Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AAH, ihanaa, sain tämän viikonlopun osalta jouluvalmistelut 1/5 tehtyä! MAHTAVA TUNNE

Vierailija
12.10.2008 |

Mitä olet tehnyt tänä viikonloppuna? Mitä teet seuraavina valmisteluviikonloppuina? Mä olen sellainen viimetinkaan jättäjä, aina sössin etukäteisvalmistelut. Yritän tänä vuonna varautua paremmin.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Mutta ei mua haittaa jos joku toinen ottaa joulusta ihan tosissaan kaiken irti. Varsinkin kun ap. ei mun mielestä missään vaiheessa sanonut olevansa stressaantunut ja ahdistunut tuosta hommasta, päin vastoin.

Minustahan tuo on vain järkevää ja osoittaa hyvää organisointikykyä. Kyllä se joulu kuitenkin tulee, ja mitä enemmän jättää tekemättä ja vannoo, että meillä ei joulusta stressata... Niin.

Jokainen on lukenut täällä joulun alla ja heti jälkeen ketjuja, joissa tilitetään miten joulu oli pilalla kun uurasti joulunalusviikon hulluna ja juoksi jouluruuhkassa lahjoja kummilapsille eikä kukaan arvosta eikä kiitä ja mieskin antoi paskan lahjan. Oiskohan ne näiltä ap:n arvostelijoita? Voisko olla?

Vierailija
22/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi sentään Suuri Joulukoristelaatikko löytyy.

Mä kun luulin olevani joku pahakin jouluhörhö, kun marraskuun viimeisellä viikolla siivoan kodin katosta lattiaan ja laitan puhtaat matot ja verhot. Joulukuun sitten fiilistelen koristeiden keskellä ja puuhailen jouluhommia hiljalleen aattoon saakka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko mitä seuraavina viikonloppuina tapahtuu! Voisin ottaa ohjeet talteen.

Vielä ei ole tehty oikein muuta kuin tyhjätty kaapit turhasta tavarasta ja pesty ikkunat...

Mutta minä en pidä aloittajaa hulluna tai mt-ihmisenä sillä minusta on itsestäkin tosi kiva laittaa ennen joulua kaikki paikat tiptop! Meillä ainakin tahtoo aina kertyä turhaa tavaraa kaappeihin ja laatikoihin ja pieneksi käyneet vaatteet tulee katsottua aina tähän aikaan vuodesta pois.

Joulunaika on sitten ihana viettää ihan rauhassa sen kummemmin mitään tekemättä. Olla ja nauttia perheen yhteisestä pitkästä lomasta (miehelläni joulun aikaan aina kaksi viikkoa lomaa). Ja uusi vuosi on mukava aloittaa kun tietää että taas sinne kaappeihin sopii sitä turhaa roinaa ja sälää =D

Vierailija
24/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan oo mitenkään hössöttänyt ennen joulua ja kortitkin vienyt viime tipassa postiin. Aina kovasti suunnittelen, että nyt teen ihanat kortit ja sitten kumminkin unohdan...

Ihana oli lukea jonkun noin järjestelmällisen ihmisen suunnitelmat. Oletkohan mahdollisesti ammatiltasi tuottaja ;) Sain itsekkin kipinän ja ajattelin, että tänä vuonna voisi tehdä suursiivouksen ja lähettää ajoissa ne kortit. Leipoa yms. sinapit... riittäisköhän jaksut?!

Hyvä idea toi aikatauluttaminen! Helpottaa työtaakkaa ja saa hommat varmuudella tehtyä. Taidampa alkaa itsekkin aikatauluttaa marraskuun viikonloput. Ja yllättää sukulaiset omille korteilla, sinapeilla ja tikkunekuilla! Jes kiva idea!! Kiitos suloisesti höösäävä ap!

Vierailija
25/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakastin uusia perunoita keitettynä pakkaseen, jotta joulupöydässä olisi sellaistakin herkkua tarjolla. Ja ihan täältä av:lta sain tämän vinkin.

*Voitinko?*

Vierailija
26/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouluvalmistelut tuo joulun tunnelmaa, ja ehei, en todellakaan halua sitä vielä marras- saatikka lokakuussa :D Kyllä meidän perheessä se joulu tulee oikein ihanasti, vaikka valmistelut aloitammekin kaikki yhdessä joulukuussa. Turha stressi pois, hei come on! xD

Vierailija
27/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihmiset aloittaa jouluvalmistelut lokakuussa PESEMÄLLÄ IKKUNAT :D Voi kuulkaa, syyssateet ehtii liata ne vielä monen monta kertaa ennen joulua... Fiksuja tyyppejä täällä.

Vierailija
28/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) marraskuussa ostan noin 20 korttia,kirjoitan nimet ja liimaan merkit

2) ympäri vuoden ostan lahjoja,paketoin ja nimikoin

3) joulukuussa ostan kuusen ja koristelen sen

4) viikkoa ennen joulua ostan ruoat ja herkut

5) jouluviikolla siivoan tavallisen siivouksen

Vierailija
29/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytkö sä ap töissä? Tai sit oot joku megaorganisaattori:D

Vierailija
30/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vaan on jouluihmisiä, toiset ei. Työkaverini ovat jo ajat sitten luovuttaneet, aloitan joulujuttujen suunnittelun elokuussa! Kortteja olen suunnitellut ja eteisen jouluikkunaa tänään suunnittelin. Joululauluja meillä ei saa soittaa eikä laulaa ennen marraskuuta.

Ja ap:han oli suunnitellut jouluhommat viikonloppuihin, miten se työssäkäynti siinä haittaa. Annetaan kuulkaa kaikkien kukkien kukkia!

Vierailija
31/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme suunnitelleet seuraavaa:

1) Jouluastiaston koristelu ja poltto

2) Joulukalenterien tekeminen 3 lapselle

3) makeisten valmistus ja paperien värjäys

4) havutus ja lyhdyt ja valot pihapiiriin

5) pölkkytonttujen ja pukin kunnostus ja maalaus

6) piparimuottien teko

7) koristeiden tekeminen, lähinnä olkipukki ja iso himmeli

8) liinojen ja verhojen silitys ja mankelointi

9) vieraiden kutsuminen 3 eri päivälle

10) joulun lemmenpaketin kasaus ja paketointi

aina ei kaikki tietty mene niinkuin suunnittelemme

Vierailija
32/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahikki

Vierailija
33/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljoa joulu muistunu mieleen! Ei olla niin uskonnollisia etta Jeesuksen 2008tta synttaria pitaa puolta vuotta etukateen alkaa suunnittelemaan! Ohjelmansa kullakin, vaikka tamahan on ihan selva PROVO.

Hienosti oot keksiny kaikkia jobeja teille, nostan hattua sulle, heh hee ;o))

Mutta jos totta puhutaan niin mulla on yksi tuttava jolta tuollaiset listat voisi melkeinpa onnistuakin. Heidan lapsen synttarikutsutkin saadaan yleensa 6kk ennen!! Vaikka aina ne on samassa kuussa, hih.

Ma oon ostanu paketin kortteja, siina on miten olen valmistautunut jouluun tana vuonna. En aio lahettaa kortteja kuin muutamalle vanhemmalle sukulaiselle joilla ei ole sahkopostia, koska ihan turhaa luonnon ja energian hukkausta koko korttirumba, kuka niista mitaan hyotyy?? Muille sahkoinen viesti tai kortti kateen jos mennaan kaymaan.

Aloitan ehka vahan enemman miettimaan joulua marraskuun lopussa, katselemaan lahjoja lapsille, ja muut jaakin sittenihan viime tippaan. Ja mies eika lapset ole edes kristittyja joten kaikki on minun vastuullani jarjestaa kun heilla ei ole hajuakaan mita pitaisi tehda....

Vierailija
34/60 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tykkää siitä?? Miksi se nyt niin kamalasti muita häiritsee?

Hienoahan on jos ap saa kaiken kuntoon suunnitelmien mukaan :) Pääasia ettei ota siitä stressiä, vaan nauttii noista tekemisistä!

En ole ap, mutta voisin kuvitella joulukaapin olevan juuri sellainen missä koristeita ja muuta joulukamaa säilytetään, ja mahdollisesti pitkin vuotta ostettuja joululahjoja (alesta bongattua, kun löytyy juuri se oikea lahja jollekin niin kannattaa ostaa heti jne..ei sitten viime tingassa hätäpäissään tarvii keksiä mitään..).

Olen itse haaveillut "joululahjakaapista" tai miksei vaan lahjakaapista, muttei oikein tilaa löydy. Löytyisi sieltä sitten heti kaikki etukäteen ostetut lahjat ym. Tupaavat unohtumaan kaappien perukoihin muuten.

Mutta ihanaa että muita jouluihmisiä on. Itse olen tosian vasta fiilistely ja mietintävaiheessa..mutta muutama joululahjakin löytyy jo kaapista!

Älkää olko niin tiukkapipoisia, antakaa muiden nauttia joulusta, ei kai se teiltä pois ole! :)

Vierailija
35/60 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vuosko te joulun takia koristelette uuden astiaston?????

ja piparimuotit??? mitä vikaa niissä edellisvuoden muoteissa on?

onneks meillä ei juhlita joulua, säästyn monelta stressiltä ja joka vkl jouluun saakka ja sen jälkeen on aikaa itselleni ja lapsilleni.

Vierailija
36/60 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

www. jouluntaikaa. fi Siellä meitä on tusinoittain!

Ei täällä kannata heittää helmiä sioille ;)

Vierailija
37/60 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

taidan etsi viimevuotiset piilotetut piparit ja heittä roskiin. Se on yleensä se työ josta meillä alkaa itsenäisyyspäivänä joulun valmistelu.

Samalla leivotaan ensimmäiset joulupiparit, nyt taidan siis aloittaa 1½ kuukautta etuajassa.

Vierailija
38/60 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä tein jo kesälomalla kaikki 50 joulukorttia. Nyt olen jo hahmotellut kolmea mallia ensi vuoden kortteihin... en malttaisi millään olla tekemättä niitä loppuun asti!! Mä olen virkannut punaisia pitsiverhoja eteiseen ja ne on varmaan valmiit parin viikon päästä! :)

Vierailija
39/60 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lahjat on ainoot, mitkä hommaan tänä vuonna ajoissa.Osan jo ostanutkin. Mies saa hakea ruuat ja anoppi tehä loput

Vierailija
40/60 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen suunnitellut myös, mutta toteutusta ei ole vielä aloitettu läheskään noin paljon kuin ap:lla.

Tehtynä:

-joulukorttien saajat listassa, ja osoitteet valmiiksi etsitty

-osa joulukorteista askarteltu

-joulukalenterit neljälle hyvin suunniteltu ja tarvikkeet hankittu

-kerätty luonnosta olkia, oksia, käpyjä ja muuta askartelumateriaalia

-suunniteltu mitä kaikkea leipomusta valmistetaan sekä tehty koekappaleet niistä joita ei ole koskaan tehty itse.

-siivottu osa kaapeista (kerran vuodessa käyn läpi kaikki kaapit ja koitan hankkiutua eroon turhasta roinasta, joulukuun alkuun mennessä on oltava valmista)

-kesäkuusta alkaen kudottu villasukkia ja villalapasia joululahjoiksi, ja jo tammialesta ostin joululahjoiksi vähän jotain. Kerään joululahjoja piiloon vuoden mittaan niin ei tule paniikkia sitten joulukuussa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi