan nimittäin: ollaan monta kertaa ihmetelty tätä meidän telepatiaa..

Ihanaa tämä kesäaika kun kaverit on kesälomilla ja nähdään viikottain päivisin. Meidän tyttö tykkää kun käy noita lapsia kylässä tai ite käydään. Ja just soitti entinen työkaveri että tulisi käymään huomenna lapsiensa kanssa JEEE !!

Kääk..kello lähenee jo kymmentä. Pitää mennä laittaan ruokaa ukkokullalle =) Ja tytsille ja itselle.. harmittaa kun just nyt paistaa aurinko ja iltapäiväksi on luvattu taas sadetta.... No meen kaverille kylään ip:ksi joten autoreissua tietää.

Olkkarissa on näemmä nukahettu taas laattialle. Ottakoon ny aamupäivätirsat siellä niin mahtuu sitten puuroa!

[/color]

Mary & tytsi

Vierailija
17/37 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

myrtti: vedet " syntyi" viimenen pv tammikuuta ja tyttö tuli perässä 1.2 :) mammamian kanssa kansotettiin os5, kun hänkin siellä kun synnytti 2.2 :) olitkohan muuten mammamia vauva-lehden raskaustesti osuudessa kevään lehdessä??? ihan mielikuvitus alko laukkaa..

rintaraivariG: täältä löytyy ja aloitti sen 3kk ikäisenä. olin ihan äimänä, kun ei tissi kelvannu :/ aina välillä sitä tekee ja on sitten syömäti hetkisen. väsyneempänä ei sitä sitten teekään.

hiuslähtöG: joo jeesus sentään kun lähtee tuppoina! :) värjäsin just hiukset ja oikein nyhdin irrallisena olevat. ajatus helpottaa, että ne hiukset eivät vaan lähteneet odotusaikana ja lähtevät nyt samaan aikaan sitten.

äityli: minullakin tuota rannekanavan ahtautta ja eipä synnytys vaivaa vienyt. aikoinaan kävin hermoratahieronnassa, kun puutumista aiheutti kireät käsilihakset.. pitäisi taas aika tilata. se ei tosin tätä rannejuttua pois ota :(

laitoin kuumeilijoihin löytyykö imettäviä kuumeilijoita (yrittäjiä) ja ei löytynyt kyllä oikein ketään :( onko terhoissa siis? mary?? imetätkö sinä yhä??

meilläkin gragon kaukalo ja peppusupistajan olen jo poistanut. hyvin mahtuu tyttö siihen ja varmaan talveen sillä mennään, kun ei jalat tule yli :)

istuuko terhoja jo turvaistuimissa? olen katsellut gragon duoflexia ja Britax Evolva Ultraa meille sitten seuraavaksi :)

hirveä pärinä käy vaunuista.. sinne siis!

cec ja pirpanella s.1.2

Vierailija
18/37 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä taas tulee... ankeeta. Mutta onneksi oli sunnuntaina hyvät ilmat ja päästiin uimaan miehen vanhempien mökillä. Pintxo kirkui sen aikaa anopin sylissä :/ Vierastaa aina ekan päivän (tai kaksi) mökillä miehen sukulaisia niin vimmatusti, mutta sitten rauhoittuu ja uskaltaa jopa hymyilläkin mummolleen. Vierastaako teidän vauvat paljon? Tämä on parin kuukauden ajan jo ollut aikamoinen arkajalka, varsinkin väsyneenä. Kumma kun kaikissa oppaissa sanotaan, että vierastus alkaisi vasta myöhemmin, kun kaikki minun tuntemani vauvat ovat vierastaneet jo paljon ennen puolen vuoden ikää.

Myrtin pyykkigallup: Meillä pestään samassa koneessa muiden vaatteiden kanssa, mutta sukkia ja alusvaatteita en ole laittanut vauvanvaatteiden sekaan. Meillä on kyllä niin pieni 40 cm leveä konekin, ettei siihen paljon mahdu.

Katskula: Hurjalta kuulostaa teidän konttaushärdellit! :) Katselin just yks päivä kauhistuneena puistossa, kun joku pieni poika viipotti kieli ulkona menemään aina vanhempien silmän välttäessä, ja isänsä joutui oikein juoksemaan perässä. Huh. Kohta meilläkin on tuota edessä :D

Millekäs teidän vauvanne nauravat useimmin? Minulle tuli eilen illalla varmaan elinvuosia lisää, kun käkätettiin Pintxon kanssa niin mahat solmussa :) Pintxo hengaili vatsallaan sängyllä, ja minä " hyökkäsin" siihen aina kädet sojossa ja sanoin HYÖK!. Se jostain syystä nauratti niin, että välillä oikein kellahteli kyljelleen kikattaessaan. Tuommoinen vauvan nauru on kyllä paras ääni maailmassa! Kurkistusleikkiä olen myös jo kokeillut, mutta sitä ei tunnu vielä tajuavan.

Mullansyönnistä: Olen ihan tahallani antanut vähän maistella nurmikkoa ja multaa. Kun täällä kaupunkiolosuhteissa asutaan, niin ajattelin, että olisi terveellistä tutustua vähän äiti maahankin, heh heh. En kyllä tiedä, miten suurempien määrien syömisen voi välttää. Kait siinä pitää vaan vieressä koko ajan vahtia ja kaivaa ylimääräiset pois.

Tsemppiä kaikille parisuhdekiemuroihin ja jaksamisia yöheräilyjen kanssa!

Puuru ja Pintxo s.21.1.

Vierailija
19/37 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu simahti vaunuihin tonne katoksen alle masu täynnä kaurapuuroa ja itetekemääni omppusosetta!

Kumma ku noi kiinteet muuten vähän tökkii nyt ku on ylös tulossa kummatkin etuhampaat samaan aikaan, mutta puuroa ja hedelmäsosoeita menis vaikka millä mitalla!

Systeri sanoikin että sen nuorimmainen söi ainoastaan kylmiä ruokia 6-8 kk ikäisenä ku hampaita pukkas...! Viilentää kivasti ikeniä.

PIONI puheli tästä iki-ihanasta pärisyttelystä syödessä...;)

Meilläkin päristään, varsinkin sitten kun alkaa pahin nälkä olla ohi ja masu täyttymässä, mutta oon alusta asti sanonut kaikille ettei saa nauraa, vaan naama peruslukemilla ja tiukasti kyllä kiellän mutta eihän tuo auta aina... Poitsu tosiaan ihmettelee tovin tiukkaa äänensävyä ja jatkaa sitten vaan! Jos jatkuu joka lusikalla niin lopetan syöttämisen siihen.

En halua että meidän lapsista tulee samanlaisia kun siskoni nuorimmista, eli heitellään ruokaa ja kiivetään pöydillä ja huudetaan....:/

PYYKINPESU G: ollaan aina pesty meidän omatkin vaatteet sensitive aineilla koska ollaan aika herkkähipiäisiä miehen kanssa, sekä pesu että huuhteluaineet, ja jatketaan edelleen. Poitsun pyykit pesen erillään 60 asteessa, ku meidän omat kirjopyykit pestään 50 asteessa. Meidän kone on semmoinen että säätelee sen pesuajan ja veden kulutuksen sen mukaan kuinka täynnä kone on, eli voi pestä hyvin vajaitakin koneita!

SORMIRUOKAA en oo vielä antanut poitsun ite syödä, kurkkua annoin ennen hampaita, mutta viikonloppuna meilläkin kävi niin että kun annoin vesimelonia sylissä niin yhtäkkiä olikin iso pala kurkussa! Onneksi tuli heti ylös ja selvisin säikähdyksellä....

CECILIAH- täällä yks imettävä vauvakuumeilija! Kolmet menkat on nyt tullut synnytyksen jälkeen mutta yritys on kyllä ollut nollassa, (perhepeti/pinnis sängyssä kiinni on aika tehokas ehkäisykeino....!) vaikka halua olisi kyllä tulla nopeasti taas raskaaksi! Ehkä saatais aikaseks tässä kierrossa ;)

Oon ollut vaan huolissani tuosta imetyksestä mikäli tuun raskaaksi ja että miten sitä jaksaa sitä jatkaa!? Kun haluaisin imettää tuonne vuoden ikään asti, mutta yks meidän tuttu on nyt raskaana ja imetti 10 kk ikäistään alkuraskaudessa ja sanoi ettei onnistunut kun sen verran paha oli tuli ja tuntui että vauva (-t) imi kakki mehut hänestä...

No, kaikki aikanaan, kestihän meillä vuosikausia saada tää eka raskaus alulle joten en pidä sitä mitenkään itsestäänselvyytenä että tulisin edes heti raskaaksi uudestaan. Toivoa kuitenkin on :)

Nyt en muista mitä piti sanomani, pää lyö tyhjää, on jotenki veto veks kuten aina tähän aikaan kuukaudesta :/

Laiton MARIA sulle eilen meilillä pari kuvaa blogia varten, vihdoin sain aikaseks, toivottavasti tuli perille!

Kyllähän noita kuvia on napsittu mutta aina on iltaisin jotain muuta ku on saanut poitsun yöunille, tuttua varmaan kaikille!

Eiku puuhastelemaan jotain viksua, huomenna tulee kaveri vauvansa kanssa kylään, joten pitäis jotain tarjottavaa keksiä...

Voikaahan hyvin!

Pupina & poitsu

Vierailija
20/37 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huvita siivoaminen eikä leipominen joten takas tänne ku poitsu edelleen nukkuu!

Meillä näköjään tullut takas nuo aamupäivän pidemmät eli n.1,5 h päikkärit, ku kauan oli niin ettei nukuttu ku 40-50 minsan pätkissä!Toivottavasti on jatkuvaa ja voitais pikkuhiljaa siirtyä kaksiin sen mittaisiin!

PUURU kyseli mille vauvat nauraa: meillä poitsu nauraa kovaan ääneen ku isinsä kanssa hassuttelee, varsinkin piiloleikki on kivaa ja jännittää ihan naama vakavana että mistä se isi seuraavaks hyppää esiin ja sit nauraa kovaan ääneen, ihanan kuuloista!

Ja toinen on kutittaminen, sanon " kuti-kuti" ja kutitan kainaloista, jalkapohjista, kaulasta eli samanlainen on kutiamaan kun äitinsäkin! Ja kylvyssä on niin herttaista kun pesen nivusia, poitsu laittaa kummatkin kädet esteeksi ja naureskelee :)

Nyt poitsu heräskin tai siis jo jonkin aikaa sitten, veteli sen 1,5 h....!

Jatketaan paremmalla ajalla!

Pupina