Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko munasolupunktion saada nukutuksessa ?

12.10.2008 |

Tuli tässä mieleeni, että meitä ollaan laittamassa IVF jonoon ja arviolta huhtikuussa-toukokuussa olisi sitten ensimmäinen IVF hoito... kaikesta muusta uskon selviäväni, mutta se punktio pelottaa aivan mielettömästi =( voisiko pelko olla riittävä syy julkisella puolella tehdä toimenpide nukutuksessa ?

Vai joudunko luopumaan ajatuksesta kokonaan, sillä en usko pystäväni hoitoihin jos toimenpide tehdään ilman nukutusta, pelkkä ajatus kun luin ko. hoidonkulun sairaalasta saamistani ohjeista sai minut voimaan pahoin ja etenkin siinä neulakohdassa tuntui, että lähtee taju.

Minulla on aivan kamala neulakammo (tullut ihan pienenä, kun kanyylin laitto epäonnistui montakertaa ja lopulta meni väärin ja irtosi ja kaikkialla oli verta ja sitten pyörryin, olin n. 4v)

Toivottavasti joku osaa auttaa minua tämän kysymykseni kanssa.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseen, voiko julkisella puolella saada punktion nukutuksessa pelon vuoksi. Kannattaa kysyä hoitopaikasta.

Joka tapauksessa kannustaisin sinua kuitenkin hoitoon vaikka ilman nukutustakin. Itsekin olin aivan kauhuissani punktioajatuksesta, mutta loppujen lopuksi toimenpiteestä jäi "hyvät" muistot.

Muistelisin että ennen toimenpidettä minulle annettiin esilääkkeeksi rauhoittavaa (tosin voi olla että sekoitan tämän laparoskopiaan...). Toimepiteeseen siirtyminen sujui kuitenin rauhallisesti, eikä siinä vaiheessa juuri enää hermostuttanut.

Juuri ennen toimenpidettä annettiin suoraan suoneen morfiinia ja täytyy sanoa, että oloni oli välittömästi tämän jälkeen harvinaisen rentoutunut. Olin kuin taivassa! :D Enkä enää ihmettele, että jotkut haluavat ko. ainetta käyttää päihtymistarkoituksiin... Toimepiteen aikana en tuntenut mitän kipua ja tapahtuma oli tosi nopeasti ohi.

Morfiinista voi ilmeisesti tulla jonkinlainen "krapula" vaikutuksen haihtuessa, mutta itse oli vain vähän väsynyt.

Mulla homma meni tosiaan onnistuneesti, mutta tietty on niitäkin joilla se ei niin putkeen mene. Kannattaa kuitenkin puhua hoitopaikassa pelosta ja ainakin pyytää kunnon tropit. Uskoisin, että jos kestät kanyylin laiton, niin kestät kyllä itse punktionkin! Tsemppiä!!!

Killa

Vierailija
2/3 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en osaa sanoa, miten asia on julkisella puolella, mutta yksityisellä ainakin saa punktion nukutuksessa. Minulle sitä jopa tarjottiin, kun itselläni ovat punktiot (4 kpl) olleet todella kivuliaita kaikesta lääkityksestä huolimatta. En kuitenkaan nukutukseen ole toistaiseksi suostunut vaan kärsinyt hampaat irvessä. Mulla punktiot on onneksi kuitenkin kestäneet sen verran lyhyen aikaa, että sen on kestänyt.

Etukäteen on siis ihan mahdoton sanoa, miten kivulias punktio kenelläkin on. Monet kertoo, että se ei sattunut lainkaan, mutta mulla tosiaan sattui ja paljon. Jälkeen päin sen sijaan mulla ei ole koskaan ollut oikein mitään kipuja, kun taas jotkut muut on olleet tosi kipeitä monta päivää, joutuneet jopa sairaalaankin. Eli hirmu yksilöllisiä juttuja nämä, ja vasta kokeilemalla selviää miten itselle käy... Mutta ei kai se auta kuin ajatella sitä mahdollista ihanaa lopputulosta niin kaiken sen pystyy kestämään.

Tsemppiä hoitoihisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulevaan vielä muutama kuukausi =)