Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nuoren lapsen päästäisit isän kanssa mökille pariksi päiväksi keskenään?

Vierailija
22.07.2007 |

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluamme heidän pitävän normaalina, että isä viettää aikaa lastensa kanssa ja tekee ruokaakin joskus (ja muita kotitöitä). Ja tytöt saavat vasaroita ja tehdä " miesten" hommia. Kun ovat aikuisia niin osaavat arvostaa/kunnioittaa puolisoitaan. Perhe on yhteinen projekti ei saa olla niin, että nainen määrää kaikesta. T. äiti, isi ja viisi lasta

Vierailija
42/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta isä on yhtä tasavertainen ja tärkeä vanhempi kuin äitikin. Lapsi voi juoda tissimaitoa/korviketta pullosta jota isä antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyörittelee päätään. Taas hyvä muistutus, että meidän parisuhde terveellä pohjalla. Ollaan tasa-arvoisia vanhempia. Kummallekkin lasten huolenpito/turvallisuus tärkeetä.

Vierailija
44/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö miehesi, ettet luota hänen huolehtivat lapsistanne?

Vierailija
45/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikasemminkin toki olisi voinut mennä mutta imetin juuri viisi kuukautta ja silloin olin aika kiinni vauvassa.

Vierailija
46/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

luulen, että mies diggaisi täysillä yhdessäolosta kaksistaan vasta tuon ikäisen kanssa.

Vierailija
47/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin pikkasen kylmäsi, kun kuulin, että meidän kuopus oli löydetty 1-vuotiaana anoppilan edestä autotieltä leikkimästä... oli karannut vaunuista päiväunien jälkeen, sisäpihalta.

Mulle ei ikinä olisi sattunut moista, mä vahdin lapsia niin paljon tarkemmin, pidän vaunuja silmällä oikeastan koko ajan, jos lapsi nukkuu vieraassa paikassa ilman turvavöitä.

Kyllä mies saa lapset edelleenkin mukaansa anoppilaan, mutta aina on mukana rattaat joihin kuopuksen saa kiinni kunnolla.

Vierailija:

Vierailija:

Esimerkiksi tuo mökkipaikka, siellä kulkee rekkojen liikennöimä autotie aika lähellä ja sen takia en esikoistani mökille päästä ilman minua koska tiedän että mieheni ei kykene häntä vahtimaan samalla tavalla kuin minä. Ja jos jotain tapahtuisi niin en ikinä antaisi itselleni anteeksi että päästin esikoisen mökille ilman minua. 8kk ikäinen ei vielä edes ryömi joten hän ei autotielle pääsisi ja siksi hänet päästän mökille.

Vierailija
48/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei kummallakaan ole ollut allergioita, mutta lapsi olikin vaikeasti lehmänmaidolle allerginen. Onneksi ei altistunut sille ihan pikkuvauvana, ois voinut vatsa pikkasen kärsiä.

Vierailija
49/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetys on sitovaa, ja aika hölmöä sitä lähteä sössimään vain sen takia, että isän pitää olla tasavertainen. Joillain kuten minulla kun se imetys on aika herkkä puuhaa, eikä lypsäminen oikein onnistu, varsinkaan minään päiviä kestävänä juttuna.

Toisekseen meidän kuopus ei ollenkaan tykännyt olla isänsä kanssa vauvana. Ekan kerran lähdin pariksi tunniksi jumppaan kun vauva oli 2 vkoa vanha, vauvalle oli maitoa lypsettynä, ja osasi juoda pullosta... silti huusi ihan koko ajan kun olin poissa. JA huusi aina kun olin poissa, koko ajan. Isä kyllä hoiti lasta kun olin itsekin kotona ihan tasavertaisesti, mutta lapsi oli aina ihan kriisissä kun äiti oli poissa.

Miksi tuollaisessa tilanteessa pitäisi lasta väkisin järkyttää? Nyt kun poika on 2-vuotias tilanne on jo täysin toinen.

Vierailija
50/72 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi kai tuo isäkin on vai mitä? Jos ei isän kanssa voi tenavaansa päästää kahdestaan mihinkään, niin mikä ihmeen turjake se isä sitten oikein on?

Vierailija
51/72 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hyvin vaikea tietää etukäteen, että esim. tuo mies, joka nyt juo muutaman kerran vuodessa ja silloinkin kohtuudella, joka on kiltti ja haluaa lapsia enemmän kuin mitään, on 6 vuoden kuluttua rähjäävä, valehteleva juoppo.

Vierailija
52/72 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän just tänään 9kk kotiin isänsä kanssa ja painun viikonlopuksi kaverin luo Helsinkiin. Kuukausi takaperin isä ja poika olivat mummulassa viikonlopun ja mä luin tenttiin kotona.

Vierailija
53/72 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä on meillä ollut alusta lähtien ykkösvanhempi.

Lapsen juuri täytettyä 2 v, oli hän koko kesän isänsä kanssa kahdestaan niin, että äitiä tapasi vain satunnaisesti viikonloppuisin (olin sairaalassa melko pitkän matkan päässä kotoa). Ihan hyvinhän tuo äiti-lapsisuhde näistä huolimatta on kehittynyt, lapsi nyt neljävuotias.

Vierailija
54/72 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAHDESTAAN äitinsä kanssa?? meillä vanhin vasta viisi! Jotenkin arveluttaa, kun eihän viisivuotias osaa vielä lukea saatikka sitten soittaa puhelimella!!! T:huolestunut ISI

Vierailija
55/72 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka muutaman viikon ikäisen.

Vierailija
56/72 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neljän lapsemme (1v-7v) kanssa. Pienemmänkin kanssa olisi voinut mennä, kun en enää imetä. Mutta imetys tosiaan ainut " ikäeste"

Vierailija
57/72 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisen kohdalla isi (silloin 19v) oli todella taitamaton eikä järin kiinnostunut opettelemaan mitään lastenhoitoon liittyvää.

Nyt on jo " kasvanut isyyteen" ja on oikein taitava lasten kanssa. Uskaltaisin päästää heti imetyksen loputtua, nuorimmainen oli silloin 9kk.

Vierailija
58/72 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin eri aatoksiin...ensinnäkin miehet eivät voi tehdä kuin yhtä asiaa kerrallaan. Esim. jos toinen lapsista haluaa keinua ja annettavaa vauhtia, hän keskittyy vain siihen, toisen muksun kipittäessä naapurin takapihalle suihkulähteeseen. Äiti taas voi tehdä useampaakin asiaa kerrallaan, ja on tietyllä tapaa aina 5 sekuntia ajatuksissaan edellä siinä mitä lapsi seuraavassa hetkessä keksii. Eli miehet elävät tässä ja nyt hetkessä, äidit pari sekuntia edellä arvioiden vaaratilanteita ja eri asioita mitä lapsi saattaa yllättäen keksiä.

Eli päästäsin lapseni kyllä isänsä matkaan, mutta " evästäisin" monin varoituksin ja ajatuksin matkaan:)

Vierailija
59/72 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli esikoinen olisi ollut valmis noille reissuille jo 10kk iässä ja kuopus 13kk ei vieläkään.

Nyt jäin miettimään että mitä jos imetys ei olisi onnistunut... Silloin kai olisi mennyt sen mukaan milloin itse raaskin olla lapsesta erossa. Ei sillä etten luottaisi mieheen lastehoitajana, varmasti pystyisi siihen siinä kuin minäkin. Mutta vaikea kuvitella että voisin olla esimerkiksi 2kk ikäisestä erossa useampaa vuorokautta putkeen :/ Eikä varmaan mieskään olisi minua noin pienen kanssa päästänyt kaksin pidempään reissuun.

Vierailija
60/72 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman voi näköjään tehdä mistä vaan. Ajatelkaa jos miehenne kysyisivät täällä samaa:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan