Onko kukaan koskaan lukenut jostain
ettei luomumiatoa saa antaa vauvalle koska siinä ei ole lisättyä d-vitamiinia ja se ei ole pastoröity.. olin jostain joskus niin omasta mielestäni lukenut
Kommentit (7)
Mutta siis jos käyttää isommalla lapsella vain luomumaitotuotteita, niin sitten kannattaa antaa enempi d-vitskulisää - neuvolasta saa ohjeet
Mutta eihän vauvalle tavallista maitoa anneta ollekaan. En ole lukenut tuollasta asiaa, tiedän kyllä luomumaitoa juotettavan taaperoillekin.
lukeneeni ja niin olen kamalsti väittänyt. tavallista maitoa saa antaa alle vuoden vanhalle jos osittain imettää ap
Lääkäri oli vähän kauhuissaan koska maidossa saattaa olla tubia.
Ko tilalla on sertifikaatit ja myy maitoa muistaakseni MOMille
Vierailija:
lukeneeni ja niin olen kamalsti väittänyt. tavallista maitoa saa antaa alle vuoden vanhalle jos osittain imettää ap
Eli takuulla turvallista juotavaa se on pienellekin, koska pastörointi tappaa yleisimmät pöpöt, homogenointi tarkoittaa vain rasvan pilkkomista.
Joka tapauksessa pienille lapsille pitäisi antaa d-vitamiinia varsinkin talvisin, joten ihan hyvin lapselle voi antaa luomua. Ja kannattaakin antaa, jos haluaa välttää torjunta-aine- ja antibioottijäämät!
Meillä alettiin antaa molemmille lapsille lehmän maitoa siinä 11 kk:n iässä, hiljalleen totutellen. Nyt juodaan aina luomua.
lapselle ja vauvalle niin sitä pitää laimentaa