Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä Morre opiskelee/tekee työkseen?

Vierailija
22.07.2007 |

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

historiaako? vai kieliä?

Vierailija
2/17 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viime lukuvuoden lähes kokonaan äidinkielenopettajan sijaisena yläkoulussa.

Aloitin vasta viime syksynä opinnot yliopistossa. Pääaineeni on folkloristiikka, mutta vaihdan sen tänä syksynä kotimaiseen kirjallisuuteen.

Historiasta olen kiinnostunut noin muuten vain :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teit ennen opiskelujen aloittamista? Oliko jotain mikä liittyy tulevaan alaasi?

Vierailija
4/17 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta oli pientä ikäpainetta aloittaa noin myöhään. Toisaalta en tiedä olisinko ollut hyvä ope esim. 25-vuotiaana. Ikä tuo lisää varmuutta siihen hommaan.

Vierailija
5/17 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin lukion aikanaan samaan aikaan kuin muutkin ikäiseni. Keskeytin 2 vuoden opiskelujen jälkeen. Olin varma, etten pärjää yo-kirjoituksissa. Enkä varmaan olisikaan silloin. Motivaatio oli muualla kuin opiskelussa.

Keskeytyksen jälkeen tein erilaisia duunarihommia; laitoshuoltajasta puhelinmyyjään, lastenhoitajasta asiakasneuvojaan. Kokeilin lähihoitajaopintoja, kestin puoli vuotta.

Olen 17-vuotiaasta asti haaveillut opetushommista. Vasta 22-vuotiaana innostuin jatkamaan lukiota. Sitten keskeytin jälleen kun raskauteni huomattiin (rv 18). Elämä meni ihan sekaisin.

Äitiyslomalla innostuin sitten uudestaan. Hitaasti mutta varmasti. Pääsin ylioppilaaksi keväällä 2006 ja heti sen jälkeen yliopistoon.

Näin =)

Vierailija
6/17 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toivottavasti valinnut nyt alan, joka aikuisten oikeesti kiinnostaa. Vanhempana sitä ehkä osaa jo erilailla antaa jotakin enemmän, suhtautuu opiskeluun eri tavalla, suoriutuu niistä paremmin, en tiedä, itsestä ainakin tuntuu siltä. Tilanteeni siis aika samankaltainen kuin sulla.

Vierailija
7/17 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on varmaan hyötyä siitä, että on monenlaista kokemusta elämästä?

ymmärtää nuorten sähläyksiä paremmin kun on itsekin säheltänyt?

Vierailija
8/17 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan haluaisin viestittää sitä, että opintojen keskeytys ei välttämättä ole katastrofi. Voi olla hyödyllisempääkin keskeyttää, kuin hammasta purren saattaa loppuun ja saada surkeat yo-paperit.

13: Motivaatio on nyt todella erilainen kuin esim. 17-vuotiaana! Tiedän mitä haluan, tiedän että se vaatii töitä ja tiedän, että se on sen arvoista. Siksi tein vielä tuon pitkän sijaisuuteni. Vaikka ei sekään tietty takaa, että onko ala oikea, mutta ainakin tiedän noin suunnilleen mihin päätäni olen lykkäämässä.

Vierailija
9/17 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilman minkäänlaista alan koulutusta?

Vierailija
10/17 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ilman minkäänlaista alan koulutusta?

Vierailija
11/17 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vuosia täytyis muutama edes takana olla. Kerro meille...

Vierailija
12/17 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä vuosia täytyis muutama edes takana olla. Kerro meille...

että opettajissa on täysin epäpäteviä joukossa... Oppilaathan kyllä tykkää nuorista ja räväköistä " opettajista"

Vierailija
13/17 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä asiaan vaikutti ikäni (olin siis vanhempi kuin ensimmäisen vuoden opiskelija noin yleisesti ottaen) ja monipuolinen työkokemukseni (asiakaspalvelua, lastenhoitoa, laitoshuoltajuutta ja hiukan koulunkäyntiavustajan työtä).

Aluksi minun piti olla sijaisena vain pari päivää. Sitten " voitko olla loppuviikon?" , " voitko olla tämän kuukauden loppuun?" jne. Eli alunperin sijaisuuden ei todellakaan pitänyt kestää niin kauaa.

Uskon myös, että olin ihan hyvä (koulutustasooni nähden) ja pidetty. Jatkan kyseisessä koulussa ensi lukuvuonnakin sivutoimisena tuntiopettajana :)

Vierailija
14/17 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ymmärtänyt et nyk. miehesi ei ole lapsen biologinen isä...

kunhan kyselen...

Vierailija
15/17 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellavarockiin emme ole tulossa. Taitaa tältä kesältä olla festarikiintiö täynnä :)

En muuten saanut tuota sijaisuuttani myöskään suhteilla. Minulla oli hakemus Espoon kaupungin sivuilla ja sitä kautta minuun otettiin yhteyttä.

En tiedä, paljonko Espoossa noin keskimäärin suositaan epäpäteviä, mutta tässä ko. koulussa ei montaa epäpätevää ollut.

Vierailija
16/17 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse odotan, että näen pain confessorin . pariin viime kuukauteen en ole oikein muuta kuunnellutkaan.

Vierailija
17/17 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmi ettette tule...

ajattelin että olisin tunnistanut sut. en siis ole mikään hullu sairas psyko.

vaan ihan normaali, mustiin pukeutuva, taaperon äiti (29 vee)