Blue Village Exotic Mai Khao Lak FFFF+ vai Centara kata beach FFFF?
Kumpaa suosittelette ensisijaisesti lasten kanssa lomaileville ja miksi?
Kommentit (8)
Johtuu huoneistoasiasta eli Centarassa majoituksemme olisi ns huoneistohotellin puolella jääkaappeineen päivineen ja ilm tilaa se 60m2 tms, tuossa Mai khao lakissa hotellihuone, pienempi ja ei jääkaappiakaan..
Äsh kun on vaikeaa:(
ap
Phuket on suurkaupunki jossa tekemistä riittää. Khao lak taas rauhallinen paikka jossa ei muuta tekemistä kuin uiminen ja aurinko. Ei huvituksia ym.
Menevälle ihmiselle Khao lak tylsä. Itse rakastan juuri rauhaa, niin menisin sinne.
Kyllähän sitä 2-viikkoon voisi kuvitella sisällyttävänsä hieman muutakin kuin rannalla/altaiden ääressä makoilua.
ap
Phuket on suurkaupunki jossa tekemistä riittää. Khao lak taas rauhallinen paikka jossa ei muuta tekemistä kuin uiminen ja aurinko. Ei huvituksia ym.
Menevälle ihmiselle Khao lak tylsä. Itse rakastan juuri rauhaa, niin menisin sinne.
ostosvalikoimat mutta löytyy kyllä mekkoja, shortseja ja paitoja (ja paljon muutakin pientä).
Phukettiin voi tehdä päiväretken ostoksille ja retkivalikoima on erittäin monipuolinen.
Vauhdikas yöelämä khao lakista puuttuu mutta se oli ainakin meille vaan plussaa.
Mutta itse tykkään sellaisesta. Hotellilta pääsee pois, mutta pitää erikseen lähteä sitten kaupoille yms. Tuk-tukit ovat kuitenkin halpoja tuolla.
Mutta mieti mitä kaipaatte lomalta enemmän? Me tykkämme olella rannoilla yms. ja meille riittää se, että shoppailemme parina iltana loman aikana. Thaimaassa on kuuma, joten vaikka kauppoja sun muita olisi vieressä, niin päivällä ei ole kovin nautinnollista käydä niissä.
Katalla minua ärsyttivät lisäksi erittäin tunkeilevat räätälit. Heti Centara Katan uloskäynnin edessä oli kyllä erittäin agressiivinen tapaus, joka vainosi hotellista tulijoita... ärsyttävät tapaus. Oli ihana olla Khao Lakissa, siellä ei ollut tunkeilevia kauppiaita.
Mutta pienten lasten kanssa ei siis ole kovin kivaa kävellä Katalla.
Hei!
Samasta aiheesta keskusteltiin myös otsikon "Blue Village Exotic Mai Khao Lak FFFF+, millainen/minkä kokoinen on perhehuone?" alla.
Kannattaa käydä myös sieltä lukemassa etenkin Mai Khao Lakin ja Centara Kata Beachin huoneista ja eroista.
Kuten aiemmin jo mainittiinkin, ovat toki Phuket ja Khao Lak erilaisia kohteita, vaikkakin molemmista löytyy niin ranta -kuin kaupunkieläämäkin. Phuket saattaa vielä toistaiseksi olla lapsiperheille tutumpi kohde, mutta myös Khao Lak kasvattaa suosiotaan jatkuvasti.
Mukavaa alkanutta viikkoa!
Terveisin,
Antonia / Finnmatkat
nimittäin tuo ketjussa mainittu Mai Khao Lak ei ole vielä edes auennut..
Vaikka hotelli on syrjässä, niin sen plussaa on ehdottomasti tuo ranta. Khao Lakissa on pienet ja rauhalliset tiet, joten tuk-tuk:lla pääsette halvalla ja kätevästi sitten ostoksille esim. Bang Niangiin beachille tai Khao Lak beachille.
Olimme viimeksi ensin viikon Khao Lakissa (emme tuossa hotellissa) sitten viikon Katalla, nimenomaan tuossa Centara Katassa. Ja emme tykänneet yhtään Katasta verrattuna Khao Lakiin. Katalla ollaan vaan vilkkaan tien varressa, merta ei edes näy Centaralta. Centara on vain hotelli keskellä taloja, Khao Lakissa näkee luontoa ja merta ei vain kaupustelijoita.
Ja on helppo sanoa, että hotellilta pääsee kuljetuksella tai 700 metriä kävellen rantaan. Thaimaan lämmössä kävely keskellä päivää ei ole kovin nautinnollista ja jos rantaan pitää aina lähteä kimpsuineen ja kampsuineen (+lasten tavarat) erikseen, niin minä huomaan, että ei tule tehtyä sitä usein. Kun ranta on vieressä, niin sitä voi vaihdella paikkaa uikkarit päällä, ei tarvise raahata muita tavaroita kuin itsensä.