IVF/ICSI elo-syyskuussa?
Onko muita vielä aalloilla joilla hoitosuunnitelma osuisi elokuun loppuun tai syyskuun alkuun? Kävin tänään klinikalla ja Synarela-sumut aloitan 5.8. ja punktio ajoittunee sitten joko elokuun viimeiselle viikolle tai syyskuun ekalle viikolle. Meillä aluillaan neljäs IVF. Kolmannen IVF:n tuoresiirto toi plussan ja tytön 9/2006 ja nyt sitten olisi tarkoitus yrittää pikkusisarusta. PAS tehtiin toukokuussa mutta oli negaa.
Olisiko muita samaan aikaan piinailevia tulossa mukaan? Olisi mukava vaihtaa tuntemuksia hoidon edetessä.
T:Hetula75
Kommentit (193)
Mulla on eka IVF-hoito menossa. Oon nyt sumutellut Synarelaa kuukauden ja tänään olin ultrassa ja hyvältä näytti. Huomenna alan pisteleen puregonia ja synarela vähenee. Ens maanantaina taas ultra ja katsotaan miten puregon vaikuttaa. Annos mulla puregonissa 225 yksikköä. Onnea kaikille matkaan.
Kiva että pinossa on porukkaa jo näinkin paljon ja pino on aktivoitunut hurjasti kun kaikilla alkaa tapahtumaan :O)
Täällä odotellaan perjantain ultraa ja toivottavasti ensi viikolla sitten päästään siirtoon. En tiedä vielä siirretäänkö yksi vai kaksi, viimeksi siirrettiin kaksi ja tuoresiirrossa yksi. Nyt menee Zumenon 1x3/vrk ja jatkossa Luget jos ei lääkäri muuta määrää.
Jotenkin en ole oikein edes päässyt mukaan siihen ns yritysfiilikseen kun on niin paljon muuta menossa elämässä..ihan positiivisia asioita mutta vievät sopivasti huomion hoidoista. Varmaan ihan hyväkin asia :O) Ja tietysti sitten taas on ihan erilaista kun/jos seuraavaan icsiin mennään, sitä kun ei niin vaan voi olla ajattelematta niiden piikitysten, turvotusten ym takia..
Kuulumisiin ja tsemppiä kaikille!
Rose kp 8/28-30
p.s. kuka laittais meille sellaisen listan mistä näkyy mikä hoito, milloin siirto, montako,testipäivä ja tulos? Siitä on niin helppo seurata tilannetta kaikkien kohdalta.
... on teillä monella! Kyllä toi hoito alusta pitäen on niin paljon haastavampi. Siinä on niin monta kohtaa jota täytyy jännittää. Mua jännittää lähinnä vain se, että kuinka ne pakkaspienet jaksavat sulaa. Olis tosi kamalaa jos ei mitään siirrettävää olisi.
Mami oli jo saanut kaverin mukaan! Myötäistä tuulta matkallenne! Nykyään lääkärit siirtävät nihkeämmin kahta alkiota riskien vuoksi. Meidän lääkäri (+ isäntä...) ei suostu siirtämään meille enää kahta alkiota. Silloin Onnin ja Helmin hoidossa meille siirrettiin paras ja huonoin. Ja kaksi hyvää tuli! Mie oisin ottanut masuun vaikka kymmenen, se vauvankaipuu oli niin kova. Eipä riskit kuulostaneet siinä vaiheessa oikein miltään. Onneksi meillä oli onnea matkassa ja mitään kamalaa ei sattunut.
Masulaastarit nyt kuudetta päivää päällä ja tiistaina olis sitten ultra.
Kaikkea hyvää,
Noora kp 7
Pikainen piipahdus ja tosiaan jänniä aikoja täällä monet elelee!
Omaa napaa eli tänään piti olla ultra pistosten (puregon) aloittamista varten mutta mönkään meni. Menkkoja ei vain kuulu eikä oikein ole tuntemuksiakaan =( . Huomen aamulle on uusi lääkäri aika mutta taidan joutua siirtämään sitäkin. Sumutellut olen nyt 14:sta päivää ja mieleen hiipii tietysti ajatus siitä että olen onnistunut sössimään tämän jotenkin! Täytyy vai yrittää toivoa parasta.
Onnea ja tsemppiä kaikille matkaa! Tosiaan tuo rosen ehdottama ¿esittelylista¿ olisi tosi hyvä juttu. Olisi helpompi seurata tilannetta. Itse en valitettavasti ehdi.
-hapö-
No niin väänsi pikaisesti tällaisen peruslistan..please täydentäkää ja korjatkaa tietoja tarpeen mukaan!
Hetula75: toiveena 2. lapsi, 4.ivf, 21.8 ultra, punktio & siirto vko35/36?/? alkiota, testipvä?, tulos?
jessica2: toiveena 1. lapsi, 1. ivf, punktio & siirto?/? alkiota, testipvä?, tulos?
Emma-Neea: toiveena 2. lapsi, 3. ivf, punktio & siirto?/? alkiota, testpvä?, tulos?
mami_69: toiveena 1. lapsi, 3.ivf, punktio 10.08, 9. munasolua, siirto 13.08/1 alkiota, testipvä ?, tulos?
SanniAnniina: toiveena 1. lapsi, 1.ivf, punktio & siirto?/? alkiota, testipvä?, tulos?
rose-69: toiveena 1. lapsi, 1.icsi:n 2.pas, ultra 17.08, siirto?/? alkiota, testipvä?, tulos?
Afternoon: toiveena 1. lapsi, 1.ivf, ultra 17.08, punktio & siirto?/? alkiota, testipvä?, tulos?
Menina76: toiveena 1. lapsi, 1. ivf, punktio 15.08 & siirto?/?alkiota, testipvä?, tulos?
helena1712: toiveena 2. lapsi, 1.ivf, ultra 20.08, punktio & siirto vko 35?/? alkiota, testpvä?, tulos?
haave08: toiveena 1. lapsi, 1.ivf, punktio & siirto?/? alkiota, testipvä?, tulos?
Brooke73: toiveena 1. lapsi, 2.icsi, punktio & siirto?/? alkiota, testipvä?, tulos?
Tilda-777: toiveena 1. lapsi, 1.ivf, punktio & siirto vko 39?/? alkiota, testipvä?, tulos?
soffio: toiveena 2. lapsi, 5. ivf, punktio & siirto vko 35/? alkiota, testpvä?, tulos?
nordenskjold: toiveena 4. lapsi, 4. pas, ultra 21.8, siirto?/? alkiota, testipvä?, tulos?
hapö2: toiveena 1. lapsi, 1.icsi, punktio & siirto vko 35?/? alkiota, testipvä?, tulos?
Mittumaari2: toiveena 2. lapsi, pas, siirto vko 35/36?/? alkiota, testipvä?, tulos?
Ultraa odotellen
Rose kp 9/28-30
Kiitos Rose kun teit listan !
Mukava seurata teidän muiden hoitoaikatauluja/testipäiviä !
ON: Ei kummallista, nyt hän sen kiinnittymisen olisi pitänyt jo varmaan tapahtua kun siirrosta on jo 3 päivää.(maanantaina).
Rinnat on vähän arat, mutta laitan sen tuon Pregnylin piikkiin.
Pidän peukkuja teille muille ja olisi kiva kuulla kuulumisia !
T:mami
Unohdin laittaa edelliseen viestiin:
Testipäivä: 27.08.
Joo, voittekin poistaa minut tuolta listoilta ja pudottaudun pois koko pinosta. Kävipä tällä kertaa niin, ettei klinikalla kukaan muistanut mainita mulle ennen eilistä, että vkolla 35 on ns. poikkeustoiminta, josta syystä en olisi ehtinyt piikitellä riittävän pitkään. En siis pääse koko hoitoon nyt, vaan se siirtyy taas jonnekin hamaan tulevaisuuteen :(
Nyt nimittäin V-tuttaa ja kovasti. No, minkäs teet, ei auta itku markkinoilla, mutta nyt kyllä itkettää siitä huolimattakin.
Parempaa onnea teille muille.
Mahtuisiko mukaan PASilainen? Meillä siis ensimmäinen PAS edessä elo-syyskuun vaihteessa, taitaa kyllä mennä syyskuulle! Meillä oli ensimmäinen IVF huhtikuussa (jokunen tuttu nimi sieltä näytti olevan mukana nytkin) ja negaan päättyi se. Meillä on ollut taukoa kesän ajan enkä ole pahemmin käynyt täälläkin lueskelemassa mitään!
Alkioita on reilusti pakkasessa ja toivotaan, että niistä saataisiin joku kotiin asti. Tänään on alkanut pientä vuotoa tulemaan, joten huomenna varmastikin vuoto on jo kunnollista ja pääsen aloittamaan zumenonit. Onko kenelläkään kokemusta kun minä syön Glucophagea ja nyt tuli mieleen, että eihän sillä vain ole mitään heikentävää vaikutusta tuohon Zumenoniin?!? Ainakaan minulle ei ole siitä mitään sanottu...
Viimeksi siirrettiin yksi alkio ja toivoisimme, että olisi nyt mahdollista siirtää kaksi. Mutta se jää nähtäväksi!!
Kaikille plussa onnea!!!
SolinaPolina
Hiljaista täällä on, mutta kirjoittelen nyt meidän kuulumisia kun on vähän uutta! Eli lauantaina alkoi vuoto ja samalla aloitin zumenonit. Tänään soitin sitten Taysiin ja ultra on 31.8. ja jos kaikki on ok niin viikon 36 alussa on siirto. Ja samalla kysyin myös tuosta Glucophagesta ja zumenonista eli saan kyllä syödä molempia ei mitään vaikutusta tehoon.
Nyt sitten jännätään, että kaikki menee niin kuin toivotaan! Kaikille tsemppiä!!
SolinaPolina
Hiljaista on ollut pinossa, ja eipä itsellänikään ole vielä mitään kerrottavaa: nyt on kp 27 ja viikon sisällä odottelen tätiä. Lääkkeet on jo valmiina odottamassa (synarela, Gonal ja Pregnyl).
Jotenkin olen nyt suhtautunut aika rauhallisesti tähän hoidon alkamiseen, en ole oikeastaan juuri edes ajatellut koko asiaa. Ennen ensimmäistä hoitoa olin jo viikkoja ennen jotenkin ihan paniikissa. Toivottavasti tämä rahallisempi suhtautuminen nyt auttaisi myös parempaan tulokseen!
SolinaPolina tervetuoa mukaan, muistakin sinut keväisestä pinosta. Eikös sulle tullut se ihan hurja alkiosaalis?
Mami siellä ja piinailee, peukut on pystyssä!
Roselle kiitokset listan laatimisesta, onhan meitä ihan hyvän kokoinen joukko yhdessä jännittämässä!
Terveisiä myös kaikille muille ja tsemppiä hoitojen eri vaiheisiin!
Brooke
Täällä ei olekaan kukaan enää kirjoitellut!! Mitenkäs Tilda?!?
Meillä oli eilen ultra ja kaksi pienen pientä kaverusta oli matkassa ja sydänäänet kuuluivat oikein hyvin!! Vähän muuttu nuo viikot siitä mitä olin itse laskenut, mutta ei paljoa. Laskettu aika on 28.5. Nyt sitten vain toivotaan, että kaikki menee oikein hyvin loppuun asti!!
Tsemppiä kaikille tulevaisuuteen!!!
SolinaPolina rv 7+2
maarille piti vielä toivotella tsemppiä uuteen passiin!! Lähetän paljon plussatuulia Sinulle ja kaikille muillekin!!!
Heippa, kirjoitin piina ajan tuonne alempaan PA-MI aloittamaan ketjuun. Kun sinne osuin paremmin. Tein plussa testin! Huomenna saan verikoetulokset. Ei tätä millään meinaa uskoa. Pakkaseen ei jäänyt mitään ja kaksi siirrettiin. 40 ampullia tuli pistettyä menopuria.
:( Mutta hyvä tulos siis. Ainakin toistaiseksi.
Onnea uusiin hoitoihin. Ne on henkisesti rankkoja, nostan hattua et jaksatte! Itse olin jo aikaisemmin päättänyt laittaa pisteen. Kaikkea sitä pitääkin joutua naisen kestämään.
Nyt nolosti kopsaan äskeistä viestiäni, jonka kirjoitin tonne Ensikot-pinoon...
Punktio oli siis viime ke, ja saalis aika hurja :) 29 täysikokoista rakkulaa! Niistä 23 hedelmöittyi, ja niistä 16 oli " tarpeeksi" hyviä. Yksi 2-lkn alkio siirrettiin viime pe, ja 15 meni siis pakkaseen (7 olkea).
Yhtään 1-lkn alkiota ei tullut, mutta lääkäri sanoi ettei noilla luokituksilla ole loppujen lopuksi raskautumisen kanssa hirveästi tekemistä, ja että 2-lkn alkioista alkaa jopa enemmän raskauksia kuin 1-lkn.
Punktio ja alkion siirto meni kumpikin ihan hyvin, eikä kumpikaan koskenut juuri ollenkaan.
Sunnuntaina sitten olo olikin aika huono ja superturvonnut, joten pitihän se lähteä naikkarille päivystykseen. Vatsaan ja toiseen keuhkopussiin oli kertynyt nestettä - eli hyperiä sitten lähdin kehittelemään. No se ei sinänsä ole ihme, sen verran koville on munasarjat tässä joutuneet. Nyt mulla on vielä tää viikko sairaslomaa - onneks on semmonen työ ettei nää sairaslomat juurikaan haittaa.
Maha on tosi turvonnut, näyttää lähinnä siltä että oisin 4. kuulla raskaana. Tänään oli kuitenkin sen verran ok olo, että pystyin ihan hyvin autolla tänne kaverille ajelemaan (parin kilsan verran).
Olo on toiveikas, eikä vähiten sen takia että hcg oli sunnuntaina 9 - siis 2 päivää siirron jälkeen! Lääkäri sanoikin kivasti että " on raskausviisari heilahtanut" . Liian innoissaan ei tuosta kyllä vielä uskalla olla, mutta onpahan se ainakin hyvä merkki että jotain kiinnittymisyritystä ainakin on tapahtunut!"
Tsemppiä kaikille muille elo/syyskuun ivf- tai icsi-hoidokeille :)
T.Menina
Yöllä vessassa käydessäni paperiin tuli verta ja olin aivan varma, että lääkitys on pettänyt. Onneksi ultra oli heti aamulla klo 8. Kaikki oli kumminkin kohdallaan, eli luultavasti limakalvot vain ovat ärsyyntyneet (ajattelimme käyttää tilaisuutta hyväksi ennen lugeja...). Kohdun limis oli parhaimmillaan jo 12 mm. Jee! Luget alkaa tänään ja perjantaina saa klo 11 soittaa, että onko siirrettävää.
Nyt vain yritetään toivoa, että toinen pakkaspikkuisista jaksaa sulaa. Jännitys ei kun kasvaa!
Tsemppiä teille kaikille, jotka hoitoja alusta tallaavat ja piikkien, punktioiden, hyperien ja muiden vitsausten kanssa painiskelevat! Ja tsemppiä myös teille, jotka pakastintaan sulattelevat uuden vauvan toivossa.
Voimia matkaan,
Noora kp 13
On se lohduttava että onnistumisia tulee . Peukkuja teille että kaikki menee hyvin.
Mekin päätimme että viides IVF (hui) marraskuun lopulla tehdään nyt lyhyellä kaavalla ja katsotaan onko sillä jotakin vaikutusta alkioiden laatuun. Nyt alkoi vaan jännittää että tuleeko yhtään mitään siirrettävää kun kato on ollut aina niin kova. Mutta saa nähdä.
Onnea vielä!
T:Hetula
Käyn kyllä lukemassa teidän muiden kuulumiset, vaikka en itse jaksa hirmuisesti kirjoitella. Oma napa: ei ole tuntemuksia minkäänlaisia, nega sieltä tulee kuitenkin !
Pidän peukkuja teille kaikille !
Mulla on maanantaina testipäivä, jos täti pysyy niin kauan poissa.
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!
Olen pysytellyt taustalla, kun keljuttaa, ettei mitään tapahdu. Afternoon jo kyselikin pitääkö odotella kierron tasaantumista. Kun tietäisi?! Sillon heinäkuussa yritin klinikalle soitella, mutta eivät edes vastanneet, kun en tiennyt , että soittoaika oli silloin eri.. Seuraavatkin menkat tuli jo, eikä kierron pituus (24) päätä huimaa vieläkään. Ilmoittauduin IVF:ään, mutta hoitaja totesi, että " lääkäri soittaa tällä tai ensi viikolla tai jos ei soita, soita seuraavista menkoista uudestaan" . Näin siis julkisella..
Veikkaampa että ainakin lokakuulle siirtyy mun punktiot ja siirrot :( mutta älkää ihan vielä poistako listalta.
Mutta se omasta navasta. HAAVE08: Kävikö sulle samoin vai missä piileksit?
Missäs JESSICA2? Jarrut pistetty ja homma saatu alkuun?
ROSE-69: Kiitos listasta! Pääsitkös siirtoon jo?
SOFFIOLLE pahoittelut kierron mönkään menosta. Mun mielestä ihan kaikkein ärsyttävintä on kun asiat menee seinille klinikoitten kiinniolojen takia! Mun vika inssikin jäi sillä tapaa tekemättä..
MENINALLA oli hurjia uutisia; ihan mahtava munissaldo! Toivottavasti vointi on jo parempi. Tarraliimaa kiinnitykseen :) Hyvälle tuo alku ainakin kuulosti!
MAMI-69: Oireettomuus ei onneksi vielä kerro mitään :) Kovasti peukutuksia, että nyt onnistaisi!
NOORA: Jännityksellä odotetaan huuru-nenien selviämistä. Käythän perjantaina kertomassa sulatusuutiset?
SOLINAPOLINALLE myös peukutukset tulevaan sulatukseen!
BROOKE-73: Sullako ei ole jarruja ollenkaan? Millä perusteella niitä määrätään tai ei määrätä? Tsemppiä vaan hoidon alkuun! Aika ihana varmaan kun tietää, että kohta pääsee hommiin:)
HAPÖ: Mikä tilanne? Saitko tädin paikalle ja Puregonit aloitettua?
HELENA1712: Ultrakuulumisia? Toiv. Puregon auttanut munikset hyvään kasvuun :)
HETULA75: Pääsitkö pistelemään jo?
MITTUMAARILLE peukutukset tulevaan blastokystan siirtoon!
EMMA-NEEA: Onko suunnitelmat edenneet jo hoitoihin?
Missäs TILDAN hoidot on menossa?
Aikamoinen porukka tässä onkin koossa :) Peukutuksia kovasti teille kaikille hoitojen eri vaiheisiin!
SanniAnniina, kp5
Onnea ja tarrasukkia ja pitkää pinna mamille seuraavaksi kahdeksi viikoksi! Perässä meitä on tulossa näköjään ihan kivasti. Terve vaan kaikille uusille tulokkaille.
Omasta navasta sen verran että nyt on sumuteltu Synarelaa 10 päivää ja tänään alkoivat onneksi menkatkin. Mitään oireita en sumuista ole saanut ja hyvä niin. Ensi viikon tiistaina on 0-ultra ja silloin aloitetaan sitten pistokset jos kaikki on ok. Tuntuu minusta hirveän pitkältä ajalta tämä sumuttelu, en muistanutkaan että sitä pitää näin hirvittävän pitkään harrastaa... ;-) tai sitten olen vaan malttamaton enkä jaksaisi odottaa eteenpäin pääsyä. Jos pistosaikataulu mene aikaisempien IVF_n mukan niin todennäköisesti pistän 9 tai 10 päivää ja sitten irrotuspistos ja punktio. Eli menisi sitten joko ihan viikon 35 loppuun tai ihan viikon 36 alkuun. Saapi nähdä kuinka käy!
Palataan taas!
T:Hetula