Kuinka nuoren lapsen päästäisit isän kanssa mökille pariksi päiväksi keskenään?
Kommentit (72)
mutta kyllä meillä isukki vahtii kohtalaisesti kaikkia (neljää) tenavaa.
Mikä heistä tekee isejä?
Tippa spermaa ja nimi paperissa!
Kaikista miehistä ei vaan ole vastuullisiksi iseiksi, hyvistä aikomuksistaan huolimatta :(
Ikävää, mutta totta.
Positiivista toisaalta se, että tämä tuntuu monelle niin vieraalta, eli niitä ihan oikeita isejä löytyy kyllä! Itselleni tuli ihan yllätyksenä tämä todellisuus, joka iski päin naamaa, ennen kuin esikoinen oli 1v.
Sitten taisi uutuudenviehätys karista ja jäin aika yksin lastenhoitajaksi
No miten se isä -nimike sitten automaattisesti tekisi jokaisesta isästä luotettavan hoitajan? Eihän jokainen äitikään pysty lapsistaan huolehtimaan ( huostaanotot jne), miksi isät olisivat sen kummempia?
Suurin osa varmasti hyviä, mutta jotkut ei koskaan
Hyvin vaikea tietää etukäteen, että esim. tuo mies, joka nyt juo muutaman kerran vuodessa ja silloinkin kohtuudella, joka on kiltti ja haluaa lapsia enemmän kuin mitään, on 6 vuoden kuluttua rähjäävä, valehteleva juoppo.
Ruoaksi aina kalapuikkoja, syötetään kun ei viitsitä ottaa vanhemman vastuuta ja pitää kiinni siitä, että itse syö (kohta 3 v.), haukutaan tuhmaksi lasta, jos ei tee isän mieliksi, jne jne. Ja ihan kaikille lukuisille tämän ketjun ihmettelijöille tiedoksi, että kukaan meistä ei voi tietää, millainen äiti tai isä tulee olemaan, ennen kuin todella on äiti tai isä. En minäkään päästäisi esim. järven rannalla olevalle mökille lasta kaksin miehen kanssa, jos miehen käsitys vilkkaan taaperon hoidosta on se, että puhutaan kännykkään ja hoidetaan työasioita.
Sen verran on oman lapsen henki kallis. Ja ei sitä vanhemman vastuuta voi kukaan antaa, eihän sitä kukaan anna äidillekään. Kyllä se on ihan itse otettava.
olipa yllätys kun tämä ketju roikkuu vieläkin täällä. Että te osaattekin paisutella asioita hienosti, pakko nostaa hattua ;)
Meillä on edelleen asiat sillä tolalla että en laske miestä mökille jokapaikkaan ehtivät uhmaikäisen kanssa mutta 8kk ikäisen kanssa lasken, jos nyt edes tahtoo sinne lähteä.
Jos tulisin tänne palstalle tekemään aloituksen että lapseni makaa koomassa sairaalassa kun oli isänsä kanssa keskenään mökillä ja isän silmä vältti ja lapsi juoksi auton alle, te olisitte heti tuomitsemassa, kuinka saatoin päästää lapseni sinne kun tiesin ilmeisestä vaarasta. Teit niin tai näin, täällä et voi tehdä oikein. =)
Ehkä 1,5-vuotiaan. Esikoista imetin yli vuoden vanhaksi, se tietysti sanelee paljon. Lisäksi mieheni oli työmatkalla neljä päivää kun lapsi oli noin vuoden vanha, ja lapsi ihan vierasti isäänsä sen jälkeen. Itse olin kolme yötä poissa kun lapsi oli jo lähemmäs 2-vuotias ja lapsi reagoi vieläkin aika voimakkaasti kun palasin. Näiden kokemusten perusteella en mielelläni olisi kovin montaa päivää erossa alle 1,5-vuotiaasta.
Nuorempi vaan on niin äitintyttö, ettei viihtyisi puolta vuorokautta kauempaa isin kanssa. Hyvä kun sen ajan kun olen töissä, niin isi on pop.
Mutta esikoinen, isinpoika, taas tykkää touhuta isin kanssa ja isi mielellään otta jopa kauppaan mukaan kaveriksi.
Mutta tuon kohdan,missä joku sanoi, että isi ei osaa tehdä kuin yhtä asiaa kerrallaan, tahdon korjata.
Sehän riippuu täysin isistä, voiko hän kasvaa lasten mukana, ja nähdä ja kuulla koko aika useamman lapsen.
Meillä isi muuttui monikorvaikseksi ja todella näkeväksi sen jälkeen kun palasin töihin. Pakko oli, kun jaloissa pyöri kaks pientä lasta.
Teemme siis miehen kanssa vuorotyötä, kun mies on töissä, mä kotona. Kun mä olen töissä, mies kotona.
Ja vastaus kysymykseen on, että heti kun vaan lapsi isin kanssa tahtoo olla pidemmän aikaa. Eli vaikka heti kun imetys on loppunut.
lapsen täytyisi itse huolehtia
-aurinkovoiteistaan, hyttyssuojastaan
-ettei mene tielle, ojaan tai syvään veteen
-että saisi muutakin syötävää kuin makkaraa ja karkkia
-ettei isä polta tupakkaa sisällä tai puhaltele sitä vauvan/lapsen kasvoille
Siis lista on loputon ja itse asiassa 10-vuotiaskin on ihan liian nuori huolehtimaan yllämainituista. Tällainen kiva faija meidän perhessä!
Ap, kaikki isät eivät ole samasta muotista. Meillä ikäraja olisi 3-4 vuotta.
Sekä 70 että 82 puhuivat asiaa (monet muutkin, mutta jos ap:llä on runsaudenpulaa, niin pls lue edes nuo).
taas hämmentävää huomata, kuinka vaikeaa on ymmärtää erilaisia ihmisiä. Ja on se nyt aivan eri isän lähteä lasten kanssa jonnekin mummolaan, kuin keskenään järvenrantamökille/ maantien läheisyyteen. Itsekään en lähtisi yksin lasten kanssa sinne. Pitäähän sitä ihmisen päästä puuceessä istumaan ja ruokaa laittamaan, ja kun on vaan noi yhdet silmät.
Tänä vuonna on luettu niin monesta hukkuneesta pikkulapsesta, että minä olen mökillä jatkuvasti varpaillani ja yöksi lukkiudutaan sisälle mökkiin.
Todella vaikeaa tuntuu olevan monien ymmärtää se, että KAIKKI ISÄT EI OLE NIITÄ TASAVERTAISIA HOITAJIA, ihan oman valintansa mukaan.
Ja aika kauheelta tuntuisi päästää vauva tai jokapaikkaanehtivä 3-vuotias sellaisen isän mukaan, joka on ihan raivoissaan siitä, kun äiti käy yksin maitokaupassa (n. 1/2 h)
Ja jonka mielestä lastenhoito on sitä, että hän istuu kuulokkeet päässä tietokoneella pelaamassa, ei kuule eikä näe, ja lapset ovat omillaan.
Kaikki isät kun ei vaan ole niitä vastullisia ja osallistuvia. Ei vaikka kuinka yrittäisi " antaa iälle tilaa hoitaa lapsia omalla tavallaan"