Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuuko kukaan HEINOLASSA? Millainen paikka se on?

Vierailija
19.07.2007 |

Mitä negatiivista on Heinolassa? Entä positiivista?

Onko lapsille minkälaisia harrastusmahdollisuuksia?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutimme kahden Lahden-vuoden jälkeen Heinolaan, ja tosi hyvin olemme viihtyneet. Asuntojen hintataso on matala, joten saimme Lahden talon rahoilla Heinolasta aikas hulppean kodin rauhalliselta asuinalueelta.

Vihreä kaupunki, vettä löytyy ihan keskustastakin. Kesällä aika paljon turisteja, käyvät esim. lintutalossa, kaupunginmuseossa tai kuuluisassa kesäteatterissa (musikaalit tosi laadukkaita -elävä orkesteri ja näyttelijät). Rauhallinen, pieni ja sympaattinen. Ihmiset ovat mukavampia ja välittömämpiä kuin Lahdessa.

Terveyskeskuksessa/ labrassa/ neuvolassa on käsittämättömän ystävällinen henkilökunta. Ainakin meidän omalääkärimme on ihan täyttä kultaa.

Lapsille -ja myös aikuisille- on hyvät harrastusmahdollisuudet! Etsipä sitten uimahallia, soittotunteja tai ohjattuja liikuntaharrastuksia.

Huono puoli on tehdas, jonka haju joskus tekee hulluksi. Kauppoja on yllättävän paljon, mutta kyllähän sitä aika usein Lahteen hurauttaa ostoksille, jos etsii jotain erityistä (n. 20min matka uutta motaria pitkin).

Joudumme varmasti vuoden sisällä miehen työn perässä muuttamaan pois täältä. Täytyy sanoa, että harmittaa!

Vierailija
2/15 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen jatkuva haju kyllä ahdistaa, juuri muutimme pois paikkakunnalta jossa haisi lähes koko ajan sikala...aivan kamalaa!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen jatkaa: se on joku sellutehdas muistaakseni. Kokemuksesta voin sanoa, ettei todellakaan mitään sikalan luokkaa. Välillä menee kuukausi niin, ettei yhtään kärähdä, ja sitten taas se muistuttaa olemassaolostaan.

Puoliso käskee huomauttaa, että minulla on hajujen suhteen ihan todetusti aistiyliherkkyys... Myönnän siis, että olen liioitteluun taipuvainen :) Ei se haju tunnu juuri muita rassaavan. Eikä tartu vaatteisiin. Eikä edes haise jokapuolella kaupunkin.

Tulkaa tänne vaan! Lämpimästi tervetuloa!

Vierailija
4/15 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaankaan hajut häiritse.

Vierailija
5/15 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni kaunis kaupunki. Hajuja en ole huomannut. Hajuaistissa vikaa kenties? Minulla oli aika negatiivinen asenne Heinolaa kohtaan ennen muuttoa, mutta äkkiä käsitys muuttui. Luonto lähellä, palvelut ok ja Lahti lähellä. :)

Vierailija
6/15 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sukau siellä ja Heinolassa tulee vietettyä suunnilleen viikko vuodessa. Kerran mökillä muistan taivastelleeni sellutehtaan hajua, mutta tosiaan vain sen yhden kerran.

Vierailija
7/15 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

asuimme ensin hollolassa josta muutimme heinolaan. heinola on todella kaunis kaupunki, mutta niin kuin pienissä paikoissa on tapana jos et ole syntyjään sieltä niin olet vieras vaikka olisit asunut jo 10 vuotta. pakko oli muuttaa pois niin kovasti ahdisti :( kaikki eivät sitä huomaa. itse olin töissä kaupunkin suurimmasssa kaupassa eli cittarissa ja siellä kuuli mitä " paikalliset" ovat mieltä " vieraista" . jos sen vaan kestät niin muuta ihmessä...

Vierailija
8/15 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen heinolalaisten kanssa juttuun tullut! Olen saanut muutaman todella hyvän ystävän alkuasukkaista. Ei mitään ongelmaa!

Terveisin se neljä vuotta Heinolassa asustellut

Vierailija
9/15 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asukkaita täällä on ehkä 20 000. Käy katsomassa kaupungin sivuilta.

Vierailija
10/15 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea paikka asua. Ja Tommolassa tosiaan haisee, välillä jopa usein.

Vierailija
11/15 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero kuin yöllä ja päivällä.. Tampereen hyväksi. Pikkukaupunkimaisuus ahdistaa!

Vierailija
12/15 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talojen alhainen hinta kyllä kovasti houkuttelee - eikä tuo " alkuasukkaiden" kohtelu voi enää pahempaa olla kuin jossakin todella pienessä tuppukylässä. Paljonko Heinolassa on muuten asukkaita noin suurinpiirtein?

t. ap

Vierailija
13/15 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin ekat 14 vuottani Heinolassa, nimenomaan Tommolassa.. enkä juurikaan muista hajujen hirveästi häirinneen. Hajut toki muistan silti. Tommolaan nyt ei kannata muuttaa, on aika rauhattoman alueen maineessa.

Itselläni asuu sukulaisia siellä paljonkin, melkeinpä kaikki.. muutaman kerran vuodessa tulee käytyä. Nykyisin asun aika kaukana sieltä, mieheni kotiseudulla.

Mulla on Heinolasta tosi ihanat muistot! Oi niitä aikoja kun rokkikonsertit olivat kesän suuria tapahtumia ja niitä odotettiin innolla! =) Ja kun väijyimme kaupungilla ihastuksen kohteita! =D

Ja kun pyöräilin kaupunkiin Tommolasta, rantatietä pitkin!

t. ex-heinolalainen

Vierailija
14/15 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset on tosi hitaasti lämpiävää sakkia. Ihmiset samanlaisia kuin savonlinnassa, tosi ilkeitä vasta muuttaneita kohtaan.

Vierailija
15/15 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ihmiset on tosi hitaasti lämpiävää sakkia. Ihmiset samanlaisia kuin savonlinnassa, tosi ilkeitä vasta muuttaneita kohtaan.

Edessä päin esittävät hyvää kaveria, mutta oikeasti puukottavat selkään heti kun se vaan on mahdollista.