" " " " ELOKUISTEN YSTÄVÄNPÄIVÄ!" " " "
Kommentit (18)
Meillä ollaankin täällä ihan ystävänpäivän tunnelmissa, ruvetaan pian täyttämään vauvan kanssa sydän kakkua (vauva istuu syöttötuolissa katselemassa) ja vaihdetaan sänkyyn punaiset lakanat, ja laitetaan kynttilöitä, niin ja pihveille pitäisi tehdä joku hyvä kastike, mä olen vaan aika huono noissa kastikkeissa, kun viinikastikkeista en pidä, niin sitten on AINA sitä pippurikermakastiketta... Onko kellään hyvää kastikereseptiä, mikä sopisi naudansisäpaisti pihville?
No joo, sitten arkisempiin asioihin, vauvalle kuuluu hyvää, eteenpäin mennään jo kovaa, varsinkin jos on hyvä syy, esim. houkutteleva villakoira sängyn alla tai joku muu kiehtova roskakasa. Iho on vaan nyt mennyt aika huonoon kuntoon, ihan on yhtä korppuna kuin äidilläänkin, joka paikkaa kiristää ja nahka hilseilee, vaikka koko ajan rasvaisi. Ikävää!
Mutta ei, lähden tästä muihin puuhiin, ja palailen paremmalla ajalla. ILOISTA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ KAIKILLE!
Meillä menee yöt ihan hienosti, tosin meilläkin herätään aika kellontarkasti 7.45 kun ennen nukuttiin 8.30-9.30 asti :/ No minkäs teet...hyvä kuitenkin ettei ole valvoskellut öisin.
Meillä on kylässä sitkeä kitinä, koko ajan sais viihdyttää tms tai muuten kitisee. HUOH!!!! Eteenpäin osaa ryömiä mutta sekään ei jätkää lohduta. Meillähän nyt käytössä Neocate ja ripuli on kyllä loppunut mutta... Kiinteissäkään ei liene syö kun käytössä on vain riisipuuro, mustikka ja bataatti ja aina pidän päiviä että jokin tai kaikki on pois. Enää en keksi kuin hampaat, mutta ei kai ne voi viikkotolkulla vaivata.
Ahdistaa tuo kitinä välillä niin että olen valmis lahjoittamaan pojan jonnekin ;) Mutta oikeesti aika avuton olo tässä on että mitä tehdä, nytkin kitisee koko ajan... :(
Että mukavaa ;)
joo, no meillä ei oo kummempaa juhlintaa nyt keritty laittaa, yleensä oon jotain leiponu, mutta nyt yritän tässä vähän pudottaa painoa niin herkut on
kiellossa:) jos sitä iltasella kävis jossian kahvilla, jos joku muu ois ahkeroinu:) Ystävänpäiväkortitkin jäi lähettämättä, niille jotka asuu kauempana, oon yleensä laittanu kortin, miutta nyt jäi sekin.....
meillä meni yö yhdellä syötöllä, liharuuan alottaminen sai sen vissiin aikaan, tai sitten ei....kovasti tuota sosetta uppoaa, määrällisesti ei nyt niin hirveesti, paitsi ilta ja aamupuuroa älytön läjä:) mutta 5 ateriaa menee nyt, paitsi välipala jää joskus väliin, jos on vaikka nukkunut just siinä iltapäivästä pidemmän aikaa(mikä on kyllä harvinaista). Eilen tais tulla pitkästä aikaa päikkkäriennätys, ku nukkui ulkona 2h!! se on siis meillä harvinasita koska yleensä menee 30min pätkissä, joskus tunti. juu ja pakkasta taas -18 joten en tiiä jaksaako rueta poikaa pakkaamaan ulos, saa nyt nähdä.
Meillä tuli toissapäivänä 6kk täyteen, mutta nla vasta 6,5kk iässä. Konttausasennossa hytkytään, kovasti myös eteenpäin yrittää, mutta huonolla menestyksella, sitten kiukuttaa kun siskko viipottaa eestaas ja toinen ei pääse minnekkään.
joo mutta nyt muihin hommiin, jos vaikka purkas tuota pyykkivuorta joka on taas salakavalasti päässyt kasvamaan:)
tiiku ja lapset
Ihanaa, että joillain muillakin on jäänyt ystävänpäiväkorttien väsääminen väliin. Yritän lohduttautua sillä, että ystäviä voi ja tulisikin muistaa kaikkina muinakin päivinä, kuin vain ystävänpäivänä.
Meillä tyttö on kasvanut hurjasti viime viikkojen aikana. Kaikki vaatteet tuntuvat jäävän pieniksi aivan yhtäkkiä. Mona kääntyy mahalta selälleen, mutta selältä vatsalleen vain harvoin. Ryömimistäkin vasta harjoitellaan mönkimällä ympyrää lattialla; muutamia kertoja on jo näyttänyt siltä, että lähtee liikkeelle, mutta onkohan neidillä usko loppunut kesken. Kiinteitä syödään hyvällä ruokahalulla (paitsi kasvismössöä) ja ruokaa päristellään niin, että soseita löytyy metrin säteellä lattialta, seiniltä, kaappien ovista. Sitteristä löytyykin useamman viikon ruokalistaa...Nyt sitä kait voisi jo alkaa harjoittelemaan syöttötuolissa istumista, kun 6 kk tulee pian täyteen ja neidin halu istumaan on kova.
Töihin menosta on käytykin jo aiemmin pinossa keskustelua (muutama viikko sitten?), mutta otanpa uudestaan aiheeksi. Eli milloin olette palaamassa takaisin työelämään ja joko lapsellanne on tiedossa hoitopaikka? ITselläni on paluu työelämään kesällä ja hoitopaikka-asia on edelleenkin auki. Stressaa...
Pirteää päivää kaikille ja etenkin Babylle lähetän lämpimät ajatukset. Lapsen jatkuva kitinä on ERITTÄIN raskasta koko perheelle.
Baby taisi mietiskellä hampaiden tuloa. Me bongattiin perjantai-iltana kaksi hammasta ja ihmeteltiin, kun ne ovat tullet ilman enempiä kitinöitä. Meillä kitinät alkoivat jälkikäteen, sillä nyt kaksi päivää on ollut pelkkää kitinää ja tänään näköjään jatketaan. En sitten tiedä, johtuuko hampaista vai mistä..... Lisäksi poika on alkanut vierastaa aika rankasti, joten pikkuherra ei ole ollut kovin hyvällä tuulella viime aikoina.
Meillä kiinteitä mussutetaan loistavalla ruokahalulla. Ainoa, mitä edelleenkin inhotaan, ovat kaupan valmiit kasvismosot. Onneksi valmiit hedelmäsoseet sentään maistuvat, niin ei ihan kaikkea tartte itse tehdä. Toinen juttu, mikä ei tunnu miellyttävän, on hammasharja! Ostettiin viikonloppuna pikkuinen vauvojen harja ja ajateltiin, että poika voisi aina iltaisin sitä vähän jyystää ja totutella. Mutta sepä onkin aivan kauhistus! Pari iltaa maistoi vähän ja alkoi itkemään, eilen ei suostunut ottamaan enää käteenkään. Hassu juttu, sillä muuten IHAN KAIKKI kelpaa käteen ja suuhun. :)
Jaahas, nyt vaipan vaihtoon! :)
Meillä on neidille joko tulossa hampaita tai sitten on tulossa kipeäksi, yöt tuntuvat menevän turhan risaisiksi. Tai sitten vaan vaivaa joku, mihin me ei keksitä syytä. Viime yönä aloin jo suunnittelemaan tyttären siirtämistä omaan huoneeseen, mutta katsotaan vielä hetki sitä asiaa.
Mä en ole tehnyt ystävänpäivän eteen yhtään mitään. Enkä ota siitä stressiä. Mua nimittäin ressaa tuo työhommeli, tilanne on se, että töihin on lähdettävä kesällä ja näillä näkymin jo viimeistään kesäkuussa. Tyttärelle ei ole hoitopaikkaa hankittu, jollain konstilla olisi tarkoitus kesästä selvitä ja elokuussa sitten mikäli mä saan pidempiaikaisen työsuhteen, tarkoitus olisi tuttavapariskunnan kanssa palkata oma hoitaja, vaikka se maksaakin reilusti kunnallista hoitopaikkaa enemmän.
Mutta koska meille ei sen ihmeempiä kuulu, niin minä poistun taustalle. Mukavaa ystävänpäivää kaikille!
Ehdin lukea pinoa vasta Babyyn asti...kun ajattelin ottaa varman päälle ja kirjoittaa heti, ennenkuin kitinä alkaa kuulua rattaista!
Meillä on neitillä myös joku ihmeen kitinä kausi päällä. Eilenkin koko perhanan päivän kitisi, mikään ei passaa mitä yrittää. Huoh!!! Hampaita ei ole vieläkään puhjennut, eikä myöskään vieläkään ryömitä mihinkään. Ei näytä olevan minkäänlaisia haluja päästä eteenpäin.
Itsellä välillä tosi paha olo, kun hermot on superhyper kireenä tuohon ainaiseen kitinään. Eilen taisin vahingossa tupista jo ääneenkin, että tekis mieli panna huutonettiin molemmat pennut, mua ei ole luotu vissiin äidiksi, kun hermot on jo totaalisen riekaleina (jo pelkästään tämä mun järjetön hiustenlähtö saa mut kiristelemään hampaita...AAArgH)
Tiedän kyllä, että pääsin tuon esikoistytön kanssa liiankin helpolla vauva-aikana, kun oli super kiltti ja nukkuikin kuin unelma alusta asti. Tämä nuorimmainen sitten onkin aivan toista maata. Täytyy kyllä myöntää, että olen todellakin yllättynyt kuinka rankkaa tämä vauvaperhe-elämä voikaan olla " parhaimmillaan" . Nyt osaa ymmärtää taas piirun verran paremmin työssäni tapaamia perheitä ja heidän ongelmiaan (lastensuojelun työntekijä siis olen)
No, töihin en ole palaamassa vähään aikaan. Jään kituuttelemaan kotihoidontuelle, kunnes esikoinen saa käytyä (ainakin) eskarin.
******Miten muut eloisat, aiotteko mennä töihin heti kun " loma" loppuu vai jäättekö kotiin vielä???*****
Hupsista heijakkaa, kun tuli taas negatiivis sävytteistä tekstiä....Nolona poistuu taustalle!!
ja leppoisaa ystävänpäivää munkin puolestani! En ole minäkään laittanut tikkua ristiin ystävänpäivän vuoksi. Tekstarit/meilit laitan kyllä niille, jotka ovat vaivautuneet mua kortilla/tekstarilla muistamaan. Taidan illalla soittaa läheiselle ystävälleni, jonka kanssa viikoittain soitellaan.
Töihin menosta: ilmoittelin töihin, että oon hoitovapaalla tämän vuoden loppuun. Täytyy katsoa ensi syksynä, haluanko jäädä pitemmäksikin aikaa. Aika paljon nuo tulot kyllä tippuvat, mutta täytyy sitten tinkiä jostain muusta. Tietääkö muuten joku, saako Tampereella kuntalisää? Asiaa käsitellään kaupungin sivuilla niin ympäripyöreästi, ettei siitä saa mitään selvää. Luulen kyllä ettei saa, mikä on harmi.
Kiinteitä meillä syödään n. 2 purkkia päivässä. Jostain syystä poju tykkää vain kylmästä tai huoneenlämpöisestä soseesta. Annas olla, kun soseen lämmittää, niin johan tulee irvistys kasvoille. Ummetus on hieman vaivannut; poika oli jopa yhden päivän kakkaamatta, mikä oli ennennäkemätöntä pojan tähänastisessa elämässä. Verta ei ole kakassa enää näkynyt. Taisi lääkäri olla oikeassa, kun sanoi, että kiinteiden aloitus saattaa lopettaa verentulon. Toisaalta vaikeampi sitä verta on kiinteämmästä tavarasta huomatakaan.
No eiköhän tämä riitä kakkajutuista. :)
Yöt menevät hyvin vaihdellen. Välillä syödään monta kertaa yössä, välillä poju hyväksyy tutin ja jatkaa uniaan ja syö vasta aamuyöstä. Viime yö oli ennätyksellinen siinä mielessä, että poika söi ekan kerran vasta klo 6.30! Tuttia piti tosin ainakin kerran antaa. Harmittaa, kun olisin saanut nukuttua hyvät unet, mutta en sitten saanut unta herätessäni siinä kolmen aikoihin ja pyörin sängyssä valveilla ties kuinka kauan. Mielessä vaan pyöri eilinen vatsan tähystys, joka ei muuten ollut mikään kauhean miellyttävä operaatio, mieluummin kuitenkin menisin sinne kuin synnyttämään :).
tosca ja poika TÄNÄÄN puoli vuotta!
Hyvää ystävänpäivää!
Kaikki taustaltakin mukaan niin saadaan kolmekin sivua! Mitä kuuluu MamiNum, Sininisi, Jessika? Ja muutkin!
Enni pyörii vinhaa vauhtia ympäri lattiaa, mutta yleensä vain toiseen suuntaan =)
Annales: Meilläkin jatkuvaa kitinää ja uroka ei oikein maistu. Kuulostaa ihan hampaiden tulolta, mutta ei ne kyllä minun mielestä yhtään kuulla ikenistä, höh.
Ajattelin tehdä jonkun tortun tai kakun tänään. Tosin huomennakin juhlitaan, kun on puolivuotiset. Ai niin Onnea Toscan poitsulle!
Meillä annetaan lapsille ystävänpäivälahjat, pienet tosin. Tänä vuonna ostin yhteisvastuukeräykseen kuuluvat heijastavasta kankaasta tehdyt nallet/norsut, tosi ihanat! Joskus ovat saaneet esim. uudet hammasharjat (vaikka niitä toki muutenkin ostetaan) tai sitten jotain mun omia " aarteita" , joista raaskin luopua (esim. jotain posliinikoristeita). Ihanaa yllättää heidät. Mieskin tulee tänään inhimilliseen aikaan töistä niin juhlitaan yhdessä.
No, eipä ihmeitä, kotihommiin. Voimia kaikille kitisijöitten mammoille!
Kukka ja Enni
Siis hyvää Ystävänpäivää kaikille:)
Meillä on Iina ja poika edelleen kipeenä, kivaa kun Iinalla räkä valuu ja sitten kun ei kuitenkaan aina ehdi itse sitä pyyhkimään heti niin on Iina levittänyt sen kädellään koko naamaan, varsinainen räkäpää:) Yöt menee nyt tukkoisuuden takia huonommin kuin normaalisti mutta ymmärtäähän sen kun nenä on tukossa niin kuinka vaikeeta on itselläkin olla saati sitten pienellä..
Työhön menosta, ilmoitin tänään työantajalle että jään hoitovapaalle ainakin elokuun loppuun, ja varmaan sen jälkeenkin olen kotona tehden esim iltatyötä, niin lapset saisi olla kotihoidossa kun tuo esikoinen aloittaa jo eskarin, minne se aika on mennyt.
Tänään sain taas mentyä heti 8 jälkeen salille kuntoilemaan ja piristi taas kummasti mieltä, kun lasten kanssa ei voi ulkoilla nyt ollenkaan.
Iina on nyt oppinut/ huomannut että kukkapurkit jotka on lattialla ovat mahtava kohde.... Eilen oli illalla kun olin kaupassa niin oikein kiljunut miehelle kun poli päässyt hypistelemään kukan lehtiä, ikinä ei ole tarvinut kukkia ylös nostaa lasten takia, mutta tämä tapaus onkin kaikista kiinnostunein kukista tähän asti ollut... Ja mihin tuommoinen isot kukat nostaskaan, miehen ehdotus oli että pihalle, ei oikein aina jaksa ymmärtää mun kukkamäärää:)
Mutta nyt jos lähtis odottelemaan miestä töistä kun aikoi tuoda leipomosta jotain ystävänpäiv äherkkuja, vaikka laihiksella ollaan niin saa kait sitä kerran kuussa makeaa syödä. Tähän asti on onnistunut olla ilman makeaa, karkkia, suklaata niin jo yli kk, mikä on hienoa minulta:)
Marraspallo ja Iina-räkänokka
oli juttua, mä oon kotona vuoden loppuun. Saa nähdä saako Avalle hoitopaikkaa tammikuussa kun kaikki hoitopaikat jaetaan elokuussa. Ja kun ihan mikä tahansa ei mulle käy. Haluan sen samaan päiväkotiin missä esikoinenkin oli. Esikoinen aloittaa eskarin elokuussa ja on sit vaan sen eskariajan siellä (klo9-13) mut sit tammikuusta alkaen kokopäiväisenä. Eskari on vielä eri paikassa kuin päiväkoti joten joutuu kahteen paikkaan ajelemaan. Toi on vähän huono juttu kun eskari loppuu klo 13 ja sillon on varmaan Avan päiväunien aika, mut sen näkee sit syksyllä.
Kukka kyseli eilen, et juoko vauvat vettä ruuan kaa, meillä ainakin juodaan ja mielellään juodaankin. Ruokailua ennen imetän.
Jumpassa on käyty, leivät leivottu, naapurin tyttö tuli leikkimään tänne, kohta jos mentäs kaikki ulos ennen kuin pimeetä tulee. Ihana ilma, pakkasta -2!
Eli meillä on kaksi lasta siis, poika esikoisena 2v 3kk ja tyttö täytti viime tiistaina huimat puoli vuotta! Sen kunniaksi aloitimme kiinteät ja neuvolan ohjeiden mukaan tosi nopeassa tahdissa (toissa päivänä jo liha kehiin broilerin muodossa). Syynä nopsaan tahtiin on tytön pienipainoisuus syntyessään (42.6cm, 1920g) istukan vajaatoiminnan vuoksi. Täysimetys onnistui silti, ja imetystä edelleen jatkan.
LIIKKUMISESTA: tyttö kääntyilee todella harvakseltaan, liekö elämänsä aikana kääntynyt mahalta selälleen ehkä 5-10 kertaa. Selältä vatsalle ei vielä ollenkaan, yritystä kuitenkin on. Kovasti kampeaa sylissä istuma-asentoon ja tavoittelee leluja. Muussa kehityksessä ei hidastumista ole joten neuvolan ohjeiden mukaan odottelemme rauhassa kääntymistä. Itse en siitä ole huolestunut kun tuo elämän alku oli meillä vähän toisenlainen kuin muilla (hän ei kuitenkaan ole keskonen, rv37+3 syntyi).
UNISTA: tyttö nukkuu kolme päikkärit ja yöunille menee klo 20-21 välillä. Yöllä syödään edelleen vähintään kaksi kertaa.
IMTEYKSESTÄ kysyttävää: kuinka moni teistä edelleen imettää? Ja erityisesti: annatteko ENSIN kiinteän JA SITTEN rintaa vai toisin päin? Itse olen syöttänyt ns. nälkäisenä ja sitten menee kyllä tosi paljon ruokaa, koko purkki mm. broilerinliha-kasvissosetta tänään aamupäivällä...
TYÖHÖNPALUUSTA: kuten esikoisenkin kohdalla, lähden töihin heti ä-loman loputtua. Mies jää hoitovapaalle loppuvuodeksi ja lapset menevät sitten päiväkotiin vuoden päästä tammikuussa. Monien seikkojen vuoksi palaan " jo" kesäkuussa töihin. Taloudelliset syyt ovat yksi tärkeä mutta myös mies haluaa olla lasten kanssa. Lisäksi olen jonkin verran työsidonnainen, koen työni haastavana ja se on minulle tärkeää, sekin, vaikkei koskaan ylitse näiden ihanien lasteni. Ja hirveän hyvin se työhön meno ja arki sujui vuosi sitten syksylläkin, kun palasin töihin esikoisesta. En sitä pelkää siis ollenkaan.
Tässäpä nämä, meidän kuulumiset. Hyvää Ystävänpäivää kaikille!
T. Tiiti74 ja pesue
Meillä ei uutta auringon alla... Poika nousee seisomaan ja konttaa vinhaa vauhtia.
Töihinmenosta kyseltiin niin minun äitiysloma loppuu 6.5 ja menen töihin 8.5. Poika menee keskimmäisen tytön kanssa samaan tarhaan. POjalle hommataan oma hoitaja (lue: työllistetty) kun on noin pieni ja tuo allergiajuttu tekee pojan hoitamisesta vielä haastavamman... Minusta ei ole kotiäidiksi ollenkaan, olen tyttöjenkin jälkeen palannut kouluun/töihin. Eli hoitovapaita ei ole tullut pidettyä...
Niin siinä ne tärkeimmät...
Pikaisesti pinoon ystävänpäivän kunniaksi minäkin!
Meillä meno jatkuu kiivaana, vauhtia ja vaarallisia tilanteita riittää pienellä konttaajalla. Pari kertaa ukkeli on jo päässyt seisomaankin sitteriään tai äitiä vasten.... hirvittää melkein tää vauhti. Mihin mun vauva on hävinnyt?
Mukavaa ystävänpäivää siis kaikille
Sarppa ja Kalle
MEillä oli tänään varsinaisen vauhdikas päivä! Käytiin nimittäin ekaa kertaa muskarissa, ja oli aivan järkyttävän kivaa!! Neiti kikatti ja kihersi ja yritti vissiin laulaakin äidin mukana, kun mentiin piiri-pieni-pyörii ja körö-körö-kirkkoon.
Sitten vielä kotona laitettiin hyppykiikku paikoilleen, ja se se vasta olikin mahtavaa! Pieni pomppi ittensä niiiin väsyksiin, että kuukahti yöunille silmänräpäyksessä.
*** KÄytetäänkö muiden perheessä jo rattaita?!?!*** Mietin kovasti, että uskaltaisinko ottaa käyttöön... tyttö ei nimittäin yhtään viihdy vaunuissa..
NEiti on päättänyt lähteä konttaamaan, ja konttausasento, sekä takaperinmeno sujuu jo oikein hyvin. Eteenpäin lähtee vissiin pian, ainakin yritystä on kovasti.
RYömimään tyttö ei sitten lähtenyt ollenkaan eteenpäin, ainoastaan taakse ja sivulle....
Mukavaa Ystävänpäivän iltaa kaikille! Kiva, jos joku ehtisi vielä tuohon rattaita koskevaan kysymykseen vastata :0)!
Heather ja Neiti-Nessukka torstaina 6kk
Ystävänpäivän iltaa!
Kitisijä on ollut meilläkin muutaman päivän. Ja päiväunia nukkunut huonosti. Kuumetta ei ole, mutta ruoka (siis kiinteät) maistuu huonommin kuin tavallisesti. Maitoa kyllä joisi vaikka kuinka paljon. Toivottavasti kysymys on vaan hampaista, mitään uutta ruoka-ainetta ei ole maisteltu, joten en oikein usko sen olevan allergista. Öisin on ainakin vielä nukkunut hyvin, kerran herää syömään.
Imetyksestä oli kysymys, meillä imetys loppui 4kk iässä, poika sai niin hirveitä tissiraivareita, eíkä minulla ollut enää sisua taistella asiasta. Vaikka muuten olen ihan hyvähermoinen ja päättäväinen. Koliikkiaika oli niin kamalaa, että vasta nyt jaksan taas rähinöitä kuunnella enemmän. Harmitti kyllä kovasti, mutta kasvaahan tuo vastikkeillakin, eikä ainakaan vielä mitään allergioita tms. sairauksia ole ollut, koputan puuta. Aku sai heti alusta saakka äidinmaidon lisäksi vastiketta, koska oli pienikokoinen. Imetys onnistui hyvin, vaikka maitoa tuli vähän, mutta sitten alkoi raivarit ja minulle meni sisu kaulaan *hämillään*. Olin kyllä haaveillut pitkästä imetysajasta, mutta toisin kävi.
Töihin aion mennä vasta vuoden 2008 alussa, eli kun Aku on kaksi ja puoli vuotinen. Laskimme miehen kanssa rahoja pitkään ja teimme sitten päätöksen, että voin jäädä kotiin. Tiukkaa tulee olemaan, mutta haluan olla kotona. Ymmärrän kyllä myös niitä äitejä jotka haluavat mennä töihin, meillä harkittiin myös isukin jäämistä kotiin, mutta kun hänen tulonsa ovat niin paljon minun tulojani isommat...ei olisi lainoja makseltu minun tuloilla. Toisaalta luulen, että meidän isukki olisi parin kuukauden jälkeen ollut tahtomassa takaisin töihin :-) Harmi, että oman lapsen hoitaminen kotona on usein rahasta kiinni, eli pakko mennä töihin, että laskut saadaan maksettua. Jos olisi varaa jäisin kokonaan kotiin, olen sen tyyppinen ihminen.
Ronja nousi tänää eka kerran kontilleen *kauhistunut, mutta hyvin ylpeä hymiö* :) On aikaisemmin ollu kontillaan ku oon laskenu häntä alas lattialle ja on päätyny vahingossa konttausasentoon mut tänää meni siis itse. Kauhia ku tuo vauva kasvaa! Tiedättekö mitä mie kaipaan? Sitä ku joku kysyy vauvan ikää ja sanoo kysyjälle sen, niin kysyjä sanoo et " oi, onpa se vielä pieni!" Kukaan ei oikeastaan sano niin enää tuommoisesta puoli vuotiaasta :( Hölmöä ku tuommoista kaipaa..
Mie päätin tänää et ens maanantaina aloitetaan kiinteät. Ronjalla tulee puoli vuotta ens viikon ke täyteen joten pari päivää ennen sitä aloitellaan mut tuskinpa päivä sinne tai tänne haittaa allergioiden suhteen. Nyt vaan pitää henkisesti varautua siihen hetkeen :) Äitin siis ei lapsen :) Lapsi on ollu jo pitkään valmis syömään jotaki muutaki, ainaki jos kiinnostuksen mukaan arvioi. No jospa ne kiinteät maistuis hyvin ku kerran niin pitkään on saanu neiti vaan kuolata ja katsoa vierestä :)
Kerkesimpäs kerrankin laittaa pinon alkuun. Hauskaa Ystävänpäivää kaikille!
Täällä nukutaan jo ekoja unia, siis Ava nukkuu... Neiti herätti jo klo 6.50! Ennen nukuttiin jopa klo 8 mut eipä enään. No ei pitäis valittaa kun kuitenkin yöunille menee jo klo 20. Päivällä nukkuu 3-4krt 30-45min.
Kohta lähdetään äiti-vauva jumppaan. Ajattelin tänään leipoa pari leipää ja käydä tyttöjen kanssa viemässä ne isomummolle ystävänpäivä tervehdyksenä ja fafa viettää tänään myös synttäreitään.
No eipä meille mitään muuta erityistä! Tehdään pinosta tänään korkea ihan Ystävänpäivän kunniaksi!