eskarille menevien vanhemmat huomio!
Miten teillä on valmistauduttu eskariin, jos on jotenkin?
Onko ostettu jotain koulutavaraa, reppu esim, vai vasta ensi vuodelle sitten?
Kommentit (11)
Toivottavasti lapses oppii ton edes siellä eskarissa, niin ei jää ainakaan tyhmemmäks kun äitinsä...
ostettu mitään. Sanoivat päiväkodista, ettei haluta, että tuovat omia kyniä tms. Ei ostettu edes reppua, miksi pitäisi edes? Nyt tyttö menossa kouluun, joten reppu on nyt ostettu. Älä hätäile, kyllä siellä koulussa ehtii olla kyllästymiseen asti : )
ap ei ole asunut Suomessa moneen vuoteen, alkaa äikkä vähän tökkiä :/
No, asetan kysymyksen uudelleen: ESKARIIN menevien vanhemmat, HUOMIO
ap
Eli nyt olen koululaisen ylpeä äiti
Tietenkin nyt pitää alkaa nimeämään lapsen vaatteet huolella ja muutenkin huolehtia, että on asianmukaiset varusteet, mutta ei muuten.
Meillä oli kyllä sellainen jo päiväkotiajalta olemassa. Ei sitä muuta sitten tarvita.
Myös kannattaa katsoa, että lapselle on sopivasti vaatteita eri sääolosuhteisiin. Varaudu, että sen ikäiset alkaa jo vertaamaan toistensa vaatteita ja esim. voi käydä niin, että talvihaalaria pidetään vauvamaisena (pitäisi silloin olla kaksiosainen) tai voit tietenkin alkaa jääräpäisen äidin taistelun puolustaaksesi talvihaalaria. :) Ja toinen mihin voi törmätä on haalarimallisiin kurahousuihin, ehkä mahdollista taistelua välttääkseen ostelee heti vyötärömalliset. Niin minä ajattelin tehdä, koska riitelen tällaisista asioista lapsen kanssa sitten vasta, kun ovat teini-iässä. ;)
Eksariin menoa voi kyllä juhlistaa esim. hankkimalla lapsen huoneeseen kirjoituspöytä. Siinä on kiva säilyttää pikkutavaroita ja piirrellä. Mutta ei ainakaan meidän eskarissa ole mitään kotitehtäviä. Viime vuonna eivät käyttäneet edes mitään kirjaa.
Hänen vastauksensa oli: Petsoppeja ! :)
Kynät ja kumit sun muut saavat talon puolesta. Itse ainakin muistan, miten koulussa oli jännää juuri niinä ensimmäisinä päivänä, kun koululta jaettiin kaikki tarvikkeet=)
Jos päiväkodin -kuten esim. pääkaupunkiseudulla yleensä- riittää normaali päiväkotivarustus ainakin alkuun eli sopivat säänkestävät vaatteet ja sisätossut. Jos taas koulun yhteydessä voi tarvikelista olla pidempi.
Ei ole valmistauduttu mitenkään. Reppu on jo kerhon ajoilta.