Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI elo-syyskuussa?

19.07.2007 |

Onko muita vielä aalloilla joilla hoitosuunnitelma osuisi elokuun loppuun tai syyskuun alkuun? Kävin tänään klinikalla ja Synarela-sumut aloitan 5.8. ja punktio ajoittunee sitten joko elokuun viimeiselle viikolle tai syyskuun ekalle viikolle. Meillä aluillaan neljäs IVF. Kolmannen IVF:n tuoresiirto toi plussan ja tytön 9/2006 ja nyt sitten olisi tarkoitus yrittää pikkusisarusta. PAS tehtiin toukokuussa mutta oli negaa.

Olisiko muita samaan aikaan piinailevia tulossa mukaan? Olisi mukava vaihtaa tuntemuksia hoidon edetessä.

T:Hetula75

Kommentit (193)

Vierailija
21/193 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tervetuloa joukkoon Tilda!

Mulle sanoivat väestöliitolta että meidän kohdalla ainakin alussa kokeillaan lyhyttä kaavaa koska mulla pco ja hyperin vaara mun tapauksessa on pienempi lyhyellä kaavalla. Korjatkaa viisaammat jos olen ymmärtänyt ihan väärin!

Sulla menee ihan samat lääkitykset kuin mullakin, eli Puregon + Orgalutran - ja olettaisin että myöskin Pregnyl + Lugesteron.

Orgalutrania eli jarrutuspistoksia aloitetaan ottamaan n. 5-7 pv siitä kun Puregon on aloitettu - riippuen siitä miten munikset on kasvanu. Mulla on huomenna ultra jolloin on 5. Puregon -päivä, ja käynnillä on tarkotus päättää milloin alan pistämään Orgalutrania.

Puregonia käyttävät - aiheuttaako pistokset teillä jotain sivuoireita?

Mulla on hieman huono olo koko ajan, vähän niinku närästäisi ja pikkasen oksettaisikin, ja tuntuu siltä että vatsa ois täynnä ilmaa. Vatsa on ihan kovana. Ja janottaa. Oon vähän ihmeissäni että miten tuo lääke näin vaikuttaa, kun yleensä kai Puregon ei juurikaan sivuoireita aiheuta. Onneksi olo ei ole niin huono ettenkö pystyisi ihan normaalisti töissä olemaan - ja esim. ruoka kyllä maistuu (paitsi kahvi ei oikein). Yritän tietoisesti juoda paljon vettä koska ymmärtääkseni se voi parantaa oloa.

Ja taas menee ihana kesäpäivä ohi täällä töissä istuksiessa, plääh :(

t.Menina

Vierailija
22/193 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TILDA tervetuloa joukkoon!

Taitaa vaihdella vähän yksilöllisesti ja myös klinikkakohtaisesti, kumpaa kavaa suositaan. Mulle sanottiin klinikalla (yksityinen) että yleensä suosivat pitkää kaavaa, koska siinä munasoluja tulee yleensä kai enemmän. Mutta mun tapauksessa, kun FSH-hormoni on koholla, niin lyhyt kaava sopii ilmeisesti paremmin. Mutta muniksia ei tosiaan tullut mitää isoa saalista, vain 7 kpl.

Täällä edelleen odotellaan, nyt taitaa olla kp 13. Eli parisen viikkoa ainakin on vielä odottelua ennen kuin päästään hoidon alkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/193 |
07.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille pitkästä aikaa! Ei ole tässä ollut mitään kirjoiteltavaa kun olen vaan menkkoja odotellut... Eli yksi välikierto ollut passin jälkeen ja nyt olen odotellut seuraavia menkkoja joista alkaa Zumenon passia varten. Kun menkkojen olisi pitänyt alkaa ihan ajallaan, tuli vain niukasti tiputtelua..sitten ei mitään. No tänään vihdoinkin alkaa tuntua kipuja ja näyttäisi vuoto olevan tulossa kunnolla. Eli huomisesta alkaa Zumenon jos nyt ei menkat taas katoa johonkin! Soittelen myös huomenna ultra-ajasta ja sitten alkaakin aikataulu olemaan melko selvä. Eli parin viikon kuluttua pitäisi päästä hakemaan yksi/kaksi alkiota pakkasesta :O)

Tsemppiä kaikille ja pinokin varmaan aktivoituu kunhan päästään kunnon hommiin!

Rose kp 32/28-30 -> kp 1

Vierailija
24/193 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minä vielä hännänhuippuna kipuan pinoon mukaan :) Suunnitelmissa lyhyt ivf, punktio ja siirto näillä näkymin viikolla 35, elleivät sekopäiset munasarjani keksi jotain uutta sitä ennen. Tausta: reilu kolmekymppinen pariskunta, lapsettomuushoidot alkaen8/02, syynä minun pco-tyyppiset munasarjani. Erinäisiä hoitokokeiluita, 4xivf(kolme pitkää, yksi lyhyt) saldona yksi ihana poika 5/05. Munasoluja aina todella vähän follikkelien määrään nähden, edellisestä hoidosta vain yksi alkio. PAS tehty kerran, muilla yrityskerroilla alkiot kuukahtivat sulatukseen. Hyperstimulaatioista kokemusta vähintään riittävästi.

Näillä eväillä lähdetään kohti viimeiseksi suunnitelemaamme ivf:ää.

Onnea matkaan kaikille ja vilkutukset vanhalle piinakamulle Roselle :)

Vierailija
25/193 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Soffio! Kiva kun löytyy tuttujakin pinosta :O) Sovitaanko niin että edelliset piinat oli ns kuivaharjoittelua ja nyt otetaan ne plussat?! Tietysti niitä suon muillekin, kaikki täällä varmasti sen ansaitsevat :O)

ON: Klinikalle soitettu, ultra on 17.08 ja jos silloin kaikki kohdallaan, seuraa alkionsiirto siitä seuraavalla viikolla eli vko 34. Kuukautiset tosiaan eilen alkoivat niin kunnolla että viime yö meni kivuissa kiemurrellessa. Mutta kumma juttu on miten nekin jotenkin kestää paremmin kun niistä kerrankin (siis menkoista) on jotain " hyötyä" . Nyt napsitaan Zumenonia 1x3/vrk ja ultrassa selviää milloin alkaa se mukava Lugesteron..

Terkut kaikille

Rose kp2/28-30

Vierailija
26/193 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kysellyt että minkähintaista on puregon esitäytetty kynä? Nyt sumuttele ensi viikon tiistaille synerelaa ja tiistaina ultra ja sitten pitäis rueta piikitteleen puregonia. Eka IVF-hoito TAY:sissa.

Vierailija
27/193 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helena1712, ei kai puregonkynää saa esitäytettynä, ainakaan mun tietääkseni. Mä sain kynän klinikalta (Väestöliitto), ja ampullit ostetaan apteekista, hinta riippuu lääkkeen määrästa. Neulat tulee ampullien mukana. 300IU maksaa n.100 euroa, 600IU n.200 euroa ja 900IU vajaa 300 euroa.

Omaa napaa: eilen aamulla oli ultra, ihan hyvältä näytti! Oikealla puolella oli 9 rakkulaa, vasemmalla 5 mutta siellä on varmasti enemmänkin. Mulla on toi vasen puoli aina hankala, se munasarja jää kohdun ja vatsanpeitteiden taakse piiloon ja aina sitä saa sieltä esille " kaivella" . Rakkulat oli jo suurinpiirtein sentin kokoisia, yksi jo 11 millinen joten lekuri arvioi että punktioon mennään pari päivää aikasemmin kuin alunperin oletettiin! Toivotaan vielä muniksia saadaan hyvä määrä follikkeleiden määrään nähden :)

SOFFIO - onko teille annettu mitään selitystä sille että miksi munasoluja saadaan niin vähän follikkeleiden määrään nähden? Rohkaisevaa kuitenkin että teille on poika näillä hoidoilla tullut, antaa uskoa omaankin hoitoon - vaikka ensimmäistä kertaa näissä hommissa ollaankin :)

Tänään aloitan jarrutukset orgalutranilla, ja huomenna on uusi ultra ja verikoe.

Aurinkoisin terkuin

Menina

Vierailija
28/193 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti koneella ulkoilun välissä; osuipa kesäloma hyvään aikaan ;)

MENINA, kukaan ei ole osannut sanoa, miksi soluja tulee aina niin vähän. Follikkeleita on ollut 16-21, paras solumäärä oli neljä käyttökelpoista, kahdesti taas on tullut vain yksi alkio. Poika sai alkunsa siitä hoidosta, josta tuli neljä tasalaatuista alkiota; oli siirtovaiheessa nelisoluinen kakkosluokan alkio ja nyt on siis aivan ensiluokkainen pikkumies. Yksi syy vähäiseen solumäärään voi ehkä olla se, että minulle ei voi hyperstimulaatioriskin vuoksi antaa suuria määriä Puregonia/Gonalia. Hoito on lääkärin sanojen mukaan tasapainoilua follikkelien kasvun ja hyperstimulaation välillä.

Mutta lapsen voi siis saada, vaikkei mahtavaa " munasaalista" punktiossa löytyisikään :)

Vierailija
29/193 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessica, oot ilmeisesti eilen pistänyt sen ns. jarrun? Mikä lääke se oikein on ja miksiköhän sitä ei anneta kaikille? Esim. mulla on ohjelmassa suoraan gonal-f pistokset. Mulla sitten gonalin lisäksi orgalutran, pregnyl ja luget. Eilen kartutin keskusapteekin kassaa usealla sadalla eurolla !! Tilda taisikin kysellä vähän samoja asioita =)

mami_69: joko olit punktiossa? Mielenkiinnolla kuulostelen montako päivää te pistätte ennen punktiota, se ei käynyt mulle ainakaan oikein selväksi, että montako päivää pistetään. Mutta kai se selviää sitten ekan ultran jälkeen¿.

Menina: jännä, että sulle on määrätty Terolutia kystien ¿poistamiseen¿ kun itse kysyin lääkäriltä, että eikö ole mitään millä niiden poistumista voisi edistää niin hän sanoi, ettei voi kuin odotella. Ultrassa siis kaikki hyvin, hienoa! Mulla on tuo sama vika kuin sulla eli toinen munasarja on piilossa kohdun takana ja pelkäänkin sen vuoksi sitä punktiota yli kaiken¿kuinkahan se mahtaa sattua¿.

Mites SanniAnniinan hoidon aloitus? Pitääkö odotella kierron tasaantumista?

Kuinka kipeäksi olette tulleet ennen punktiota (pistoksilla) entä punktion jälkeen? Mietin vain että kuinkahan paljon pitää olla töistä poissa (ainaista selittelyä siellä¿.) Menina kertoihin jo vähän tuntoja¿.Niin, ja tehdäänkö uusi ivf heti seuraavaan kiertoon jos ei saada pakkaseen yhtään eikä 1. ivf onnistu?

Näitä täällä pohtien ja odotellen menkkoja saapuviksi¿.

t. Afternoon

Vierailija
30/193 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AFTIS sulle ilmeisesti käytetään lyhyttä kaavaa, eli siinä ei tosiaan tule mitään jarrua vaan aletaan suoraan sumuttelut ja pistokset. Mulla alkaa Synarelan sumuttelu kp 2 ja sitten Gonal-pistokset kp 3. Viimeksi pistelin Gonalia 9 päivää. Annostus mulla on aika iso eli 300 iu ilmeisesti sen korkean FSH-hormonin takia. Yleensä se taitaa olla jotain 100-200 iu. Kymmenentenä päivänä pistin Pregnyl-irrotuspiikin ja siitä muistaakseni 37 tunnin päästä oli punktio. Mulla punktio oli siis kp 14, ja siirto oli kp 17. Mutta lienee jonkin verran yksilöllistä, kuinka monta päivää joutuu pistelemään. Ja annostusta saatetaan myös matkan varrella muuttaan jos tarpeen, mulla ei ainakaan viimeksi tarvinnut.

Mulla tuli alamaha aika kipeäksi viimeisinä päivinä ennen punktiota, vaikka follikkeleita oli vain 8 kpl. Voi siis vain kuvitella, millainen olo olisi jos niitä olisi joku 20 kpl..! Pystyin kylläkin olemaan töissä, mutta vähän tuskallista se oli ja jouduin esim. pytämään apua painavien tavaroiden nosteluun. Olihan se vähän hankalaa, koska en ole töissä kertonut näistä hoidoista. Musta olikin vähän hassua, kun punktion jälkeen sain 8 päivän sairasloman, vaikka silloin olin ihan kunnossa. Ennemmin olisin tarvinnut sen loman ennen punktiota! Mutta tämäkin on varmasti tosi yksilöllistä.

Vierailija
31/193 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä lapsettomuusura alkanut seitsemän vuotta sitten. IVF ja ICSI hoidosta meillä on Onni ja Helmi kaksoset 4.5 v. ja Hertta kolmannesta PASsista 1.5 v. Nyt siis neljättä lasta yritetään perheeseemme. Hoidot olleet fyysisesti ja henkisesti rankkoja, mutta tulokset on ollut nopeat ja oikean sorttiset.

Tänään alkoi menkat ja huomenna aloitan Estradotien lätkimisen masunahkaan. Ultra olis 21.8 ja siirto sen viikon perjantaina. Ainoa onkkelma on, että meillä on enää kaksi alkiota pakkasessa ja ne molemmat ovat siellä jo toista kertaa. Näitä hoitoja ei paljon ole tehty ja pelkkä sulatus voi mennä reilusti reisille. Uuteen IVF:ään ei ole varoja eikä voimavaroja, että viimestä mahkua pukkaa. Viimeksi vasta kolmas PAS toi plussan ja nyt niitä rääpäleitäkään on enää kaksi. Olen todella onnellinen kolmesta lapsestani, mutta vauvakuume on meillä krooninen. Kunpa Sulo tulisi vielä kotiin!

Toivon teille kaikille myötäistä tuulta matkaan ja voimia rankkaan hoitoon.

Noora kp 1

Vierailija
32/193 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Soffio vastauksesta. Mulla myös hormonimäärät suht pieniä, 125 yksikköä puregonia /vrk, koska myös mulla yritetään välttää hyperiä jonka vaara on olemassa pcon takia. Ensi viikolla sitten nähdään kuinka monesta follikkelista on soluksi asti.

Afternoon, mulle tosiaan annettiin Terolutin kystien poistamiseen ja ne myöskin toimivat! Sain alunperin tero-reseptin ihan puhelinsoitolla, mutta oman mielenrauhani takia halusin käydä vielä ultrassa toteamassa että siellä todella on kystia jotka vuodon pitää poissa. Keltarauhashormoni ilmeisesti jotenkin " kuihduttaa" ne kystat pois, ja mulla vuoto alkoi 6 pv tero-kuurin lopettamisen jälkeen. Aika jännää tosiaankin että sun lääkäri sanoi että ei voi muuta kuin odotella. Toki ne kystat olisivat sieltä ajan myötä itsestäänkin puhjenneet, mutta ei kai sitä nyt kuukausitolkulla tarvii niiden poistumista odotella - varsinkaan kun on nää hoidot kuvioissa. Mitä jos kysyisit jonkun toisen lääkärin mielipidettä asiasta jos menkkoja ei ala kohta puolin kuulumaan?

Oma napa: kävin aamulla ultrassa, nyt follikkeleitä näkyi enemmän, yhteensä parikymmentä, mutta osa on vielä alle 10millisiä eli tosi pieniä. Isoimpien mukaan (15millisiä) kuitenkin mennään, joten punktio on ensi keskiviikkona. Viimeisen Puregonin pistän sunnuntaina, eli sitä ehdin pistää yhteensä 9 kertaa - ja viimeisen Orgalutranin pistän maanantaiaamuna, eli sitä pistän yht. 5 krt. Pregnylin tuikkaan ma-iltana.

En osaa juurikaan pelätä punktiota, varsinkaan kun en ole kovin kipuherkkä ihminen. Enemmänkin jännitän sitä mitä siitä saadaan tulokseksi! Näin viime yönä unta että aikaiseksi saatiin 5 alkiota joista vain yksi oli hyvänlaatuinen. Toivottavasti ei ollut enneuni!

Olo ei ole huonontunut tästä juuri mihinkään, paitsi turvotus on lisääntynyt ja näkyy nyt jo vähän ulospäinkin. Eilen ajelin toistaseksi viimestä kertaa pyörällä kun kaikki töyssyt rupes tuntumaan keljulta. Lääkäri sanoikin että nyt pitää ruveta ottamaan iisisti, ja mitään mikä tuntuu ikävältä ei saa tehdä - ja kaikki juokseminen ja hyppiminen ja kiertoliikkeet kiellettiin kokonaan.

Oikein hyvää ja aurinkoista viikonloppua kaikille elo-syyskuun hoidokeille :)

T:Menina

Vierailija
33/193 |
10.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

9. munasolua saatiin, ei mikään hurja saalis ! Maanantaina siirto, kaksi laitetaan meidän toivomuksesta.

Mä pistin Puregonia 6 pvä 200 yksikköä ja 3 pvä 300 yksikköä, jarru eli Orgalutran meni 2 pvä.

Nyt täytyy mennä lepäämään.

T:mami

Vierailija
34/193 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä olisi yksi mukaan tulija, jos vain mahtuu?! Muutama tuttu tuolta enska pinostakin näytti olevan mukana, viktutusta o/.

Taustaa hieman eli himpun verran alle kolmekymppinen pariskunta jolla esikoinen toiveissa. Lapsettomuutta on hieman vajaa pari vuotta takan. Tutkimuksissa yksityisellä todettu minulla pco:t ja miehellä huonot simpat eli normaaleja 0% ja määrällisestikin vähän. Ensimmäinen ICSI meneillään, jota ennen yhtä inssi kokeiltiin tuloksetta.

Pitkällä kaavalla mennään eli loppukieron tero kuuri on napsittu (kieron tasoittamiseksi), joten menkkoja täällä kuumeisesti odottelen. Samoin jarrua (Synarela) on sumuteltu reilu viikko. Ensi keskiviikkona olisi pistoshoidon (Puregon) aloitus käynti. Ja mahdollinen siirto olisi viikolla 35 jos sinne asti päästään.

Vähän kyllä jänskättää tuo pco:n ja hyperin vaara kun on pitkänkaavan hoitokin meneillään. Muilla pco:laisilla taisi olla lyhyt hoito jos nyt oikein pikalukaisultani huomasin. Meilläkin lääkäri aluksi puhui lyhyestä mutta pitkään päädyttiin. En tajunnut kysyä että miksi, kyllähän se varmasti sen sanoi mutta suunnittelukäynnillä tuli muutenkin niin paljon infoa että taisi mennä ohi =D

Muutama kysymys olisi. Eli hyperistä tietysti onko kenelläkään ollut, jos on niin millainen ja miten meneteltiin? Ja Synarelan sumuttelusta että onko kenellekään tullut mitään oireita? Minulle ei ainakaan vielä, pahalta se maistuu eli nieluun saan sen valumaan lähes joka kerta!

Mami ja Menina taitavat olla ensimmäiset siirtoon pääsijät, huh jännittää!! Täällä on peukut pystyssä.

Kovasti tsemppiä ja onnea kaikille muillekin hoitoihin!

-hapö-

Vierailija
35/193 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs on piinailut sujuneet? Onko tullut oireita? Toivottavasti plussa on tuloillaan!! Koskas sinulla on testipäivä??

Täällä voidaan ihan hyvin, väsyttää ja välillä vaivaa huono olo, mutta muuten kaikki ok!

SolinaPolina rv 6+6

Vierailija
36/193 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi SolinaPolina, fiilikset täällä on ihan hyvät. Valmistaudutaan nyt pas:iin joka pitäis tehdä seuraavaan kiertoon. Eli täti odotellaan kuun lopulla ja siitä alkaa sitten zumenonien napsiminen.

Positiivisesti koitetaan ajatella että seuraavan kerran vois tärpätä. Rahallisesti vähän tiukkaa on, ja ilmoittauduttiin julkisellekin nyt jonoon. Sen verran realistin vikaa on että ei uskalla toivoa niin paljon tuohon seuraavaan passiin että odoteltais vain. Eli toivotaan tietty että kyytiläinen tarttuis ensi kerralla, mutta jos ei niin siirrymme todennäköisesti ensi vuoden puolella julkiselle hoitoon.

Vierailija
37/193 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites mamilla sujui alkion siirto?!

Sitten vaan omaa napaa... Olo on tosi turvonnut ja köpö, ja soittelin äsken klinikalle josta sanottiin että nyt lähet kotiin lepäämään ja pistät jalat kattoa kohti. Punktio on vasta keskiviikkona, mutta ilmeisesti follien määrästä johtuen turvotus alkaa olla aika maksimaalista...

Meillä ei ole kotona nettiä, joten voi olla että pääsen kertomaan punktio- ja (toivon mukaan myös siirto)kuulumiset teille vasta ensi viikolla!

T.Menina

Vierailija
38/193 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla ani varhain se tehtiin, yksi 8 soluinen siirrettiin. Minä olisi halunnut , että laitettaisiin kaksi alkiota mutta tohtori sai ylipuhuttua vain yhteen...

No nyt odotellaan, milloin se täti kurvaa punaisella ferrarilla paikalle. En oikein jaksa uskoa tai en uskalla edes toivoa, sillä olihan tämä jo meidän kolmas kerta.

Mutta kaikesta huolimatta, tsemppiä ja tarrasukkia meille kaikille !!!!!!!!!

T:mami

Vierailija
39/193 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brooke ¿ joo, näin mäkin teidän jutuista päättelin, että lyhyellä mennään. En tosin koskaan hoksannut kysyä, että miksi näin. Ehkäpä muistan kysäistä perjantaina kun seuraavan kerran lääkärille menen. Ehkä mulla on siksi se lyhyt kun en ovuloi itsestään eli turhaa kait sitä hormonitoimintaa on ajaa alas kun sitä ei ole =) . Mä pistän 150 iu, ensin se oli vaan 112, mutta jostain syystä se lääkäri nosti sen 150:een. Tuota minäkin pelkään, että jos tulee jo muutaman päivän piikittelyn jälkeen niin kipeeksi, ettei pysty oleen töissä. Mulla sattuu tietysti työmatkaa ja kaikkee tähän piikittelyn lomaan.

nordenskjold ¿ tervetuloa vain seuraan. Taidatkin olla meihin muihin nähden aika konkari jo näissä asioissa =) Kiva kuulla kuitenkin, että tulostakin näillä voi saada =)

Menina ¿ juu, lääkäri sanoi ettei muuta keinoa ole kuin odotella kystien katoavan ¿ tai hätätapauksessa ne leikattaisiin. Jotenkin luotan kuitenkin lääkäriinkin kun on yksityisen lapsettomuuslääkäri, mutta katsotaan nyt miten käy. Ai sä jouduit jo sairaslomalle. Pelkkä soittoko lääkärille vain ja sait saikkua? Kyllä on selittämistä töissä jos joutuu oleen poissa sekä ennen että jälkeen punktiona...voih. Ja tänään kävin viimeisissä reeneissä eli se on nyt urheilut urheiltu hetken aikaa ainakin....Tuuhan sit heti kertomaan punktiokuulumiset. Odotan niitä erityisellä innolla varsinkin kun sullakin oli se toinen munasarja kohdun takana...eikö?

mami ¿ eikös 9 ole ihan hyvä saalis! Mun lääkäri sanoi, että jo 7 on hyvin =) Eikös 8-soluinen ole tosi hyvin jakautunut yksilö =) Nyt sitten pidetään peukkuja!!

moikka hapö ¿ vilkutus!! Me mennään sitten melkein samoissa päivissä....Jos sä aloitat pistokset keskiviikkona, mä aloitan huomenna! Jännittää niin huisisti että miten tässä käy.

t. Afternoon kp1, huomenna eka piikki vatsanahkaan, pe ultra.

Vierailija
40/193 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen tuttukin näyttää joukossa olevan, hei vaan!

Meillä hoidot alkaneet 2001, käyty läpi inssejä, IVM ja lyhyen kaavan IVFiä ja niiden PASeja. Lopulta tuloksena 01/2005 suloinen typy. Nyt toukokuussa tehtiin pitkän kaavan IVF ja soluille vielä pitkä viljely, tuloksena nega. Nyt on pakkasessa odottamassa 6 blastokystaa, joita nyt ruvetaan sitten siirtämään. Tänään on kp 1 ja aloitin Progynovien napsimisen (minulle uusi lääke). Soitan tänään klinikalle ja tiedän sitten enemmän, oma veikkaus on että siirto on viikolla 35 tai 36.

Ai niin, hoitopaikkana on Naistenklinikka.