Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni kertoi olevansa bi tai homo

Vierailija
12.10.2008 |

Olemme olleet yhdessä melkein 15v, yksi lapsi on ja toinen tulossa. Nyt mies on kertonut olevansa kiinnostunut enemmän miehistä kuin naisista. On miettinyt asioita kuulema jo n. 20 v, mutta kieltänyt ne jopa itseltään. Monta vuotta on halunnut puhua kanssani asiasta, mutta ei ole uskaltanut. Nyt kun päätti paljastaa vihdoin asian ja reagoin siihen "hyvin", on halunnut keskustella asiasta ja kaikkeen siihen liittyvästä monta kertaa.

Asia on siis minullekin uusi, vasta n. viikon verran olen tiennyt mistään. Aluksi mies antoi ymmärtää olevansa bi, mutta nyt olen ymmärtänyt, että toivoisi asian olevan niin, mutta ilmeisesti on kuitenkin homo. Hänellä ei ole ollut koskaan homosuhdetta ja sanoi, ettei tiedä, pystyisikö sellaiseen vaikkakin olisi ehkä kiinnostunut suhteesta mieheen.

Mies haluaa jatkaa avioliittoa ja sanoi, että nyt ensimmäistä kertaa tuntee olevansa vapaa ja voi oikeasti luottamuksellisesti keskustella kanssani itsestään.

Tästä tulisi pitkä tarina, mutta lyhyesti, miten tästä eteenpäin? Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? Emme halua erota, emme ainakaan nyt, koemme kuitenkin olevamme hyviä ystäviä vaikka parisuhdetta tästä tuskin enää koskaan tulee, ainakaan perinteiseen malliin. Ehkä aika näyttää miten käy. En voi puhua tästä kenellekään. Mies ei ole ainakaan vielä siihen valmis, että joku ulkopuolinen (tuttu) tietäisi asiasta. Pitäisiköhän hakeutua terapeutin tms. puheille?

Tuntuu, että olen jollain tavalla menettänyt mieheni, mutta toisaalta olen iloinen, että mies uskalsi tulla kaapista ulos. Haluaisimme olla eheä perhe lapsillemme, mutta jos mukaan tulee muita suhteita, en tiedä miten voimme pysyä yhdessä. Miestäni ei haittaa jos minulla on muu mies, kunhan vain pysymme yhdessä. Itse en ole asiasta niin varma, ainakaan jos miehelläni olisi joku muu.

Hohhoijaa... tuntuu, että pää on uusista kuvioista sekaisin... kai tämä tästä helpottaa. Nyt asia vaivaa ja askarruttaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän selittäisi miksi teille syntyy lapsia ja mies yhdynnässä kanssasi vaikka ei varmaan nauti siitä mutta pakosta sen tekee.

Toivottavasti asiat selkiytyy teillä pian ja voit jatkaa omaa elämääsi.

Vierailija
2/22 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää että ap ja lapset ovat joutuneet homon uhreiksi. Lapsistakin tulee koulukiusattuja yms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän selittäisi miksi teille syntyy lapsia ja mies yhdynnässä kanssasi vaikka ei varmaan nauti siitä mutta pakosta sen tekee.

Toivottavasti asiat selkiytyy teillä pian ja voit jatkaa omaa elämääsi.

Vierailija
4/22 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Säälittää että ap ja lapset ovat joutuneet homon uhreiksi. Lapsistakin tulee koulukiusattuja yms.

Miten niin uhreiksi, jos mies on asian itseltääkin kieltänyt? Ja miten lapsista tulee koulukiusattuja, kun asiasta tietää vaan mies ja vaimo?

Taidat olla aika suvaitsematon ja pipokin kiristää pahasti päätä:-)

Vierailija
5/22 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

väestöliiton parisuhdeneuvontapuhelimeen. Löytyy väestöliiton nettisivuilta. Voimia sulle.

Vierailija
6/22 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisitko kysyä multa jotain?

T: Itsekin bi

Vierailija
7/22 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei millään pahalla ja olen pahoillani puolestasi.

Olen todennäköisesti samaa ikäluokkaa kuin sinä. Opiskeluaikana ja sen jälkeen minulla oli useampia homoystäviä ja heidän kauttaan tutustuin vielä useampiin homoihin ja bi-miehiin. Noissa piireissä liikkui todella paljon seurustelusuhteessa ja naimisissakin olevia homoja, monilla oli lapsiakin - eikä vaimo tai sukulaiset tienneet "toisesta elämästä" mitään.

Kovin läheisiin puheväleihin en kenenkään noista miehistä kanssa hankkiutunut, koska minusta he tekivät väärin enkä olisi ehkä osannut pitää suutani kiinni jos olisin tutustunut paremmin. Sääliksi kävi heidän vaimojaan ja kerran jouduin jopa tosi hankalaan tilanteeseen kun yksi tällainen vaimo hehkutti parisuhdeonneaan tyttöporukassa.

No joo. Mutta sinun kannattaisi ehkä varautua vielä pahempiin paljastuksiin. Mies on halunnut tähän saakka pitää kulissia yllä ehkä vanhempiensa tai muiden sukulaisten, uransa, työnantajan tms. takia ja nyt tämä syy on kenties poistunut tai miehesi on muuten kypsynyt tilanteeseen. Hänellä on ehkä ollut yksi pitkä tai todennäköisemmin useampia lyhyitä miessuhteita avioliittonne sivussa. Ehkä hän onmatkustellut "kavereiden" kanssa tai hänellä on muuten joku rakas harrastus tai poikaporukka jossa hän liikkuu...

Oma kokemukseni homoista on, että he ovat todella kivoja ja mukavia kavereita ja heidän kanssaan on kiva pitää hauskaa, juhlia, matkustella jne.. Oikeasti aika monet kuitenkin omaavat suht' huonon itsetunnon,mikä ajaa heidät etsimään hyväksyntää ja ajautumaan lukuisiin suhteisiin. Aika monet ovat aika labiileja persoonia joiden elämä menee usein laidasta toiseen ja hirveästi energiaa kuluu kulissien ylläpitoon. Loppupeleissä ollaan kiinnostuneita vain omasta itsestä ja vanha suhde, joka vielä äsken oli maailman täydellisin olento onkin yhtäkkiä vanha rukkanen joka heitetään pois.

Mainittakoon nyt vielä, että itselläni ei ollut suhdetta yhteenkään noista homoista, vaan he olivat "vain" ystäviäni (ja osa on edelleenkin), näin pystyin ehkä katselemaan yhteisöä vähän ikäänkuin ulkopuolisena mutta läheltä.

Vierailija
8/22 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis toivon näin olevan. En tahtoisi että ketään kusetetaan näin rankasti, siis oikeesti hei.

Vierailija
9/22 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän sanoi, ettei osaa tarkkaan määritellä onko hän bi vai homo, koska on vuosien varrella ollut useamman tytön kanssa (ei muiden kuin minun sen jälkeen kun tapasimme), eikä koskaan miehen ja hänellä on ollut fantasioita naisista. Kuitenkin viime vuosina ja varsinkin viime aikoina hänen fantasiat ovat koskeneet enemmän miehiä. Luulen, että miehenikin tarvitsee aikaa lopullisen identiteetin löytämiseen. Yksi syy tähän vuosikausien kieltämiseen on ollut tosiaan perhe ja muut ihmiset. Mieheni sanoi, ettei haluaisi koskaan perheensä tietävän.

Hän sanoi, että häntä itseäänkin ällöttää sen tyypin homot, joilla ei ole mitään moraalia parisuhteen ja seksin suhteen. Jos hän löytäisi toisen miehen, hän uskoisi haluavansa myös muuta kuin ystävyyttä, mutta ennen kaikkea haluaisi tavata oikean tyyppisen ihmisen.

Hän sanoi edelleen kiihottuvansa minusta, mutta tämän paljastuksen jälkeen ei tunne enää tarvitsevansa välttämättä kanssani seksiä vaan läheisyys ja romantiikka riittävät. Hänkin sanoi, että tuntee välillämme olevan enemmän ystävyyttä kuin parisuhde.

Kiitos ideasta soittaa Västöliiton puhelimeen. Ehkä voisi auttaa. Ehkä miehenikin tarvitsee apua jostain selvittääkseen mitä haluaa.

Tuntuu, että tällaista tapahtuu jossain leffoissa tai lehtijutuissa, mutta kai tää voi tapahtua meilläkin...

Yhdelle kirjoittajalle vastauksena, että en koe mieheni olevan mitenkään sairas vaan kaiken kriisin keskellä olen iloinen, että hän pystyy olemaan rehellinen vaikeissakin asioissa.

Vierailija
10/22 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi rakastaa ja luottaa sinuun todella paljon että pystyi kertomaan noin vaikean ja suuren, mieltään painavan asian. Toivottavasti asiat selviävät pikkuhiljaa teillä molemmilla. Hakisin keskusteluapua ammatti-ihmiseltä, myös miehesi varmasti kaipaa sellaista. Saisi rauhassa hakea identiteettiään. Myös sinä tarvitset tukea ja tietoa asian käsittelemiseksi. Pitäkää kiinni keskinäisestä luottamuksesta ja ystävyydestä, se tulee kantamaan teidät vaikeiden aikojen ylitse. Lapsille olette rakkaat vanhemmat kun pidätte henkisesti yhtä, vaikka ette enää samassa kodissa asuisikaan.

Kaikkea hyvää teille!

Vierailija
11/22 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko ollenkaan, että on provo. Mun miehellä vähän asiaan liittyvä tausta, hänen isänsä nimittän oli homo. Valitettavasti asia paljastui paljon surullisemmalla tavalla, sillä isä kuoli irtosuhteidensa takia saamaansa tautiin eikä käsittääkseni koskaan suostunut tunnustamaan homouttaan edes vaimolleen.

Vierailija
12/22 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain lasten määrää yms. ettei ihan heti paljastu

Vierailija
13/22 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskin tää kaikki joku paha uni...

Tästä aiheesta en viitti kirjoittaa omalla nimimerkillä koska oon välillä kirjoittanut eri palstalle aika paljonkin. En usko, että kukaan vois uskoa meidän perheessä näin tapahtuvan, mutta näin vain nyt on. Elämä välillä yllättää!

Vierailija
14/22 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin tänne kun en voi kenellekään puhua, mutta sit saa kaiken maailman idioottejen kommentit. Kiitos kaikille, jotka ootte ihan vakavasti vastannu! Taidan oikeasti tarvita ammattiauttajaa ja varmasti tästäkin selviää.

Vierailija
15/22 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos voisi jakaa näitä samoja tunteita kanssasi. Luin viestisi ja tuntui aivan kuin minä olisin kirjoittanut viestin. Mitenköhän voisimme jutella asiasta enemmän....

Vierailija
16/22 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biseksuaalisuus oli vielä vähän aikaa sitten trendijuttu, johon "ryhdyttiin" juuri ikäkriisin iskettyä.

Vierailija
17/22 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mielenkiinnosta, miten voitte ottaa asian coolisti eli "hyvin"?

eikö sureta yhtään että oma elämä on pirstaleina?

toivon et tää on provo mut ei taida olla.. :(

Vierailija
18/22 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokeilla sitä kolmatta pyörää noissa petihommissa. Ottakaa joku komea nuori bi niin on molemmille iloa.

Vierailija
19/22 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty on hyvä puhua päällimmäiset tunteet pois, mutta ei mitään vatvomisia nyt.

Jos miehesi on koko ikänsä kuitenkin kiihottunut (myös) naisista ja parisuhteisiin on kuulunut tyydyttävää heteroseksiä, ei hän kyllä homo ole. Jos miesten kanssa seksiä on ollut vain fantasiatasolla, ei hän välttämättä ole edes bi vaan homoerotiikasta kiinnostunut hetero.

Se, että pitkä parisuhde muuttuu enemmän ystävyyden kaltaiseksi ei minusta kerro muusta kuin pitkästä parisuhteesta :)

Vierailija
20/22 |
28.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon sinulle voimia jatkossakin! Varmasti todella vaikea tilanne. En osaa edes kuvitella...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme