Kahdessa eri arabimaassa asunut vastaa hetken kysymyksiin, jos on kysyttävää
Kommentit (18)
ja Tunisiassa olin erään hotellin respassa töissä.
en pitänyt huivia tms. Minut hyväksyttiin kyllä ihan sellaisena kuin olin.
-ap
Koskaan en pitänyt huivia, ja elin kuten Suomessakin. Ei ongelmia.
2
Vierailija:
en pitänyt huivia tms. Minut hyväksyttiin kyllä ihan sellaisena kuin olin.-ap
mutta mieheni, tunisiasta kotoisin, saa kuulla sitä ihan väsymiseen saakka.
10
Elämä täällä Suomessakin näyttää ihan erilaiselta kun on käynyt kattelemassa muualla toisenlaista elämää, vähän eri perspektiivistä. Suosittelen muitakin heittämään ennakkoluulot nurkkaan ja olemaan hiukan rohkeampia.
Mutta nyt minun pitää valitettavasti häipyä vähäksi aikaa muihin hommiin.. mutta palataan!
-ap.
vaikka Turkissa asuessamme emme koskaan, missään, nähneet yhtään suomalaista joka olisi elänyt maan tavalla ;) Mutta kai säännöt koskeekin vain ulkomaalaisia Suomessa eikä suomalaisia ulkomailla :p
Vierailija:
mutta mieheni, tunisiasta kotoisin, saa kuulla sitä ihan väsymiseen saakka.10
Minusta jokaisella on oikeus säilyttää oma identiteettinsä alkamatta apinoimaan toisen kulttuurin kaikkia tapoja joihin ei ole kasvanut.
Kun joskus laitoin ihan muuten vaan huivin päähän kun menin alueille joissa niitä pidettiin yleisemmin niin se herätti paremminkin ihmetystä, siis että kuinka eurooppalainen nainen on laittanut huivin päähänsä.
Joten luovuin siitä..
Mutta palataan.
ap.
Tulin keskusteluun mukaan, koska olen asunut Egyptissä JA Turkissa, ja Egypti on arabimaa. Siitä keskustelu siirtyi " maassa maan tavalla" - aiheeseen ja ulkomaalaisiin aviomiehiin, oma mieheni sattuu olemaan turkkilainen.
Turkki on islamilainen maa joka tapauksessa, vaikkei arabimaa olekaan.
2
Vierailija:
mikään arabimaa
Huonostipa sinulla on tieto hallussa! Islamilainen maa tarkoittaa maata, jonka laki perustuu islamiin! Turkissa on maallinen laki! Turkki on muslimimaa, koska sen väestöstä suurin osa on muslimeja, mutta islamilainen maa Turkki EI OLE!
Vierailija:
Tulin keskusteluun mukaan, koska olen asunut Egyptissä JA Turkissa, ja Egypti on arabimaa. Siitä keskustelu siirtyi " maassa maan tavalla" - aiheeseen ja ulkomaalaisiin aviomiehiin, oma mieheni sattuu olemaan turkkilainen.
2Vierailija:
mikään arabimaa
Mutta Suomessahan pitää vaan ymmärtää kuinka on sodasta tullut pakolainen niin tottakai saa raiskata täällä ja tehdä katuryöstöjä ym.
Vierailija:
vaikka Turkissa asuessamme emme koskaan, missään, nähneet yhtään suomalaista joka olisi elänyt maan tavalla ;) Mutta kai säännöt koskeekin vain ulkomaalaisia Suomessa eikä suomalaisia ulkomailla :pVierailija:
Ota pilleri. Olosi helpottuu.
Vierailija:
Huonostipa sinulla on tieto hallussa! Islamilainen maa tarkoittaa maata, jonka laki perustuu islamiin! Turkissa on maallinen laki! Turkki on muslimimaa, koska sen väestöstä suurin osa on muslimeja, mutta islamilainen maa Turkki EI OLE!Vierailija:
2Vierailija:
mikään arabimaa
Taitaapi olla Afrikasta tulleet ja kurdit niitä, jotka rikostilastoja johtaa venäläisten jälkeen.
Vierailija:
Mutta Suomessahan pitää vaan ymmärtää kuinka on sodasta tullut pakolainen niin tottakai saa raiskata täällä ja tehdä katuryöstöjä ym.Vierailija:
vaikka Turkissa asuessamme emme koskaan, missään, nähneet yhtään suomalaista joka olisi elänyt maan tavalla ;) Mutta kai säännöt koskeekin vain ulkomaalaisia Suomessa eikä suomalaisia ulkomailla :pVierailija:
ei kai ole ihmekkään niitähän on täällä aika paljon.
Vierailija:
ei kai ole ihmekkään niitähän on täällä aika paljon.
Vierailija:
Olipa passi millainen tahansa.
Itse asuin Egyptissä isäni työn vuoksi (olin tuolloin 13-15 v) ja Turkissa olin töissä (oppaana 4 vuotta).
2